رشد تصاعدی و نجومی برخی توکن های صرافی های غیرمتمرکز

رشد تصاعدی و نجومی برخی توکن های صرافی های غیرمتمرکز

دیفای و پروژه های آن درطول یک سال اخیر رشد زیادی داشته اند و به محبوبیت بالایی هم دست پیدا کرده اند. از آن جایی که صرافی های غیرمتمرکز امکان دسترسی ساده به توکن های جدید را فراهم کردند، این موضوع باعث شد تا پروژه های دیفای نیز از استقبال خوبی برخوردار شوند. در این مطلب به بررسی و معرفی برخی از توکن هایی می پردازیم که در این مدت، رشدهای بزرگ و غیرقابل باوری داشته اند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

یونی سواپ

در ابتدا یونی سواپ امکان تبدیل دو توکن ERC-20 را برای کاربران فراهم می کرد و کارمزد دریافت می کرد و هیچ توکن مخصوصی برای خود نداشت. با گذشت زمان، رقیب آن ها یعنی سوشی سواپ اقدامات آن ها را کپی کرد و یک توکن مخصوص خودش را هم در آن جای داد. بعد از ان اتفاق، یونس سواپ نیز در حرکتی غافلگیر کننده توکن خود را عرضه کرد. با ورود این توکن به برخی صرافی های معتبر، ارزش آن به شدت بالا رفت و حتی به 7 دلار رسیداما در ماه نوامبر 2020 بر روی 1.93 دلار تثبیت شد. روند صعودی یونی سواپ ادامه پیدا کرد و به 32.50 دلار نیز رسید که بالاترین رقم در تاریخ این ارز می باشد. اکنون حدوداقیمت این توکن در محدوده ی 21 دلار قرار دارد.

 

[irp posts=”24449″ name=”آیا بیت کوین قانونی است؟ سیر تا پیاز قوانین بیت کوین در ایران”]

سوشی سواپ

همانطور که اشاره کردیم، این پروژه با یک کپی نسبتا بزرگ از روی یونی سواپ شروع شد. اما بعد از شروع به کار این روژه، سوشی سواپ به یک توکن خوب تبدیل شده است و از بستر آن ها به یکی از بهترین صرافی های غیر متمرکز از نظر میزان مشارکت کاربران بدل شده است. این توکن رشد قیمتی عالی داشته است و در آگوست 2020 تا 8.84 دلار بالا رفت اما شف نومی که توسعه دهنده ی اصلی سوشی سواپ بود توکن های خود را فروخت وسقوطی ناگهانی را برای این ارز رقم زد به طوری که سوشی سواپ به 0.475 دلار رسید. بعد از این اتفاقات باز هم روند صعودی سریع این توکن شروع شد و به رکورد 19.77 دلار هم رسید و اکنون در محدوده 14دلار قرار گرفته است.

 

 

[irp posts=”20348″ name=”بهترین کیف پول بیت کوین کدام است؟ معرفی انواع کیف پول بیت کوین”]

پنکیک سواپ

این پروژه یک صرافی غیرمتمرکز و رقابتی است که به نوعی اولین پروژه ی میلیاردی بایننس اسمارت چین نیز به حساب می آید. این توکن در ماه های ژانویه و فوریه سال 2021 رشد بسیار بزرگی کرده است. با وجود کارمزدهای سنگینی که شبکه اتریوم دارد، پس از ایجاد صرافی های غیرمتمرکز، بخش بزرگی از این کاربران به پروژه های بایننس وارد شدند و به همین دلیل تعداد کاربران بالایی با پنکیک سواپ سر و کار داشتند. قیمت این توکن در اواخر ژانویه حدود 0.70 دلار بود و در 19 فوریه به بالای 20 دلار صعود کرد. با وجود اصلاح بزرگی که در بازار رمز ارزها شکل گرفته است، قیمت این توکن در حال حاضر حدود 9 دلار می باشد.

 

[irp posts=”20296″ name=”خرید و فروش بیت کوین به چه صورت است؟”]

 

 

توکن های دیگری نیز بوده اند که در این مدت رشدهای نجومی از خود نشان داده اند و می توانستند گزینه های خوبی برای سرمایه گذاری باشند. این روند که یکی از مهم ترین دلایل آن بالا بودن کارمزدهای اتریوم بود، مدتی است که شکل گرفته و باید دید در نهایت تا چه زمانی توکن های نوپا که بر بستر صرافی های غیرمتمرکز فعالیت خود را شروع می کنند، می توانند این افزایش های بزرگ را داشته باشند. اخبار بیت کوین و اتریوم و دیگر رمز ارزها را به صورت روزانه از وبسایت ما پیگیری کنید.

لینک منبع: https://coinsara.com/here-are-6-dex-tokens-that-have-seen-exponential-growth-in-2021/

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.