کپی تریدینگ در بینگ ایکس را چگونه شروع کنیم؟

صرافی BingX

صرافی BingX یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال است که در زمینه سوشیال تریدینگ بسیار معروف بوده و فعالیت خود را از سال ۲۰۱۸ در سنگاپور آغاز کرده است. این صرافی بسیاری از امکانات معاملاتی مانند معاملات نقدی، فیوچرز و قابلیت کپی تریدینگ را ارائه کرده و در بسیاری از کشور‌های دنیا قابل دسترس است. در ادامه‌ی این مطلب به بررسی دقیق‌تر این صرافی و به ویژه قابلیت کپی تریدینگ آن خواهیم پرداخت

معرفی صرافی ارز دیجیتال بینگ ایکس

صرافی BingX یکی از برجسته‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال حال حاضر به شمار می‌آید که الز سطح امنیتی بسیار بالایی برخوردار بوده و بیش از ۳۸۰ توکن در آن قابل معامله هستند. حجم معاملات روزانه‌ی بیش از ۱۰ تریلیون دلاری و کارمزد معاملاتی نسبتا پایین آن از دیگر مزایای آن به شمار می‌آیند.

بینگ ایکس کاربران خود را از طریق ثبت تیکت، چت آنلاین و کانال تلگرام به صورت ۲۴ساعته حمایت کرده و از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند.

انواع کپی ترید در صرافی BingX

کپی تریدینگ در صرافی بینگ ایکس به معنا کپی کردن معاملات افراد دیگر بدون نیاز به فعالیت مداوم در بازار رمز ارزها است. مهم‌ترین هدف هر فردی که وارد بازار ارزهای دیجیتال می‌شود به دست آوردن سود و کسب درآمد است.

یکی از روش‌های کسب درآمد غیر فعال در بازار کریپتو کارنسی فعال کردن قابلیت کپی تریدینگ می‌تواند باشد. هر چند در این بازار وسیع افرادی سودجو نیز وجود دارند که منتظر موقعیتی برای کلاهبرداری بوده و با توجه به این موضوع انتخاب گزینه‌ای مناسب جهت کپی کردن معاملات آن بسیار حائز اهمیت است.

صرافی BingX با ارائه قابلیت کپی تریدینگ در دو حالت این امکان را برای کاربران خود فراهم ساخته است که بتوانند بدون نیاز به نظارت و فعالیت مداوم در بازار از ظرفیت این بازار استفاده کرده و کسب درآمد کنند.

کپی ترید استاندارد

بخش کپی تریدینگ صرافی BingX این اجازه را به افراد می‌دهد که حجم و مبلغ مورد نظر خود را برای هر معامله مشخص کرده و در ضمن حد سود و ضرر معامله را نیز تعیین کنند. معاملات در این حالت به صورت ایزوله بوده و می‌توان اهرم مورد نظر را بر همین اساس تعیین کرد.

کپی ترید حرفه‌ای

در حالت کپی ترید حرفه‌ای صرافی BingX شخص هیچگونه مدیریتی بر حساب خود نداشته و کلیه امور توسط تریدر اصلی اعمال می‌شود. در این نوع از کپی ترید دقت در انتخاب فرد تریدر اصلی بسیار با اهمیت بوده و با بررسی سوابق او می‌توان فردی را انتخاب کرد که در طولانی مدت سود ده بوده باشد.

چگونه حساب کپی ترید در صرافی BingX را فعال کنیم؟

چنانچه قصد دارید در صرافی BingX به عنوان یک تریدر اصلی معرفی شده و معاملات شما برای دیگران کپی شود اقدامات زیر الزامی است.

  1. ورود به صفحه اصلی صرافی و کلیک بر روی قسمت Copy trading
  2. کلیک بر روی گزینه‌ی apply to be a copy trader
  3. وارد کردن اطلاعات شخصی در سه کادر که شامل موارد زیر می‌شوند
  4. اسکرین شات از تاریخچه معاملات سی روز پیشین
  5. آیدی تلگرام یا ایمیل
  6. بارگذاری سه اکانت شخصی در صفحات مجازی
  7. بارگذاری یک اسکرین شات از دنبال کنندگان
  8. در آخر بر روی گزینه Submit کلیک کرده و منتظر دریافت تاییدیه از طریق جیمیل بین ۱ تا سه روز کاری می‌مانیم. با ارسال تاییدیه می‌بایست پروفایل خود را تکمیل کرده و یک عکس آپلود کنید.

نحوه‌ی انتخاب گزینه مناسب برای کپی تریدینگ در صرافی BingX

صرافی BingX قابلیت کپی تریدینگ را در دو بخش اسپات و فیوچرز ارئه کرده است که جهت پیدا کردن معامله گران برتر در هر یک از آن‌ها اقدامات متفاوتی را باید انجام داد.

کپی ترید معاملات فیوچرز در صرافی BingX

کسانی که قصد دارند از معامله گران اصلی در بخش فیوچرز عمل کپی کردن را انجام دهند می‌توانند وارد بخش Futured Traders شده و در آنجا لیستی از افراد معامله‌گر اصلی نمایش داده خواهد شد. در این صفحه اطلاعات کلی شامل میزان ریسک هر معامله، تعداد دنبال کنندگان فرد، بازدهی فرد طی ۳۰ روز گذشته (ROI ۳۰) و میزان سودآوری و نحوه عملکرد نیز در پایین آن به شکل نموداری سبز رنگ قابل مشاهده است. به این بخش اکتفا نکرده و با کلیک بر روی اسم هر فرد اطلاعات کامل‌تری از او برای شما نمایش داده خواهد شد که شامل موارد زیر است.

  • میزان سوددهی ۳۰ روز اخیر (Lasst ۳۰D ROI)
  • درآمد انباشته (Cumulative): این قسمت هر ۳۰ دقیقه یک بار به صورت خودکار به روزرسانی شده و بیانگر نسبت سود به زیان در حساب آتی فرد بدون محاسبه‌ی هزینه‌های تامین مالی و سود حاصل از سفارش‌های پاداش است.
  • دارایی‌های حساب فرد (Account Assets): دارایی‌ها تتری فرد در حساب آتی استاندار در این بخش که هر ۱۵ دقیقه یکبار آپدیت می‌شود قابل مشاهده است.
  • سود دنبال کننده ها (Follower Profit): درآمدی که از معاملات دنبال کننده‌ها بدست می‌آید در این بخش نمایش داده می‌شود.
  • تعداد دنبال کننده ها (Followers)
  • میزان ریسک معاملاتی فرد (Risk): این بخش به صورت یک عدد بین ۱ تا ۹ نمایش داده می‌شود که هرچه به عدد ۹ نزدیک‌تر شویم بیانگر نوسانات بالاتر نسبت سود به زیان در ۳۰ روز گذشته بوده و در نتیجه پر ریسک‌تر است.
  • نرخ برد (Win Ratio): نسبت برد بر اساس مقدار سود خالص بدست آمده تقسیم بر تعداد سفارشات انجام شده بدست می‌آید.
  • کل معاملات (Total Transactions): نشانگر کل معاملات بسته شده است.
  • تعداد معاملات سودده ( Of Winning Trades): بیانگر تعداد معاملاتی است که بدون ضرر بسته شده اند.
  • تعداد معاملات زیان‌ده ( Of Losing Trades): بیانگر تعداد معاملاتی است که با ضرر بسته شده اند.
  • میانگین سود (Average Profit): از نسبت کل سود خالص تمام سفارشات برنده بر تعداد آن‌ها بدست می‌آید
  • میانگین ضرر (Average Losing): از نسبت از نسبت کل زیان خالص تمام سفارشات زیان ده بر تعداد آن‌ها بدست می‌آید
  • نسبت P&L (P&L Ratio): حاصل از نسبت میانگین سود بر میانگین ضرر است.
  • میانگین زمان نگهداری (Average Holding): بیانگر میانگین مدت زمان باز تا بسته شدن معاملات است.
  • توالی معاملات هفتگی (Trading frequency): میانگین معاملات بسته شده‌ی در مدت یک هفته
  • روزهای معامله شده (Trade Days): تعداد روز‌هایی که معامله صورت گرفته است
  • آخرین زمان معامله (Last Trading Time): زمان آخرین معامله بسته شده
  • سود هفتگی (Weekly Profit): کسر کارمزد معاملات و هزینه‌های تامین مالی از P&L محقق نشده.
  • بررسی ریسک (Risk Assessment): این آیتم بر اساس بیشترین زیان متحمل شده در روز که بر طبق P&L هفتگی محاسبه می‌شود به دست می‌آید.
  • علاقه مندی ها (Favorite): نشان دهنده‌ی نوع بیشترین سفارشات بسته شده معامله‌گر در مدت زمانی مشخص است.

افراد با بررسی این اطلاعات بهتر است افرادی را انتخاب کنند که پایین‌ترین میزان ریسک معاملاتی را داشته و محافظه کار هستند و سرمایه خود را مدیریت شده کنترل می‌کنند.

BingX

تست کردن ترید در کپی تریدینگ صرافی BingX

کاربران صرافی BingX این امکان را دارند که در قسمت کپی تریدینگ با پول مجازی وارد معامله شده و به این طریق بتوانند بدون تحمل هیچگونه ریسکی نحوه‌ی معاملات تریدرهای اصلی را بررسی کنند.

این کار در بخش کپی ترید استاندارد امکان‌پذیر بوده و با قرار دادن حالت ترید بر روی گزینه‌ی Vst فعال شده و کاربران می‌توانند حداقل یک یا دو هفته در این حالت معاملات تریدر‌ها را چک کرده و در صورت سود ده بودن معاملات آن‌ها با رعایت مدیریت سرمایه اقدام به کپی ترید واقعی کنند.

چه ریسک‌هایی در کپی تریدینگ بینگ ایکس وجود دارد؟

برخی افراد سودجو اخیرا با تبلیغات گسترده و پیشنهاد سودهای چن صد درصدی در ماه سعی در ترغیب کاربران به دنبال کردن خود داشته و گاها مشاهده شده است که این افراد حتی از لیکوئید شدن دنبال کنندگان خود نیز سود بدست می‌آورند.

کاربران باید دقت داشته باشند که در دام این افراد نیفتند و فریب سودهای وعده شده را نخورند. این بازار دارای نوسانات شدید بوده و در نتیجه کسب سود‌های چند صد درصدی می‌تواند ریسک‌های بالایی را متحمل سرمایه‌ی افراد کند. بنابراین هیچکس نمی‌تواند در این بازار تضمین قطعی سود را کرده و قاطعانه این موضوع را تبلیغ کند.

نکات قابل توجه برای استفاده از قابلیت کپی تریدینگ

چنانچه قصد استفاده از قابلیت کپی تریدینگ را دارید بهتر است به نکات زیر توجه فرمایید.

  • انتخاب تریدری با نرخ برد بالای 60 درصد در ماه
  • انتخاب تریدری با سطح ریسک کمتر از ۵
  • حداکثر سرمایه‌ی قرار داده شده در کپی تریدینگ ۳۰ درصد از سرمایه کل
  • کاهش ریسک با قرار دادن سود‌های حاصله از یک کپی ترید بر روی کپی ترید دیگر
  • بررسی دقیق و کامل سوابق معاملاتی تریدر اصلی
  • تعیین کمتر از ۵ درصد کل سرمایه در هر کپی ترید استاندارد
  • قرار دادن حد سود و ضرر در کپی ترید استاندارد

در این نوشته متوجه شدیم که قابلیت کپی تریدینگ صرافی BingX همان قدر که می‌تواند برای افراد به ویژه تازه کار‌ها مفید باشد همان قدر هم می‌تواند به سرمایه آن‌ها زیان وارد کند.

بنابراین با بالا بردن سطح دانش خود در این زمینه می‌توانید سابقه تریدر‌های اصلی را کاملا بررسی کرده و افرادی را انتخاب کنید که معاملات خود را با احتیاط بیشتری انجام می‌دهند و سرمایه‌ی افراد را در معرض ریسک بالایی قرار نمی‌دهند. از طرف دیگر با رعایت کردن مدیریت ریسک و سرمایه می‌توان تا حدود زیادی در هنگام نوسانات شدید بازار از خسارات جبران ناپذیر دور شد و در طی زمان از این بازار سود به دست آورد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.