دل باختگی به معامله گری

تفاوت های شغل معامله گری با دیگر شغل ها

همه جا شنیده ایم که در بورس شمارکمی از افراد به موفقیت می رسند و خیلی ها با شکست این بازار را رها می کنند وقتی علت آن را جویا می شویم، نخستین جمله ای که با آن برخورد می کنیم این است که: بورس برای همه خوب است، ولی همه برای بورس خوب نیستند.

شباهت های شغل معامله گری با دیگر شغل ها

افرادی که به دنبال موفقیت در شغل های سطح بالای جامعه مثل مهندسی، جواهرشناسی، پزشکی، آیتی و… هستند، باید زمان زیادی را برای رسیدن به این هدف اختصاص دهند، برای نمونه فردی که می خواهد یک مهندس حرفه ای شود باید تا مقطع کارشناسی4 سال و تا کارشناسی ارشد 2 سال آموزش ببیند و چندین سال هم درزمینه تحصیلی خود در بازار آزاد تجربه کسب کند تا موفق شود و به مهندس حرفه ای تبدیل شود تازه اینجا این فرد به درآمد خوب می رسد، تمام کارهای سطح بالا در این نکته مشترک هستند که باید دانش و تجربه باهم همگام شود. معامله گری به عنوان یک کار بسیار سطح بالا از این قاعده مستثنی نیست و باید زمان زیادی را برای آموزش و تجربه صرف کنیم تا به یک معامله گر حرفه ای تبدیل شویم.

تفاوت های شغل معامله گری با دیگر شغل ها

افرادی که هدفشان انتخاب کارهای سطح بالای جامعه است، مسیر برای آن ها کاملا مشخص و زمان بندی شده است به طوریکه این افراد با توجه به انتخابشان، می دانند چه دروسی را باید مطالعه و چگونه تجربه عملی کسب کنند و این فرآیند چه اندازه طول میکشد (مانند پزشک)، ولی در معامله گری مسیر دقیق مشخص نیست زیرا:

1- به صورت تخصصی منابعی وجود ندارد که افراد علاقه مند به معامله گری را پله به پله به سمت حرفه ای شدن هدایت کنند.

2- رشته دانشگاهی در این زمینه تعریف نشده است.

3-کسانی که در معامله گری به درجه استادی می رسند، کمتر به دنبال پرورش معامله گران دیگر هستند.

به صورت کلی کسانی که پا به این حوزه می گذارند، عموما از روال استفاده از منابع آموزشی، به کارگیری تجارب دیگران و زمان رسیدن به هدفشان بی اطلاع هستند. عملا تبدیل شدن به یک معامله گر حرفه ای یک سفر است معامله گری شغلی است که درآمد آن حدی ندارد.

برای نمونه:
یک مهندس که کارمند یک شرکت است می داندکه آغاز هرماه مقدار مشخصی حقوق دارد و این مقدار نه کم می شود و نه زیاد، ولی در شغل معامله گری درآمد ثابتی وجود ندارد و امکان دارد معامله گر در یک ماه درآمد بسیار بالایی داشته باشد، در ماه بعد درآمد متوسط و در ماه های آینده درآمدی نداشته یا حتی زیان هم کرده باشد به همین دلیل معامله گران حرفه ای درآمد خود را سالانه موردبررسی قرار می دهند و میانگین آن، درآمد ماهانه معامله گر حرفه ای میشود.

کسانی که این شغل را انتخاب می کنند باید بدانند که در این مسیر طولانی پشتکار گام بردارند با توجه به مطالب گفته شده برای تبدیل شدن به معامله گر حرفه ای، سعی و خطاهای زیادیوجود دارد.

 

دل باختگی به معامله گری

دانلود هفته نامه بورس تیر1397

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.