خبر خوب برای مستاجران / کاهش 5 درصدی سود وام مسکن

خبر خوب برای مستاجران / کاهش 5 درصدی سود وام مسکن

رستم قاسمی با موافقت سران قوا برای کنترل بازار مسکن با اصناف مسکن در خانه دادمان دیدار کرد. وزیر راه و شهرسازی در این دیدار با تاکید بر لزوم اجرای مصوبه روسای سازمان های ساماندهی بازار مسکن اعلام کرد: موضوع اجاره و معرفی کد رهگیری با اتحادیه املاک زیر نظر وزارت صمت بود. اما با توجه به اتفاقات اخیر در کشور، وزارت راه و شهرسازی پیشنهادها و بسته هایی را به دولت ارائه کرده است تا مشکلات و معضلات کنونی را تا حد امکان حل کند.

نماینده مردم دولت سیزدهم ادامه داد: مصوبه شهردار برای ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها تصویب شده است و بر اساس این آیین نامه مستاجران می توانند در ساختمان های مسکونی که سکونت داشته اند ساکن باشند. مالکان نیز تا حد امکان  همکاری کنند.  افزایش 25 درصد  اجاره بها در تهران وکلان شهر ها، در سایر شهرها تا 20 درصد افزایش اجاره بها مجاز است.

 

[irp posts=”53556″ name=”وام مسکن 700 ميليون توماني؟”]

 

قاسمی تصریح کرد: دولت 40 هزار میلیارد تومان از وجوه بانکی برای ساخت و سازهای آپارتمانی اختصاص داده است. ارزش این تسهیلات برای خانوارهای مستاجر واجد شرایط در تهران 100 میلیون تومان در سایر کلانشهرها و مراکز استان ها 70 میلیون تومان و در شهرستان ها 40 میلیون تومان است.

وی تصریح کرد: نرخ سود صندوق های سپرده لیزینگ مسکن 18 درصد است که 5 درصد آن 18 درصد تامین می شود و 13 درصد توسط مردم پرداخت می شود. از طریق این فرآیند، تخمین زده می شود که بین 800000  تا یک میلیون خانه استیجاری از تسهیلات مسکونی بهره مند شده اند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در جلسه روز چهارشنبه دولت درباره سایر پیشنهادات وزارت راه و شهرسازی مرتبط با تنظیم بازار مسکن که در اختیار دولت است، تصمیم گیری می شود.

قاسمی در عین حال نشست با اتحادیه های مشاوران املاک و اصناف این حوزه را مهم خواند و گفت: نمایندگان و اصناف حوزه مسکن و مشاوران املاک در نشستی مشترک قول دادند

 

[irp posts=”53867″ name=”تاثیر آلودگی هوا بر روی قیمت مسکن”]

 

مساعدت لازم برای اجرای مصوبه سران قوا در خصوص ساماندهی بازار اجاره در خصوص دو تصمیم افزایش سقف اجاره بها و همچنین تداوم اسکان مستاجرین در واحدهای مسکونی.

قاسمی ضمانت اجرایی تصمیمات سران قوا در خصوص ساماندهی بازار مسکن در قوه قضائیه را بیان کرد و تاکید کرد: در این مصوبه آمده است که هیأت حل اختلاف و در نهایت قوه قضائیه برای حل اختلاف همکاری خواهند کرد و امیدواریم موجر و مستاجر با توافق دوجانبه مسائل احتمالی را حل کنند.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: مقرر شد کد رهگیری به اداره راه و شهرسازی ارسال شود تا تمامی معاملات در سامانه مسکن و مسکن ثبت و پیگیری شود.

https://www.ibena.ir/news/133782/%D8%AE%D8%A8%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-

 

[irp posts=”53772″ name=”جزئیات وام 100 میلیونی ودیعه مسکن”]

 

در آخر توصیه میکنم اگر علاقه مند به کسب اطلاعات در مورد بروکر اف ایکس چویس هستید، این مقاله را بخوانید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.