اهرم (Leverage) فارکس چیست؟ اهرم در فارکس چگونه کار می‌کند؟

اهرم در فارکس

اهرم در فارکس چیست؟ اهرم در فارکس یکی از جذاب‌ترین و جالب‌ترین ویژگی‌هایی است که بسیاری را به سمت این بازار جذب کرده است. شما به واسطه اهرم در فارکس می‌توانید سود بیشتر از توان مالی خود داشته باشید، بدون این که بخواهید برای این سود اضافی بهره‌ای پرداخت کنید. این اهرم معاملاتی به‌اندازه‌ای جذاب است که هر سرمایه‌گذاری را به سمت خودش می‌کشد. به طور کلی هرجایی که پول بدون بهره وجود داشته باشد، پای سرمایه‌گذاران واقعی به آن موقعیت باز می‌شود. در این میان شما می توانید برای تراکنش ها و معاملات از بروکر های معتبری چون بروکر آمارکتس استفاده کنید.

معنی leverage در فارکس چیست؟ اهرم (leverage چیست) یک مفهوم قدیمی در اقتصاد محسوب می‌شود و تنها اهرم در فارکس نیست. اهرم معاملاتی چیست؟ به طور کلی اهرم معاملاتی چیزی شبیه به وام‌های بانکی است. فرض کنید شما برای خرید یک‌خانه به 500 میلیون تومان پول احتیاج دارید؛ اما پولی که به عنوان پس‌انداز در اختیار دارید، چیزی حدود 50 میلیون تومان است.

بانکی به شما این فرصت را می‌دهد به اندازه ده برابر اعتبار شما کمک هزینه بدهد؛ یعنی بانک به شما مابقی هزینه لازم جهت خرید خانه را می‌دهد و شما با 50 میلیون تومان پول صاحب یک خانه 500 میلیونی شده‌اید. این همان روندی است که در اهرم در فارکس داریم. با این تفاوت که بانک‌ها به ازای پرداخت این وام بهره دریافت می‌کنند؛ اما در اهرم در فارکس شما فقط پول واقعی را بر می‌گردانید و هیچ بهره‌ای در کار نیست.

آشنایی بیشتر با اهرم در فارکس (اهرم در فارکس چیست)

به طور کلی می‌توان گفت که اهرم در فارکس یا در سایر بازارهای مالی برای جلوگیری از رکود در بازار ایجاد شده است. در واقع با ارائه اهرم سهامداران می‌توانند به طمع سود بیشتر اقدام به خرید و فروش کنند. برای ارائه دهنده اهرم در فارکس مهم نیست که خریدار چگونه سود می‌کند. مهم این است که این اهرم در فارکس می‌تواند پول خریدار را در جریان بازار قرار دهد. به‌نوعی اهرم یک نوع ابزار برای بروکرها محسوب می‌شود تا سرمایه معامله کننده را جذب و به چرخه بازار بکشاند.

هرچه اهرم در فارکس بزرگ‌تر باشد، قدرت چسبندگی آن بیشتر است و می‌تواند سرمایه‌های بزرگ‌تری را به سمت خود جذب کند. یکی از دلایلی که اهرم در فارکس بی‌بهره است دقیقاً همین موضوع است که بروکرها دوست دارند تعداد دفعات استفاده شما از اهرم بیشتر باشد. از این رو بروکرها از خیر بهره خود می‌گذرند تا شما تعداد بالاتری معامله کنید. تعداد معامله بالا یعنی سود بیشتر برای بروکرها.

آشنایی بیشتر با اهرم در فارکس
بهترین اهرم در فارکس چیست

 

[irp posts=”22110″ name=”اصطلاحات فارکس: +30 اصطلاحات کاربردی و رایج در بازار فارکس forex”]

 

بنابراین عملاً بروکر ها با ارائه اهرم در فارکس سرمایه خود را از دست نمی‌دهند، آن‌ها تنها این سرمایه را به شما قرض می‌دهند تا شما بر اساس آن بتوانید سود بیشتری جذب کنید. در واقع بروکر ها به خوبی می‌دانند که مخاطب در بازار سرمایه تنها از یک راه جذب می‌شود و آن سودآوری بیشتر است.

خب وقتی به درستی نگاه می‌کنیم اهرم در فارکس بسیار جذاب است. شما با 1000 دلار می‌توانید بیشتر سود کنید یا با 100 هزار دلار؟ اما وقتی سرمایه شما تنها هزار دلار است چه کار می‌خواهید بکنید؟

این جاست که بروکر ها با اهرم در فارکس وارد بازی می‌شوند. آن‌ها با ارائه نسبت‌های مختلف 1:10، 1:100 و … سعی می‌کنند شما را جذب خود کنند؛ بنابراین شما با انتخاب نسبت 1:100 می‌توانید با سرمایه 100 هزار دلاری در بازار فعالیت داشته باشید.

از این جذاب‌تر و شیرین‌تر آیا می‌شود؟ بله. زمانی که بدانید این اهرم در فارکس بدون بهره است و شما برای استفاده از این امکان هیچ سودی به بروکر پرداخت نمی‌کنید داستان شیرین‌تر می‌شود. اما هنوز داستان تمام نشده است. موارد دیگری نیز از اهرم در فارکس وجود دارد که باید آن‌ها را مورد بررسی قرار داد.

اهرم در فارکس چگونه عمل می‌کند؟

اگر میخواهید بدانید نحوه استفاده از اهرم در فارکس چگونه است، شما فرض کنید که در حساب خود همان هزار دلار را دارید. حال شما با این هزار دلاری با استفاده از اهرم در فارکس 1:100 اقدام به خرید یک جفت ارز می‌کنید. این جفت ارز تنها به اندازه 200 پیپ در لات عادی و استاندارد افزایش قیمت پیدا می‌کند یعنی برای یک حساب 100 هزار دلاری چیزی حدود 2000 دلار سودآوری دارد!

بنابراین شما با سرمایه هزار دلاری خود سودی 2 هزار دلاری داشته‌اید و سرمایه خودتان را به 3 هزار دلار رسانده‌اید و نکته جالب این است که شما 99 هزار دلاری را که قرض گرفته بودید را پس دادید. پس هم شما در این بازی برنده‌شده‌اید و هم بروکر. شما سود بیشتری با پول کم خود برده‌اید و بروکر از این معامله شما سود برده است.

اهرم در فارکس
leverage چیست – لوریج در فارکس

 

شاید برای شما این سؤال پیش بیاید که آیا ممکن است بروکر پول خود را از دست بدهد؟ یعنی به این صورت که شما در سرمایه‌گذاری 99 هزار دلار را بروکر به عنوان اهرم در فارکس قرض گرفته‌اید. حال بازار خلاف جهت چیزی که انتظار می‌رفت پیش رفت؛ بنابراین اصولاً باید سرمایه شما و آن اهرم که قرض گرفته‌اید کم و کم‌تر شود.

 

اهرم در فارکس چگونه عمل می‌کند؟
لوریج در فارکس چیست – لوریج فارکس

 

اما بروکر به خاطر این که به شما این اعتبار و اهرم در فارکس را داده است حق دارد در زمانی که متوجه می‌شود اهرم در فارکس در خطر کاهش یا از دست رفتن قرار دارد، معامله شما را ببندد؛ یعنی این معامله زیان ده تا زمانی باز است که سرمایه شما در حال کاهش است ولی وقتی سرمایه شما صفر شود، بروکر اجازه نمی‌دهد که دلاری از اهرم در فارکس کم شود. از این رو معامله را می‌بندد.

این رفتار امنیتی در قبال اهرم در فارکس بسیار به نفع معامله‌گر نیز می‌باشد؛ زیرا شما اگر 100 هزار دلار داشتید که آن را قرض نمی‌گرفتید. پس از دست دادن آن می‌توانست ریسک بازار را افزایش دهد. همین‌که بروکر سریعاً قبل از ضرر بیشتر معامله شما را می‌بینند خود بسیار می‌تواند در ادامه حیات اقتصادی شما اهمیت داشته باشد.

 

چند نکته از اهرم در فارکس
اهرم فارکس چیست

چه نکاتی در اهرم در فارکس وجود دارد؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در مورد اهرم در فارکس بدانید این است که هیچ محدودیتی در مورد اهرم در فارکس وجود ندارد؛ یعنی این که شما حداکثر از چه اهرم در فارکس استفاده کنید بستگی به بروکر شما دارد. اصولاً بروکرهای معتبر اهرم در فارکس های معتبر و معقولی را نیز ارائه می‌دهند اما بروکرهایی وجود دارد که اهرم‌هایی با قدرت‌های 1:3000 هم ارائه می‌دهند!

البته دقت داشته باشید که بروکرها معمولاً در دادن این اهرم‌ها به مشتریان خود انتخابی عمل می‌کنند. هرکدام از آن‌ها فاکتورهای خاصی برای ارائه اهرم در فارکس دارند. اصولاً مهم‌ترین فاکتور آن‌ها این موضوع خواهد بود که هرچه تعداد معاملات موفقیت آمیز و سودآور شما بیشتر باشد شما مستحق دریافت اعتبار بیشتری هستید وبرعکس اگر روزی خود بروکر معامله شما را ببندد صد درصد اهرم در فارکس بعدی که دریافت می‌کند بسیار کمتر از چیزی است که فکرش را خواهید کرد!

اگر شما در معاملات خودتان از اهرم در فارکس استفاده نکنید، برای شما علامت 1:1 استفاده می‌شود. به این معنی که شما از اهرم در فارکس استفاده نمی‌کنید و تمام سرمایه موجود در بازار از سمت شما متعلق به خودتان است. در این حالت بروکر هیچ دخالتی در معاملات زیان ده شما ندارد و ممکن است روزی سرمایه شما صفر شود!

شاید سؤالی برای شما ایجاد شود که اگر بعد از دریافت اهرم در فارکس اقدام به معامله نکنیم و بخواهیم این سرمایه را به‌صورت بلوکه نگه‌داریم چه اتفاقی می‌افتد. در واقع اتفاق چندان خاصی رخ نمی‌دهد؛ زیرا ازنظر زمانی معمولاً بروکرها محدودیتی برای مشتریان خود در نظر نمی‌گیرند؛ اما به‌صورت کلی می‌توان گفت چون شما وثیقه‌ای در جهت دریافت این اهرم در فارکس پرداخت کرده‌اید بهتر است برای آن وثیقه‌ام که شده باشد معامله‌ای سودآور انجام دهید.

مارجین یا وثیقه اهرم در فارکس
معاملات اهرم دار چیست

 

[irp posts=”38830″ name=”بازگشت پرقدرت رمزارزها به بازار”]

 

مارجین یا وثیقه اهرم در فارکس

درست است که اهرم در فارکس یک اهرم بدون بهره محسوب می‌شود اما این وام بدون بهره باید تضمینی نیز داشته باشد. مارجین یا همان وثیقه تضمینی است که خود بروکر برای خودش ایجاد می‌کند. مارجین به این صورت است که چند درصد از سرمایه کلی که دریافت شده است در کارگزاری بلوکه می‌شود و شما نمی‌توانید از آن در معاملات خود استفاده کنید. به بیان بهتر شما به ازای دریافت اهرم در فارکس درصد خاصی از سرمایه را باید در گروهی بروکر بگذارید.

تا اجازه باز کردن معامله‌ای را داشته باشید. جالب است بدانید که شما بدون دریافت اهرم در فارکس، صد در صد سرمایه خود را به عنوان مارجین در اختیار بروکر می‌گذارید تا اجازه باز شدن معامله و سودآوری داشته باشید. هرچه نسبت اهرم در فارکس بالاتر برود، درصد مارجین شده نیز کاهش پیدا می‌کند. به طور مثال در نسبت 1 به دو 50 درصد سرمایه به مارجین تبدیل می‌شود. در نسبت 1 به 5، بیست درصد، در نسبت 1 به ده حدود 10 درصد و …

این روند نشان می‌دهد که هرچه اهرم در فارکس بزرگ‌تر باشد، درصد کمتری از سرمایه شما به عنوان مارجین برداشته می‌شود؛ بنابراین در با اهرم در فارکس بزرگ‌تر شما امکان معامله با درصد بیشتری از سرمایه خود را خواهید داشت.

 

چرا باید از اهرم در فارکس استفاده کنید؟

 

یکی از سوالاتی که معمولاً در این زمینه پرسیده می‌شود این است که چرا باید از اهرم در فارکس در بازار استفاده کنیم. در واقع بایدی برای شما در استفاده از اهرم‌ها وجود ندارد؛ اما برخی قوانین دیگر شما را مجاب به استفاده از اهرم در فارکس می‌کند. در واقع شما با کمترین هزینه مانند 10 دلار یا 100 دلار وقتی وارد بازار فارکس می‌شوید.

عملاً تنها در لات‌های بسیار کوچک حق معامله دارید. در این لات‌ها چند صد پیپ نمی‌تواند حتی به اندازه یک دلار به شما سود برساند. به جز این شما به واسطه سرمایه کم خود حق معامله در برخی از سهام‌ها و جفت ارزها را نمی‌توانید داشته باشید، زیرا کوچک‌ترین لات آن‌ها از میزان سرمایه شما بیشتر است. پس شما ناچار به استفاده از اهرم در فارکس خواهید بود.

از طرفی دیگر اهرم در فارکس باعث می‌شود که حجم معاملات شما افزایش پیدا کند. به‌جای این که تنها یک لات از یک جفت ارز خریداری کنید می‌توانید چندین لات خریداری داشته باشید. از این رو سود شما با استفاده از اهرم در فارکس بیشتر خواهد شد. از طرف دیگر شما با استفاده از اهرم در فارکس می‌توانید روی سهم‌های مختلف سرمایه‌گذاری داشته باشید که این موضوع نیز به‌خودی‌خود می‌تواند بسیار مفید باشد؛ زیرا درصد ریسک شما بسیار کاهش پیدا می‌کند.

 

چرا باید از اهرم در فارکس استفاده کنید
اهرم چیست

 

وقتی شما بتوانید به واسطه اهرم در فارکس معاملات بیشتری داشته باشید، بروکر به شما اعتبار بیشتری می‌دهد و وقتی شما اعتبار بیشتری کسب کنید، یعنی این که شما عملاً می‌توانید سود بسیار بیشتری از این ماجرا داشته باشید که این بسیار مهم است.

اما مهم‌ترین استفاده از اهرم در فارکس همان دلیل ابتدایی خودمان است. ما در بازار بورس فارکس حضور داریم چون می‌خواهیم سودآوری داشته باشیم؛ بنابراین مهم‌ترین چیزی که برای ما وجود دارد این است که سود بیشتری ببریم.

وقتی اهرم در فارکس به ما این سود بیشتر را می‌دهد بدون این که از ما هزینه‌ای بخواهد چرا ما آن را قبول نکنیم و یا نخواهیم که از اهرم استفاده نکنیم؟ به خصوص این که استفاده از اهرم در فارکس ریسکی هم ندارد و اگر روزی هم در جهت خلاف بازار سرمایه ما قرار گرفت ما تنها سرمایه اصلی خودمان را از دست می‌دهیم و هیچ ضرری به بروکر نمی‌زنیم. این می‌تواند خیال ما را بسیار راحت کند.

معایب اهرم در فارکس
منظور از اهرم در ارز دیجیتال چیست

معایب اهرم در فارکس

 

به هر حال هر چیزی در دنیای واقعی معایبی دارد. اهرم در فارکس نیز در این قانون مستثنی نیست و معایبی نیز متوجه آن می‌شود. در ادامه می‌خواهیم این معایب را مورد بررسی قرار دهیم.(مقاله آیا بیت کوین قانونی است را هم مطالعه کنید)
یادتان باشد هرچه قدر که احتمال افزایش سود شما بیشتر شود همان‌قدر هم احتمال ضرر شما بیشتر می‌شود؛ یعنی شما با 10 دلار اگر معامله کنید و ده درصد ضرر داشته باشید، شما تنها یک دلار از دست داده‌اید. این در حالی است که شما با معامله به واسطه اهرم در فارکس 1:100 صد هزار دلاری اگر ده درصد ضرر داشته باشید چند دلار از دست می‌دهید؟

بله درست است اصلاً بروکر اجازه نمی‌دهد ضرر شما به ده درصد برسد زیرا ده درصد می‌شود 10 هزار دلار و کل میزان سرمایه شما هزار دلار است؛ یعنی شما در اهرم 1:100 با سرمایه اولیه هزار دلار نباید بیشتر از یک درصد ضرر داشته باشید؛ یعنی یک درصد ضرر می‌تواند تمام سرمایه شما را صفر کند. این یعنی هرچه اهرم در فارکس بزرگ‌تر باشد، معامله پر ریسک تر می‌شود؛ بنابراین در استفاده از اهرم در فارکس دقت بسیاری داشته باشید.

عیب دیگر و مهم اهرم در فارکس، اعتماد به نفس کاذب آن است. وقتی شما می‌بینید که سرمایه‌ای بزرگ در اختیار دارید ناخودآگاه دوست دارید سریع‌تر وارد معامله شوید و تعداد معاملات خود را افزایش دهید. در حالی که شاید وقت درستی برای انجام معاملات نباشد.

این موضوع باعث می‌شود که شما سریعاً وارد ضرر شوید و به نوعی سرمایه خودتان را هم از دست بدهید. در واقع می‌توان گفت که اهرم در فارکس بیشتر روی روان و ذهن فرد تأثیر می‌گذارد و او را بسیار هیجانی می‌کند. این هیجان بدترین اتفاق ممکن برای یک معامله‌گر محسوب می‌شود. از این رو در معاملات خودتان در نظر داشته باشید که اهرم در فارکس نباید باعث ایجاد حس غرور یا اعتماد به نفس کاذب شود. همیشه با احتیاط قدم بردارید و بدانید که سرمایه شما در گروه سرمایه بزرگ‌تری است که می‌تواند سود خوب یا ضرر بد به شما برساند.

در ادامه توصیه میکنم اپلیکیشن بروکر آلپاری و آموزش رایگان فارکس را مطالعه و تهیه نمایید

اهرم Leverage
leverage چیست

 

آشنایی با مفهوم ریسک در بازار!

یکی از مهمترین مسائلی که در مورد بازار و به خصوص اهرم ها وجود دارد، مسئله ریسک است. شما باید بتوانید بین ریسک و سود توازن خوبی برقرار کنید. به عبارت ساده تر برقراری رابطه ای منطقی بین سود و ریسک کار اصلی معامله گر یا سرمایه گذار است.

اگر شما به ریسک توجه نداشته باشید و یا نخواهید آن را قبول کنید عملا وارد بازی قمار شده اید. در واقع فرق اصلی بازی های قمار با بازارهای های سرمایه ای تنها در این است که شما در بازارهای اقتصادی ریسک را اندازه می گیرید اما در بازی های قمار نمی توانید این کار را بکنید.

در مورد استفاده از اهرم ها این نکته اهمیت بسیار بالایی دارد. چرا که شما با استفاده از اهرم عملا با افزایش درصد سود خود، درصد ریسک را نیز بیشتر می کنید. بنابراین شما در استفاده از اهرم ها باید حتما توجه زیادی به درصد ریسک قابل قبول در معامله خود داشته باشید.

این درصد ریسک به عوامل مهمی از جمله بزرگی اهرم شما دارد. در صورتی که بخواهید از اهرم خیلی بزرگ استفاده کنید، عملا ریسک پذیری خودتان را بسیار کاهش می دهید و باید با یک یا دو درصد ضرر از معامله خارج شوید. بگذارید برای این موضوع از یک مثال استفاده کنیم.

تصور کنید شما هزار دلار سرمایه در بازار دارید. در حالت عادی شما می توانید حداکثر 100 درصد ریسک کنید. یعنی تا زمانی که هزار دلار شما در بازار نابود نشود از معامله خارج نشوید. اما اگر بخواهید از اهرمی مانند 1:100 استفاده کنید داستان فرق می کند.

در این حالت سرمایه شما در بازار صد برابر می شود، یعنی به چیزی حدود 100 هزار دلار تبدیل می شود. همانطور که در بالاتر گفتیم بروکر تا زمانی به معامله شما اجازه ضرر می دهد که آسیبی به سرمایه خودش ( اهرم ) وارد نشود. بنابراین در این جا شما تنها هزار دلار حق ضرر دارید. بنابراین حداکثر ریسک پذیری شما در این جا به 1 درصد کاهش پیدا می کند. به عبارت ساده تر یک درصد ضرر در معامله ای با استفاده از این اهرم برابر با نابودی کل سرمایه شماست!

آشنایی با مفهوم ریسک در بازار!
اهرم معاملاتی چیست

اهرم ها می توانند وحشتناک باشند!

 

اهرم با وجود این که می توانند سودآوری خوبی برای شما و البته بروکرها داشته باشند اما استفاده از آن ها بسیار پر ریسک است. همانطور که در بالاتر بیان شد شما با استفاده از یک اهرم ساده و نه چندان بزرگ 1:100 درصد ریسک پذیری خودتان را به یک درصد کاهش می دهید. به عبارت ساده تر یک درصد ضرر کافی است تا بروکر تصمیم بگیرد معامله شما را ببندد و عملا سرمایه شما از بین برود!

از این رو در استفاده از اهرم ها و نوع بازار انتخابی بسیار حساس باشید. سعی کنید در بازارهای پرنوسان وارد نشوید. این بازارها و سهام ها می تواند به سادگی با استفاده از یک حرکت بر خلاف جهت یا یک اصلاح ساده تمام سرمایه شما را از بین ببرد و این اتفاقی نیست که کسی دوست داشته باشد.

بسیاری از اقتصاددان ها به طور کلی با ذات اهرم ها مخالف هستند. چرا که آن ها معتقدند این اهرم ها عملا رابطه بین ریسک و سود را به هم می زند و معامله گر نمی تواند بر اساس واقعیت دست به انتخاب بزند. زمانی که شما بتوانید با سرمایه هزار دلاری خود تا 100 درصد ریسک پذیر شوید، عملا قدرت عمل بالاتری نیز در بازار پیدا می کنید. اما وقتی درصد سود شما به یک درصد کاهش پیدا می کند، یک حرکت بازار کافی است تا شما نابود شوید. این مهمترین مسئله ای است که شما باید در مورد اهرم ها و استفاده از آن بدانید.

خیلی ها میپرسند بهترین اهرم در فارکس چیست؟ پاسخ ما به شما این است که  اهرم برای معامله گری خطرناک است بهتر است با اهرم های پایین کار کنید و دنبال بهترین اهرم در فارکس نباشید. 🙂

نتیجه سخن

به طور کلی ما در این مقاله سعی کردیم اهرم (Leverage) فارکس را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهیم. در این بررسی انواع ویژگی‌ها و شرایط اهرم (Leverage) فارکس بیان شد. در نظر داشته باشید که اهرم یک مفهوم اقتصادی سنتی در بازار است که در فارکس به شکل بدون بهره آن وجود دارد؛ اما یادتان نرود در کنار سد خیلی خوبی که اهرم می‌تواند برای ما داشته باشد، ریسک معاملات ما را نیز می‌تواند به شدت بالا ببرد.

در واقع اگر می‌خواهید با اهرم لوریج در فارکس یک شبه پولدار شوید خودتان را برای یک شبه بدبخت شدن نیز آماده کنید. به هرحال وقتی سرمایه در گردش شما بزرگ شد درصد ضرر باید کاهش پیدا کند.

یادتان نرود یک درصد ضرر در اهرم (Leverage) فارکس 1 به صد برابر با کل دارایی شماست. در این موقعیت بروکر سریع معامله شما را بسته و پول خود را برمی دارد و شما می‌مانید و عدد صفر مقابل دارایی خودتان. پس بدون دانش وارد این بازار نشوید و بدون تجربه از اهرم‌های بزرگ استفاده نکنید. اهرم‌های بزرگ می‌تواند شما را بزرگ کند اگر شما خودتان بخواهید که بزرگ شوید. پس دانش خود را افزایش دهید و با آگاهی وارد بازار شوید.

اگر نمیدانید جفت ارز چیست حتما به این مقاله مراجعه کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید و در آخر اگر میخواهید بدانید اسکالپ فارکس چیست توصیه میکنم حتما این مقاله را بخوانید.

 

[irp posts=”18251″ name=”نکاتی کاربردی درباره بازار بورس فارکس، بورس فارکس چیست؟”]

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
42 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
غلامرضا همتیان
غلامرضا همتیان
2 سال قبل

سلام مقاله اهرم در فارکس عالی بود خسته نباشید

ناشناس
ناشناس
2 سال قبل

بیسار عالی بود خیلی ممنون

سینا
سینا
2 سال قبل

خیلی عالی توضیح دادید دستتون درد نکنه!

moji
moji
2 سال قبل

خیلی عالی ممنون

رضا
رضا
2 سال قبل

اینکه میفرمایید بروکر در قبال اهرم بهره نمیگیرد ایا مخصوص همه بروکرها است یا برخیشون اینطوری هستند؟

مدیر سایت
مدیر
2 سال قبل
پاسخ به  رضا

همه بروکر ها اینطور هستند

محمود
محمود
2 سال قبل

از مطالب خوبتون در مورد اهرم ها و ریسک پذیری در فارکس از شما تشکر میکنم

مدیر سایت
مدیر
2 سال قبل
پاسخ به  محمود

سلام و درود برشما
سپاس

نجمه
نجمه
2 سال قبل

با سلام. ایا بروکر زمانی که ما از اهرم استفاده می کنیم و روی معامله ای سود می کنیم در سود ما شریک است؟ و بر اساس میزان اعتباری که داده و ما سود کردیم مثلا 10 درصد از ان سود را بر میدارد؟

مدیر سایت
مدیر
2 سال قبل
پاسخ به  نجمه

سلام
خیر بروکر در سود شما شریک نیست فقط مبلغی را به عنوان کمیسون از هر معامله شما میگیرد

حسن
حسن
2 سال قبل

سلام و خسته نباشید خدمت شما و دوستان . اگر بدون اهرم وارد معامله ای بشیم و اون معامله خلاف جهت برود و معامله ما در ضرر باشد آیا می توان تا به سود نرسیدیم از معامله خارج نشیم.

مدیر سایت
مدیر
2 سال قبل
پاسخ به  حسن

بله تا زمانی که پول در حساب دارید میتونید از معامله خارج نشید

محمد
محمد
2 سال قبل

با سلام و تشکر از مطلب مفیدتان
با توجه به مطالب گفته شده درباره اهرم معاملاتی، پس گفته مراجع تقلید که اهرم معاملاتی را به عنوان قرض همراه سود تشبیه می کنند و آن را به منزله ربا می دانند. صحت نداره ، درست فهمیدم؟ ممنون

مدیر سایت
مدیر
2 سال قبل
پاسخ به  محمد

سلام
اهرم معاملاتی در بازار های بورس ایران هم وجود دارد
در بازار اتی کالا (زعفران و پسته و طلا) اهرم معاملاتی وجود دارد

رومینا یونسی
رومینا یونسی
2 سال قبل

بهترین اهرم در فارکس چی هستش؟

مدیر سایت
مدیر
2 سال قبل

سلام
از انجایی که اهزم برای معامله گری خطرناک است بهتر است با اهرم های پایین کار کنید

علی
علی
2 سال قبل

عالی بود، خیلی دید روشن و منطقی ای به معامله گر دادید، نه تعریف الکی کردید نه انتقاد بی مورد، دقیق و بی طرف هم مزایاش رو گفتید هم معایبش رو

مدیر سایت
مدیر
2 سال قبل
پاسخ به  علی

سلام
متشکرم از شما ..موفق باشید

ریحانه
ریحانه
2 سال قبل

سلام ممنونم بسیار عالی وجامع موضوع را بیان کردید خسته نباشید

masoom
masoom
2 سال قبل

سلام با لوریج ۱٠ سرمایه ما ده برابر میشود؟

مدیر سایت
مدیر
2 سال قبل
پاسخ به  masoom

بله

نعمت حسینی
نعمت حسینی
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر.
اگه با استفاده از اهرم ما به سود برسیم،لیا بروکر یا همون کارگزاری سودی رو که بدست آوردیم رو برامون واریز میکنند یا نه فقط میزارند کن بصورت اعتباری در سایر معامله هامون استفاده کنیم ازش؟

مدیر سایت
مدیر
1 سال قبل
پاسخ به  نعمت حسینی

سلام
بله سودی که با اهرم به دست آوردید براتون پرداخت میشه

موفق باشید

محمد
محمد
1 سال قبل

سلام
ممنون از اطلاعاتتون
میخوایستم بدونم ایا بانک ها و موسسات بزرگ هم در فارکس اجازه استفاده از اهرم ذو در معاملاتشون دارند؟؟

مدیر سایت
مدیر
1 سال قبل
پاسخ به  محمد

بله دارند ولی چون حجم بالایی معامله میکنند معمولا انها از اهرم استفاده نمیکنند
اهرم مخصوص کسانی است که سرمایه کمی دارند

فرزاد
فرزاد
1 سال قبل

ممنون عالی بود

سمیرا اسدی
سمیرا اسدی
1 سال قبل

لوریج بروکر آلپاری چقدر هستش؟

مدیر سایت
مدیر
1 سال قبل
پاسخ به  سمیرا اسدی

سلام
لوریج مفهومی است که همه کارگزار های فارکس دارند و ربطی به نوع کارگزاری ندارد. با استفاده از لوریج یا اهرم شما میتوانید بیش از میزان پول خود معامله کنید.
مثلا اگر لوریج شما 100 باشد شما میتوانید 100 برابر پول خود معامله کنید

Hamid
Hamid
1 سال قبل
در انتظار تایید

سلام ببخشید Volume با Leverage چه ارتباطی دارد؟ آیا یکی هستند یا چی؟

مدیر سایت
مدیر
1 سال قبل
پاسخ به  Hamid

سلام
volume حجم معامله است و levarage میزان اهرمی است که کارگزاری به شما میدهد

سودابه
سودابه
1 سال قبل

بهترین لوریج در فارکس چقدر هستش؟

مدیر سایت
مدیر
1 سال قبل
پاسخ به  سودابه

سلام
در شروع کار بهتر است با لوریج 50 کار کنید

ریضا
ریضا
1 سال قبل

توضیحات عالی بود
دمتون گرم

علی
علی
1 سال قبل

سلام عالی بود
من یه سوال داشتم
اگر من ۱۰۰۰ دلار داشته باشم و
اهرم ۱۰۰ در بروکر انتخاب کنم
لزوما در هر معامله اهرم ۱۰۰ حساب میشه ؟؟؟
یعتی اگه یه معامله به ارزش ده هزار دلار باز کنم
اهرم من ۱۰ هست و ۱۰۰۰ دلار را مارجین کرده یا ۱۰۰ دلار را مارجین کرده و اهرم ۱۰۰ به کار برده
همیشه اهرم در هر معامله همین است یه متغیره؟؟

علی
علی
1 سال قبل

آیا در فارکس اهرمی که ابتدا در بروکر انتخاب می‌کنم مثلا اهرم ۱۰۰ همیشه ثابته و در هر معامله موظف هستم که از اهرم ۱۰۰ استفاده کنم و هر معامله ای که باز میکنم طبق همین اهرم محاسبه میشه ؟
مثلا من ۱۰۰۰ دلار دارم و ابتدا در بروکر اهرم ۱۰۰ انتخاب کردم حالا من قصد دارم که معامله ای به ارزش ده هزار دلار باز کنم آیا هزار دلار من اهرم ۱۰ میخوره و ۱۰۰۰ دلار مارجین میشه یا این که ۱۰۰ دلار از حساب من را مارجین می‌کند و همون با اهرم ۱۰۰ معامله باز میشه ؟؟؟؟؟؟

ویسی
ویسی
11 ماه قبل

واقعا عالی و جامع بود ممنونم از مقاله خوب شما

م
م
10 ماه قبل

اگر ما در معامله ای به ضرر بیفتیم از چه طریقی می توانستیم ضررمان را کنترل کنیم با میزان اهرم یا مقدار لات ویا هر دو

محمد
محمد
7 ماه قبل

بسیار عالی و خوب و شیوا توضیح داده بودید
ممنون

Saheb
Saheb
7 ماه قبل

من زمانی ک اهرم ۲۰ استفاده میکنم و زمانی ک اهرم ۱۰۰ استفاده میکنم هیچ تفاوتی در میزان سود و زیان و و هیچ تفاوتی بین دوتا معامله نمیبینم ب هیچ عنوان بروکرا فقط دزدن

behrangmousavi
مدیر
7 ماه قبل
پاسخ به  Saheb

سلام
استفاده از اهرم بالا تر فقط میزان پول در دسترس شما رو بیشتر میکنه و اگر شما از پولی کمتر از میزان اهرمتون استفاده کنید، تاثیری در سود و زیانتون نداره.

مهدی
مهدی
7 ماه قبل

واقعا عالی بود👏👏
اما یک سوال:آیا به واسطه ی اهرمی که بروکر به ما میده به محض ورود به معامله از ما کارمزدش رو میگیره یا نه کارمزدی نداره؟ باسپاس

behrangmousavi
مدیر
7 ماه قبل
پاسخ به  مهدی

سلام
کارمزد معاملات شما به میزان لات سایزی است که وارد پوزیشن میکنید. مثلا کمیسیون کارگزاری من به ازای هر لات 3.5 دلار است.

موفق باشید

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.