رمزارزهای پایدار، قدرتمندتر از همیشه رشد می‌کنند

رمزارزهای پایدار، قدرتمندتر از همیشه رشد می‌کنند

در سال 2021، USDC بسیار بیشتر از Tether (در USDT) رشد داشته و در حال تبدیل شدن به رمزارز پایدار غالب بر اتریوم می‌باشد. تحقیقات یک شرکت آماری نشان می‌دهد که تقاضا برای ارز USD بشدت رشد کرده و باعث شده که بخش عظیمی از بازار Tether را تصاحب کند. محققی به نام Ryan Watkins پیش‌بینی کرده است که طی هفته‌های آینده، این عوامل ممکن است که باعث سقوط 50 درصدی اتریوم شوند. وی افزود که هم اکنون بیش از نیمی از کل منابع USDC به صورت قراردادهای هوشمند وجود دارند که قیمت آن نیز برابر با 12.5 میلیارد دلار است.

[irp posts=”30199″ name=”10 تا از بهترین کیف پول‌های بیت کوین در سال 2020 و 2021″]

طبق داده‌هایی که از CoinMetrics بدست آمده، Messari تخمین زده که بیش از 40 درصد منابع رمزارزهای پایدار در اتریوم، USDC است. Watkins بیان کرد که رمزارز Circle هم اکنون به دارایی انتخابی در قراردادهای هوشمندی در پروتکل‌های DeFi تبدیل شده است. وی در اینباره گفت:” گرچه درصد آن به اندازه DAI نیست، ولی USDC با حاشیه گسترده‌ای در قوانین دلاری پیش می‌رود و به رمزارز پایدار انتخابی تبدیل شده است.” از زمان شروع سال 2021، منابع USDC، 1,820 درصد رشد داشته‌اند. در حال حاظر، منابع رمزارزهای پایدار، طبق گزارشات Circle، در مرز 25 میلیارد دلاری قرار دارند.

رمزارزهای پایدار به سرعت در حال رشد هستند.طبق گزارشات Tether transparency، 62.7 میلیارد USDT در گردش وجود دارند که این رشدی 200 درصدی از زمان شروع سال جدید بحساب می‌آید. هم اکنون 30.9 میلیارد در شبکه اتریوم وجود دارد و نمودار آن هم امسال به دلیل برخی قانون‌گذاری‌ها نزول کرده است و هزینه‌های شبکه، مانع از تراکنشات شده‌اند. این محقق اعلام کرده است که پروتکل‌های وام‌دهی DeFi مانند MakerDAO، Compound و Ave، بزرگترین دارندگان و مصرف‌کنندگان USDC هستند که در حدود 23 درصد کل منابع را در اختیار دارند.

[irp posts=”24449″ name=”آیا بیت کوین قانونی است؟ سیر تا پیاز قوانین بیت کوین در ایران”]

وی در ادامه افزود که بنظر می‌رسد این روند، با اجرای Compound Treasury، محصولی که 4 درصد بهره بر روی USDC به موسسات می‌دهد و ایده‌هایی در مورد Circle’s DeFi API مبنی‌بر پلتفرمی جدید برای آسان‌تر کردن عملیات DeFi در کسب و کارها، همراه خواهد بود. در اوایل این هفته، صرافی معروف رمزارزی آمریکا، Coinbase، نیز اعلام کرد که 4 درصد بهره بر روی USDC مشخص کرده که به ارزش رمزارزهای پایدار می‌افزاید.

میداس سرمایه مقاله ای تهیه کرده با عنوان “لایحه مالیاتی رمز ارزها در آمریکا” که توصیه میکنم برای کسب اطلاعات بیشتر حتما آن را مطالعه نمایید.

[irp posts=”26552″ name=”آیا کاردانو می‌تواند بیت کوین شود؟!”]

لینک منبع:https://cointelegraph.com/news/messari-usdc-set-to-become-dominant-stablecoin-on-ethereum

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.