معامله گری=/= تحلیل گری

کسانی که علاقه مند به سرمایه گذاری در بازارهای بورس هستند به چهار طریق آینده قیمت سهم مورد نظر را پیش بینی می کنند:

1)تکنیکال

2)فاندامنتال

3)تکنو فاندامنتال

4)رفتار هیجانی (دنباله رو)

تکنیکال

 

در دنیا سبک های تحلیلی مختلفی وجود دارند که به صورت فنی توده خریداران و فروشندگان را پیش بینی می کنند به این صورت که اگر پیش بینی این باشد که توده خریداران قوی تر است دستور به خرید سهام را می دهند و اگر توده فروشندگان قوی تر باشد دستور به فروش سهام را می دهند.

مانند: 1 .روش جان مورفی / 2 .امواج الیوت / 3 .نیکالس دارواش / 4 .بیل ویلیامز /5 .استفاده از اندیکاتورها و اسیالتوها / 6 .استفاده از فیبوناچی و چنگال آندروز و کسانی که از این سبک ها و تکنیک ها و ابزارها در پیش بینی روند قیمت استفاده می کنند، تحلیل گر تکنیکال نامیده می شوند. طبق بررسی های ما تمام این سبک ها بر گرفته از روش جان مورفی و نیکالس دارواش است که در واقع این سبک ها چندین دهه قبل پیش خلق شده اند پس از کارایی آنها کاسته شده و با تغییر ساختار بازار قطعا کارایی پیشین را ندارند.

چه چیز باعث تغییرات قیمت میشود؟

وقتی واقع بینانه به حرکات قیمت نگاه می کنیم می بینیم که تفکر جمع عزیمی از معامله گران که تمایل به خرید دارند یا فروش، تعادل عرضه و تقاضا را از بین می برند و حرکات قیمت شکل می گیرد حالا از این حرکات قیمت الگوهای قیمتی واندیکاتورها و میانگین های متحرک و… شکل می گیرد حالا ما به عنوان یک فرد منطقی باید به قیمت یا به مشتقات قیمت توجه کنیم.

 

مشتقات قیمت

تمام مشتقات قیمت مانند یک تابع عمل می کنند یعنی ورودی که قیمت است در تابع می رود و یکسری عملیات ریاضی روی قیمت صورت می گیرد و خروجی این تابع معیار تصمیم گیری برای تحلیل گر است. از فرمول اندیکاتورها و اسیلاتورها کاملا مشخص است که خروجی این ابزارهای پیچیده با تاخیر زیادی همراه است.

اشباع خرید و اشباع فروش

تحلیل گران تکنیکال معتقد هستند که وقتی اندیکاتورها به نواحی اشباع خرید میرسند به نوعی خریداران در بازار رو به اتمام هستند و به زودی قیمت سهم افت می کند و وقتی اندیکاتورها به نواحی اشباع فروش می رسند به نوعی فروشندگان در بازار رو به اتمام هستند و به زودی قیمت سهم رشد می کند.

کدام اندیکاتور درست می گوید؟

وقتی با چند اندیکاتور کار می کنیم موارد بسیار زیادی به وجود می آید که سیگنال های نا همگن می دهند و تحلیل گر را دچار سردرگمی می کند.

آیا اندیکاتورها برای حال بازار، پیش بینی مناسبی دارند؟

اندیکاتورها با استفاده از داده های پیشین، پیش فرض 14 روز گذشته داده های حال را میسازند و این داده ها برای معامله گر معیار تصمیم گیری است، ما در دنیایی هستیم که هر لحظه به واسطه اخبار متاثر می شود حالا اندیکاتورها و سایر ابزارهای تکنیکالی که با داده های پیشین کار می کنند می توانند پیش بینی با اعتبار بالایی از حرکات قیمت در حال بازار ارائه کنند.

معامله گری=/= تحلیل گری

 

دانلود pdf هفته نامه بورس فررودین97

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.