استراتژی معاملاتی فارکس به صورت تست شده به همراه بهترین روش معاملاتی

استراتژی معاملاتی فارکس

تجارت در بازار فارکس این روزها می تواند بسیار محبوب باشد. اما حتما به یاد داشته باشید که سرمایه گذاری در این بازار زمانی سودآور است که با تمامی بازارهای معاملات ارزی آشنا باشیم و اطلاعات زیادی در مورد آنها داشته باشیم. سرمایه گذاری در بازار فارکس مستلزم یادگیری شرایط، قوانین و استراتژی های معاملات فارکس است. برای سرمایه گذاری در بازارهای سهام و فارکس و همچنین پراپ تریدینگ ، باید برنامه ای برای خرید و فروش سهام داشته باشید.

ما این برنامه را یک استراتژی فارکس می نامیم که تعیین می کند چه زمانی یک جفت ارز خرید و فروش شود. ما با استراتژی های معاملاتی زیادی روبرو هستیم که می توانیم از آنها برای سرمایه گذاری و معامله در این بازار استفاده کنیم. یکی از این راهبردها استفاده از تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی است. در ادامه با روش تضمینی و بدون ریسک فارکس با ما همراه باشید.

تاثیر گذاری استراتژی های بازار فارکس بر روی معاملات ما

ممکن است تعجب کنید که چگونه استراتژی های فارکس می توانند به ما در بهبود تجارت و کسب سود کمک کنند. باید بگویم که اگر برای تمام کارهای خود در بازار ارز برنامه ریزی داشته باشید به این معنی است که بازار را به طور کامل آنالیز کرده اید و از وضعیت آینده پول خود کاملا آگاه هستید و این اقدام باعث می شود که معاملات ریسک کمتری داشته باشد.

باید بدانید که موفق ترین معامله گران کسانی هستند که زمان زیادی را صرف یادگیری در مورد بازار فارکس می کنند. آنها جدای از یادگیری تکنیک های معاملاتی و استراتژی های مناسب برای معاملات، مدیریت ریسک خود را نیز تقویت کردند.

مهم ترین نکته این است که باید بدانید اگر استراتژی سودآوری برای خود انتخاب کنید، می توانید سرمایه گذاری خود را در این بازار چند برابر کنید. در ادامه شما را با انواع استراتژی های معاملاتی فارکس آشنا می کنیم و اینکه چگونه می توانید با دانستن عوامل مرتبط با هر یک از این استراتژی ها از جمله مدت زمان معامله و نسبت ریسک به پاداش معامله، استراتژی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

1- استراتژی پرایس اکشن در بازار فارکس

استراتژی پرایس اکشن یا قیمت گذاری، قیمت های معاملاتی برای ایجاد یک فرمول معاملاتی فنی تحلیل می شوند. شما می توانید از این استراتژی به تنهایی برای انجام معاملات خود استفاده کنید یا از آن به عنوان یک شاخص استفاده کنید. اصول اساسی تجزیه و تحلیل به ندرت در استراتژی های معاملاتی فارکس بر اساس عمل قیمت استفاده می شود. اما شما می توانید از ادغام چندین رویداد اقتصادی به عنوان یک عامل اثبات در این فرآیند استفاده کنید. استراتژی های مختلفی را می توان در پرایس اکشن قیمت قرار داد.

[irp posts=”56988″ ]

 

  • زمان معامله در پرایس اکشن

شما می توانید از تخفیف های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت قیمت اکشن استفاده کنید. این به این دلیل است که به دلیل الگوهای عمل قیمت ممکن است در بازه های زمانی مختلف معاملاتی وجود داشته باشد. بنابراین، این استراتژی توجه بسیاری از معامله گران را به خود جلب می کند و افراد زیادی مایل به استفاده از آن هستند.

  • نقاط ورود ئ خروج

روش های مورد استفاده برای تعیین نقاط ورود و خروج در معاملات پرایس اکشن عبارتند از اصلاح فیبوناچی، سایه شمع، تشخیص روند، اندیکاتور و نوسانگر می توان اشاره کرد.

 

استراتژی معاملاتی فارکس
روش تضمینی و بدون ریسک فارکس

2- استراتژی معاملات در منطقه های رنج فارکس

 

در استراتژی معاملات فارکس شما قادر خواهید بود نقاط حمایت و مقاومت را شناسایی کنید. پس از شناسایی این سطوح، معامله در اطراف این نقاط انجام می شود. زمانی که نوسان قابل توجه و روند مشخصی در بازار فارکس وجود ندارد، استفاده از این استراتژی در معاملات می تواند بسیار موثر باشد. ابزار اصلی برای استراتژی های معاملاتی در محدوده، تحلیل تکنیکال است.

  • زمان معامله کردن در استراتژی رنج در فارکس

با کمک این استراتژی، زیرا امکان مدیریت کار در هر زمان وجود دارد. مدت معامله در چنین معاملاتی مشخص نیست. اما زمانی که خطوط مقاومت و حمایت شما در این معاملات شکسته می شود. بهتر است تجارت خود را ببندید.

  • مزایا ومعایب در استراتژی معاملاتی مناطق رنج فارکس

از مزایای این روش می توان به وجود فرصت های معاملاتی زیاد و نسبت ریسک و سود مطلوب اشاره کرد. نیاز به سرمایه گذاری های بلند مدت و نیاز به مهارت های تحلیل تکنیکال در سطح بالا از جمله معایب استفاده از این استراتژی های معاملاتی فارکس است.

3- استفاده از استراتژی روند محور در بازار فارکس

 

این استراتژی بسیار راحت است و به عنوان ساده ترین استراتژی فارکس شناخته می شود. به دلیل سادگی این استراتژی، بسیاری از معامله گران با هر سطح تجربه به این استراتژی علاقه مند هستند و از آن استفاده می کنند. در این استراتژی می توانید از حرکت جهت دار در بازارها برای سود و سودآوری کارآمد استفاده کنید.

  • زمان معامله دراستراتژی روند محور

این استراتژی به دو صورت میان مدت و بلند مدت قابل استفاده است. به طور کلی می توان از تحلیل تایم فریم و اقدام قیمت در این استراتژی استفاده کرد.

 

  • آشنایی با مزایا و معایب استراتژی روند محور فارکس

این استراتژی فرصت های معاملاتی زیادی را در اختیار شما قرار می دهد و نسبت ریسک به پاداش خوبی دارد. اما برای استفاده از این استراتژی، باید تحلیل تکنیکال را به خوبی بشناسید و سرمایه گذاری خود را برای بلندمدت انجام دهید.

4- استفاده از استراتژی پوزیشن تریدینگ در بازار فارکس

 

این استراتژی یکی از استراتژی های بلند مدت معاملات فارکس است که به شدت بر روی فاندامنتال تمرکز دارد. با این حال، این استراتژی می تواند از برخی تکنیک های تحلیل تکنیکال از جمله نظریه موج الیوت استفاده کند. این استراتژی نه تنها در بازار ارز کاربرد دارد، بلکه در تمامی بازارهای مختلف از جمله بورس قابل استفاده است.

  • مدت معاملات در پوزیشن تریدینگ فارکس

مدت این معاملات باید طولانی باشد. این دوره می تواند هفته ها، ماه ها یا سال ها طول بکشد. اگر پشتکار تجارت با این استراتژی را ندارید، بهتر است به استفاده از آن فکر نکنید. برای پیش بینی ایده های معاملاتی در این استراتژی، بهتر است تاثیر عوامل اقتصادی بر بازارهای تحلیلی را بدانیم.

  • شناخت مزایا و معایب در استراتژی پوزیشن تریدینگ

برای معامله با این استراتژی باید حداقل زمان سرمایه گذاری کنید و نسبت ریسک معامله با این استراتژی بسیار خوب است. اما این استراتژی می تواند معایبی را برای شما به همراه داشته باشد، از جمله نیاز به فرصت های معاملاتی با استفاده از این استراتژی و تسلط بر تحلیل بنیادی و تکنیکال است.

5- استفاده از استراتژی روزانه در معاملات فارکس

 

اگر این استراتژی را به عنوان استراتژی اصلی ارز خود اتخاذ کنید، می توانید ابزارهای مالی را در همان روز معامله کنید. با این روش می توانید چندین تراکنش در طول روز انجام دهید. اما بهتر است توجه داشته باشید که قبل از بسته شدن بازار، تمام پوزیشن ها برای آن روز بسته هستند.

  • مدت معامله استراتژی روزانه در فارکس

معاملات انجام شده با این استراتژی فارکس برای حرفه ای ها در همان روز بسته می شوند و مدت معاملات با استراتژی معاملاتی روز از چند دقیقه تا چند ساعت متغیر است.

  • مزایا و معایب استفاده از استراتژی روزانه فارکس

از مزایای استفاده از این روش معاملاتی می توان به امکان انجام معاملات بیشتر و نسبت ریسک به پاداش متوسط ​​اشاره کرد. از معایب استفاده از استراتژی معاملاتی روزانه، نیاز به سرمایه گذاری زمان زیاد در معاملات و نیاز به مهارت های تحلیل تکنیکال قوی است.

6- به کار گیری از استراتژی نوسان کوتاه مدت یا اسکالپ

 

تکرار چندین معامله برای کسب سود ناچیز در فارکس، نوسانات یا اسکالپینگ نامیده می شود. بنابراین، می توانید با باز کردن و بستن مکرر پوزیشن های مختلف در طول روز، سود کمی کسب کنید. باز و بسته شدن این پوزیشن ها به دو صورت امکان پذیر است. این دو روش شامل روش دستی و روش اجرای الگوریتم با الگوی از پیش تعیین شده می باشد. بهتر است از این استراتژی برای جفت ارزهایی که نقدشوندگی بیشتری در فارکس دارند استفاده کنید.

از آنجایی که این استراتژی کوتاه مدت است، اسپرد کم این جفت ارزها آن را برای این سیاست بسیار مناسب می کند. انواع مختلفی از استراتژی اسکالپینگ وجود دارد که می توانید از بین آنها ساده ترین استراتژی اسکالپینگ را انتخاب و استفاده کنید. تجارت اسکالپ با استفاده از اندیکاتور استوکستیک، تجارت اسکالپ با استفاده از میانگین متحرک، تجارت اسکالپ با استفاده از اندیکاتور سهموی SAR و اسکالپ تریدینگسر با استفاده از اندیکاتور RSI می تواند برخی از استراتژی های ساده اسکالپینگ باشد.

  • مدت معامله در استراتژی نوسان یا اسکالپ

زمان معاملات در این استراتژی بین 1 تا 30 دقیقه است و حداقل سود را برای شما به همراه خواهد داشت.

 

  • مزایا و معایب استفاده از استراتژی اسکاپینگ

مهمترین مزیت این استراتژی این است که معاملات بیشتری را نسبت به هر تجارت فارکس پوشش می دهد. البته نمی توان معایبی مانند نیاز به تخصیص طولانی مدت، نیاز به مهارت بالا در تحلیل تکنیکال و نرخ ضعیف پاداش در رابطه با آن استراتژی را نادیده گرفت.

7- استراتژی سوئینگ تریدینگ در معاملات بازار فارکس

 

در این استراتژی تئوریک، معامله‌گران سعی می‌کنند در بازارهای پرطرفدار و بازارهای رنج‌بر سود بیابند. با تعیین حد و کف قیمت می توان وارد معاملات در این بازار شد.

  • مدت زمان معاملات در استراتژی سوئینگ تریدینگ فارکس

این استراتژی یکی از استراتژی های میان مدت در بازار فارکس است و شما می توانید موقعیت های خود را برای چندین ساعت تا چند روز حفظ کنید. با این حال، بهتر است از راه طولانی استفاده کنید تا بیشترین مزایا را به دست آورید.

  • مزایا ومعایب سوئینگ تریدینگ در بازار فارکس

در این استراتژی شما تعداد فرصت های معاملاتی بیشتری دارید و با انجام این استراتژی، نسبت ریسک به پاداش متوسطی خواهید داشت. اما برای استفاده از این استراتژی، باید زمان زیادی سرمایه گذاری کنید و در تحلیل تکنیکال قوی باشید.

[irp posts=”56904″ ]

 

8- استفاده از استراتژی معاملاتی انتقالی در بازار فارکس

 

در معاملات آتی باید با نرخ بهره پایین وام بگیرید و در ارزی با نرخ بهره بالاتر سرمایه گذاری کنید تا بازدهی مثبت داشته باشید.

  • مدت معاملات انتقالی در بازار فارکس

این قراردادها بسته به شرایط می تواند میان مدت یا بلند مدت باشد.

  • مزایا و معایب معاملات انتقالی در بازار فارکس

از جمله مزیت های این استراتژی می توان گفت که ارائه یک دوره زمانی کوتاه با نسبت ریسک و پاداش طبیعی ضروری است. از معایب این استراتژی می توان به استفاده خاص از بازار فارکس و ایجاد فرصت های معاملاتی محدود اشاره کرد.

9- استفاده از موبایل برای استراتزی در بازار فارکس

 

بسیاری از معامله گران سیستم معاملاتی مناسبی ندارند. بنابراین تصمیم می گیرند با وسایل ساده تری مانند تلفن های همراه معامله کنند. معاملات تلفن همراه به طور کلی توصیه نمی شود. به دلیل کوچک بودن صفحه نمایش گوشی های موبایل، نمی توان تصویر بزرگ را به درستی و به طور کامل مشاهده کرد. اما هنوز یک استراتژی معاملاتی فارکس برای تلفن های همراه وجود دارد و می توانید با استفاده از روش های خاصی که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت، با تلفن های همراه معامله کنید.

اول از همه، باید در انتخاب استراتژی دقت کنید. زیرا شما نمی توانید تصویر بزرگ بازار را در داخل تلفن همراه خود ببینید. بنابراین باید روشی را انتخاب کنید که نیازی به دید گسترده ای از بازار نداشته باشد. به همین دلیل توصیه می کنیم از روش اسکالپ استفاده کنید. در این نوع استراتژی معاملاتی فارکس، تصویر کاملی از بازار مورد نیاز است.

شما همچنین می توانید از استراتژی هایی استفاده کنید که بر اساس مبانی بازار معامله می کنند زیرا در این سبک ها نیاز کمتری به تجزیه و تحلیل نمودار دارید و عمدتاً بر اساس اخبار معامله می کنید.

در زیر برخی از برنامه های استراتژی معاملات فارکس مناسب برای تلفن های همراه را ارائه می ‌دهیم

 

  • اپلیکیشن trading view

با استفاده از این اپلیکیشن قادر خواهید بود انواع نمودارها را با تلفن همراه خود تجزیه و تحلیل و معامله کنید. این برنامه شاخص ها، خط روند، فیبوناچی و موارد دیگر را در اختیار شما قرار می دهد.

همچنین در اپلیکیشن تریدینگ ویو نیز می توانید از نظرات و تحلیل های دیگران استفاده کرده و بازخورد دریافت کنید.

  • اپلیکیشن متاتریدر meta trader

این برنامه یکی از ساده ترین ابزارهای معاملاتی است. اگر در یک بروکر فارکس ثبت نام کرده اید، به احتمال زیاد ابزار متاتریدر را در اختیار شما قرار می دهند. این ابزار به شما اجازه می دهد تا نمودارهای مختلف را مشاهده کنید. از جمله ابزارهای ساده برای ترسیم خطوط و نشانگرهای فنی است.(برای ثبت نام در بورس جهانی فارکس این مقاله را بخوانید.)

  • استفاده از اپلیکیشن Thinkorswim

این برنامه برای کاربران حرفه ای مناسب است و عملکرد کاملی را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین می توانید در بخش چت این اپلیکیشن با سایر معامله گران تبادل نظر کنید.علاوه بر این، می ‌توانید ربات را در آخرین بازار آزمایش کنید و نتایج را بررسی کنید.

پیشنهاد می کنیم قبل از استفاده از ربات با حساب ریل، عملکرد حرفه ای خود را با یک حساب دمو تست کنید.

کتاب آموزش استراتژی معاملات در بازار فارکس

 

این یک کتاب عالی از رابرت ماینر است که می تواند به مبتدیان کمک کند تا از صفر تا صد ورود و خروج از بازار فارکس را یاد بگیرند. حتی افرادی که نتوانسته اند به سود و موفقیت زیادی در بازارهای معاملات فارکس دست یابند، می توانند از این کتاب بهره مند شوند. با مطالعه این کتاب می ‌توانید روند بازار را پیش بینی کنید و بهترین زمان برای ورود و خروج از معاملات را بیابید. حتی اگر یک معامله گر حرفه ای هستید، خواندن این کتاب می تواند سرعت معاملات شما را چند برابر کند.

سوالات متداول

اپلیککیشن متاتریدر چیست؟

این برنامه یکی از ساده ترین ابزارهای معاملاتی است. اگر در یک بروکر فارکس ثبت نام کرده اید، به احتمال زیاد ابزار متاتریدر را در اختیار شما قرار می دهند. این ابزار به شما اجازه می دهد تا نمودارهای مختلف را مشاهده کنید. از جمله ابزارهای ساده برای ترسیم خطوط و نشانگرهای فنی است.

 

مزایا و معایب سوئینگ تریدینگ را نام ببرید؟

در این استراتژی شما تعداد فرصت های معاملاتی بیشتری دارید و با انجام این استراتژی، نسبت ریسک به پاداش متوسطی خواهید داشت. اما برای استفاده از این استراتژی، باید زمان زیادی سرمایه گذاری کنید و در تحلیل تکنیکال قوی باشید.

در صورتی که علاقه مند به شرکت در دوره آموزش بازار فارکس هستید، توصیه میکنم این دوره را تهیه کنید.

 

[irp posts=”56684″ ]

4 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.