نماد داوجونز (DowJones) در فارکس (آشنایی با نماد داوجونز آلپاری [us30])

نماد داوجونز (DowJones) در فارکس

30 شرکت بزرگ آمریکایی که بخش عمده اقتصاد این کشور را می گردانند عضو داوجونز هستند و این شاخص با نام میانگین صنعتی داوجونز شناخته می شود.

 نماد داوجونز در فارکس چیست؟! بررسی نام نماد معاملاتی داوجونز در بروکر های مختلف

«میانگین صنعتی داوجونز» – (DJIA) که به اختصار به آن «داوجونز» – “Dow Jones” می گویند، مهم ترین شاخص بازار سهام است که عملکرد 30 شرکت بزرگ سهامی عام را اندازه می گیرد. این شاخص به عنوان مهم ترین معیار برای تعیین سلامت کلی بازار و اقتصاد آمریکا عمل می کند. داوجونز به قدری حائز اهمیت است که به دنیای فارکس هم وارد شده و معامله گران بسیاری به طور روزانه آن را خرید و فروش می کنند.

نماد داوجونز در فارکس به شکل های مختلفی نمایش داده می شود که به بروکر و نوع آن بستگی دارد. برای مثال نماد داوجونز در آلپاری با نماد آن در آمارکتس متفاوت است.

 کدام شرکت ها عضو داوجونز هستند؟ لیستی از 30 شرکت عضو DowJones

در سال 1928 میلادی، میانگین صنعتی سهام شرکت های داوجونز برای نخستین بار به تعداد 30 سهام از شرکت های بلو چیپ بورس نیویورک رسید. اما سهام شرکت های این شاخص در سال های مختلف در حال تغییر بوده است.

ابتدا تمامی شرکت ها از بورس نیویورک انتخاب شدند اما از سال 1999، با اضافه شدن شرکت های اینتل و مایکروسافت، برخی از سهام بازار بورس نزدک آمریکا هم به لیست شرکت های شاخص داوجونز اضافه شدند.

جالب است بدانید که در حال حاضر، هیچ یک از شرکت های اولیه شاخص داوجونز در لیست آن قرار ندارند و برای 57 امین بار، لیست شرکت های داوجونز در آگوست سال 2020 تغییر کرده است. جنرال الکتریک (از سال 1907) به عنوان قدیمی ترین شرکت با سابقه در شاخص داوجونز، پس از 111 سال، جای خود را به سهام شرکت والگرینز بوت داد.

در جدول زیر، آخرین بروز رسانی لیست شرکت های داوجونز تا آگوست 2023 و نماد داوجونز در فارکس ارائه شده است:

نماد داوجونز (DowJones) در فارکس (آشنایی با نماد داوجونز آلپاری [us30])

نماد داوجونز در آلپاری چیست؟! بررسی نماد dowjones در الپاری!

به طور کلی نماد شاخص داوجونز در فارکس با (us30) نمایش داده می شود. نماد داوجونز در آلپاری با نام وال استریت (Wall Street 30 mini) شناخته می شود [که به صورت اختصاری WSt30_m نشان داده می شود]. این نماد به صورت کامل تمامی شاخص های داوجونز را ارائه نکرده است بلکه به صورت مینیمال می باشد.

معامله گران می توانند در حساب های استاندارد و ECN آلپاری نماد داوجونز را معامله کنند که به صورت CFD یا قرارداد مابه التفاوت ارائه شده است. اسپرد نماد us30 در آلپاری از 0.0 پیپ در حساب های ECN و 0.8 پیپ در حساب های استاندارد ارائه شده است و به صورت متوسط بین 0.6 الی 1 پیپ در تمامی حساب ها معامله می شود.

آشنایی با نماد داوجونز آلپاری [us30]

نماد داوجونز در بروکر آلپاری به صورت محدود است و شامل همه شرکت های عضو آن نمی شود.

معرفی نماد های معاملاتی بروکر آلپاری

به غیر از نماد داوجونز، صد ها نماد معاملاتی دیگر در بروکر آلپاری وجود دارد. یکی از فاکتور های مهم برای انتخاب بروکر مناسب ایرانیان، وجود تنوع نماد های معاملاتی است که در اختیار تریدر ها قرار می گیرد. بروکر آلپاری با ارائه بیش از 730 نماد معاملاتی در گروه های مختلف موقعیت های زیادی برای کسب سود دلاری از بازار فارکس ایجاد کرده است.

اکثر نماد های معاملاتی موجود در بروکر آلپاری به صورت CFD که قرارداد های مابه التفاوت هستند، ارائه شده است. لیست نماد های این بروکر به شرح زیر است:

  • 46 جفت ارز فارکس
  • طلا و نقره
  • نفت برنت و نقت خام
  • 7 سهام نزدک
  • شاخص های داوجونز، S&P 500 و…
  • 23 نماد ارز دیجیتال
  • سهام شرکت های بزرگ دنیا
  • شاخص سهام شرکت های کشاورزی
  • شاخص سهام شرکت های هوا و فضا
  • شاخص سهام شرکت های فناوری زیست محیطی
  • شاخص سهام شرکت های مخابراتی
  • شاخص سهام شرکت های شبکه های اجتماعی.

پس از آشنایی با انواع نماد های معاملاتی در آلپاری، برای کسب اطلاعات بیشتر از نماد داوجونز در ارانته، نماد داوجونز در فیبوگروپ، نماد شاخص دلار در آلپاری، نماد نزدک در آلپاری، نماد مس فارکس در متاتریدر 4 و 5 آلپاری، نماد داوجونز در روبو فارکس، نماد داوجونز در آرون گروپس و … می توانید به کانون تریدر های موفق فارکس و ارز های دیجیتال دیجی تریدرز Digitraderz،  یاهو فایننس Yahoo Finance، نشریه بلومبرگ Bloomberg و دیگر رسانه ها مراجعه کنید.

معرفی دیگر نماد های داوجونز در بروکر های فارکس؛ از آمارکتس تا لایت فارکس

حال وقت آن است تا با نماد داوجونز  در سایر بروکر ها و سایت های معروف آشنا شوید. در ادامه نماد این شاخص در 3 سایت معروف را معرفی می کنیم.

  • نماد داوجونز در آمارکتس

نوبت به معرفی نام نماد داوجونز در فارکس در بروکر آمارکتس می رسد. شما می توانید شاخص داوجونز را در همه حساب های این بروکر با نماد “Dow Jones 30” معامله کنید.

  • نماد داوجونز در بروکر ویندزور

این نماد در ویندزور به صورت معاملات نقدی و قرارداد های آتی معامله می شود. نماد شاخص داوجونز در ویندزور با “US30” نشان داده می شود و در هر دو حساب آن در دسترس است.

  • نماد داوجونز در لایت فارکس

بروکر محبوب لایت فارکس هم معاملات شاخص داوجونز را ارائه می دهد. نماد شاخص داوجونز در این بروکر کاملا متفاوت است و با “YM” نمایش داده می شود.

سخن پایانی درباره نماد داوجونز در فارکس

شاخص داوجونز یکی از مهم ترین شاخص های اقتصادی جهان و یکی از محبوب ترین نماد های معاملاتی در دنیای فارکس به حساب می آید. نماد داوجونز در فارکس جدا از ارزش ذاتی، چشم انداز مناسبی نسبت به وضعیت بازار و سهام شرکت ها ارائه می دهد. بنابراین تحلیل وضعیت نماد داوجونز اهمیت دو چندانی نسبت به سایر نماد های معاملاتی دارد.شما چه تجربه ای از معاملات این شاخص دارید؟!

منبع: کانون تریدر های موفق فارکس و ارز های دیجیتال دیجی تریدرز Digitraderz – داوجونز Dow Jones -دیلی اف ایکس DailyFX

سوالات متداول

سهام کدام شرکت داوجونز ارزش بیشتری دارد؟

سهام شرکت های اپل و مایکروسافت بیشترین ارزش را دارد.

معاملات نماد شاخص داوجونز در فارکس به چه صورت انجام می شود؟

معاملات داوجونز در فارکس به صورت CFD یا قرارداد های مابه التفاوت انجام می شود.

داوجونز در چه سالی ایجاد شد؟

این شاخص در سال 1896 راه اندازی شده و میانگینی از عملکرد اقتصادی 30 شرکت برتر ایالات متحده است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.