پراپ تریدینگ (proprietary trading) چیست؟ معرفی 3 تا از بهترین شرکت‌های پراپ تریدینگ در ایران

پراپ تریدینگ چیست

پراپ تریدینگ چیست؟ پراپ تریدینگ چه کارکردی برای ما دارد؟ سود پراپ تریدینگ چقدر است؟ پراپ تریدینگ در چه حوزه سرمایه‌گذاری است؟ آیا می‌توانیم وارد پراپ تریدینگ شویم؟ مزیت‌های پراپ تریدینگ چیست؟ بهترین سایت‌های پراپ تریدینگ کدام ها هستند؟ اگر این‌ها سؤال‌های هستند که به دنبال جواب آن‌ها هستیم فقط کمی صبر کنید تا در ادامه جواب تک‌تک آن‌ها را به شما بگوییم.

پراپ تریدینگ (proprietary trading) چیست؟

پراپ تریدینگ یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری است که سابقه نسبتاً طولانی در کشورهای آمریکایی و اروپایی دارد؛ اما این مفهوم به‌تازگی وارد دنیای سرمایه‌گذاری جامعه ایرانی شده است. اگر بخواهیم ساده و سریع توضیح دهیم که پراپ تریدینگ چیست می‌توانیم این‌گونه بگوییم که یک شرکت سرمایه‌گذاری بخشی از سرمایه خود را در اختیار شما قرار می‌دهد تا شما به‌واسطه این سرمایه در بازار فارکس یا ارزهای دیجیتال شروع به سرمایه‌گذاری کنید.

شرکت درازای سرمایه‌گذاری شما متعهد می‌شود که بخشی از سود حاصل از این سرمایه‌گذاری را به شما برگرداند. پراپ تریدینگ آنجایی جالب می‌شود که بدانید شما در ضرر این شرکت سهیم نخواهید بود؛ بنابراین در بدترین حالت اگر شما با سرمایه شرکت دچار ضرر شوید، شرکت اکانت شمارا غیرفعال می‌کند و این نهایت ضرری است که شما متحمل خواهید شد.

از این‌ رو پراپ تریدینگ یک گزینه بسیار عالی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود؛ بنابراین بسیاری این تصور را دارند که کسب درآمد از پراپ تریدینگ مسیری ساده و کم ریسک محسوب می‌شود؛ اما با این‌ وجود همچنان پراپ تریدینگ مفاهیم خاص خودش را دارد که در ادامه می‌خواهیم به آن‌ها بپردازیم. مهم‌ترین سؤالی که شاید در ذهن شما هم نقش بسته باشد این است که آیا یک فرد تازه‌کار می‌تواند وارد پراپ تریدینگ شود؟

نحوه کار پراپ تریدینگ

نحوه کار پراپ تریدینگ چگونه است؟

پراپ تریدینگ به‌نوعی استخدام سرمایه‌گذارانی از تمام دنیا محسوب می‌شود. بگذارید کمی ساده‌تر این مسئله را توضیح دهیم. فرض کنید که شما یک دلار در اختیار دارید. وقتی قرار باشد با یک دلار در بازار فارکس یا ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید عملاً ریسک بسیار کمی را متحمل می‌شوید و تبدیل یک دلار به دو دلار برای شما احتمالاً کار چندان سختی محسوب نمی‌شود. درواقع این امکان با ریسک کمتری برای شما رخ می‌دهد.

اما اگر دارایی شما صد هزار دلار باشد آیا همچنان این کار به‌سادگی رخ می‌دهد؟ آیا شما می‌توانید با همان قدرت و با همان اطمینان خاطر صد هزار دلار خود را دو برابر کنید؟ مسلماً خیر. ریسک چنین کاری معمولاً بسیار زیاد است. این همان اتفاقی است که برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ در دنیا رخ می‌دهد.

شرکت‌های سرمایه‌گذاری سرمایه‌های بسیار کلان و بزرگی را مدیریت می‌کنند. از این‌ رو خود به‌ خود ریسک سرمایه‌گذاری این شرکت‌ها بسیار زیاد است. از این‌ رو این شرکت‌ها برای اینکه بتوانند ریسک خود را کاهش دهند و به‌ نوعی مدیریت ریسک می کنند راهکار جالبی را انتخاب کرده‌اند.

درواقع این شرکت‌ها با تقسیم سرمایه بزرگ خود به سرمایه‌های کوچک‌تر و قرار دادن این سرمایه‌ها در اختیار معامله‌گران مختلف از سراسر دنیا به‌نوعی ریسک معاملاتی خودشان را کاهش می‌دهند؛ بنابراین از مزیت‌های پراپ تریدینگ برای شرکت مربوطه این است که ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهد و سود بالاتر و منطقی‌تری نیز به دست می‌آورد. از طرف دیگر معامله‌گر نیز بدون اینکه درگیر ضرر این شرکت شود از سود این سرمایه‌گذاری بهره‌مند می‌شود.

بنابراین اگر بخواهیم به‌صورت خلاصه نحوه کار سایت‌های پراپ تریدینگ را بیان کنیم باید بگوییم که این سایت‌ها و شرکت‌ها با تقسیم سرمایه اصلی خود به صد یا هزار اکانت کوچک‌تر عملاً ریسک خود را مدیریت می‌کنند؛ بنابراین با ضرر یک اکانت تنها یک‌صدم یا یک‌هزارم سرمایه دچار ضرر می‌شود و این موضوع در قبال کل سود به‌ دست‌ آمده ناچیز خواهد بود. این اصلی‌ترین کارکردی است که پراپ تریدینگ برای این شرکت‌ها دارد.

بهترین سایت های معاملاتی پراپ تریدینگ داخلی

بهترین سایت‌های پراپ تریدینگ فارکس (بهترین سایت‌های داخلی)

با توجه به اینکه ایرانی‌ها غالباً نمی‌توانند به‌صورت مستقیم در بازارهای سرمایه‌گذاری جهانی مانند فارکس حضورداشته باشند، استفاده از امکانات و سایت‌هایی مانند پراپ تریدینگ رایگان برای بسیاری از ایرانی‌ها امری سخت و پر ریسک محسوب می‌شود.

با این‌ وجود برخی از شرکت‌های داخلی به‌ تازگی وارد مفهوم پراپ تریدینگ فارکس شده‌اند. این سایت‌ها و شرکت‌های داخلی با همان قانون و قاعده‌ هایی که در بالا بیان کردیم امکان کسب درآمد از پراپ تریدینگ را برای شما فراهم می‌کند.

استفاده از این سایت‌ها چند مزیت بسیار مهم دارد. اولاً شما درگیر تغییر آی پی و وی پی ان و … نخواهید بود.

از طرف دیگر نیازی به تبدیل ریال به دلار و برعکس وجود ندارد. این خود شرکت یا سایت است که این کار را انجام می‌دهد. همین مزیت‌ها باعث شده است که بسیاری از کاربران خواستار استفاده از پراپ تریدینگ فارکس ایرانی باشند. ازجمله بهترین سایت‌های پراپ تریدینگ فارکس ایرانی می‌توان به شرکت‌هایی مانند سرمایه‌گذار برتر و پراپ ترید فاند و پراپی اشاره کرد.

پراپ تریدینگ فاند

نگاهی به شرکت پراپ ترید فاند

پراپ ترید فاند به عنوان معتبرترین و شناخته شده ترین پرام فرم ایرانی با ارائه خدمات گسترده ای، حرفه ای ترین تریدرهای ایرانی را به خود جذب کرده است. این شرکت که در سال ۲۰۲۱ به ثبت بین المللی رسیده است بهترین تعرفه ها و شرایط دریافت حساب را از ۷۵۰۰۰ تا ۲ میلیون دلار عرضه کرده است.

 پراپ ترید فاند به عنوان باسابقه ترین بستر خدمات پراپ تریدینگ با پشتیبانی فارسی زبان نوآوری های جذابی را شامل حساب های ریل از روز نخست، مسابقه جک پات و حساب های رایگان در سبد خدمات خود ارائه نموده که راه رسیدن به حساب های ریل و برداشت سود را فوق العاده کوتاه و تسهیل کرده است. در ادامه به انواع روش های دریافت حساب از این شرکت خواهیم پرداخت:

  • مسابقه جک پات: شما با شرکت در این حساب با بالانس یک میلیون دلار، تنها با دو هفته ترید و رسیدن به تارگت های مشخص شده با رعایت قوانین و مقررات میتوانید به حساب ریل رسیده و علاوه بر آن هشتاد درصد سود کسب شده در این دوره را نیز برداشت کنید.
  • حساب های ریل از روز نخست رولت ترید: در این حساب شما با شرایط آسان تری در پراپ ترید فاند میتوانید در مدت زمان یک ماه به تارگت مشخص شده با رعایت قوانین و مقررات و مدیریت ریسک مناسب به حساب های ریل رسیده و هشتاد درصد سود کسب شده را نیز برداشت کنید.
  • حساب های چالش و پذیرش: به صورت نرمال و مشابه تمام پراپ فرم های معتبر بین المللی اما با هزینه بسیار مقرون به صرفه و با بالانس بسیار بالاتر میتوانید در این دو مرحله شرکت کنید و حداکثر در سه ماه به حساب ریل برسید.

پراپ ترید فاند تنها پراپ فرم معتبری است که با سریعترین زمان شما را به حساب های ریل با سقف دو میلیون دلار میرساند. شما میتوانید با مراجعه به وبسایت این شرکت تمام موارد و جزئیات را به صورت دقیق تری بررسی فرمایید:

PropTradeFund.com

 

 

شرکت پراپ تریدینگ سرمایه گذار

آشنایی با شرکت سرمایه‌گذار برتر

شرکت سرمایه‌گذار برتر از جمله اولین و بهترین شرکت‌های پراپ ترید فارسی‌ زبان محسوب می‌شود. دفتر مرکزی این شرکت در امارات واقع‌شده است و همین موضوع باعث شده است که عملاً درگیر قوانین و محدودیت‌های داخلی نباشد.

نکته‌ای که باید بدانید این است که شرکت سرمایه‌گذار برتر با بیش از 17 هزار تریدر کار می‌کند و در سال میلادی گذشته موفق به کسب سود بیش از یک‌میلیون و دویست هزار دلار شده است.

نکته‌ای که در خصوص این شرکت وجود دارد این است که این شرکت هیچ آموزشی در اختیار تریدرها قرار نمی‌دهد و پلن های طراحی‌شده صرفاً برای تریدرهای حرفه‌ای و کارکشته است.

حرفه‌ای‌ترین تریدر حداکثر اکانتی برابر با 250 هزار دلار دریافت می‌کند و می‌تواند آن را تا سقف یک‌میلیون دلار رشد دهد. نکته دیگر این است که این شرکت تقسیم سود را به‌صورت 85 به 15 انجام می‌دهد؛ یعنی 85 درصد برای تریدر و 15 درصد برای شرکت.

شرگت پراپ تریدینگ پراپی

آشنایی با سایت پراپی

سایت پراپی از جدیدترین سایت‌ های حوزه پراپ تردینگ در بازار محسوب می‌شود. چیزی حدود یک سال از تأسیس این شرکت می‌گذرد و در همین مدت کوتاه این شرکت توانسته اعتماد بیش از 4 صد هزار معامله موفق را به دست آورد. تقسیم سود این شرکت 80 درصد در نظر گرفته‌شده است و بزرگ‌ترین اکانتی که در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد 50 هزار دلار است.

تریدر برای رسیدن به این اکانت ها باید از آزمون دومرحله‌ای عبور کنند. در هرکدام از این آزمون‌ها حد ضرر و سود مشخصی برای تریدر تعریف‌شده است.

یکی از مهم‌ترین وجوه تمایز این پراپی نسبت به سایت‌های فارسی دیگر این است که این شرکت امکان تریدر رایگان و دمو را به مدت 7 روز به کاربر می‌دهد تا این فرد بتواند مهارت خود را در بازاری واقعی و به شکل دمو محک بزند. همچنین در نظر داشته باشید که این سایت به‌صورت بین‌المللی ثبت‌شده است.

مقدار سود پراپ تریدینگ چقدر است

مقدار سود پراپ تریدینگ چقدر است؟

پراپ تریدینگ یک روش سرمایه‌گذاری است که از سال‌ها قبل در دنیای سرمایه‌گذاری برای کاهش ریسک و افزایش سود مورداستفاده قرارگرفته است.

حال سؤالی که برای بسیاری از ما مهم است این موضوع است که سود پراپ تریدینگ برای معامله‌گر چقدر است؟ این موضوع عمدتاً بستگی به سیاست‌های شرکت یا سایت سرمایه‌گذاری دارد. درواقع این سیاست سرمایه‌گذاری پراپ تریدینگ است که مشخص می‌کند چه مقدار سودی را برای شما در نظر بگیرد.

به‌طورکلی شرکت‌های پراپ تریدینگ دو نوع سیاست‌گذاری در خصوص پرداخت سود به معامله‌گران خود دارند. استراتژی اول به‌صورت حقوق ماهانه است. در این حالت معامله‌گر چه سود کند و چه ضرر از یک حقوق ماهانه و مشخصی برخوردار است. درواقع در این حالت معامله‌گر کارمند شرکت محسوب می‌شود؛ اما دسته دیگری از شرکت‌ها به‌صورت درصدی با معامله‌گران کار می‌کنند.

درواقع این دسته از شرکت‌های پراپ تریدینگ بخشی از سود معاملات انجام‌شده توسط معامله‌گر را به خود او بازمی‌گردانند. به‌طورمعمول این مقدار بین 50 تا 80 درصد است. این حالت بیشتر مورد استقبال معامله‌گران و حتی خود شرکت‌های سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

بیایید با یک مثال این مسئله را توضیح دهیم. به‌طور مثال یک شرکت سرمایه‌گذاری به شما اکانت 50 هزار دلار داده است. شما با این اکانت وارد معاملات فارکس می‌شوید و در انتهای ماه سود ده‌ درصدی یعنی 5 هزار دلاری به دست می‌آورید. شرکت بنا بر استراتژی که دارد و بنا بر قراردادی که با شما امضا کرده بخشی از این سود را به خود شما بازمی‌گرداند.

معمولاً این سود بین 2500 دلار تا 4000 دلار خواهد بود؛ بنابراین شما طی یک ماه بدون هیچ سرمایه خاصی توانستید سودی معادل 2.5 تا 4 هزار دلار به دست بیاورید. اگر دلار را با قیمت 50 هزار تومان حساب کنیم سود شما طی یک ماه چیزی حدود 125 تا 200 میلیون تومان خواهد بود! این موضوع را دوباره تکرار می‌کنیم.

این سود در حالی است که شما هیچ سرمایه‌گذاری انجام نمی‌دهید و هیچ سرمایه‌ای را از خودتان وارد بازار نمی‌کنید و شما تنها به‌عنوان یک معامله‌گر با این شرکت‌ها وارد قرارداد کاری می‌شوید؛ بنابراین عملاً پراپ تریدینگ یک سود سرشار و دلاری برای معامله‌گران محسوب می‌شود؛ اما سؤالی که هنوز به آن پاسخ ندادیم این است که آیا معامله‌گران تازه‌کار نیز می‌توانند در این سودآوری شریک باشند؟

مزایای پراپ تریدینگ برای معامله‌گران تازه‌کار

مزیت‌های پراپ تریدینگ برای معامله‌گران تازه‌کار چیست؟

پراپ تریدینگ یک مفهوم اقتصادی و قدیمی در بازار سرمایه‌ای محسوب می‌شود. اگر بخواهیم ساده‌تر بیان کنیم شما در پراپ تریدینگ به‌نوعی استخدام شرکت سرمایه‌گذاری می‌شوید؛ اما سؤالی که وجود دارد این است که آیا یک معامله‌گر تازه‌کار نیز می‌تواند در این شرکت‌ها کار کند؟ آیا این معامله‌گر می‌تواند اکانتی باقدرت 50 هزار دلار یا بیشتر در اختیار داشته باشد؟

همان‌طور که گفتیم پراپ تریدینگ یک نوع عمل کم ریسک برای معامله‌گر محسوب می‌شود؛ زیرا سرمایه شخصی او در این بازار حضور ندارد؛ اما کم ریسک بودن پراپ تریدینگ به معنی آماده بودن محیط برای حضور افراد تازه‌کار و بی‌تجربه نیست. از دید بسیاری پراپ تریدینگ رایگان است و شما هزینه‌ای در آن نمی‌کنید.

همین جمله کافی است تا هرکسی بدون داشتن تجربه یک ترید در بازارهای جهانی راهی ثبت‌نام در این شرکت‌های سرمایه‌گذاری شوند.

درواقع این تصور وجود دارد که اگر به‌صورت شانسی  و بدون توجه به قوانین اقتصادی دست به معامله بزنند احتمال سودآوری آن‌ها وجود دارد و یا به‌واسطه گرفتن سیگنال‌های مختلف می‌توانند سودآوری خوبی داشته باشند؛ بنابراین حتی درصورتی‌که فقط یک ماه این سودآوری را تجربه کنند می‌توانند به سود واقعی خوبی برای خود برسند.

اما مسئله ‌اینجاست که شرکت‌های سرمایه‌گذاری اجازه چنین کاری را نمی‌دهند. درواقع شما برای اینکه اکانت خودتان را داشته باشید و اجازه این را پیدا کنید که با سرمایه شرکت وارد معامله‌گری در بازار شوید باید خودتان را اثبات کنید. در کلام ساده‌تر شما باید آزمونی را بگذرانید که نشان دهد شما توانایی معامله و سودآوری را دارید. این آزمون کاملاً ساده و عملی است.

شما در گام اول چیزی حدود 200 تا 300 دلار به حساب خود در سامانه شرکت سرمایه‌گذاری واریز می‌کنید. سپس به‌واسطه این سامانه شروع به معامله می‌کنید. اگر توانستید بعد از گذشت یک ماه هدف و تارگت مشخص‌شده توسط شرکت را به دست بیاورید.

سود حاصل از معامله و مقدار اولیه سرمایه شما به خودتان بازگردانده می‌شود و به شما اجازه داده می‌شود که به‌واسطه اکانتی چند ده یا چند صد هزار دلاری شروع به معامله کنید؛ بنابراین سرمایه اولیه شما بعد از یک ماه معامله موفق به شما بازگردانده می‌شود؛

اما اگر شما طی یک ماه نتوانستید سودآوری خوبی داشته باشید و یا دچار ضرر شدید عملاً در آزمون قبول نخواهید شد و سرمایه اولیه خودتان را نیز از دست می‌دهید. این مهم‌ترین مسئله‌ای است که در خصوص ثبت‌نام در این سایت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها وجود دارد. حال به نظر شما پراپ تریدینگ برای افراد تازه‌کار مناسب است؟

قانون ولکر در پراپ تریدینگ

قانون ولکر در پراپ تریدینگ چیست؟

پراپ تریدینگ یک بازار سرمایه‌گذاری و سودآوری مهم به‌خصوص در کشور آمریکا محسوب می‌شود. درواقع نه‌تنها شخصیت‌های حقیقی، بلکه انواع شخصیت‌های حقوقی ازجمله بانک‌ها نیز وارد معاملات پراپ تریدینگ می‌شوند و دست به انواع معاملات می‌زنند؛ اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که این شخصیت‌ها غالباً در جریان بازار قرار دارند و به‌خوبی می‌دانند که در چه موقعیت‌هایی دست به چه نوع معاملاتی بزنند.

همچنین برخی از این شخصیت‌ها به‌خصوص شخصیت‌های حقوقی بانکی می‌توانند برخی دست‌کاری‌هایی را در بازار انجام دهند و بر اساس این دست‌کاری‌ها سرمایه‌گذاری‌های خود را داشته باشند؛ بنابراین بانک‌ها و سایر شخصیت‌های حقوقی بدون آنکه سرمایه‌گذاری داشته باشند می‌توانند به سود های عجیب‌وغریب برسند. این موضوع در سال 2008 که آمریکا و دنیا دچار رکود اقتصادی بسیار بزرگی شد موردبررسی قرار گرفت.

در این بررسی مشخص شد که این سود به‌ دست‌آمده توسط بانک و تولید نقدینگی بیش‌ از اندازه باعث بروز رکود مهم در بازار سرمایه می‌شود. از این‌ رو در این سال قانون ولکر معامله شخصیت‌های حقوقی ازجمله بانک‌ها و سایر شرکت‌های سرمایه‌گذاری را در پراپ تریدینگ را ممنوع اعلام کرد.

در واقع قانون ولکر محدودیت‌های خاصی را برای معامله‌گران در نظر می‌گیرد. این محدودیت‌ها عمدتاً مربوط به شخصیت‌های حقوقی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری و بانک‌هاست و ارتباط مستقیمی با شخصیت‌های حقیقی و معامله‌گران خرد ندارد؛ بنابراین لازم نیست چندان خودتان را درگیر قانون ولکر در پراپ تریدینگ کنید.

بهترین تجارت پراپ برای ایرانیان خارج از کشور

معرفی بهترین پراپ تریدینگ برای ایرانیان خارج از کشور

پراپ تریدینگ یک مفهوم در اقتصاد جهانی محسوب می‌شود و عمدتاً کشورهای اروپایی و به‌خصوص آمریکایی در این حوزه فعال هستند. ازاین‌ رو می‌توان حدس زد که به‌واسطه تحریم‌های اقتصادی و سیاسی که علیه ایران و ایرانیان در جریان است سایت‌های کمی در حوزه پراپ تریدینگ با ایرانیان وارد همکاری شوند.

این دیدگاه و تصور تا حدودی درست است. درواقع تحریم‌های سیاسی و اقتصادی کاری کرده است که بسیاری از سایت‌های پراپ تریدینگ ایرانیان را به‌عنوان معامله‌گر قبول نداشته باشند.

درواقع حتی اگر شما در این سایت‌ها هم موفق به تشکیل حساب کاربری و اکانت رسمی ‌شوید درصورتی‌که مشخص شود که شما ایرانی هستید عملاً این اکانت از شما گرفته می‌شود و به‌سادگی تمام سود شما بلوکه می‌شود. ازاین‌رو باید در انتخاب بهترین سایت‌ها و شرکت‌ها در این حوزه هوشیار باشید.

از طرف دیگر امروز ممکن است برخی از این سایت‌ها و شرکت‌ها با ایرانی‌ها مشکلی نداشته باشند و امکان سرمایه‌گذاری شمارا در این سایت‌ها فراهم بیاورند اما ممکن است طی چند ماه آتی بر اساس تغییر سیاست‌های آمریکا و اعمال تحریم‌های جدید این شرکت‌ها نیز مجبور به قطع همکاری با شما شوند؛ بنابراین باوجود انتخاب بهترین پراپ تریدینگ و انجام معامله در آن همواره حواستان به این مسئله باشد که ممکن است روزی مجبور به ترک این سایت و شرکت شوید.

بااین‌حال هنوز برخی از شرکت‌های معتبر آمریکایی و اروپایی وجود دارند که معامله‌گران ایرانی را قبول می‌کنند و با آن‌ها وارد همکاری می‌شوند. برخی از این شرکت‌ها عبارت‌اند از لوکس تریدینگ، امپراتوری تاجران و فیدل کرست. در بین این سایت‌ها به‌واقع می‌توان گفت که فیدل کرست یکی از بهترین سایت‌های پراپ تریدینگ فارکس محسوب می‌شود؛ اما چرا؟

این سایت دارای آزمون یک مرحله‌ای است. برای شرکت در این آزمون به چیزی حدود 350 یورو نیاز دارید. شما اگر در این آزمون موفق شوید اکانتی 50 هزار دلاری را به دست خواهید آورد. درصورتی‌که معامله‌گر خوبی باشید و بتوانید سود های خوبی به دست بیاورید طی یک سال می‌توانید به اکانتی 800 هزار دلاری برسید! این سایت 80 درصد از سود معاملات را به خود شما بازمی‌گرداند.

سایت های معاملاتی پروپ چگونه کار می کنند

نحوه کار سایت‌های پراپ تریدینگ چگونه است؟

پراپ تریدینگ مزایای فوق‌العاده‌ای برای معامله‌گران دارد. درواقع شما به‌واسطه این سایت‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری می‌توانید به‌سادگی با سرمایه‌ای که متعلق به خود شما نیست وارد معامله‌ای بسیار سودآور شوید. همان‌طور که گفتیم سایت فیدل کرست طی یک سال این اجازه را به شما می‌دهد که با اکانتی 800 هزار دلاری وارد معامله شوید.

تصور کنید که طی یک ماه تنها ده درصد با این اکانت سود کنید؛ یعنی چیزی حدود 80 هزار دلار سودآوری داشته باشید. همان‌طور که گفتیم این سایت 80 درصد سود را به خود شما بازمی‌گرداند؛ بنابراین چیزی حدود 64 هزار دلار متعلق به شما خواهد بود. با دلار 50 هزار تومان سود شما چیزی نزدیک سه میلیارد و دویست میلیون تومان خواهد بود!

نکته جالب‌توجه اینجاست که این سود شما مسلماً به نفع خود شرکت سرمایه‌گذاری هم است. ازاین‌رو این شرکت‌ها سعی می‌کنند بهترین و سریع‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی را در اختیار شما قرار دهند. در کلام ساده‌تر این سایت‌ها سعی می‌کنند تمام ابزارهای معاملاتی مانند چارت‌های لحظه‌ای، خبرهای مهم و انواع اهرم‌های معاملاتی را برای حضور مؤثرتر شما در بازارها ایجاد کنند.

همان سایت فیدل کرست لورج یک‌ به‌ صد را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. از طرف دیگر برخی از خبرها که به‌نوعی رانت‌های خبری محسوب می‌شوند نیز به‌صورت لحظه‌ای در اختیار معامله‌گران قرار می‌گیرد. همه این‌ها در این جهت است که معامله‌گران بتوانند بهترین معاملات را انجام دهند.

هرقدر که معامله سودآور باشد این شرکت سرمایه‌گذاری است که درنهایت سودآوری خواهد داشت؛ بنابراین پراپ تریدینگ یک بازی برد – برد محسوب می‌شود. همه این موارد می‌تواند به‌اندازه‌ای وسوسه‌انگیز باشد که بخواهید همین امروز وارد بازار فارکس یا بازار سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال شوید و سعی کنید یاد بگیرید که چگونه در این بازارها شروع به سرمایه کنید و کسب سود کنید.

سختی‌های پراپ تریدینگ برای ایرانی‌ها

سختی‌های پراپ تریدینگ برای ایرانی‌ها

ظاهراً ایرانی‌ها باید در خصوص هر چیزی سختی‌هایی را متحمل شوند. این موضوع در خصوص پراپ تریدینگ نیز صادق است. به‌جز اینکه بسیاری از سایت‌های پراپ تریدینگ با ایرانی‌ها وارد همکاری نمی‌شوند و بسیاری دیگر از سایت‌ها ممکن است به‌زودی ایرانی‌ها را از لیست خود حذف کنند، همچنان کاربران ایرانی سختی‌های مهمی را برای حضور در این بازار سرمایه‌گذاری دارند.

یکی از مهم‌ترین این سختی‌ها، تبدیل ریال به دلار و برعکس است. درواقع زمانی که شما می‌خواهید برای اولین بار در این سایت‌ها شروع به کار کنید باید هزینه‌ای بابت ورود به آزمون پرداخت کنید. برای پرداخت این هزینه راه‌های مختلفی وجود دارد.

پیشنهاد ما این است که با تبدیل ریال به ارزهای دیجیتال و تبدیل آن به دلار این کار را انجام دهید. همین موضوع نیز در خصوص برگرداندن سود به ریال وجود دارد. در این مسیر نیز شما می‌توانید دلار را به یکی از ارز های دیجیتال (پیشنهاد ما ارزهای ثابت است) آن را در داخل کشور و به کمک یکی از صرافی‌های داخلی به ریال تبدیل کنید.

تبدیل ریال به ارزهای دیجیتال و دلار برای پراپ تریدینگ

سؤالات متداول

1-  پیش‌نیاز استفاده از پراپ تریدینگ چیست؟

تقریباً می‌توان گفت که پراپ تریدینگ پیش‌نیاز خاصی نیاز ندارد. شما تنها باید یک‌بار در آزمون این سایت‌ها موفق شوید تا توانایی‌های خودتان را اثبات کنید. بدین ترتیب امکان استفاده از امکانات این سایت‌ها را خواهید داشت.

2-     آیا امکان استفاده دمو از سایت‌های پراپ تریدینگ وجود دارد؟

بله. بسیاری از این سایت‌ها امکان استفاده دمو را در اختیار کاربران خود قرار داده است. استفاده از دمو و تمام امکانات آن معمولاً رایگان است و شما می‌توانید به‌سادگی و بدون پرداخت هزینه‌ای از تمام امکانات سایت بهره‌مند شوید.

3-     درصورتی‌که اکانت دچار ضرر شود چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

در پراپ تریدینگ شما هیچ پولی را از دست نمی‌دهید. درواقع در اوج بدشانسی و در صورت بروز ضرر بدترین اتفاقی که برای شما رخ می‌دهد این است که اکانت خودتان را از دست می‌دهید.

4-     میزان ضرری که باعث می‌شود اکانت غیرفعال شود چقدر است؟

این موضوع بستگی به استراتژی شرکت پراپ تریدینگ دارد؛ اما برای اکانت 50 هزار دلاری اگر روزانه نزدیک به 500 دلار ضرر داشته باشید و یا در پایان ماه بیش از هزار دلار ضرر کرده باشید، اکانت شما غیرفعال خواهد شد.z

 

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
49 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
معراج ابوالحسنی
معراج ابوالحسنی
1 سال قبل

خیلی ممنون از شما بابت این مقاله جامع تون واقعا خیلی کامل بود.

هر سه شرکتی که معرفی کردید خیلی خوبن منم آخر سر بعد تحقیقاتم چون بالانس هایی که PropTradeFund ارایه میکرد بالا و با قیمت مناسب بود از این شرکت حساب 300 هزارتایی گرفتم در کل شرایط مناسبی دارن الان هم به حساب ریل رسیدم روی این حساب دو تا درخواست برداشت داشتم و خدا رو شکر سریع پرداخت شده و راضی بودم تا الان از کارشون. اما تعریف بقیه شرکت ها رو هم زیاد شنیدم…

علی محیط
علی محیط
11 ماه قبل

سلام وقت بخیر برادر اگه ممکنه شماره تماسی بزاری ازت در خواست مشاوره دارم اکه وقت داشته باشید
09351843580

زمانی
زمانی
10 ماه قبل

این شرکت کاملا کلاهبرداره و شما هم خودشون هستید. دوستان خیلی مراقب باشید و به دام این شیادها نیفتید. مدرک خواستید در خدمتتون هستم.

behrangmousavi
مدیر
behrangmousavi
10 ماه قبل
پاسخ به  زمانی

سلام
پیام شما منتشر شد ولی لطفا مدرکی که گفتین ارائه بدین

حسین
حسین
8 ماه قبل

دادا میشه شمارتو بدی من ازت سوال دارم

مهدی
مهدی
4 ماه قبل

سلام پراپ ترید فاند رو میگن کلاهبرداری است ک؟

میشه شرایط و نحوه حساب درودان کل و روزانه رو بفرمایید ک چجوری حساب می کنن؟

مهدی
مهدی
4 ماه قبل

میشه شرایط و نحوه حساب درودان کل و روزانه رو بفرمایید ک چجوری حساب می کنن؟

behrangmousavi
مدیر
behrangmousavi
4 ماه قبل
پاسخ به  مهدی

سلام معمولا از بالانس اولیه حساب میشه

Amirkhan
Amirkhan
1 سال قبل

من اتفاقا میخوام از این پراپ فرم خرید کنم منتهی به نظرتون من که استراتژی اسکلپ کار میکنم مسابقه جک پات رو بخرم یا حساب پونصد هزار دلاری رو؟

آخرین ویرایش 11 ماه قبل توسط arash atshani
esmayilian
esmayilian
9 ماه قبل
پاسخ به  Amirkhan

بستگی به این داره که مدل تریدت چطوره، اگه فست اسکلپ کار میکنی مسابقه جک پات عالیه برات اما اگه مثل من سویینگ ترید میکنی و حتما هرروز هم ترید باز نمی کنی، به نظم حساب جدیدشون که اسم رولت ترید داره رو بگیر، ۱ ماهه میتونی به سرمایه ۱ یا ۲ میلیون دلاری برسی و شرایطش از جکپات هم به شدت راحت تره، من خودم چند روزی هست گرفتم ایشالا با موفقیت تموم شد در جریان میزارمتون

سارینا اسماعیلی
سارینا اسماعیلی
11 ماه قبل

سلام وقت شما به خیر می خواستم سوالاتی در خصوص پراپ فرم ها داشته باشم و با توجه به گستردگی شرکت ها اگر منو در خصوص بهترین پراپ فرم ایرانی راهنمایی بیشتری کنید ممنون می شم

Hamid Hosseini
مدیر
11 ماه قبل

با سلام
وقت شما هم به خیر
ما در میداس سرمایه صرفا به معرفی و اعلام مضایا و معایب می پردازیم و به دلیل حفظ حریم کاربران و احترام به شما متاسفانه نمیتونیم مجموعه ای را به صورت تایید شده اعلام کنیم

محسن حاجیلو
محسن حاجیلو
11 ماه قبل

سلام برای پراپ تریدینگ رایگان باید چه کار کنم ؟

Hamid Hosseini
مدیر
11 ماه قبل
پاسخ به  محسن حاجیلو

سلام
عملا پراپ تریدینگ رایگان وجود نداره و معمولا بعضی از شرکت ها ی پراپ تریدینگ حالت دمو را برای کاربران فعال می کنند تا آزمون خطاهای خود را انجام دهند و برای ورود به این شرکت ها همانطور که در متن گفته شده است نیاز به آزمونی است که عملکرد شما را طی دوره ای خاص در نظر می گیرند و پس از تایید حساب شما برای ترید مبلغی شارژ میشه

مهتاب
مهتاب
10 ماه قبل
پاسخ به  Hamid Hosseini

خب منطقی هم هست

هادی
هادی
11 ماه قبل
پاسخ به  محسن حاجیلو

سلام
باید چهار ماه با اکانت خودت قوانین پراپ رو رعایت کنی و همون اکانت رو بدی بررسی کنن.یه حساب رایگان بهت میدن

نوید فرهادی
نوید فرهادی
11 ماه قبل

سلام
پراپ تریدینگ کریپتو هم هست یا فقط در فارکس این امکان هست ؟

behrangmousavi
مدیر
behrangmousavi
11 ماه قبل
پاسخ به  نوید فرهادی

سلام
بعضی از پراپ ها امکان ترید در کریپتو هم به شما میدهند

حسین افروغ
حسین افروغ
11 ماه قبل

سلام آیا شما پراپ تریدینگ آلپاری را تایید می کنید ؟

behrangmousavi
مدیر
behrangmousavi
11 ماه قبل
پاسخ به  حسین افروغ

سلام
تا جایی که میدانم الپاری خدمات پراپ ارائه نمیده

احسان نبی زاده
احسان نبی زاده
11 ماه قبل

سلام من برای گرفتن حساب پراپ فارکس باید چه کار کنم ؟
لطفا راهنمایییم بفرمایید

behrangmousavi
مدیر
behrangmousavi
11 ماه قبل

سلام
به سایت خودشون برید و مراحل رو اونجا میتونید ببینید

behrangmousavi
مدیر
behrangmousavi
11 ماه قبل

کدام شرکت را میفرمایید

علی موذنی
علی موذنی
11 ماه قبل

سلام
خیلی ممنونم از مطلب آموزندتون ، اگر درست درک کرده باشم پراپ تریدینگ همون ویتاورس هست.می خواستم بدونم همونه یا تفاوت داره

نصرت عزت اللهی
نصرت عزت اللهی
11 ماه قبل

سلام و عرض خسته نباشیدبنده زمان زیادی نیست که در حال فعالیت در فارکس هستم و خیلی وقت هست که از دوستان درباره پراپ می شنوممی واستم بدانم دقیقا پراپ چیست ؟حساب پراپ چیست ؟ آیا تمامی مطالب در متن گفته شده است ؟آیا شما آموزشی برای ساخت اکانت پراپ دارید ؟

آخرین ویرایش 11 ماه قبل توسط نصرت عزت اللهی
مهیار قطبی
مهیار قطبی
11 ماه قبل

سلام
با توجه به در اختیار گذاشتن سرمایه از طرف شرکت های پراپ تریدینگ آیا ضمانتی هم باید به آنها داده شود ؟

سید‌علی علوی
سید‌علی علوی
4 ماه قبل
پاسخ به  مهیار قطبی

با سلام
پراپ‌فرم ها (prop firm) یا همون شرکت های پراپ، عملا پولی رو در اختیار شما قرار نمیدهند که نیاز به ضمانت باشه (البته احراز هویت میکنن) بلکه صرفا اجازه ترید (بعد از پاس کردن چالش های آن ها) روی یک حساب با موجودی درخواستی (مثلا 50k دلار) میدند.
شرکت در این چالش هم هزینه داره. که بسته به هر پراپ و اینکه درخواست حساب با چه موجودی باشه، متفاوته.
برای مثال هزینه شرکت در چالش (یک جور آزمون ارزیابی که مشخص بشه شما تریدر سوددهی هستی و مدیریت ریسک و سرمایه رو رعایت می کنی) یک حساب 50 هزار دلاری 155 دلاره(مثال زدم. ممکنه کمتر باشه یا بیشتر) بعد از پرداخت، یک حساب دمو (یا به کمک شبیه سازها روی حساب های تامین‌کنندگان نقدینگی) با موجودی اولیه ای که چالشش رو تهیه کردید در اختیارتون قرار میدن. اگر بتونید اون چالش یا همون آزمون رو پاس کنید (یک سری اهداف و قوانین داره که باید رعایت کنید و به اون اهداف برسید) اونوقت یک حساب واقعی (اکانت نامبر و پسورد پلتفورم معاملاتی) با اون موجودی اولیه بهتون میدن که ترید کنید و از سودی که حاصل میشه بخشیش (معمولا بین 75 تا 90 درصد) سهم تریدر هست(شما) که درخواست پرداشت میدید و پرداخت میشه

سروش صفری
سروش صفری
11 ماه قبل

سلام من خیلی وقت هست که سایت شما را دنبال می کنم و همیشه از مطالب و محتوا شما سود بردم ، اما الان به عنوان پیشنهاد عرض می کنم که کاش مثل صفحه بروکرها در این صفحه هم به معرفی بهترین شرکت های پراپ تریدینگ بپردازید

آخرین ویرایش 11 ماه قبل توسط سروش صفری
رضا مظفری
رضا مظفری
11 ماه قبل

سلام از شرکت های پراپ تریدینگ ایرانی ، آیا شرکت پراپ تریدینگ سرمایه گذار برتر جز شرکت های پراپ تریدینگ معتبر هست ؟
امکانش هست راهنمایی بفرمایید ؟

مهلا قاسمی
مهلا قاسمی
11 ماه قبل

امیدوار بودم جواب سوالمو مثل همیشه از میداس سرمایه بگیرم
سوال من اینه که بهترین سایت های پراپ تریدینگ چی هستند یا سایت های پراپ تریدینگ ایرانی فقط همین 3 تا هستند یا موارد دیگری هست ؟
کاش این مواردم توضیح داده بودید و امیدوارم در آینده این اتفاق بیفته
در هر صورت خیلی ممنونم از شما

رستم بهمردیان
رستم بهمردیان
11 ماه قبل

سلام
میشه بگید از بین پراپ های ایرانی کدام شرکت پراپ ایرانی ،پراپ رایگان در اختیار تریدرها قرار میده ؟

مسعود مقربیان
مسعود مقربیان
11 ماه قبل

برای انتخاب از بین 2 پراپی ایرانی ، پراپی فاند و پراپی سرمایه گذار برتر مردد هستم امکانش هست راهنماییم کنید ؟

رجب مهرانی آبدانان
رجب مهرانی آبدانان
11 ماه قبل

سلام و عرض ادب خدمت استاتید محترم می شود بگویید حساب پراپ فارکس چیست ؟ و حساب پراپ رایگان وجود دارد یا خیر ؟

اسما هاشمی
اسما هاشمی
11 ماه قبل

سلام
من در مورد پراپ پراپی زیاد شنیده بودم اما دوست دارم بیشتر در مورد پراپ تریدینگ های ایرانی بدونم ، ممنون میشم که بیشتر توضیح داده بشه

امیر
امیر
10 ماه قبل

سلام دوستان اگر کسی تجربه استفاده از پراپ فاندین فارکس رو داره ممنون میشم مطرح کنه .

مهدی
مهدی
9 ماه قبل
پاسخ به  امیر

من تا الان 4 مرتبه در چالش 10هزار دلاری فاندین فارکس شرکت کردم. بار سوم موفق شدم و حساب ریل گرفتم و دو مرتبه هم برداشت داشتم ولی متاسفانه به خاطر حس طمع نقض قوانین کردم و الان هم مجدد تو چالش جدید شرکت کردم.
تخفیف 35درصدی روی حسابها داره، پشتیبانیشونم سریع و خوبه

احسان
8 ماه قبل
پاسخ به  مهدی

سلام میشه به شماره ی من توی واتساپ پی ام بدید من چندتا سوال در مورد پراپ که شرکت کرده ببودید داشتم 09368127329

محمد
محمد
10 ماه قبل

سلام عایا شرکت پراپ سرمایه گذار برتر مورد تاید است یاخیر

محمد
محمد
10 ماه قبل

سلام عایا شرکت پراپ سرمایه گذار برتر مورد تاید است یاخیر این شرکت واریز ریالی وبرداشت رمز ارز تتر دارد به گفته خود شرکت

علی
علی
10 ماه قبل

با سلام و سپاس فراوان از سایتبی نظیر میداس سرمایه

مطالب بسیار عالی و مفید بودن

زمانی
زمانی
10 ماه قبل

دوستان یه شرکت جعلی هست به اسم پراپ تریدینگ فاند. حواستون باشه کلاهبردارند. من 2 مرحله اون رو پاس کردم و بعد به دلیل بهانه واهی استفاده از اکسپرت من رو حذف کردند در صورتی ک تمام معاملات من دستی بود. همه پرداختی ها جعلی هست مراقب باشید. صاحب اون قبلا با فروش اکانت استالینگ تقلبی کلاهبرداری می کرده. یکبار سایتش رو فیلتر کردند و با تغییر دامین داد.

علوی
علوی
10 ماه قبل

دوستانی که برای ترید از سرمایه پراپها استفاده میکنند مراقب شرکتی جعلی به نام پراپ ترید فاند باشند. شیاد و کلاهبردارند.

امیر
امیر
8 ماه قبل

سلام لطفا بگین واسه بازار کریپتو سایت های پراپی وجود داره

علی
علی
8 ماه قبل

سلام.
اینکه دوستی هست که در پراپ شرکت کرده و سود خوبی کرده باشه؟
تشکر.

ابوذر
ابوذر
8 ماه قبل
پاسخ به  علی

سلام دوستان ، فقط برای راهنمایی خواستم چند نکته خدمتتون عرض کنم
من چون خارج از ایران هستم با my forex fund کار میکنم که متاسفانه با ایرانیها خدمات نمیده برداشت هم چندین بار انجام دادم بدون هیچگونه مشکلی ترید در mff بدون هیچگونه محدودیت و قانون خاصی هست وهرگونه روش معاملاتی آزاده
چند ماه قبل فقط برای تست یه حساب در سرمایه گذار برتر خریدم اینها توی سایتشون ادعا کردن که هیچگونه محدودیتی برای نوع ترید شما قائل نیست ولی پیامی که برای من بعد از پاس کردن چالش اول فرستادن براتون آپلود میکنم قوانینی رو گفتن که توی سایتشون اصلا جایی وجود نداره
ضمنا اکثر پراپ فرمهای خارجی محدودیت زمانی رو برداشتن
دو تا پراپهای خارجی هست که میدونم ایران جز لیست تحریمشون نیست ولی من باهاشون کار نکردم
با ریسک خودتون و بعد از بررسی کامل میتونید امتحان کنید
fidelcrest
fundednext

photo_2023-06-30_17-43-44.jpg
حسین
حسین
8 ماه قبل

سلام دوستان من 6 تا چالش از پراپ ترید فاند این شرکت فیک گرفتم 3 تای اخرشو رد کردم ولی هربار به ی چیزی گیر داد و منو رد کردن دوستان نوشتن هیچ محدودیتی ندارید من ویس ها و پیام های که برای ساپورت دادم قبلش و دارم ولی بعد چالش هم به حجمتون گیر میدن هم به سود هم به تایم ترید یعنی کلا نمیزارن که رد بشی دلم نمیخاد بقیه هم وقتشونو هدر بدن همه اسناد حرفام موجود هست

trt
trt
6 ماه قبل

سلام ،

ebrahimi
ebrahimi
5 ماه قبل

پراپ Trader Combat گلشاهیان فیک و کلاهبردار هست هر کی دوست داره بیاد تلگرام بهش با مدرک ثابت کنم
پول تون رو تو این شرکت نما های دزد به باد ندید
id telegram: polyoxi

morteza
morteza
1 ماه قبل
پاسخ به  ebrahimi

سلام
لطفا تلفن بدید درباره پراپ سوال دارم
من09125814986

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.

قابل توجه شرکت‌های پراپی

اگر شرکت پراپ تریدینگ دارید می توانید معرفی شرکت و وب‌سایت خود رادر این صفحه داشته باشید و 2 لینک فالو از ما دریافت کنید

برای خرید لینک فالو روی دکمه زیر کلیک کنید