طلا بازاری پرقدرت برای سرمایه گذاری

 سجاد بوربور، کارشناس بازار ارز در گفتوگویی به تشریح شرایط بازار ارز و طلا پرداخت.

به نظر شما بازار طلا به کجا خواهد رسید؟

 دلار فصل مشترک تمامی بازارها از جمله مسکن، خودرو، بازار سرمایه و طلاست. طلا به واسطه تورم موجود در بازار آمریکا و سیاست های انبساطی که همچنان پایدار است، در بازارهای جهانی شرایط باثباتی خواهد داشت و به نظر نمیتواند افت قابل توجهی را نسبت به قیمتهای فعلی تجربه کند.

با وجود احتمال افت قیمت دلار در آینده، بازار طلاچه وضعیتی پیدا میکند؟

اگر بخواهیم در خصوص دلار اظهارنظر کنیم، باید به وضعیت ســایر بازارها نیز بپردازیم. به طور متوسط از ســال 96 تاکنون مســکن 6 برابر افزایش قیمت را تجربه کرده است. بورس و خودرو نیز چندین برابر بیشتر از مســکن رشد داشته اند.

 مقایسه بازارها نشان میدهد، کف قیمتی دلار 24 هزار تومان است (البته ممکن است دلار قیمت های بالاتر را نیز تجربه کند). به دلیل کســری بودجه وحشــتناکی که کشور با آن دست به گریبان است، اگر دولت توانایی فروش یک و نیم میلیون بشکه نفت در روز را با قیمتی حدود 45 تا50 دلار داشته باشد و البته پول حاصل از فروش نفت به کشــور وارد شــود، همچنان حدود150 همت کسری بودجه وجود خواهد داشت. با توجه به این موضوع، حدود 30 تا 35 درصد تورم را شاهد خواهیم بود که بر قیمت دلار در سه ماهه پایانی سال اثرگذار خواهد بود. اگر دولت بتواند این میزان فروش نفت را انجام دهد، در ماههای پایانی سال دلار به 30 هزار تومان نیز خواهد رسید و اگر نتواند به این درآمد برسد به راحتی شاهد دلار 35 هزار تومانی خواهیم بود. مسیر تحلیل دلار، پیشبینی فروش نفت است. با این حساب طلا یک بازار پرقدرت برای سرمایه گذاری در ماههای آینده به نظر میرسد.

طلا بازاری پرقدرت برای سرمایه گذاری

 

دانلود هفته نامه بورس خرداد1400

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.