نیجریه، پیشتاز ارز دیجیتال در قاره آفریقا

نیجریه، پیشتاز ارز دیجیتال در قاره آفریقا

روز گذشته مقامات کشور نیجریه از ارز دیجیتال ملی این کشور موسوم به اینایرا رونمایی کردند. بر این اساس مردم نیجریه می توانند در کنار پول ملی خودشان از این ارز دیجیتال برای خرید و فروش یا سرمایه گذاری استفاده کنند. این اتفاق می تواند از نظر بنیادی برای بازار مهم باشد.

کشور نیجریه قرار بود حدود یک ماه گذشته در روز استقلال این کشور اینایرا را معرفی کند اما به هر دلیل این اتفاق نیفتاد تا اینکه بالاخره روز گذشته مقامات این کشور ارز دیجیتال دولتی و ملی خودشان را عرضه کردند.

[irp posts=”46630″ name=”یک مقام دولتی اروگوئه: اگر بخواهید می توانید با ارز دیجیتال خانه بخرید!”]

حال باید دید که این ارز در بازار چه واکنشی ایجاد می کند. در واقع ما باید در بازار منتظر دو اتفاق مهم باشیم. اولا باید ببینیم که سرمایه گذاران بر اساس چه فاکتورهای به سمت ارزهایی مانند اینایرا کشیده می شوند و دوم این که بازار ارزهای دیجیتال نسبت به حضور این ارزهای دولتی چه واکنشی نشان می دهد.

 

[irp posts=”48571″ name=”شیبا و ثبت یک رکورد قیمتی جدید”]

در واقع هدف دولت ها از ارائه این نوع ارزها این است که همچنان بتوانند تا حدودی اهرم مالی و اقتصادی خودشان را حفظ کنند. بنابراین با ارائه یک ارز دیجیتال که همه چیز آن در اختیار خودشان است می توانند تا حدودی در این کار موفق شوند. از آن جایی که مردم کشور نیجریه می توانند بر اساس این ارز اقدام به خرید و فروش کنند به نظر می رسد بر اساس اصل کاربرد این ارزها خواهان خوبی داشته باشد.

 

[irp posts=”48558″ name=”محدودیت جدید دولت چین”]

نکته مهم دیگر این است که کشور نیجریه بارها ارزهای دیجیتال را ممنوع اعلام کرده بود و به نوعی مردم این کشور حق فعالیت در این بازار را نداشتند. حال باید دید بعد از ارائه این ارز دیجیتال آیا این محدودیت همچنان ادامه خواهد داشت یا خیر؟ دولت کشورهایی مانند نیجریه معتقد هستند که ارز دیجیتال خوب است اما فقط برای دولت!

منبع:
https://cryptobriefing.com/nigeria-rolls-out-africas-first-cbdc/

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.