وایت پیپر چیست؟ آموزش تخصصی مطالعه (White Paper)

وایت پیپر چیست؟ آموزش تخصصی مطالعه (White Paper)

وایت پیپر مفهومی است که در بازارهای مختلف سرمایه و اقتصاد به‌کرات به‌کاربرده می‌شود. وایت پیپر که در زبان فارسی آن را کاغذ سفید می‌دانیم یک نوع معرفی‌نامه از یک فعالیت یا یک کار اقتصادی محسوب می‌شود که به‌واسطه آن می‌توان اقدام به جذب سرمایه‌گذار یا مشتری کرد. شکل کاربردی این مفهوم را بیشتر می‌توان در ارزهای دیجیتال پیدا کرد. پس بهتر است یک معامله گر(معامله گری چیست) یا تحلیلگر حرفه‌ای ارزهای دیجیتال بداند که وایت پیپر چیست و چگونه می‌تواند از آن استفاده کند.

به‌طورکلی برای این‌که به طور دقیق بخواهیم بدانیم وایت پیپر چیست باید چندین و چند مفهوم اقتصادی را در کنار یکدیگر قرار دهیم و آن‌ها را به چالش بکشیم. مسلماً این کار خارج از حوصله متن است. از طرف دیگر ما دوست نداریم چندان درگیر اصطلاحات پیچیده اقتصادی شویم و مسئله وایت پیپر چیست را گنگ و مبهم کنیم. بهتر است ساده‌تر بدانیم که وایت پیپر چیست.

همان‌طور که گفتیم وایت پیپر در بیشتر حوزه‌های اقتصادی وجود دارد، اما ما وایت پیپر در حوزه ارزهای دیجیتال را محوریت مقاله خود قرار می‌دهیم تا بتوانیم دقیق‌تر بدانیم که وایت پیپر چیست. به نظر شما پشتوانه ارزهای دیجیتال چیست؟ اگر در این باره چیزی نمیداید به این مقاله مراجعه نمایید.

 

وایت پیپر چیست؟

 

به‌طورکلی وات پیپر یک نوع معرفی‌نامه محسوب می‌شود که می‌تواند یک فعالیت اقتصادی را برای جذب سرمایه‌گذار یا جذب مشتری توجیه کند. در کلام ساده‌تر اگر می‌خواهید بدانید که وایت پیپر چیست بهتر است به مثال زیر توجه کنید.

شما قصد دارید تونلی زیرزمینی برای عبور و مرور میان قاره آسیا و آمریکا بزنید! مسلماً برای شروع و انجام این کار نیاز به جذب سرمایه ‌دارید؛ اما مسئله و چالشی که وجود دارد این است که هنوز هیچ پروژه‌ای عملاً وجود ندارد و این چیزی نیست که یک سرمایه‌گذار بتواند به آن اعتماد کند. ازاین‌رو شما باید بتوانید با استفاده از معرفی پروژه خود و نکات مثبت و سودآور آن اقدام به جذب مخاطب و سرمایه‌گذار کنید.

وایت پیپر چیست
وایت پیپر در حوزه ارزهای دیجیتال – پیپر چیه

 

شما طرح خود را از جنبه‌های مختلفی بررسی می‌کنید، مثلاً بیان می‌کنید که بر اساس مسافرانی که از این تونل رد می‌شوند می‌توان سالانه انتظار فلان درصد سود را خواهیم داشت. یا بر اساس کارایی این تونل می‌توان از آن انتظارات دیگری نیز داشته باشیم. همچنین باید در طرح خود تا جای ممکن به سؤالات ذهن مخاطبان پاسخ داده شود یادتان باشد زمانی که انسان‌ها می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند خیلی باهوش می‌شوند!

پس تا می‌توانید باید پیش از پرسش سؤال، جواب سؤال را بدهید. مثلاً مهم‌ترین سؤالی که پرسیده می‌شود می‌تواند این باشد که آیا امکان دارد میان آسیا و آمریکا تونل زد؟ این کار چگونه امکان‌پذیر است؟ اگر شما پاسخ منطقی و روشنی ندهید و مشخص شود خودتان هم با روش کار آشنا نیستید شک نکنید که شکست‌خورده‌اید؛ اما اگر ایده شما به نظر عملیاتی باشد و می‌توانید آن را پیاده‌سازی کنید به نظر می‌تواند مخاطب را جذب کند.

کل این پروسه را شما باید به‌صورت متنی به مخاطب ارائه بدهید. این متن که از بخش‌های مختلف تشکیل‌شده است را وات پیپر می‌گویند. پس به‌طورکلی دانستیم که وایت پیپر چیست و چه کارایی می‌تواند داشته باشد.

 

[irp posts=”33368″ name=”ارز دیجیتال فیس بوک به مرحله‌ی آزمایش می‌رسد”]

 

وایت پیپر چیست؟ آموزش تخصصی مطالعه (White Paper)
کاغذ پیپر چیست

در ارزهای دیجیتال وایت پیپر(وایت پیپر در حوزه ارزهای دیجیتال) چیست؟

 

همان‌طور که در ابتدای بحث و سؤال وایت پیپر چیست بیان کردیم، این مفهوم به‌صورت عام‌تر در دنیای ارزهای دیجیتال بیشتر نمود دارد. در کلام ساده‌تر معمولاً پروژه‌ها به‌صورت خصوصی اقدام به جذب مخاطب و سرمایه‌گذار کلان می‌کنند. اگر شما یک سرمایه‌گذار کلان بودید شک نکنید امروز بهتر از ما می‌دانستید که وایت پیپر چیست؛ بنابراین عملاً سؤال وایت پیپر چیست یک نوع مفهوم اختصاصی دارد و ارزهای دیجیتال برای اولین بار بود که این مفهوم را به یک حالت عام تبدیل کرد و سرمایه‌گذاران خرد را درگیر آن کرد. برای همین است که وایت پیپر در حوزه ارزهای دیجیتال از اهمیت خاصی برخوردار است.

این بار سرمایه‌گذاران خرد در کنار سرمایه‌گذاران کلان می‌توانند روی یک پروژه‌ای که می‌خواهد شروع شود سرمایه‌گذاری کنند و این بار سرمایه‌گذاران خرد حق سودآوری خوبی به دست می‌آورند؛ اما برای این کار باید این سرمایه‌گذاران درست مانند بزرگان دنیای اقتصاد بدانند که وایت پیپر چیست و چگونه باید آن را بخوانند.
دوست دارید بدانید که در دنیای ارزهای دیجیتال وایت پیپر چیست؟ برای درک این مفهوم باید به نکته‌ای بسیار مهم و البته پنهان در دنیای ارزهای دیجیتال اشاره‌کنیم.

آموزش خواندن وایت پیپر
وایت پیپر در حوزه ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال، دنیای کاربردها

 

اصلی‌ترین پیش‌نیازی که برای درک سؤال وایت پیپر چیست نیاز داریم بدانیم این است که بدانیم مفهوم نیاز در ارزهای دیجیتال به چه معنی است.
در کلام ساده‌تر در دنیای بلاک چین و ارزهای دیجیتال هر توکن (Token) نمادی از یک پروژه است که توانسته مشکل یا چالشی را حل کند. پس همان‌طور که در میان انسان‌ها تفاوت تنها بر اساس تقواست، در میان ارزهای دیجیتال و توکن (Token) ها تنها بر اساس کاربرد آن‌هاست.

هرچه یک پروژه کاربردی‌تر شود همان‌قدر توکن آن مورداستفاده قرار می‌گیرد و هر چه این توکن مورداستفاده قرار بگیرد همان‌قدر ارزش بالاتری پیدا می‌کند و قیمت آن بیشتر می‌شود.
این فرمول ساده‌ای است که در ارزهای دیجیتال وجود دارد و می‌تواند به درک ما از سؤال وایت پیپر چیست کمک کند. در کلام ساده‌تر اگر بخواهیم رابطه بین سؤال وایت پیپر چیست و مفهوم کاربری در بلاک چین را توضیح دهیم می‌توانیم به معروف‌ترین وایت پیپر یعنی بیت کوین اشاره‌کنیم.

بیت کوین به‌عنوان شروع‌کننده دنیای ارزهای دیجیتال با انتشار یک وات پیپر به‌نوعی مفهوم سؤال وایت پیپر چیست را تغییر داد. عنوان معروف‌ترین وایت پیپر این‌گونه بود: « بیت کوین: یک سیستم پرداخت الکتریکی ” بیت کوین با این وایت پیپر توانست سرمایه اولیه خود را جذب کند و بازار ارزهای دیجیتال را شروع کند.

بیت کوین با کارکرد پرداخت های درون‌شبکه‌ای در دنیای بلاک چین پا به عرصه گذاشت و بر اساس همین کاربرد امروز بهترین و مهم‌ترین ارز دیجیتال محسوب می‌شود؛ زیرا کاربرد آن در دنیا ثابت‌شده است. اگر بخواهیم ساده‌تر بگوییم که وایت پیپر چیست، می‌توانیم این‌گونه بگوییم که وایت پیپر نمایش‌دهنده کاربرد یک توکن در ارز دیجیتال و میزان واقعی بودن آن است.

 

وایت پیپر چیست؟ آموزش تخصصی مطالعه (White Paper)
توکن (Token)

 

وایت پیپر چیست و چرا باید به آن‌ها توجه کرد؟

 

به‌طورکلی شاید این سؤال به ذهن شما برسد که چرا اصلاً باید بدانیم که وایت پیپر چیست و چرا باید به آن توجه کنیم؟ به‌طورکلی کلی در سرمایه‌گذاری‌هایی که در بازار ارزهای دیجیتال صورت می‌گیرد کمتر کسی می‌داند وایت پیپر چیست و چه کارایی دارد. امروز از کسانی که در اتریوم سرمایه‌گذاری می‌کنند اگر بپرسید که اتریوم چیست و چه کار می‌کند یا چه کار قرار است بکند، احتمالاً چیزی برای گفتن ندارند. این سرمایه‌گذاران تنها به چارت و نمودار توجه می‌کنند.

کسانی که نمی‌دانند وایت پیپر چیست و از بنیاد توکن ها و ارزها چیزی نمی‌فهمند به‌طورکلی مانند کسانی هستند که از نعمت شنوایی محروم هستند! این افراد شاید بتوانند با دیدن راه خود را پیدا کنند اما صدای خطرات یا صدای فرصت‌ها را هرگز نخواهند شنید.
مفهوم سؤال وایت پیپر چیست دقیقاً مانند همان صدای خطر یا صدای فرصت است که می‌تواند شمارا از یک ضرر بزرگ دور کند یا شمارا به یک سود سرشار برساند.

وقتی شما بدانید در توکن اتریوم وایت پیپر چیست و چه مفهومی دارد و چه چیزهایی برای اتریوم در آن وات پیپر بیان‌شده است می‌توانید نسبت به آینده اتریوم تصمیم بگیرید. درواقع شما باید دقیقاً بدانید که اتریوم بر اساس چه کاربردی فعالیت می‌کند و آیا ممکن است این کاربرد قدیمی‌شود و یا این‌که چه توکن های دیگری در رقابت با اتریوم هستند و قصد دارند پا جای پای آن بگذارند.

این‌گونه اطلاعات می‌توانند مشخص کند که تا چه اندازه می‌توان به ادامه روند توکن امیدوار بود و اگر این توکن و کاربرد آن موفق بوده است کدام توکن های کوچک می‌توانند پا جای پای آن بگذارند. شناسایی این توکن ها می‌تواند به ما یک فرصت سودآوری بزرگ را بدهد.

 

[irp posts=”24699″ name=”آخرین اخبار بیت‌کوین: این ارز دیجیتال بیش از هر زمان دیگری طلا خریداری می‌کند!”]

 

وایت پیپر چیست
white paper چیست

وایت پیپر چیست و آموزش خواندن وایت پیپر

 

یکی از مهم‌ترین بخش‌های مفهوم سؤال وایت پیپر چیست این است که بدانیم چگونه باید آن را بخوانیم. برخلاف بسیاری از بخش‌های تکنیکالی که ده ها بار توسط ده ها استاد آموزش داده می‌شود، مفاهیمی مانند سؤال وایت پیپر چیست چندان موردتوجه نیست و کمتر می‌توان مفاهیمی مانند آموزش خواندن وایت پیپر را جایی پیدا کرد.

به‌طورکلی وایت پیپر به‌ظاهر هیچ مفهوم سختی ندارد و به‌نوعی یک توجیه‌نامه اقتصادی محسوب می‌شود؛ اما مسئله مهمی که باید در مورد سؤال وایت پیپر چیست و نحوه خواندن آن بدانید این است که هیچ تیم صاحب پروژه‌ای نقاط ضعف پروژه را بیان نمی‌کنند. درواقع آن‌ها در تلاش برای جذب مخاطب هستند و دوست ندارند هیچ نقطه منفی را به مخاطب نمایش بدهند؛ بنابراین شما به‌صورت مستقیم و در دید اول همه‌چیزی را مساعد می‌بینید و هیچ مشکلی دراین‌بین وجود نخواهد داشت.

 

وایت پیپر چیست؟ آموزش تخصصی مطالعه (White Paper)
پیپر یعنی چی – پيپر چيست

 

اما مسئله مهمی که وجود دارد این است آیا همه توکن ها پاسخی درست به سؤال وایت پیپر چیست داده‌اند؟ درواقع بسیاری از توکن های عرضه اولیه بر اساس وایت پیپرهای رؤیایی شکست‌خورده‌اند و برخی دیگر نیز به مرحله عمل نرسیده‌اند و بسیاری نیز چیزی به‌جز یک کلاه‌برداری بزرگ نبوده است!

آن چیزی که در مفهوم وایت پیپر چیست باید بدانید و رعایت کنید دقیقاً این است که شما قرار است سرمایه خودتان را روی این پروژه قرار دهید. پس باید از جنبه‌های مختلف به این پروژه نگاه کنید. نسبت به بازگشت پول خود اطمینان داشته باشید و بدانید که تا چه اندازه عملیاتی کردن این پروژه ممکن است.

در مثال ابتدایی که در مورد تونل میان آسیا و آمریکا بیان کردیم، اگر شما به‌عنوان یک سرمایه‌گذار در این پروژه حضور داشتید، آیا سرمایه‌گذاری روی آن را قبول می‌کردید؟ به نظر نمی‌آید هرچه قدر این پروژه وایت پیپر قوی داشته باشد بتواند ما را مجاب به سرمایه‌گذاری کند؛ زیرا عملاً این پروژه بر اساس نیاز امروز و امکاناتی که وجود دارد یک‌چیز غیرممکن محسوب می‌شود.

 

وایت پیپر در حوزه ارزهای دیجیتال
وایت پیپر در حوزه ارزهای دیجیتال

وایت پیپر چیست و سخن پایانی

 

به‌طورکلی ما در این مقاله سعی داشتیم مفاهیم مهمی از سؤال وایت پیپر چیست را موردبررسی قرار دهیم. ما در تلاش بودیم که در پاسخ به سؤال وایت پیپر چیست بتوانیم از مفاهیم پیچیده اقتصادی دوری‌کنیم و در ساده‌ترین زبان ممکن و با استفاده از مثال‌ها متنوع بدانیم که دقیقاً وایت پیپر چیست.

یک مثال کاربردی دیگر به‌عنوان پایان سخن از کاربرد سؤال وایت پیپر چیست می‌توان به سود این روزهای دوج کوین اشاره‌کنیم. دوج کوین گرچه از ابتدا تا به امروز در میانه‌ی جدول ارزهای دیجیتال بود و چندان طرفدار خاصی نداشت؛ اما مسئله‌ای که وجود دارد این بود که دوج کوین پا جای پای بیت کوین گذاشته بود و این را می‌شد از وایت پیپر آن متوجه شد. همین موضوع باعث جلب‌توجه بزرگانی چون ایلان ماسک شد و این ایلان ماسک بود که بر اساس وایت پیپر دوج کوین آن را به یاد سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال آورد.

حال اگر می‌دانست وایت پیپر چیست و دوج کوین چه وایت پیپری دارد مسلماً می‌توانست بسیار زودتر در این توکن سرمایه‌گذاری کند و امروز از سود 300 درصدی خود لذت ببرد!
به‌طورکلی یادتان باشد، در دنیای سرمایه‌گذاری هر چه قدر با اطلاعات کمتری حضورداشته باشید، همان‌قدر احتمال باختتان بیشتر می‌شود. شما باید از هر جنبه‌ای در مورد سرمایه‌گذاری خود اطلاعات داشته باشید. سؤال وایت پیپر چیست و جواب آن‌یکی از این جنبه‌های خواهد بود.

در ضمن شما به‌سادگی و راحتی می‌توانید وایت پیپر تمامی توکن های قدیمی و جدید را به دست بیاورید و آن را مطالعه کنید. حال به نظر شما مفهوم وایت پیپر چیست می‌تواند کمک‌کننده باشد یا نه؟

 

[irp posts=”33700″ name=”صرافی‌های ارز دیجیتالی در کره جنوبی بسته خواهند شد؛ سخت‌گیری دولت‌ها ادامه دارد”]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Joker
Joker
2 سال قبل

سلام و خسته نباشید خدمت ادمین بزرگوار ?
خیلی ممنونم بابت مطلب جالب و مفید و کاربردی شما

سپاسگزاریم ??

مؤفق باشید ?❤

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.