بازار فارکس چیست؟ +3 نکته طلایی درباره بازار فارکس که نمی‌دانید

بازار فارکس

اگر می‌خواهید با امکاناتی مثل لپ تاپ و اینترنت پرسرعت دست‌به‌کاری سودآور بزنید، می‌توانید وارد بازار بورس فارکس شوید. همان‌طور که می‌دانید هرچند که معامله و سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی بسیار سودآور است اما فعالیت در آن دانش خود را می‌طلبد و شما اگر دانش مناسبی از بازار فارکس و نحوه استفاده از بورس فارکس در ایران داشته باشید، می‌توانید سود بسیاری کسب کنید.

در این متن قصد داریم، توضیحاتی همه چیز درباره بازار جهانی فارکس و یکسری نکات در مورد فارکس ارائه دهیم:

• بازار بورس فارکس چیست؟ (فارکس چیه)
• نکاتی کاربردی و موردنیاز معامله‌گر در بازار بورس فارکس ایران چیست؟
• دسترسی به بازار بورس فارکس در ایران چگونه است؟

 

به طور کلی بازارهای سرمایه‌گذاری انواع مختلفی دارند. هرکدام از این بازارها ویژگی‌ها و خصوصیات خاص خودشان را دارند. یکی از جذاب‌ترین بازارهای امروز در ایران و جهان، بازار فارکس می‌باشد. عمده علت جذابیت این بازار را می‌توان در بین‌المللی و معتبر بودن آن دانست.(در ادامه مقاله ارز دیجیتال چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ را هم مطالعه کنید)

با توجه به این که در ایران ارز به عنوان یک بازار سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود و روند نوسانی این بازار به‌اندازه‌ای است که یک خرید و فروش ارز می‌تواند سودآوری خوبی داشته باشد، فارکس در ایران محبوبیت چند برابری دارد؛ زیرا تریدرهای ایرانی می‌توانند با ارزهای بین‌المللی چون دلار و یورو مبادله انجام دهند در حالی که ارزش پول آن‌ها در این بازارها از دست نمی‌رود.

این در حالی است که در بازارهای داخلی به علت افزایش تورم، عملاً چند درصد سود حاصل از معاملات در بورس یا هر بازار سرمایه‌ای دیگر با درصد افزایش تورم سربه‌سر می‌شود؛ بنابراین عملاً بازار و معاملات فارکس می‌تواند جذابیت خاصی داشته باشد.

اما سؤال اصلی این است که فارکس چیست؟ بازارفارکس در واقع یک بازار بورس جهانی است که همه مردم جهان می‌توانند در آن حضور فعال داشته باشند. بازار فارکس بر اساس خرید و فروش ارز پایه‌گذاری شده است؛ یعنی شما در بازار ارزی را بر اساس ارز دیگر می‌خرید یا می‌فروشید.

اگر بخواهیم مثال بزنیم، شما در بازار فاركس می‌توانید با سرمایه خود که به شکل دلار در بازار وجود دارد، اقدام به خریدن یورو کنید. از این رو این خرید و فروش در بازار را معاملات جفت ارز می‌گویند؛ بنابراین به طور خلاصه اگر بخواهیم بگوییم بازار فارکس چیست می‌توانیم بگوییم که این بازار محل خرید و فروش ارزها بر اساس نسبت آن‌ها به یکدیگر است. در ادامه قصد داریم بیشتر از معاملات فارکس صحبت کنیم تا شما با نکات طلایی در بازار فاركس آشنا شوید.

بازار بورس فارکس
همه چیز درباره فارکس – همه چیز در مورد فارکس

بازار بورس فارکس چیست؟

بازار بورس فارکس یا به عبارت انگلیسی Foreign Exchange Market که به‌اختصار به آن Forex یا FX گفته می‌شود، بازاری جدید و مشتقه است و با بازار بورس سنتی تفاوت‌هایی دارد.

جالب است بدانید که این بازار بورس حتی هیچ مکانی به‌صورت فیزیکی ندارد اما مراکز معاملات آن عموماً در آمریکا، انگلستان و ژاپن است.

بازار بورس فارکس از 1971 آغاز به کار کرد اما در سال 1998 هم‌زمان با پیشرفت تکنولوژی گسترده شد. حالا شاید شما در اینجا بپرسید که در بازار بورس فارکس دقیقاً چه چیزی خریدوفروش می‌شود؟

در بازار بورس فارکس ارزهای خارجی مبادله می‌شود. به‌عنوان‌مثال شما مقداری دلار در دست دارید. بر اساس تحلیلی که انجام داده‌اید به این باور رسیده‌اید که در آینده ارزش دلار نسبت به ارزش یورو سقوط می‌کند.

شما می‌توانید در این بازار دلار خود را به یورو تبدیل کنید در ادامه باز به اصطلاحات فارکس خواهیم پرداخت که به شما روش کار بازار بورس فارکس آموزش می‌دهد و شما از این طریق می‌توانید آموزش بازار بورس فارکس رایگان ببینید.

[irp posts=”18744″ name=”تفاوت بورس و فرابورس چیست؟”]

 

دقیق تر بدانیم بورس فارکس چیست!
بازار فارکس چیست – همه چیز درباره فارکس

دقیق تر بدانیم بورس فاركس چيست!

اما پیش از آن بهتر است بیشتر بدانیم بورس فارکس چیست. اگر بخواهیم کمی دقیق تر به این موضوع نگاه کنیم باید این گونه بیان کنیم اساسا بورس فارکس چیزی شبیه به یک صرافی بزرگ است. بگذارید با یک مثال این مسئله را روشن کنیم. زمانی که شما به یکی از صرافی های میدان فردوسی تهران مراجعه می کنید می توانید ریال خودتان را به دلار تبدیل کنید. این همان کاری است که در بازار فارکس صورت می گیرد.

اما چیزی که باعث شده است بازار ارز یا بهتر بگوییم بازار فارکس تبدیل به یک بازار سرمایه ای شود تفاوت ارزش میان ارزهای مبادله ای است. در واقع یک ریال برابر با یک دلار نیست و همین مسئله میان تمامی جفت ارزهای بازار فارکس صادق است. همین تفاوت ارزش ها و ثابت نماندن آن است که باعث شده است این بازار تبدیل به یک محل سرمایه ای شود.

بنابراین شما در بازار فارکس با دو مفهوم ارزش ارز و نوسان این ارزش سر و کار دارید. حال باید بدانید که چگونه در بازار فارکس این مفاهیم را پیدا و بر اساس آن شروع به معامله کنید. همانطور که می دانید اساسا مفهوم ارز مفهومی کلی و جامع است و مربوط به کلیت اقتصاد دارد. یعنی شما برای فهمیدن ارزش یک ارز و نوسان آتی آن باید اقتصاد وابسته به آن ارز را به طور کامل متوجه شوید.

به بیان ساده تر اگر شما بخواهید در بازار فارکس در جف ارز دلار و یورو فعالیت داشته باشید باید با اقتصاد اروپا و آمریکا و روابط بین آن ها آشنایی کامل داشته باشید. باید بدانید که اساسا چه اخباری در این بین مهم و چه اخباری غیر موثر هستند. باید هر رفتار اقتصادی این دو منطقه را زیر نظر داشته باشید تا بتوانید نوسان ارزشی میان آن ها را تشخیص دهید. حال این مسئله یک نکته بسیار مهم را به ما نشان می دهد.

ما در بازار فارکس نباید سراغ چند جفت ارز برویم. در واقع موفق ترین معامله گران در این بازارها تنها یک یا دو جفت ارز را زیر نظر دارند. زیرا همانطور که گفته شد شرایطی که باید معامله گر تحت نظر داشته باشد به اندازه ای گسترده و پیچیده است که امکان حضور معامله گر در چدن جفت ارز به صورت همزمان را نمی دهد.

بنابراین مهمترین تفاوتی که می توان بین بازار فارکس و سایر بازار ها دانست همین است که در سایر بازارها معمولا پیشنهاد می شود که در چند مارکت فعالیت داشته باشید اما در بازار فارکس کاملا برعکس است. این نکته ای بسیار مهم، ساده اما کاربردی است.

عوامل تأثیرگذار در بازار فارکس چیست؟

مهم‌ترین عاملی که شما از یک بازار بدانید این است که عوامل مؤثر در آن بازار را تشخیص دهید. این عوامل می‌تواند روند کلی بازار و روند سهم‌ها یا در اینجا جفت ارزها را مشخص می‌کند. به طور مثال در بازار بورس ایران جو عمومی و دستورات دولتی بیشترین تأثیرگذاری را دارد. از این رو اگر در بورس ایران فعالیت می‌کنید باید بیشتر حواستان به این موارد، به خصوص دستورات دولت در مورد بورس باشد.

اما در بازار فارکس دو عامل به را از هر چیز دیگر مهم می‌دانند. اول بازار بورس کشورهایی که ارز آن‌ها در حال خرید و فروش است؛ یعنی وقتی ارز آمریکا در بازار فارکس در حال معامله به شکل جفت ارز با ارز کشور دیگری مثلاً ژاپن است، بازار بورس آمریکا و بازار بورس ژاپن، مهم‌ترین تأثیرگذاری را در نسبت این ارز دارند. البته برخی معتقد هستند که بانک‌ها عامل تأثیرگذاری قوی‌تری هستند!

به‌هرحال اولین عامل تأثیرگذار در بازار فارکس را می‌توان به‌وضوح چرخه مالی و اقتصادی کشورهایی دانست که ارز آن‌ها در بازار در حال معامله است. حال شما می‌خواهید این چرخه را از دید بازار بورس نگاه کنید یا از دید بانک فرق چندانی ندارد. چرخه اقتصادی در هر دو یک پاسخ دارد.(اگر نمیدانید که در کدام بازار بیت کوین یا بورس سرمایه گذاری کنید این مقاله را بخوانید)

 

عامل دوم در بازار فارکس اخبار هستند. خبرها تأثیرگذاری عجیبی روی رفتار سهامداران و به طبع قیمت‌گذاری‌ها دارند. از این رو اگر در بازار فارکس فعالیت می‌کنید حتماً باید اخبار مهم جهانی را دنبال کنید. علت این که چرا اخبار مختلف دنیا به خصوص اخبار اقتصادی و سیاسی چنین تأثیری در بازار فارکس دارد این است که ارز یا همان پول عام‌ترین چیزی است که همه مردم کم یا زیاد از آن دارند.

وقتی خبری در آمریکا منتشر می‌شود، مسلماً این خبر بخشی از مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهند. این مهم نیست که کدام بخش از مردم آمریکا تحت تأثیر خبر قرار می‌گیرند، مهم این است که آن‌ها پول یا همان دلار دارند.

از آنجایی که هر کسی هم که یک دلار یا بیشتر داشته باشد در روند اقتصاد آمریکا سهیم است (در همه جای دنیا همین است) پس اولین نتایج خبر منتشر شده روی روند حرکت اقتصادی مردم مشخص می‌شود. وقتی این روند تغییر کند، کم‌کم بقیه بازار آمریکا متأثر می‌شود و این یعنی تحت تأثیر قرار گرفتن جفت ارزهای دلاری در بازار. از آنجایی که حدود 70 درصد حجم بازار فارکس در ارزهای اصلی صورت می‌گیرد. پس با تغییر روند اقتصادی دلار، تقریباً همه بازارفارکس تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

نکات کاربردی و موردنیاز معامله‌گر در بازار بورس فارکس چیست؟

1. جفت ارزها(currency pairs)

همان‌طور که در قسمت قبلی نیز گفته شد در بازار فاکس ارزها در برابر یکدیگر مبادله می‌شوند و این مبادلات انواع مختلفی از ارزها را در بر می‌گیرند که البته برخی از آن‌ها معروف‌تر هستند و معاملات زیادی با آن‌ها انجام می‌شود و برخی دیگر این‌گونه نیستند.

به‌عنوان‌مثال جفت ارز یورو دلار از جفت ارزهای اصلی این بازار است که 23 درصد حجم روزانه معاملات بازار فارکس بورس را شکل می‌دهد؛ اما جفت ارزهایی مثل یوآن روپیه اصلی به‌حساب نمی‌آیند و از ارزهای نوظهور به شما می‌آیند.

2. قیمت خرید (Bid price) و قیمت فروش (Ask price)

قیمت خرید به قیمتی گفته می‌شود که بروکر به شما درازای خرید یک ارز پیشنهاد می‌دهد و قیمت فروش نیز پیشنهاد بروکر برای فروش ارز است. اگر تاکنون به صرافی رفته باشید، می‌دانید که قیمت خریدوفروش ارز با یکدیگر متفاوت است و منبع درآمد صرافی نیز همین اختلاف قیمت میزان خریدوفروش است. در بازار فارکس نیز وضع به همین صورت است و بروکرها از این اختلاف قیمت درآمد کسب می‌کنند.

آمار
آموزش بازار فارکس – آموزش فارکس – بازار مالی فارکس

[irp posts=”19351″ name=”شاخص بورس چیست؟ از نمودار شاخص بورس چه می‌دانید؟”]

3. بروکر (Broker)

بروکر در بازار بورس فارکس نقش کارگزار را دارد و شرکتی است که نقش میانجی بین شما و بازار را ایفا می‌کند و شما می‌توانید از طریق بروکر در بازار بورس فارکس معامله کنید. برای شرکت در بازار فارکس در انتخاب بروکر فاکس گام مهمی است.

بازار فارکس چیست؟ +3 نکته طلایی درباره بازار فارکس که نمی‌دانید

[button size=”medium” style=”primary” text=”همین حالا خرید کنید” link=”https://midassarmaye.com/product/%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%da%af%d8%b0%d8%b1-%d8%a7%d8%b2-%d9%85%d8%b9%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%b3%d9%86%d8%aa%db%8c/” target=”_blank”]

 

چند نکته در معاملات بازار فارکس

در بخش عوامل تأثیرگذار در بازار فارکس را گفتیم و شما به عنوان یک تریدر و معامله‌گر اگر می‌خواهید در بازار فارکس موفق باشد باید عوامل گفته‌شده را به‌خوبی زیر نظر داشته باشید.

اما به جز موارد گفته، چند نکته و مهم دیگر در بازار فارکس وجود دارد که می‌تواند شما را در انتخاب یک سهم به خوبی یاری کند. اولین مسئله این است که بدانیم فارکس تایم چیست؟ شاید برایتان جالب باشد بدانید که بازار فارکس در 24 ساعت روز و در 5 روز هفته (شنبه و یکشنبه تعطیل است) در حال معامله است. به طور کلی فارکس در ایران از ساعت 1 و نیم بامداد شروع و تا ساعت 1 و نیم بامداد روز بعد ادامه دارد.

این 24 ساعته بودن بازار فارکس عمدتاً به خاطر این است که این بازار بر اساس قیمت ارز ساخته شده است و همان‌طور که گفته شد قیمت ارز فارغ از سیستم عرضه و تقاضا عمدتاً توسط چرخه اقتصادی هر کشوری مشخص می‌شود؛ بنابراین بازار فارکس باید در زمان فعالیت بازار کشورهای مختلف فعالیت داشته باشد. از آن جایی که نقاط مختلف کره زمین اختلاف زمانی وجود دارد. بازار فارکس به صورت 24 فعالیت می‌کند.

 

اما برای یک معامله‌گر با استراتژی معمولی و با هدف سودآوری خوب و کم ریسک بهترین فارکس تایم چیست؟ بهترین زمان معامله برای این نوع تریدرها که درصد بالایی از بازار فارکس را نیز به خود اختصاص داده‌اند زمان‌هایی از روز است که دو یا سه بازار بورس معتبر جهان در حال فعالیت هم‌زمان هستند.

به طور مثال در ساعت 4 تا 9 شب بازار بورس انگلستان و آمریکا به طور هم‌زمان در حال فعالیت هستند. اگر به حجم معاملات بازار در این ساعت‌ها نگاه کنید متوجه می‌شوید که حدود 70 درصد حجم بازار در این ساعت اتفاق می‌افتد. پس بهترین تایم بازار فارکس برای یک تریدر می‌تواند ساعت 4 تا 9 شب به وقت تهران باشد.

اما چرا حجم بالا در بازار فارکس اهمیت دارد؟ هرچه در بازار حجم معاملات بیشتر باشد یعنی قیمت جفت ارز به قیمت اصلی آن نزدیک‌تر است و افراد بیشتری این قیمت را قبول دارند. از طرف دیگر حجم بالا باعث کم‌تر شدن نوسان در جفت ارز می‌شود؛ بنابراین اگر می‌خواهید در بازار فارکس سالم بمانید بهتر است خودتان را لای جمعیت پنهان کنید!

 

انتخاب جفت ارز مناسب در بازار فارکس

 

بعد از این که دانستیم بازار forex چیست و عوامل تأثیرگذار در آن را شناختیم و همچنین نکات مهمی را در مورد بازار فارکس بیان کردیم. نوبت این است که بخواهیم چند نکته در مورد انتخاب جفت ارز مناسب در این بازار داشته باشیم.

اول این که در بازار فارکس برعکس بسیاری از بازارها که عمدتاً از یک سهم به سهام دیگر و از یک نماد به نماد دیگر تغییر موضع می‌دهند، بهتر است روی یک یا دو جفت ارز بیشتر تمرکز نداشته باشید. در واقع رفتار جفت ارزها به طور کلی باهم بسیار فرق دارند؛ بنابراین شما اگر می‌خواهید در طول بلندمدت موفق باشید بهتر است سعی کنید روند کلی یک یا نهایتاً دو جفت ارز را بشناسید و سعی کنید بر اساس این روند حرکت کنید.

مورد مهم دیگر در انتخاب یک جفت ارز این است که بدانید شما دقیقه چه چیزی از بازار می‌خواهید. به بیان بهتر شما باید بدانید که استراتژی شما در بازار فارکس چیست. اگر شما می‌خواهید نوسان گیری یا اسکالپ داشته باشید باید سراغ جفت ارزهایی بروید که سکون بیشتری دارند و تغییرات قیمتی آن‌ها در حد چند پیپ است؛ اما اگر می‌خواهید سرمایه‌گذاری میان‌مدت یا بلندمدتی داشته باشید باید دست به انتخاب یک سهم مطمئن‌تر و باثبات‌تر بزنید.

معمولاً در بازار فارکس جفت ارز یورو به دلار را از بهترین جفت ارزها می‌دانند؛ زیرا ثبات بازار اقتصادی کشورهای صاحب دلار و یورو بسیار بالاست و می‌توان تا حد بالایی مطمئن بود که سرمایه‌گذاری ما در این جفت ارز می‌تواند پاسخ بدهد.

اما مورد دیگر بعد از این که دانستید بازار forex چیست و فهمیدید چگونه جفت ارز در آن انتخاب کنید، این است که شما واقعاً باید با دانش خوب و کافی وارد این بازار شوید. بازار فارکس می‌تواند تمام سرمایه شما را صفر کند اگر شما ندانید که چگونه باید در آن بازی کنید. پس دانش علمی خودتان را در جنبه‌های مختلف گسترش دهید و سپس در پی کسب تجربه در بازار باشید. در این صورت بازار فارکس برای شما می‌تواند جذاب و دوست داشتنی شود.

 

دسترسی به بازار بورس فارکس در ایران چگونه است؟

 

پس‌ازآن که درباره بورس فارکس آموزش لازم را دیدید، برای آنکه بتوانید در بازار بورس فارکس ایران وارد شوید باید یک بروکر فارکس مناسب انتخاب کنید. ازآنجایی‌که کشور ما در تحریم‌های بی‌سابقه‌ای قرار دارد، اهمیت انتخاب بازار بورس فارکس دوچندان می‌شود. اگر شما بروکر فارکس معتبری انتخاب نکنید ممکن است که پول‌های شما بلوکه شود.

ریسک‌های بازار فارکس چیست

• تا اینجا از خوبی‌های این بازار گفتیم ولی هر بیاید آن‌سوی سکه را هم ببینیم تا برای بتوانیم تصمیم بهتری بگیریم.
‌ در این بازار مسئله‌ای به نام اهرم معاملاتی وجود دارد. اهرم، ابزاری است که کارگزار آن را به شما می‌دهد و به‌وسیله آن شما می‌توانید بیش از موجودی خود معامله کنید. شاید در ابتدا این موضوع برای شما جذاب باشد ولی باید بدانید که این کار ریسک شمارا افزایش می‌دهد. به‌صورت معمول می‌بینم که افراد مبتدی از اهرم‌های 100 و یا بیشتر استفاده می‌کنند؛ یعنی با 100 برابر پول خود معامله می‌کنند این یعنی سود و زیان شما در 100 ضرب می‌شود که بسیار پر ریسک است.(پیشنهاد میکنم مقاله ارز نیمایی و اهرم درفارکس را مطالعه کنید)

• انتظار سودآوری بالا
به دلیل وجود مسئله اهرم، انتظار سودآوری معامله گران به‌صورت نامعقولی بالا می‌رود. معامله‌گری که در بازارهای دیگر انتظار سودی بیش از تورم را دارد در این بازار حرف از سودهای نجومی (مثلاً 2 برابر کردن پول در یک ماه) را دارد. این موضوع برای معامله‌گر بسیار خطرناک است و کاملاً بالانس روانی وی را در معاملات به هم می‌ریزد.

• بازار فارکس به‌هیچ‌وجه جای معامله گران تازه‌کار و حتی نیمه‌حرفه‌ای نیست و حتماً باید با آموزش صحیح و اصولی وارد این بازار شوید.

 

بازار مالی فارکس و ریسک سرمایه گذاری

 

یکی از تفاوت های اصلی بازارهای سرمایه ای با یک بازی شانس یا قمار این است که در بازار شما باید همیشه ریسک را بسنجید. این چیزی است که هیچگاه در قمار یا بازی های شانسی نمی توانید به آن اتکا کنید. در هیچ بازی شانسی شما حرفی از ریسک نمی توانید بزنید. زیرا اطلاعات دقیقی برای محاسبه آن ندارید.

بنابراین شناخت ریسک یکی از مهمترین کارها در هر بازاری از جمله بازار مالی فارکس است. بنابراین وقتی شما به عنوان یک معامله گر یا سرمایه گذار درباره فارکس سوال می کنید، باید به مسئله ریسک در این بازار نیز توجه داشته باشید.

این بازار از نظر اعتبار و ارزش ذاتی حرف های زیادی برای گفتن دارد و از طرف دیگر بسیاری از جفت ارزهای معتبر مانند دلار – یورو و … از نوسان های متعادلی برخوردار هستند. بنابراین می توان برای این بازار ریسک مناسبی در نظر گرفت. اما با این وجود نمی توان این ریسک را نزدیک به صفر تلقی کرد.

در واقع ریسک اصلی زمانی نمایان می شود که شما بخواهید در بازار فارکس از اهرم های یک به 100 یا … استفاده کنید. این اهرم ها به میزانی که درصد سودآوری شما را می تواند افزایش دهد، به همان میزان ریسک معامله را نیز بیشتر می کند. نکته جذاب بازار فارکس همین جاست! عمده ریسک این بازار دست خودتان است. از این روست که گفته می شود بازار فارکس جای مناسبی برای تازه واردان به دنیای سرمایه ای نیست.

 

بازار مالی فارکس

درباره فارکس چه می دانید؟ ( اطلاعات در مورد فارکس )

 

بیایید کمی تبادل اطلاعات در مورد فارکس داشته باشیم. در واقع بیایید کمی خودمانی تر در مورد بازار فارکس صحبت کنیم. تا این جا بیشتر بر اساس فاکتورها و پارامترهای اقتصادی این بازار را شناختیم. اما همیشه بازار سرمایه نشان داده است که فاکتورهای دیگری به جز فاکتورهای اقتصادی نیز دارد.

بازار فارکس بر اساس بازار کشورهای مهم دنیا مدیریت می شود. یعنی اطلاعات و اخبار بازار آمریکا می تواند برای معامله گران دلار در بازار فارکس اهمیت داشته باشد و همچنین اخبار اتحادیه اروپا بر روند معاملات یورو موثر است. این موضوع نشان می دهد که این بازار در کنار ظاهری آرام، درونی پر خروش دارد. هر اطلاعات و اخباری در بازارها و یا حتی در حوزه های دیگر این کشورها می تواند تاثیر مستقیم در بازار فارکس داشته باشد.

بنابراین به عنوان یک تجربه این موضوع را به خاطر بسپارید، اگر می خواهید در این بازار موفق شوید باید شخصیت شناس خوبی باشید. در واقع شما تا می توانید باید بر روی جفت ارز مورد نظر خودتان مسلط باشید و رفتارهای آن را به خوبی رصد کنید. از این روست که معمولا اساتید بزرگ دنیای بازار فارکس تاکید بسیار بر انتخاب یک نوع جفت ارز دارند. در واقع این اساتید معتقد هستند که در بازار فارکس شما باید تنها روی یک جفت ارز تمرکز داشته باشید تا موفق شوید.

زیر لایه پر جنب و جوش بازار فارکس عاملی است که اجازه نمی دهد معامله گران به راحتی بتوانند از یک جفت ارز به جفت ارز دیگر مهاجرت کنند. در واقع هر جفت ارز مانند جزیره امنی است که نوسان کمی دارد، در حالی که میان این جزیره ها دریایی به شدت طوفانی وجود دارد که می تواند شما را به راحتی غرق کند.

 

جمع‌بندی

بازار بورس فارکس ازجمله بازارهای بورسی جدید است که شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری در آن به سودهای بالایی دست‌یابید. در بازار بورس فارکس ارزها در برابر یکدیگر مبادله می‌شوند و شما با توجه به تحلیلی که از قوت و ضعف ارزها مقابل یکدیگر دارید دست به معامله می‌زنید. این معاملات از طریق بروکرها انجام می‌شود و شما نیز برای دسترسی به بورس فارکس ایران باید بروکر مناسبی انتخاب کنید.

خیلی ها میپرسند تریدر فارکس چیست؟ چگونه وارد فارکس شوم؟ فارکس یا بورس؟ یا اطلاعات در مورد فارکس میخواهند کسب کنند و… میداس سرمایه در نظر دارد آموزش فاکرس را برای کاربران خود برگزار نماید چنانچه میخواهید شروع دوره به شما اطلاع داده شود ایمیل خود را در قسمت خبرنامه سایت وارد کنید.

دانستن همه چیز در مورد فارکس مساله ای است که قرار دادن آن در یک مقاله نمی‌گنجد. به شما توصیه می‌کنم اگر تازه‌کار هستید، دوره آموزش رایگان فارکس را ببینید تا اطلاعات کامل‌تری در این زمینه به دست آورید.

 

همچنین برای شرکت در دوره های میداس سرمایه مثل: آموزش اکسپرت نویسی mql5 ، دوره آموزش معامله‌گری در بازار آتی زعفران، پسته و زیره(به همراه معاملات زنده) ، آموزش بورس اوراق بهادار  و… کلیک کنید.و اگر میخواهید در دوره آموزش فیلتر نویسی در بورس میداس سرمایه شرکت کنید،اینجا کلیک کنید.

اگر هم میخواهید در دوره رایگان آموزش مقدماتی ارز دیجیتال شرکت کنید حتما سری به این دوره بزنید 🙂

 

[irp posts=”18950″ name=”مکانیسم حراج در بورس چیست؟ (معرفی حراج پیوسته و ناپیوسته)”]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
14 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیرحسین طهماسبی نیا
امیرحسین طهماسبی نیا
3 سال قبل

سلام،استاد بوربور در زمینه فارکس آموزشی خواهند داشت؟؟؟

مدیر سایت
مدیر
3 سال قبل

سلام
آموزش فارکس به زودی توسط استاد موسوی برگزار خواهد شد.
موفق باشید

آناهیتا هماوندی
آناهیتا هماوندی
3 سال قبل

سلام ما بیصبرانه منتظر شروع آموزش های استاد موسوی هستیم

سعید
سعید
3 سال قبل

از نظر سود دهی این بازار سود دهی بیشتری داره یا بازار آتی؟

مدیر سایت
مدیر
3 سال قبل
پاسخ به  سعید

سلام
این بازار به دلیل اهرم بالا( 50…100.. و یا حتی بالا تر) بازار خیلی سختی برای معامله گران مبتدی و نیمه حرفه ای است و به راحتی امکان از دست دادن کل پولتون رو دارید. ولی پتانسیل سود آوری بالاتری هم نسبت به سایر بازار ها داره ولی فقط به درد معامله گران حرفه ای می خوره .

علی
علی
3 سال قبل

سلام خسته نباشید
من هیچ کسیو اطرافم نمیشناسم که در فارکس فعالیت داشته باشه واسه همین میخواستم راهنماییم کنید ک در چه بروکری ثبت نام کنم که تحریم نباشه و تو ایران مشکلی نداشته باشه ؟

حمزه
حمزه
2 سال قبل

سلام هزینه ی تبلیغاتتون چقدره

رسول
رسول
1 سال قبل

مقاله خوبی بود و تونستم همه چیز در مورد فارکس اطلاعات کسب کنم

شیما اسدی
شیما اسدی
1 سال قبل

کار فارکس چیست؟ چیکارا میکنه اصلا؟

مدیر سایت
مدیر
1 سال قبل
پاسخ به  شیما اسدی

سلام
فارکس بازار معاملات ارزهای کشور های مختلف است

فارکس
فارکس
1 سال قبل

عالی بود. خیلی کاملتر از بقیه سایت ها

محمد شفقت
محمد شفقت
10 ماه قبل

با سلام
نکات جالبی برای بورس فارکس گفته شد اما به نظرم باید خیلی حرفه ای تر وارد بازار فارکس شد و نیاز به آموزش داره

مهشید مهاجرانی
مهشید مهاجرانی
10 ماه قبل

برای اینکه بدونیم فرکس چیه حتما قبلا ترید کرده باشیم یا همه چیز درباره بازار فارکس تو دوره ها گفته میشه ؟

رسام خراسانی
رسام خراسانی
10 ماه قبل

به نظرم همه چیز در مورد فارکس توضیح داده شده و برای افرادی که تازه می خوان وارد فارکس بشن آشنایی اولیه را براشون ایجاد می کنه
ممنون از شما

آخرین ویرایش 10 ماه قبل توسط رسام خراسانی

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.