نقاط ضعف کیف بلاکچین

نقاط ضعف کیف بلاکچین

اگر با دنیای ارزهای دیجیتال آشنا باشید، حتماً نام کیف پول بلاکچین (Blockchain) را شنیده‌اید. این کیف پول، در میان کیف پول‌های نرم‌افزاری در بازار ارزهای دیجیتال، شهرت بسیار زیادی داشته و توانسته نظر کاربران را به خود جلب کند. این کیف پول، درعین‌حال که دارای مزایای متعددی است، معایبی نیز دارد. در این مطلب، اطلاعات مهمی درباره کیف پول Blockchain ارائه داده و معایب آن را نیز موردبررسی قرار داده‌ایم.

کیف پول Blockchain از چه ارزهایی پشتیبانی می‌کند؟

کیف پول Blockchain یک والت آنلاین برای نگهداری از ارزهای دیجیتال متنوع مانند بیت کوین یا اتریوم است؛ همچنین این کیف پول، امکان معامله ارزها با یکدیگر را نیز فراهم می‌کند و ازنظر امنیت تراکنش، در سطح بسیار بالایی قرار دارد. جالب است بدانید که کیف پول بلاکچین، از نسخه وب، IOS و اندروید نیز پشتیبانی می‌کند. این کیف پول از 22 ارز فیات و 25 زبان زنده دنیا نیز پشتیبانی کرده و طرفداران زیادی را در دنیای ارزهای دیجیتال به خود اختصاص داده است.

مهم‌ترین ارزهایی که کیف پول Blockchain از آن‌ها پشتیبانی می‌کند عبارت‌اند از: بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش، استلار، الگورند، تتر، پولکادات و کاردانو. این ارزها پرکاربردترین ارزهای دیجیتال بوده و اغلب فعالان بازار کریپتو برای معاملات خود از آن‌ها استفاده می‌کنند.

نقاط قوت کیف پول بلاکچین

کیف پول Blockchain به‌عنوان یکی از بهترین، معتبرترین و محبوب‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال در دنیا، از نقاط قوت متعددی برخوردار است. کمپانی بلاکچین اعلام کرده که حدوداً 30 میلیون کیف پول ارز دیجیتال در این Wallet ساخته‌شده است. تیم سازنده نیز معتقد است که این ولت، قابل‌اعتمادترین کیف پول برای نگهداری و حفاظت از ارزهای دیجیتال در نقاط مختلف جهان است. کیف پول Blockchain، امکان پشتیبانی گرفتن از دارایی‌ها و حفاظت از ولت از طریق گذاشتن رمزهای مختلف را برای کاربران فراهم کرده که این امر، موجب محبوبیت هرچه بیشتر بلاکچین نزد کاربران شده است. علاوه بر این، تأیید هویت دوعاملی و یادداشت کلمات بازیابی نیز از دیگر روش‌های حفظ امنیت کیف پول بلاکچین به‌حساب می‌آیند.

یکی دیگر از مواردی که کیف پول Blockchain با آن شناخته می‌شود، کارمزد پایین برای انجام تراکنش است؛ درواقع، با استفاده از این کیف پول می‌توانید کمترین میزان کارمزد معامله در میان ولت‌های مختلف را بپردازید که این ویژگی به‌نوبه خود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ضمن اینکه امکان معامله ارزها با یکدیگر نیز در کیف پول Blockchain فراهم‌شده و موجب شده تا معاملات، به‌صورت سریع‌تر و آسان‌تر انجام شوند. پس نقاط قوت کیف پول Blockchain به‌طور خلاصه عبارت‌اند از:

  • برخورداری از اعتبار بسیار بالا در میان کیف پول‌های بیت کوین در دنیا
  • کارمزد کم برای انجام تراکنش
  • امکان ترید ارزها در خود کیف پول
  • پشتیبانی از نسخه وب

موارد مذکور، مهم‌ترین مزایای کیف پول Blockchain بوده و موجب محبوبیت هرچه بیشتر این کیف پول، نزد فعالان حوزه ارزهای دیجیتال شده‌اند.

نقاط قوت کیف پول بلاکچین

نقاط ضعف کیف پول بلاکچین

باوجوداینکه کیف پول بلاکچین مزایای متعددی برای کاربران دارد، از یک‌سری معایب نیز برخوردار است که در این بخش، به ارائه توضیحاتی درباره این معایب خواهیم پرداخت. در درجه اول، کیف پول Blockchain با ذخیره کلیدهای خصوصی کاربران در سرور خود، تا حدودی حریم شخصی آن‌ها را زیر سؤال می‌برد؛ اگرچه این کلید در اختیار والت معتبری همچون بلاکچین است، اما تعداد زیادی از کاربران ترجیح می‌دهند کلید خصوصی‌شان را تنها نزد خود نگه دارند.

یکی دیگر از نقاط ضعف این کیف پول، کاهش میزان ناشناس بودن آدرس‌ها از طریق دریافت ایمیل و احراز هویت در ولت است. احراز هویت در کیف پول بلاکچین به‌منظور استفاده از خدمات تریدینگ و معامله، ضروری است. این ویژگی، برخلاف Trust Wallet است که امکان انجام معاملات ناشناس را برای کاربران فراهم می‌کند. به‌صورت کلی، کیف پول Blockchain یک کیف پول متمرکز محسوب می‌شود و عدم رعایت تمرکززدایی ارزهای دیجیتال در این والت، یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های کاربران در رابطه با بلاکچین به‌حساب می‌آید. پس نقاط ضعف کیف پول Blockchain به‌طور خلاصه عبارت‌اند از:

  • احراز هویت کاربران و حریم خصوصی نسبتاً ضعیف
  • ذخیره کلیدهای خصوصی کاربران در سرور والت
  • کیف پول متمرکز
  • تعداد محدود ارزهای پشتیبانی شده

علاوه بر موارد فوق، یکی از نکات مهمی که ایرانیان باید به آن توجه داشته باشند، این است که ولت بلاکچین، ایرانیان را به علت محدودیت‌های بین‌المللی تحریم کرده است. استفاده از اغلب امکانات بلاکچین مانند خرید و فروش ارز، سوآپ و صرافی داخلی کیف پول نیز تنها از طریق احراز هویت امکان‌پذیر بوده و این امکان، با در نظر گرفتن ملیت ایرانی کاربران، عملاً از دسترس خارج خواهد شد.

گرفتن بک آپ یا نسخه پشتیبان از کیف پول بلاکچین

حتماً می‌دانید که یکی از روش‌های تأمین امنیت دارایی، تهیه بک آپ یا همان نسخه پشتیبان از کیف پول Blockchain است. این والت، یک ID اختصاصی برای کیف پول شما مشخص می‌کند و شما می‌توانید چنانچه دسترسی به ولت فعلی خود را از دست دادید، کیف پول خود را با استفاده از این ID بازیابی کنید. البته خوب است بدانید که این ID تنها در همین کیف پول معتبر بوده و با عبارت بازیابی تراست ولت یا کوینومی تفاوت دارد. برای دریافت این ID، باید مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  • وارد منوی بلاکچین شوید.
  • گزینه Setting (تنظیمات) را انتخاب کنید.

حالا می‌توانید در صفحه پیش روی خود، آی‌دی کیف پول خود را مشاهده کنید. بهتر است این آی‌دی را در جایی امن و به‌دوراز دسترسی سایر افراد یادداشت کنید؛ همچنین دسترسی به تنظیمات دیگری همچون تغییر ارز فیات اصلی کیف پول، تغییرات مربوط به نوتیفیکیشن و تغییر رمز ورود ولت نیز در این بخش امکان‌پذیر خواهد بود.

گرفتن بک آپ یا نسخه پشتیبان از کیف پول بلاکچین

نگهداری ایمن ارزهای دیجیتال با کیف پول بلاکچین

در این مطلب، کیف پول Blockchain را به‌عنوان یک کیف پول محبوب و معتبر برای نگهداری از ارزهای دیجیتال معرفی کرده و مزایا و معایب آن را موردبررسی قرار دادیم. امنیت، مهم‌ترین خصوصیتی است که یک کیف پول ارز دیجیتال باید از آن برخوردار باشد. والت بلاکچین در طول بیش از 12 سال فعالیت، موفق شده کارنامه خوبی از خود بر جای بگذارد و نظر بسیاری از فعالان بازار ارزهای دیجیتال را به خود جلب کند. البته ناگفته نماند که هرگونه معامله و سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال باید توسط افراد آموزش‌دیده و باتجربه انجام شود تا بهترین نتایج به‌دست آید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.