کدام پراپ قابل اعتماد است؟ معتبرترین پراپ برای ایرانیان

پراپ قابل اعتماد

پراپ مفهوم جدیدی است که طی دو سال اخیر در بین تریدهای ایرانی بر سر زبان‌ها افتاده است. در واقع پراپ نوع جدیدی از کسب سرمایه برای ترید در فارکس است که با شرایط نسبتا ساده‌تری بدون داشتن تاریخچه معاملاتی طولانی قابل انجام است. در این مقاله به معرفی پراپ و مطرح‌ترین شرکت‌ها در این زمینه پرداخته و بهترین گزینه‌ها برای تریدرهای ایرانی را مورد بررسی قرار گرفته است.

پراپ چیست؟

بسیاری از معامله‌گران و تریدرها همیشه به دنبال افزایش سرمایه برای ترید و کسب درآمد هستند. شیوه‌های جذب سرمایه معمولاً بسیار سخت بوده و باید با داشتن تاریخچه معاملاتی واقعی سودده بلند مدت و بعضاً با دادن چک و ضمانت، سرمایه‌ای محدود برای مدیریت در اختیار گرفت و حتی پس از عبور از این همه مشکل باز هم ترس و استرس ناشی از جبران ضرر حساب وجود داشته باشد.

تقریباً طی یک دهه اخیر واژه‌ای به فرهنگ لغت تریدرهای عام جهان اضافه شده که پراپ تریدینگ نام دارد. پراپ یا پراپ فرم یک شیوه جدید کسب سرمایه برای تریدرهاست که نیاز به هیچ تاریخچه ترید و سند و مدرک ندارد. در پراپ که توسط شرکت‌های خصوصی تامین سرمایه صورت می‌گیرد، تریدر باید در طی حداکثر 2 مرحله در زمان نسبتا کوتاهی قابلیت و توانایی خویش در مدیریت سرمایه و تحقق سود را نشان داده و پس از آن سرمایه واقعی در اختیارش قرار داده می‌شود.

در نگاه اولیه شاید این فرایند ساده به نظر بیاید؛ اما شرایطی همچون درادون روزانه و کل ممکن است چالش بزرگی برای تریدها ایجاد کند؛ لذا لازم است که تریدر برای شرکت در پراپ حتماً در حساب‌های دمو تمرین کافی کرده باشد و با تسلط نسبتاً بالایی برای شروع چالش‌های پراپ اقدام کند؛ در واقع در به عنوان یک قیاس هر شخص برای اینکه در شرکت یا ارگانی استخدام شود، باید یک سری حداقل‌ها در رزومه خود داشته باشد و با اعتمادبه‌نفس و توانایی بالا کار خود را در آن مجموعه آغاز کند.

پراپ فرم نیز مشابه این شرایط بوده و پیشنهاد می‌شود تا زمانی که تریدر به خود ایمان پیدا کرد، برای آغاز این مسیر قدم بردارد.از سوی دیگر برخی تریدرهای مبتدی برای تجربه شرایط واقعی و گذر از دوران دمو می‌توانند بجای درگیر سرمایه شخصی، با هزینه بسیار کمتر و بدون ریسک ازدست‌دادن سرمایه در چالش‌های پراپ فرم‌ها شرکت کرده و علاوه بر کسب تجربه در شرایط واقعی (Real Trade Account) حتی مستقیماً به درآمد بالای دلاری برسند؛ چراکه پراپ‌ها سودی بالغ بر 70 درصد را به تریدر پرداخت می‌کنند.

برترین پراپ‌های جهان

انتخاب بهترین شرکت‌های پراپ مانند انتخاب یک بروکر فارکس کار بسیار سختی است. از ویژگی‌های شرکت پراپ تریدینگ خوب می‌توان به سود بالا، دفتر و تلفن مشخص و قابل اعتماد، پشتیبانی پاسخگو، تاریخچه پرداخت سود، برگرداندن هزینه پرداختی اولیه چالش‌ها، پشتیبانی از متاتریدر 4 و 5 و پلن‌های متنوع اشاره کرد. در حال حاضر تعداد زیادی سایت ارائه دهنده پراپ تریدینگ وجود دارد. هر کدام دارای نقاط قوت و ضعف مخصوص به خود است که از مهم‌ترین آن‌ها می توان به Fidelcrest prop، Topstep prop، FTMO prop، My Forex Funds و Lux Trading Firm اشاره کرد

مشکلات پراپ‌های خارجی برای ایرانیان

با توجه به تحریم‌های ظالمانه، بسیاری از نقل و انتقالات مالی دچار مشکل شده و ارائه سرویس به ایرانیان را از بین برده است. لذا با توجه به این مشکلات هر لحظه امکان دارد که تمامی زحمات تریدر برای کسب سرمایه از بین رفته و در یک لحظه کل اکانت مسدود شود. بنابراین این ریسک و گپ تنها به کمک پراپ‌های ایرانی قابل حل شدن است.

مشکل پراپ های خارجی

اولین پراپ‌ها در ایران

از سال 1401 اولین پراپ نیز در کشور ایران کلید خورده و چندین مجموعه در قالب پراپ فاندینگ شروع به کار کرده‌اند. جدای از بحث سوءاستفاده و کلاه‌برداری برخی این شرکت‌ها به دلیل کمبود فضای مطلوب و قابل‌اعتماد، هیچ‌کدام از این شرکت‌ها (ضمن اینکه تا این لحظه صادقانه عمل کرده باشند) در ایران حضور ندارند و حتی فاقد یک آدرس و شماره‌تلفن معتبر و قابل استعلام در سایر کشورهای جهان هستند. به‌طورکلی اعتماد به این شرکت‌های پراپ فرم که صرفاً مختص ایرانیان فعالیت می‌کنند، در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد! بسیاری از کاربران نیز از روند اکثر این شرکت‌ها رضایت کافی ندارند.

اولین پراپ ها در ایران

پراپ فرم ایرانی حقوقی رابین سود (Robinsood)

رابین سود اولین و تنها پراپ ایرانی است که با شرکت ثبتی و حقوقی در مرکز تهران فعالیت خود را آغاز کرده است. برند رابین سود با شناسه ثبتی 575445 زیر نظر شرکت مادر خود یعنی مادیار صنعت دیجیتال از سال 1401 تأسیس شده و با ایجاد زیرساخت‌های فنی لازم و عرضه وب‌سایت تخصصی پراپ فعالیت رسمی خود را در شهریورماه 1402 کلید زده است. پراپ فرم ایرانی رابین سود با دفتر مرکزی تهران در محدوده میدان ولی‌عصر (عج) امکان مراجعه حضوری و با شماره‌تلفن ثابت 02191009673 امکان پاسخ‌گویی تلفنی همه‌روزه از ساعت 9 تا 18 را برای تریدرها و سرمایه‌گذارها فراهم کرده است تا محیطی امن برای تریدرهای ایرانی و کسب درآمد دلاری از حوزه فارکس و رمزارزها را ایجاد کند.

منتورشیپی و روان‌شناسی رابین سود

بر خلاف پراپ‌های دیگر که هیچ تعاملی با تریدر ندارند و تنها منافع شرکت مدنظر آن‌ها است، اولین و مهم‌ترین اولویت رابین سود پیشرفت و ارتقا سطح فنی و ذهنی تریدرهاست. رابین سود برای تمامی چالش‌ها، حتی چالش پراپ رایگان، منتورشیپ و روان‌شناس اختصاصی قرار داده است. بنابه‌درخواست تریدر هر شخص می‌تواند منتورشیپ یا مربی و همراه ترید خود را در دو حالت لحظه‌ای و هفتگی انتخاب کند.

تحلیل تریدها، پیشنهادات، نکات و تمرین‌هایی مطابق با شخصیت هر فرد توسط منتور در اختیار تریدر قرار داده می‌شود تا بتواند بهترین نتیجه را در معاملات خود داشته و در این پروسه پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای داشته باشد. از سوی دیگر برخی شرایط پیچیده و تریدهای ناخواسته و یا اشتباه ممکن است باعث مشکلاتی برای هر شخص شود.

در این شرایط روان‌شناسان رابین سود به‌صورت کاملاً پرایوت و خصوصی با تریدرها ارتباط گرفته تا با جدیدترین متد درمانی به حفظ آرامش تریدر و به‌تبع آن نزدیکان و خانواده شخص کمک کنند. تمامی این امکانات رایگان بوده و هدف اصلی رابین سود در ابتدا کسب درآمد دلاری سالم و بدون دغدغه برای ایرانیان و در وهله بعدی پیشرفت شرکت به جهت بهبود و ارتقاء خدماتش است.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
هانیه ابراهیمی
هانیه ابراهیمی
5 ماه قبل

من هم مرحله دوم چالش 10 iزارتایی هستم و تا این لحظه که فعلا معتبر و قابل اعتماد بودند.

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.