سرمایه‌گذاری کدام بهتر است؟ طلای دست‌دوم یا سکه

طلای دست‌دوم بهتر است یا سکه

وقتی به تاریخ زندگی بشریت نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که زندگی انسان تا به امروز چندان مسیر ساده‌ای را طی نکرده است. اختراع پول، یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی بود که باعث شد زندگی انسان تغییر مسیر اساسی داشته باشد. این تغییر مسیر امروز به‌جایی رسیده است که می‌خواهیم بدانیم طلای دست‌ دوم بهتر است یا سکه؟

سرمایه‌گذاری کدام بهتر است؟ خرید طلای دست دوم بهتر است یا سکه

امروزه همه ما به‌خوبی می‌دانیم که سخت کار کردن به‌تنهایی نمی‌تواند کفاف نیازهای روزافزون ما را بدهد. ما باید یاد بگیریم که چگونه هوشمندانه کارکنیم. با تمام احترامی که برای جامعه کارگران و معدن کاران داریم، کار معدن به‌واقع سخت‌ترین و طاقت‌فرساترین شغل در دنیا محسوب می‌شود. معدن کاران در بدترین شرایط ممکن مشغول به کار هستند؛ اما ثروتمندترین افراد در دنیا غالباً سرمایه‌گذارانی مانند وارن بافت هستند که احتمالاً چیزی سنگین‌تر از کیف خود را بلند نکرده‌اند! بنابراین باید یاد گرفت که هوشمندانه درآمدزایی کرد.

یکی از مهم‌ترین راه‌های ثروت آفرینی هوشمندانه استفاده از مفهوم سرمایه‌گذاری است. حال در این مفهوم سؤالاتی ایجاد می‌شود که مهم‌ترین این سؤالات این است که طلای دست‌دوم بهتر است یا سکه؟ درواقع شما در مفهوم سرمایه‌گذاری زمینه‌های مختلفی چون زمین، سهام، ملک، ماشین سکه یا طلا و … در دسترس دارید.

حال این‌که در کدام‌یک سرمایه‌گذاری کنید مهم است. اصولاً گفته می‌شود که سرمایه‌گذاران باهوش هیچ بازار سرمایه‌ای را از دست نمی‌دهند. در همه بازارها حضور دارند؛ اما غالباً بازار سکه یا طلا را با نام طلا می‌شناسیم و هیچ تفاوت خاصی میان آن‌ها نمی‌بینیم. سؤالی که ما می‌خواهیم در اینجا به آن بپردازیم این است که میان بازارهای طلا، با توجه به مزایای خرید طلای دست‌دوم و سکه کدام‌یک را انتخاب کنیم؟ در کلام بهتر طلای دست‌ دوم بهتر است یا سکه؟ در ادامه سعی می‌کنیم راه‌های مطمئنی برای پیدا کردن جواب مطمئن طلای دست‌ دوم بهتر است یا سکه پیدا کنیم.

 

[irp posts=”24699″ name=”آخرین اخبار بیت‌کوین: این ارز دیجیتال بیش از هر زمان دیگری طلا خریداری می‌کند!”]

 

طلای دست‌دوم بهتر است یا سکه؟ قسمت اول
سرمایه گذاری طلا یا سکه

طلای دست‌ دوم بهتر است یا سکه؟ قسمت اول

 

قبل از این‌که بخواهیم به این سؤال طلای دست‌ دوم بهتر است یا سکه پاسخ دهیم در نظر داشته باشید که استراتژی اقتصادی شخصی شما و نوع سرمایه‌گذاری‌ها و البته شخصیت خود شما تأثیر زیادی در این سؤال طلای دست‌ دوم بهتر است یا سکه خواهد داشت.

درواقع اولین نکته‌ای که باید به آن در مورد این سؤال طلای دست‌دوم بهتر است یا سکه توجه داشته باشید این است که طلا درهرصورت به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری امن مطرح می‌شود. در کلام بهتر طلا چه به‌صورت زیورآلات و چه به‌صورت سکه باثبات‌ترین زمینه سرمایه‌گذاری در دنیاست.

بسیاری از ارزهای مهم جهان مانند دلار پشت خودشان را به طلا بسته‌اند؛ بنابراین در پاسخ اولی که می‌توانیم به طلای دست‌ دوم بهتر است یا سکه بدهیم این است که هر دو این‌ها می‌تواند نیاز شمارا برطرف کنند و در پایه و اساس یک نوع اثربخشی را خواهند داشت.

سرمایه‌گذاران آمریکایی هرگاه که کشور دچار رکود می‌شود یا این‌که دارای نوسانات شدیدی می‌شود معمولاً به خریدوفروش طلا روی می‌آورند و سعی می‌کنند سرمایه خودشان را از این نوسانات یا رکود نجات دهند.

برای آشنایی با بازار طلای آب‌شده شنبه‌ای به این مقاله مراجعه کنید تا اطلاعات لازمه را کسب نمایید.

طلای دست‌دوم بهتر است یا سکه

اما به‌هرحال وقتی سؤالی مانند سکه یا طلای دست دوم مطرح می‌شود، یعنی این‌که میان این دو مفهوم باید تفاوت‌هایی وجود داشته باشد. به‌هرحال وقتی به سؤال طلای دست‌دوم بهتر است یا سکه نگاه می‌کنیم، با دو مفهوم طلای دست‌دوم و سکه روبه‌رو می‌شویم؛ که هرکدام برای خود مزایای عمده و خاصی دارند.

از مهم‌ترین مزایای خرید طلای دست‌دوم اگر بخواهیم مثال‌هایی بزنیم این است که شما می‌توانید آن را نسبت به قیمت روز بازار باقیمت کمتری خریداری کنید. آن چیزی که در طلای دست‌دوم ارزش و اهمیت دارد، مقدار طلای به‌کاررفته در آن یا بهتر بگوییم وزن آن است. این طلا در انتهای مسیر قرار است آب شود؛ اما مسئله مهم دیگری نیز در مورد طلای دست‌ دوم بهتر است یا سکه وجود دارد.

شما وقتی طلای دست‌دوم را بتوانید به قیمت کمتر از قیمت بازار خریداری کنید یعنی هنگام فروش نیز باید انتظار فروشی کمتر از قیمت بازار را داشته باشید؛ اما نکته مثبت این است که شما هنگام خرید طلای دست‌دوم دیگر اجرت طراحی طلا را محاسبه نمی‌کنید یا آن را بسیار کم در نظر می‌گیرید.

طلای دست‌دوم بهتر است یا سکه؟ بخش دوم
سرمایه گذاری در طلای دست دوم

 

[irp posts=”18330″ name=”آیا راه اندازی دوباره آتی سکه طلا میتواند در کنترل قیمت سکه طلا مفید باشد؟”]

 

طلای دست دوم یا سکه؟ بخش دوم

اما اگر بخواهیم به سؤال طلای دست‌د وم بهتر است یا سکه از دید سکه نگاه کنیم داستان کمی متفاوت‌تر خواهد بود. سکه اصولاً قیمتی مقطوع چه در خرید و چه در فروش در بازار دارد. شما هرلحظه می‌دانید که قیمت خریدوفروش چه قدر است و می‌توانید برای خرید یا فروش تصمیم بگیرید.

در کلام بهتر یکی از دلایل مهمی که در سؤال طلای دست‌ دوم بهتر است یا سکه کمی وزنه به سمت سکه سنگینی می‌کند همین موضوع است که مهم نیست شما سکه را در چه زمانی خریداری کنید، هرزمانی که قصد فروش داشته باشید می‌توانید به‌راحتی باقیمت بازار سکه خود را بفروشید.

این مسئله باعث می‌شود که در همین جای کار درصد بیشتری به سکه در سؤال طلای دست‌دوم بهتر است یا سکه بدهیم؛ اما مسئله مهمی که وجود دارد این است که شما هنگام خرید نیز نمی‌توانید انتظار خرید سکه کمتر از رنج بازار را داشته باشید.

پس اگر شخصیت شما به‌نوعی است که می‌توانید در بازار تخفیف بیشتری بگیرید و کاری کنید که جنس را باقیمت کمتری خریداری کنید در مورد طلای دست‌ دوم بهتر است یا سکه، بهتر است طلای دست‌دوم را به‌عنوان سرمایه‌گذاری انتخاب کنید، اما اگر دوست ندارید یا نمی‌توانید چندان زیر قیمت بازار طلای دست‌دوم را خریداری کنید درواقع شما ضرر خریدوفروش زیادی در انتخاب طلای دست‌دوم در سؤال طلای دست‌ دوم بهتر است یا سکه خواهید داشت.

آیا شما میدانید استاندارد طلا چیست؟ اگر نمیدانید حتما به این مقاله مراجعه کنید و استانداردهای آن را مطالعه نمایید.

سرمایه‌گذاری کدام بهتر است؟ طلای دست‌دوم یا سکه
سکه بهتره یا طلای دست دوم

بنابراین همان‌طور که می‌بینید شخصیت و استراتژی معاملاتی شما تأثیر مستقیم در پاسخ سؤال طلای دست‌ دوم بهتر است یا سکه دارد؛ اما بیایید جنبه‌های دیگری از سؤال طلای دست‌دوم بهتر است یا سکه را نیز بررسی کنیم.

مسئله مهمی که در طلای دست‌ دوم بهتر است یا سکه وجود دارد این است که سکه معمولاً اطمینان بیشتری دارد؛ یعنی شما با مراجعه به یک طلافروشی یا سکه فروشی معتبر می‌توانید تعداد مشخصی سکه باقیمت روز خریداری کنید.

این سکه‌ها غالباً درپوششی از پلاستیک قرار دارند که نشان‌دهنده اصل بودن آن است؛ اما در مورد خرید طلای دست‌دوم اگر بخواهیم در سؤال طلای دست‌ دوم بهتر است یا سکه نظر بدهیم، کمی داستان فرق می‌کند. غالب طلافروشی‌ها از فروش این دست طلاها خودداری می‌کنند؛ زیرا صرفه اقتصادی چندانی برای آن‌ها ندارد و آن‌ها غالباً دوست دارند که خود خریدار طلای دست‌دوم باشند؛ زیرا می‌توانند باقیمت کمتر از بازار خریداری کنند.

سکه بهتر است یا طلای دست دوم، قسمت سوم

اگر بخواهیم دقیق‌تر مسئله گفته‌شده در بالا در مورد را بیان کنیم می‌توانیم این‌گونه بگوییم که در سؤال طلای دست‌ دوم بهتر است یا سکه، در مسئله خرید شما می‌توانید سکه را راحت خریدوفروش کنید و مراجع معتبری در این زمینه وجود دارد؛ اما در مورد خرید طلای دست‌دوم مرجع معتبر قابل‌دسترس بسیار سخت پیدا می‌شود؛ زیرا اصولاً طلافروشان چندان راغب به فروش طلای دست‌دوم به دیگران نیستند. به‌خصوص این‌که طلافروشان به‌خوبی می‌دانند که خریداران طلای دست‌دوم دو گروه بیشتر نیستند.

گروه اول صاحبان کارگاه‌های ساخت طلا هستند که به دنبال خرید و آب‌کردن طلا هستند. این افراد غالباً شناخته‌شده هستند و طلافروشان به‌خوبی آن‌ها را می‌شناسند. گروه دوم نیز کسانی هستند که می‌خواهند از طلا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری استفاده کنند. در این شرایط طلافروش نیز دلش نمی‌خواهد این موقعیت سرمایه‌گذاری را به شما واگذار کند.

خرید طلای دست‌دوم سخت‌تر

اگر بخواهیم ساده‌تر بگویم، در مورد طلای دست‌ دوم بهتر است یا سکه، خرید طلای دست‌دوم سخت‌تر از سکه است. از طرف دیگر امنیت خرید را نیز نمی‌توان در این مسئله دست‌کم گرفت. درواقع شما به‌عنوان یک خریدار طلا یا سکه باید بتوانید نسبت به خرید خود اعتماد داشته باشید. در کلام بهتر مسئله مهم در طلای دست‌دوم بهتر است یا سکه، این است که شما در خرید سکه طلا می‌توانید نسبت به خرید خود نسبتاً مطمئن باشید و بدانید که کلاهی به سرتان نرفته است اما در مورد خرید طلای دست‌دوم کمی داستان فرق می‌کند.

در مسئله طلای دست‌ دوم بهتر است یا سکه، طلای دسته دوم ریسک بالاتری دارد و احتمال این‌که طلای تقلبی با خلوص پایین نصیب شما شود زیاد است؛ بنابراین اگر بخواهیم با واقعیت روبه‌رو شویم در مورد طلای دست‌ دوم بهتر است یا سکه می‌توانیم بگوییم که سکه به‌مراتب خریدی راحت‌تر و مطمئن‌تر نسبت به طلای دست‌دوم دارد.

سرمایه‌گذاری کدام بهتر است؟ طلای دست‌دوم یا سکه

پایان سخن از طلای دست‌ دوم بهتر است یا سکه

در مورد سؤال طلای دست‌ دوم بهتر است یا سکه ما سعی کردیم جنبه‌های مختلفی را در نظر بگیریم. همان‌طور که گفته شد چه در طلای دست‌ دوم بهتر است یا سکه و چه سایر موارد سرمایه‌گذاری این استراتژی خود شماست که می‌تواند مشخص‌کننده پاسخ سؤال طلای دست‌دوم بهتر است یا سکه باشد.

اما به‌صورت کلی اگر بخواهیم در انتهای این مقاله پاسخی برای طلای دست‌ دوم بهتر است یا سکه پیدا کنیم می‌توانیم بگوییم که سکه طلا خریدی مطمئن‌تر و فروشی راحت‌تر دارد اما به‌هرحال سودی مشخص نیز خواهد داشت و بیشتر از آن نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم؛ اما طلای دست‌دوم باوجود سختی‌ها و مشکلاتی که دارد می‌تواند سودی بهتر نصیب ما کند. حال این خود شما هستید که می‌توانید تصمیم بگیرید طلای دست‌ دوم بهتر است یا سکه؟

همچنین اگر میخواهید با کاربرد طلا و بهترین روش برای تحلیل سهام آشنا شوید این مقاله کاملا درباره این موضوع صحبت کرده است، حتما سری به آن بزنید.

[irp posts=”24689″ name=”انواع سکه طلا از گذشته تاکنون در ایران”]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.