رویدادهای اخیر بازار فارکس 2 آبان

رویدادهای اخیر بازار فارکس

امروز پنجشنبه 20 اکتبر 2022 است و با هم نگاهی به آخرین اخبار و رویدادهای بازار فارکس خواهیم داشت. ابتدا اخبار را با دلار آمریکا آغاز می کنیم.

علیرغم اینکه بازدهی ده ساله خزانه داری آمریکا رکوردهای جدیدی را شکست، دلار در حال تلاش برای صعود بیشتر است.

اگر در حال حاضر به نمودار بازده اوراق قرضه ده ساله نگاه کنید، خواهید دید که قیمت آن به بالاترین حد در 14 سال گذشته یعنی 4.17 درصد رسیده است.

دلیل بازدهی قوی اوراق قرضه، انتظار بازار است که فدرال رزرو نرخ بهره بانکی را افزایش دهد.

 

[irp posts=”56983″ ]

 

معاملات آتی S&P 500 دیروز پس از انتشار اخباری مبنی بر اینکه چین ممکن است به سیاست کووید-صفر خود پایان دهد، اندکی مثبت بود.

ظاهراً چینی ها مجبورند ساعات قرنطینه را برای افرادی که وارد کشور می شوند کوتاه کنند.

با این حال، به دلیل افزایش بازده اوراق قرضه و تشدید اختلاف بین ایالات متحده و چین بر سر تایوان و تولید تراشه، سرمایه گذاران کمی محتاط تر هستند.

پس از اعلام تحریم‌های جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا علیه این کشور، چین از شرکت‌های تراشه‌های خود برای گفتگوهای اضطراری دعوت کرد.

روز چهارشنبه، Nikkei گزارش داد که ایالات متحده در حال مذاکره با تایوان در مورد ساخت تسلیحات آمریکایی با یکدیگر است.

در همین حال، پس از اینکه تورم بریتانیا و منطقه یورو هیچ نشانه ای از کاهش نشان نداد، بازده اوراق قرضه دیروز شروع به افزایش کرد.

وضعیت کنونی جفت ارزها

 

بیایید ابتدا جفت ارز USD/JPY را بررسی کنیم.

اگر اکنون نمودار USDJPY را باز کنید، از سطح قیمت در حدود 150 شگفت زده خواهید شد. جفت ارز توانسته است به بالاترین سطح خود از سال 1990 تا کنون یعنی در 32 سال گذشته صعود کند.

ساعاتی پیش، در جلسه معاملات آسیایی، بانک مرکزی ژاپن درباره برنامه خرید اضطراری اوراق قرضه خود صحبت کرد که نتوانست جلوی سقوط ین را بگیرد. حتی مداخله لفظی مقامات ژاپنی نیز ظاهرا کمکی به تقویت ین نکرد.

 

[irp posts=”56666″ ]

 

جفت ارز پوند به دلار انگلیس نیز به دلیل بحران های موجود در انگلستان در حدود قیمت 112 معامله می شود.

در همین حال، استعفای ناگهانی سوئلا براورمن، وزیر کشور بریتانیا، رهبری نخست‌وزیر این کشور، خانم لیز تراس را بیشتر تضعیف کرد.

به گزارش تلگراف، کمیته 1922 که مسئول سازماندهی رقابت رهبری حزب محافظه کار در بریتانیای کبیر است، قرار است امروز برای بحث در مورد بحران رهبری کشور تشکیل جلسه دهد.

در عین حال، نرخ تورم انگلیس که به بالاترین سطح در 40 سال گذشته رسیده است، بر سیاست بانک مرکزی این کشور تأثیر می گذارد، بنابراین نرخ ارز GBPUSD همچنان نزولی است.

جفت ارز یورو و دلار آمریکا که به دلیل بازگشت شاخص دلار به 0.98 افزایش یافت، به دلیل نشت بازده اوراق قرضه 10 ساله، بعید است که رشد جدیدی ایجاد کند.

بد نیست بدانید که تورم داغ کارخانه ها در آلمان نوید افزایش ۷۵ واحدی دیگر نرخ بهره را برای نشست هفته آینده بانک مرکزی اروپا می دهد. این مشکل می تواند در کوتاه مدت از یورو حمایت کند.

ارزهای کالایی مانند AZI و کیوی به دلیل افزایش بازده اوراق در قرمز باقی مانده اند.

در پایان، طلا که تا حدود 1630 دلار افزایش یافته است، به دلیل افزایش نرخ اوراق قرضه، سود را متوقف خواهد کرد.

https://donyaye-trade.com/news/forex-news-october-20

[irp posts=”56580″ ]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.