هند وارد بازی ارزهای دیجیتال می شود

هند وارد بازی ارزهای دیجیتال می شود

دولت هند قصد دارد سال دیگر اولین ارز دیجیتال بانک مرکزی خودش را به بازار عرضه کند. از طرف دیگر رئیس جمهور هند طی یک گزارش خبری از کشورهای منطقه و جهان خواست تا در زمینه ارزهای دیجیتال همکاری بیشتری با یکدیگر داشته باشند. همچنین دولت هند قوانین جدیدی را در مورد بازار ارزهای دیجیتال تصویب کرده است که بر اساس آن خرید و فروش و سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال تنها بر روز ارز هایی امکان پذیر است که دولت آن ها را تایید و تصویب کرده باشد.

 

[irp posts=”49994″ name=”36 میلیون دلار از ارزهای دیجیتال دزدیده شد!”]

دولت هند یکی از قوی ترین دولت ها در جهان محسوب می شود که در اجلاس مهم صاحب کرسی و جایگاه است. به عبارت ساده تر گفته می شود که اگر جمعیت هند کنترل می شد و کمی کمتر از جمعیت فعلی آن بود، احتمالا امروز هند یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان محسوب می شد. از این رو می توان گفت که هند از نظر اقتصادی و سیاسی قدرت نسبتا مناسبی در جهان دارد. از این رو عملا هند نمی خواهد از بازی ارز دیجیتال میان چین و آمریکا دور باشد و به نوعی قصد دارد بازی مخصوص خودش را به راه بیاندازد.

 

[irp posts=”49956″ name=”دلایل مضر بودن استخراج ارزهای دیجیتال”]

 

از این رو هند قصد دارد با جمع کردن کشورهای مختلف دنیا عملا فرصت جدیدی برای سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال در هند ایجاد کند تا بدین وسیله بتواند آینده اقتصادی جهان را در اختیار بگیرد. حال باید دید که هند می تواند این کار را انجام دهد یا خیر؟ به هر حال در طرف دیگر معامله چین و آمریکا قرار دارد که قدرت های برتر جهان از نظر اقتصادی محسوب می شوند و رقابت با آن ها مسلما کار چندان ساده ای نخواهد بود. اما نکته ای که وجود دارد این است که ماهیت بازار ارزهای دیجیتال این فرصت را به هند و سایر کشورها می دهد که بتوانند از این قدرت ها پیشی بگیرند و خودشان را در جهان اقتصاد مطرح کنند. حال باید منتظر ماند دید که این جنگ اقتصادی به کجا خواهد کشید.

[irp posts=”49891″ name=”تورم در آمریکا رکورد می زند!”]

 

منبع:
https://u.today/india-may-ban-cryptocurrencies-lacking-government-approval
https://u.today/india-to-launch-first-version-of-cbdc-next-year
https://cointelegraph.com/news/indian-pm-urges-democratic-countries-to-collaborate-on-cryptocurrencies

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.