معامله جفت ارز یا ترید ارز دیجیتال به چه معناست؟

معامله جفت ارز یا ترید ارز دیجیتال به چه معناست

رمزارزها با وجود عمر بسیار کوتاه‌شان، تأثیر بسیاری بر اقتصاد جهان گذاشته‌اند و البته افراد زیادی با قصد کسب سود پا به این بازار گذاشته‌اند. با اینکه اکثر ما تابه‌حال نام ارزهای دیجیتال را شنیده‌ایم و به‌ویژه با اولین و مهم‌ترین آن‌ها یعنی بیت کوین آشنایی داریم، اما این بازار و مکانیزم‌های آن را به‌خوبی درک نکرده‌ایم و همین مسئله می‌تواند باعث ضرر کردن و از دست رفتن سرمایه ما شود.

ترید ارز دیجیتال یکی از روش‌های پرسود کسب درآمد است که اگر به‌درستی انجام نشود خسارات زیادی را به‌همراه خواهد داشت. ما در ادامه قصد داریم شما را با رمزارزها و معاملات آن‌ها آشنا کنیم تا تصمیمات خود در این حوزه را با آگاهی بیشتری بگیرید.

ترید ارز دیجیتال چیست؟

طبق گفته Wallex ترید ارز دیجیتال (ترید یا معامله؛ Trade) گفته می‌شود و هدف از آن، کسب سود در بازه‌های زمانی مختلف است. انواع گوناگونی از ارزهای دیجیتال برای خرید و فروش دارد که هر فرد می­‌تواند به دلخواه، با یکی از آن­ها شروع به معامله کند.

 رمزارز چیست و چگونه کار می‌کند؟

 رمزارز یا ارز دیجیتال یک نوع ارز است که تنها به‌صورت دیجیتالی وجود داشته و هیچ فرم فیزیکی ندارد. درواقع شما هیچ‌گاه نمی‌توانید یک بیت کوین را لمس کنید، زیرا به‌صورت فیزیکی وجود ندارد. همچنین توجه داشته باشید که رمزارز و ارز دیجیتال یکی نیستند و با هم تفاوت دارند اما به‌طور کلی به یک معنا بکار می‌روند و در اینجا هم ما هر دو را یکسان فرض می‌کنیم. ارزهای دیجیتال به تکنولوژی بلاک‌چین متکی هستند.

بلاک‌چین یک دفتر ثبت اطلاعات دیجیتالی است و تمامی تراکنش‌های یک ارز دیجیتال در آن ذخیره می‌شوند. درواقع هنگام ترید ارز دیجیتال، آن تراکنش در بلاک‌چین ثبت می‌شود. به‌دلیل نوع الگوریتم به‌کاررفته در بلاک‌چین، امکان تغییر معاملاتی که قبلاً ثبت شده‌اند وجود ندارد.

مهم‌ترین ویژگی بلاک‌چین غیرمتمرکز بودن آن است؛ بلاک‌چین روی یک کامپیوتر یا سرور مشخصی قرار ندارد و به‌صورت همزمان در تعداد زیادی کامپیوتر و سرور در جهان وجود دارد؛ به همین دلیل هیچ مرجع مشخصی نیست که بر ارزهای دیجیتال نظارت داشته باشد.

یک تریدر خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

درست است که به همه افرادی که به ترید ارز دیجیتال مشغول هستند، تریدر گفته می‌شود؛ اما تفاوت‌های زیادی بین یک معامله‌گر موفق و ناموفق وجود دارد. مهم‌ترین ویژگی یک تریدر موفق، داشتن دانش و آگاهی کافی است. در زمان‌هایی که بازار به‌طور کلی صعودی است افراد زیادی بدون داشتن دانش کافی شروع به فعالیت در بازار رمزارزها می‌کنند و حتی در همان بازار صعودی، تمام یا بخش قابل توجهی از دارایی خود را از دست می‌دهند.

ویژگی های یک ترید خوب

 یک تریدر خوب باید دائماً دانش خود درباره رمزارزها را به‌روز کند و از اخبار مهم اطلاع داشته باشد. بسیاری از مواقع تنها یک خبر می‌تواند نوسانات بزرگی را در بازار ایجاد کند و آگاهی داشتن و به‌خصوص پیش‌بینی‌کردن آن بدون شک سود زیادی را نصیب معامله‌گر خواهد کرد. علاوه‌بر این‌ها، یک تریدر موفق صبور بوده و به اصول خود پایبند است. او هیچ‌گاه براساس احساسات دست به ترید ارز دیجیتال نمی‌زند، بلکه با منطق خود و تحلیل‌هایی که انجام داده تصمیم می‌گیرد.

 انواع روش‌ها برای ترید و تحلیل بازار

برای ترید کردن ارز دیجیتال ابتدا باید توانایی تحلیل بازار را داشته باشید. روش‌های تحلیل به‌طور کلی به دو دسته فاندامنتال و تکنیکال تقسیم می‌شوند. تحلیل فاندامنتال که بیشتر برای کسب سود در بلندمدت به‌کار گرفته می‌شود، نوعی از تحلیل است که پتانسیل یک رمزارز و پروژه آن را بررسی می‌کند. در این روش تمامی جزئیات مربوط به آن پروژه از تیمی که روی آن کار می‌کنند گرفته تا هزینه‌های آن بررسی می‌شوند.

اما در تحلیل تکنیکال، تقریباً همه چیز به کمک نمودار انجام می‌شود. در این روش، تحلیلگران سعی می‌کنند با استفاده از نمودارهای مختلف مانند نمودار کندلی و ابزارهای مختلف تحلیل، مانند وب‌سایت تریدینگ ویو، قیمت یک ارز دیجیتال را در کوتاه‌مدت و میان‌مدت بررسی کرده و همچنین سودها و ضررهای احتمالی آن رمزارز را نیز به‌دست آورند. اکثر تریدرها از تحلیل تکنیکال برای پیش‌بینی قیمت‌ها و دست‌یافتن به سود مناسب استفاده می‌کنند. در ادامه چند روش رایج تریدینگ را بیان می‌کنیم:

 اسکالپینگ

اسکالپینگ ترید کردن ارز دیجیتال برای کسب سود در مدت بسیار کوتاه (چند ثانیه تا چند دقیقه) است. بسیاری از اوقات سود این روش بسیار ناچیز است، اما می‌توان با افزایش تعداد معاملات مقدار سود را نیز افزایش داد. چون میزان سود در این روش کم بوده و تعداد معاملات نیز بالاست، حتماً باید به میزان کارمزد معاملات نیز توجه داشته باشید.

 معاملات روزانه

در این روش بازه زمانی برای کسب سود از یک معامله، یک روز در نظر گرفته می‌شود و فرد در ابتدای روز اقدام به ترید ارز دیجیتال می‌کند و تا پایان آن روز آن پوزیشن را می‌بندد.

خرید و فروش نوسانی رمزارزها

نوسان‌گیری یکی از روش‌های محبوب برای کسب سود در بازار رمزارزها است که هدف از آن کسب سود در بازه زمانی دو هفته تا دو ماه است. معامله‌گران سعی می‌کنند در خطوط حمایت، اقدام به خرید یک رمزارز کنند و در خطوط مقاومت آن را به فروش برسانند. در این روش بیشتر از تحلیل تکنیکال استفاده می‌شود و مزیت اصلی آن این است که حتی در زمان‌هایی که بازار صعودی نیست و در رکود است، سود خوبی به دست آورد.

معامله رمز ارزها

معامله رمزارزها؛ روشی پرسود و پرریسک برای کسب درآمد

در این مقاله سعی کردیم شما را با برخی مفاهیم بازار رمزارزها آشنا کرده و ترید ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار دهیم. فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال اگرچه می‌تواند سود بسیار خوبی را به‌همراه داشته باشد، اما ریسک‌های زیادی نیز دارد و حتماً باید با آگاهی و دانش کافی دست به این کار زد. اگر شما تجربه و دانش لازم برای این کار را ندارید بهتر است از یک فرد متخصص و باتجربه کمک بگیرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.