نات کوین، بازی جدید تلگرامی چیست؟

توسعه‌دهندگان تلگرام در سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفتند بلاکچین اختصاصی خود را با نام تون کوین راه‌اندازی کنند. این پروژه پس از مدتی به بنیاد تان سپرده شد و اکنون تیم تون از پروژه جدید خود با عنوان نات کوین رونمایی کرده است. نات کوین یک بازی «بازی برای کسب درآمد» یا P2E است که کاربران آن می‌توانند با بازی کردن، ارز دیجیتالی به نام نات کوین کسب کنند.

نات کوین چیست؟

نات کوین یک مینی اپلیکیشن یا ربات تلگرامی است که در اواسط نوامبر ۲۰۲۳ عرضه شد. کاربران با لمس یا کلیک روی یک آیکون سکه، می‌توانند نات کوین استخراج کنند. البته نحوه دقیق تولید نات کوین هنوز مشخص نشده است و فعلاً به عنوان یک دارایی درون بازی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

این بازی به سرعت توجه کاربران را به خود جلب کرد و در همان ماه اول راه‌اندازی، بیش از ۵۰۰ هزار کاربر جذب کرد. نسخه اولیه آن در مجموع به بیش از ۶۵۰ هزار کاربر رسید. نسخه رسمی Notcoin در اولین روز از سال ۲۰۲۴ معرفی و عرضه شد و طبق آخرین آمار، در حال حاضر بیش از 20 میلیون کاربر مشغول بازی یا به‌اصطلاح ماین کردن نات کوین هستند.

معرفی تیم نات کوین

نات کوین یک میم کوین مبتنی بر شبکه تون است و به گفته بنیاد تان، تیم توسعه‌دهنده «Open Builders» آن را راه‌اندازی کرده‌اند. این تیم در مجموع از ۱۰ عضو تشکیل شده است و ساشا پلاتوینو مدیریت آن را بر عهده دارد.

تیم توسعه نات کوین اطلاعات زیادی درباره پروژه خود منتشر نکرده‌اند و غیر از پروژه Tonstarter پروژه مشهور و شناخته‌شده‌ای در سوابق آنها دیده نمی‌شود. تیم توسعه نات کوین مدعی است که ۱۰۰ درصد ماینینگ نات کوین به صورت شفاف توسط خود کاربران انجام می‌شود و این پروژه مالک یا سرمایه‌گذار اختصاصی ندارد.

نات کوین یک بازی جدید و جذاب است که توانسته توجه کاربران زیادی را به خود جلب کند. این بازی هنوز در مراحل اولیه توسعه خود قرار دارد و اطلاعات زیادی درباره آینده آن در دسترس نیست. با این حال، پتانسیل بالایی برای موفقیت دارد و می‌تواند یکی از محبوب‌ترین بازی‌های P2E در آینده باشد.

پشتوانه و ماهیت پروژه نات کوین

نات کوین یک میم کوین جدید است که توسط تیم توسعه‌دهنده پیام‌رسان تلگرام ایجاد شده است. این کوین مبتنی بر بلاک چین TON است و در حال حاضر امکان به دست آوردن آن از طریق یک ربات تلگرامی وجود دارد.

فرآیند تولید نات کوین شبیه به ماینینگ نیست و به نظر نمی‌رسد تولید آن بر مبنای توان پردازشی و حل مسئله باشد. در واقع، کاربران با ورود به ربات تلگرامی نات کوین و ضربه زدن روی یک دکمه می‌توانند نات کوین دریافت کنند.

نات کوین هنوز ارزش مادی ندارد و پلتفرم‌های بزرگی مثل کوینکس یا صرافی مکسی یا کوین مارکت کپ هنوز آن را لیست نکرده‌اند. در واقع، این میم کوین فرضی فعلاً فقط درون بازی و ربات تلگرام پروژه وجود دارد و هنوز امکان خرید و فروش به صورت ارز دیجیتال، آن مهیا نشده است.

شعار تیم نات کوین («Notcoin is probably nothing»: نات کوین احتمالاً هیچی نیست) کمی مبهم است و هنوز مشخص نیست که آیا این پروژه قرار است آینده‌ای داشته باشد یا صرفاً برای سرگرمی و با هدف بازاریابی ساخته شده است.

نات کوین در حال حاضر وب‌سایت رسمی، وایت‌پیپر یا نقشه راه مشخصی ندارد و اطلاعات مرتبط با آن از طریق کانال تلگرام یا حساب توییتر نات کوین و سایت بنیاد تان (TON) منتشر می‌شود.

نحوه کار نات کوین

کاربران تلگرام می‌توانند با عضویت در ربات تلگرامی نات کوین و شروع بازی، با ضربه زدن روی یک دکمه به تعداد مشخصی نات کوین دریافت کنند. علاوه بر این امکان دعوت دوستان و دریافت نات کوین رایگان بیشتر نیز وجود دارد.

هنوز اطلاعات زیادی درباره اینکه نات کوین چطور کار می‌کند و سکه‌های دریافتی بعداً در کجا قابل استفاده خواهند بود، وجود ندارد و فعلاً کاربران می‌توانند آن را به عنوان یک دارایی در داخل بازی جمع‌آوری کنند.

استخراج نات کوین

در حال حاضر تنها راه استخراج و دریافت نات کوین از طریق ربات تلگرامی رسمی نات کوین است. استخراج نات کوین بر اساس روش‌های ماینینگ متداول انجام نمی‌شود، بلکه کاربران برای استخراج و دریافت آن باید وارد ربات تلگرامی شوند و با ضربه زدن روی یک دکمه، نات کوین بگیرند.

برای افزایش تعداد نات کوین‌های دریافتی راه‌های دیگری مثل افزایش انرژی، افزایش سرعت شارژ مجدد، زدن چند ضربه همزمان (Multitap) و استفاده از ربات Tap bot نیز وجود دارد.

معرفی ربات تلگرامی نات کوین

ربات تلگرامی رسمی نات کوین از طریق آدرس «https://t.me/notcoin_bot» قابل دسترس است. هرکسی می‌تواند به صورت رایگان از این ربات استفاده کند و وارد مینی اپلیکیشن یا بازی تلگرامی نات کوین شود.

اگر برای ورود به ربات از لینک معرفی شخص دیگری استفاده کنید، به هر دو نفر ۲۵۰۰ نات کوین رایگان تعلق می‌گیرد. اگر حساب تلگرام شخصی که دعوت شده است پریمیوم باشد ۵۰۰ هزار نات کوین رایگان به هر دو اهدا می‌شود.

بعد از ورود به بازی یک دکمه بزرگ به شکل سکه نمایش داده می‌شود که با ضربه زدن روی آن می‌توانید نات کوین دریافت کنید. همچنین می‌توانید با مصرف کردن مقداری از نات کوین‌های خودتان امکاناتی مثل انرژی، شارژ سریع‌تر، چند ضربه همزمان و ربات ضربه خودکار تهیه کنید و تعداد نات کوین‌های دریافتی خودتان را افزایش دهید.

علاوه بر این هر روزی که به ربات و بازی نات کوین سر بزنید می‌توانید مقداری انرژی کوین رایگان دریافت کنید.

از دیگر بخش‌های ربات تلگرامی نات کوین می‌توان به لیگ‌های آن اشاره کرد. کاربران بر اساس تعداد نات کوین‌های دریافتی وارد لیگ‌های مختلفی شامل لیگ برنزی، نقره‌ای، طلایی، پلاتینی و الماسی می‌شوند.

علاوه بر لیگ‌ها، گروه‌های دیگری تحت عنوان «اسکواد» نیز وجود دارند که اعضای آنها می‌توانند به صورت تیمی با هم رقابت کنند و هر اسکواد می‌تواند جدول رده‌بندی مختص خود را نیز داشته باشد.

نحوه ساخت یا ورود به یک اسکواد نات کوین

اسکوادهای نات کوین گروه‌های عمومی تلگرامی هستند که به صورت خودکار ایجاد می‌شوند. برای پیوستن به یک اسکواد، می‌توانید در صفحه اصلی بازی روی گزینه «Join the squad» بزنید و لیست اسکوادهای موجود را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید گزینه «Join another squad» را بزنید و نام اسکواد مورد نظر خود را که همان آدرس کانال یا نام کاربری آن است برای ربات ارسال کنید.

چطور می‌توانم نات کوین رایگان بیشتری دریافت کنم؟

تعداد نات کوین‌هایی که می‌توانید از طریق ضربه زدن روی دکمه دریافت کنید محدود است، اما راه‌های دیگری نیز برای به دست آوردن نات کوین رایگان وجود دارد. یکی از این راه‌ها، دعوت از دوستان به ربات است. برای این کار، در صفحه اصلی بازی روی گزینه «Frens» بزنید و سپس با زدن دکمه «Invite a fren» دوستان خود را به بازی دعوت کنید. همچنین می‌توانید لینک دعوت خود را کپی کنید و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

اگر حساب تلگرام کسی که دعوت می‌کنید عادی باشد، به هر نفر ۲۵۰۰ نات کوین رایگان تعلق می‌گیرد و برای حساب‌های پریمیوم این رقم به ۵۰۰ هزار عدد می‌رسد. علاوه بر این، زمانی که دوستان شما وارد لیگ‌های بالاتر می‌شوند، به شما نیز نات کوین‌های بیشتری به عنوان پاداش تعلق می‌گیرد.

آیا پروژه نات کوین (Notcoin) قابل اعتماد است؟

نظرات مختلفی درباره اعتبار پروژه نات کوین وجود دارد. با اینکه بنیاد TON و تیم توسعه نات کوین اطلاعات زیادی درباره پروژه ارائه نکرده‌اند ولی چون افرادی مثل بنیانگذار تلگرام و صرافی هایی مثل کوینکس نیز در ان اسکواد خود را دارند، میتوان به اینده آن خوشبین بود.

پروژه نات کوین فعلاً از کاربران پول مستقیمی دریافت نمی‌کند و از نظر مالی ضرر خاصی برای کاربران ندارد. هرچند به خاطر پاداش‌هایی که به حساب‌های پریمیوم تلگرام تعلق می‌گیرد، کاربران بیشتری اقدام به خرید حساب پریمیوم می‌کنند و این به صورت غیرمستقیم موجب افزایش درآمد تلگرام می‌شود.

در حال حاضر ورود به ربات تلگرامی و بازی نات کوین رایگان اس. بنابراین اگر کسی برای عضویت در ربات یا ارسال نات کوین از شما درخواست پول کرد، احتمالاً با یک اسکم یا کلاهبرداری مواجه هستید.

جمع‌بندی

نات کوین یکی از پروژه‌های پر سر و صدای ارز دیجیتال است که فعلاً نمی‌توان با قطعیت درباره آینده آن نظر داد. استقبال اولیه از این میم کوین و بازی تلگرامی در روزهای ابتدایی حتی از پروژه‌هایی مثل استپن (GMT) یا اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) نیز بیشتر بود. باید منتظر ماند و دید که برنامه تیم توسعه نات کوین چیست و آیا نات کوین در صرافی‌های بزرگ لیست خواهد شد یا خیر.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.