معاملهگری=/= تحلیلگری حقایقی که موفق ها نمی گویند

حقایقی که موفق ها نمی گویند

ویژگی های یک معامله گر

 معامله گر علاوه بر داشتن توانایی تحلیل گری باید از لحاظ خصوصیات شخصیتی، فردی متعادل باشد، یعنی یک معامله گر حرفه ای باید در میانه ریسک پذیری و ریسک گریزی و ترس و بی باکی حرکت کند. بنابراین یک معامله گر حرف های یک انسان کامل است. زیرا ترس، طمع، شجاعت و پذیرش خود را میشناسد و آنها را متعادل نگاه میدارد.

پارامترهای مورد توجه یک معامله گر

یک معامله گر حرفه ای به صورت دقیق بازیگران بازاری که در آن فعال است را مورد مطالعه قرار داده و آنها را میشناسد و در گذشته بازار مورد نظر، تمام عناصر مورد نیاز یک معامله را از قبل بررسی میکند. عناصر مورد نیاز یک معامله موفق عبارتند از: حد زیان، هدف قیمتی، نقطه ورود، نقطه خروج، نقاط ورود مجدد، نقطه خروج اضطراری و…

چطور تحلیلگران به این باور میرسند که معامله گر هستند؟

 تحلیلگری که چند معامله سودآور متوالی دارد فاصله زیادی با معامله گری دارد که به درآمد مستمر رسیده و با حجم باال کار میکند. زمانی که تحلیلگر به درآمد مستمر میرسد میتواند خود را معامله گر بنامد و یکی از مهمترین شرایط آن این است که حداقل یک سال به طور مستمر سوده عمل کند. سطوح حرفهای بودن معامله گرها با توجه به میانگین سود ماهانه آنها در یک سال مشخص میشود.

آیا از سال 2006 تا به حال، پیش بینی جهت آینده قیمت برای کسب سود، اهمیت بسیار باالیی دارد؟

 از سال 2006 ‌‌به بعد دیگر پیشبینی جهت قیمت در بازارها به تنهایی نمیتواند باعث سودهی مستمر معامله گران شود، زیرا رفتار قیمت دیگر به صورت خطی نیست و قیمت با نوسانات شدید، رشد یا افت میکند. حتی اگر معامله گر پیشبینی درستی از جهت قیمت داشته باشد، احتمال زیادی وجود دارد که در حین معاملات، حرکات قیمت به راحتی حد زیان معامله گر را فعال کنند یا او را ورشکسته کنند و پس از آن در جهت پیش بینی حرکت کنند. بنابراین عناصری مانند حد زیان، نقطه ورود، هدف قیمت، مدیریت فعال معامله و نقطه خروج و… از سال 2006 تا حاال نقش کلیدی در سوددهی مستمر یک معامله گر ایفا میکنند.

روش عملکرد معامله گران حرفه ای

 معامله گران حرفه ای جهان با روشهای متفاوتی به این سطح معامله گری رسیده اند، ولی همه آنها در یک نکته مشترک بوده اند و آن اینکه از روشهای معاملاتی پیچیده به شدت دوری کرده و روش شخصی خود را خلق کرده اند که برگرفته از چند عنصر ساده ولی کارآمد است. آنها در طی زمان روش معامالتی خود را کامال شناخته و از ابعاد متفاوتی آن را مورد آزمایش قرار داده؛ به آن ایمان آورده اند و با همین روش به بلوغ معامله گری خود رسیدهاند. این افراد بیشتر تمرکز خود را روی مدیریت ریسک و سرمایه گذاشته و با یک روانشناسی قوی به آن وفادار بوده اند.

 

حقایقی که موفق ها نمی گویند
سجاد بوربور معامله گر و مدرس بازارهای مالی

 

دانلود هفته نامه بورس اردیبهشت1397

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.