اخبار ارز دیجیتال تا چه حد بر قیمت کریپتو تاثیر می گذارد؟

تاثیر اخبار ارز دیجیتال بر قیمت کرپتو

در دنیای کریپتو شاهد لیست ارز دیجیتال بلندبالایی هستیم که همگی آن‌ها به نحوی از اخبار تأثیر می‌پذیرند؛ به عبارتی دیگر، اخبار خوب و بد بر محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال تا کوچک‌ترین آن‌ها تأثیر می‌گذارند. البته میزان این تأثیرپذیری نسبت به قدرت و شهرت پروژه متفاوت خواهد بود.

فکر می‌کنید اخبار تا چه اندازه بر قیمت ارز دیجیتال تأثیر می‌گذارند؟ در این مقاله به بررسی اخبار مثبت و منفی و تأثیری که بر قیمت ارزهای دیجیتال می‌گذارند، خواهیم پرداخت. بیایید با هم بررسی کنیم که چگونه اخبار بازار ارز دیجیتال می‌توانند تأثیرگذار باشند.

تأثیر اخبار خوب و بد بر قیمت ارزهای دیجیتال

با آغاز قرن 21، شاهد اوج محبوبیت کانال‌های رسانه‌ای در هر دو شکل سنتی و دیجیتالی هستیم. هیچ کسب‌و‌کار یا محصولی نمی‌تواند تأثیر رسانه‌ها را بر مقدار عرضه و تقاضای محصولات و ارزش‌گذاری آن‌ها انکار کند. ارزهای دیجیتال نیز به عنوان جدیدترین محصولات و دارایی‌های دنیای مدرن، از این قضیه جدا نیستند.

خبرهای خوب و بد تأثیر قابل‌توجهی بر ارزش ارزهای رمزنگاری شده و حجم معاملات بازار ارز دیجیتال برجای می‌گذارند. این درست است که محبوبیت و ایجاد سوز، مهم‌ترین پیامدهای هیاهوی رسانه‌ای هستند. همچنین این قضیه نیز کاملا صحیح است که ارزهای دیجیتال بیشتر از هرچیز دیگر به اخبار مثبت و منفی حساس‌‌اند.

مهم‌ترین دلیل تأثیر اخبار بر دنیای کریپتو

یکی از دلایل مهم حساس بودن ارزهای دیجیتال به اخبار بد یا خوب، این است که بازار ارز دیجیتال برخلاف ارزهای سنتی، توسط هیچ مرجعی تنظیم و کنترل نمی‌شود؛ بنابراین هر احساس یا دیدگاه مردمی که به دلیل اخبار مثبت یا منفی ایجاد شود، قیمت ارز دیجیتال را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

از آنجایی که رمرارزها به طور معمول توسط جامعه گسترده‌ای از افراد در سراسر جهان و به صورت انبوه مدیریت می‌شوند، محبوبیت و تأثیرگذاری، نقش مهمی در افزایش و کاهش ارزش آن‌ها دارد. در اینجا برخی از تصادفات احتمالی وجود دارد که این نظریه را به یک واقعیت محسوس تبدیل می‌کنند.

از اینجا به بعد برای درک بهتر موضوع و درک اینکه اخبار خوب و بد تا چه میزان بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارند، خبرهای مثبت و منفی پیرامون ارز معروف بیتکوین را بررسی می‌کنیم. خبرهای مثبت و منفی که منجر به صعود و رکود قیمت بیتکوین در یکی از دوره‌های عمر این رمز ارز شدند.

یکی از بزرگ‌ترین افزایش قیمت بیتکوین (هفته 3 نوامبر تا هفته 3 دسامبر 2017)

بیت کوین یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین‌های لیست ارز دیجیتال موجود در جهان است. اکنون یعنی در زمان نگارش این مقاله، قیمت ارز دیجیتال بیت کوین برابر با 29.219.10 دلار است. بالاترین قیمت بیت کوین حدود مربوط به سال 2021 است که با رقم ۶۹,۰۰۰ دلار به ثبت رسیده و پس از آن هنوز رکورد جدیدی به دست نیاورده است. اکنون به یکی از دوره‌های صعود و رکود قیمت این رمزارز که در 2017 اتفاق افتاد می‌پردازیم.

به احتمال زیاد سال 2017 یکی از هیجان‌انگیزترین دوران برای تریدرها و سرمایه‌گذارانی بود که روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده بودند. تا 26 نوامبر 2017، بیت کوین در حدود 9250 دلار آمریکا معامله می‌شد که افزایشی حدود 2400 درصدی نسبت به سال 2011 داشت.

بزرگ‌ترین افزایش قیمت بیتکوین

براساس داده‌های CoinDesk، قیمت ارز دیجیتال بیتکوین، در این دوره بیش از 8 درصد افزایش یافت و رکورد 9484.91 دلار را به ثبت رسانید. این اتفاق شروع یک دوره شکوفایی بود؛ از آنجا که بیتکوین در حدود 1 ماه (در 26 دسامبر 2017) به مرز 20000 دلار رسید. در مرحله اول ببینیم چگونه چنین حبابی تشکیل شد؟

اخبار خوب؛ خبر درباره سودآوری یک رمز ارز

برای درک ارتباط اخبار بر قیمت ارز دیجیتال، برخی از اخبار را در آن بازه زمانی بررسی می‌کنیم. این ماه پر از صحبت‌های مثبت درباره بیتکوین بود. در حوالی روز شکرگزاری، اکثر مردم در دنیای مالی راجع به سود بالای سرمایه‌گذاری در بیتکوین صحبت می‌کردند.

سرمایه گذاران خرد بخش عمده‌ای از رونق بیتکوین را به خود اختصاص می‌دادند. به گفته کوین بیس، حداقل حدود 100000 حساب معاملاتی به پلتفرم آن در تعطیلات شکرگزاری افزوده شد و تعداد کل کاربران این پلتفرم را به 13.1 میلیون رسانید.

اخبار خوب؛ خبر لیست شدن در صرافی

CNBC گزارش داد که CME، بزرگ‌ترین صرافی آتی جهان، قصد دارد معاملات آتی بیت کوین را در هفته دوم دسامبر فهرست کند. چنین پذیرشی، خبر خوب و مهمی برای دوستداران بیتکوین بود. هرچند که ممنوعیت چین در مبادلات ارزهای دیجیتال داخلی بر بازارهای آسیایی تأثیر منفی گذاشته بود؛ اما بیشتر سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی، بیشتر به کسب بازدهی بالا علاقه‌مند بودند تا اینکه بخواهند به آنچه که دولت و مقامات نظارتی انجام می‌دهند، توجهی داشته باشند.

تأثیر اخبار منفی بر قیمت ارز دیجیتال

تأثیر اخبار منفی بر قیمت ارز دیجیتال

درست همانند اخبار مثبت، اخبار منفی نیز می‌توانند قیمت ارزهای دیجیتال و همچنین حجم معاملات آن را تحت تأثیر قرار دهند. حدود یک ماه پس از شروع صعود قیمت بیتکوین، یعنی در پایان هفته سوم دسامبر 2017، شاهد یک رکود ناگهانی در قیمت این ارز شناخته شده بودیم. بدون شک، این یکی از مهم‌ترین سقوط‌ها در تاریخ بیت کوین است.

دلیل ترکیدن حباب بیت کوین چه می‌تواند باشد؟ به محض اینکه قیمت بیت کوین شروع به لمس آسمان کرد، افراد بی ایمان، مقامات دولتی، افراد مشهور مشکوک و افراد مشهور از جوامع مالی و تجاری شروع به حمله به صنعت بیت کوین کردند. در میان آن‌ها جیمی دیمون، رئیس جی پی مورگان و لوید لبنکفین از گلدمن ساکس و همچنین جوزف بورگ، مدیر کمیسیون اوراق بهادار ایالات آلاباما بودند. پل دونوان، اقتصاددان ارشد جهانی در بازوی مدیریت دارایی بانک سوئیس نیز در میان این افراد قرار داشت.

برای درک ارزش کلی رسانه، کافی است این متن را بخوانید: طبق گزارش بلومبرگ، «خرید بیت کوین» به عنوان یک عبارت جستجوی آنلاین در نوامبر 2017 از «خرید طلا» عبور کرده بود. در دسامبر همان سال، پلتفرم‌های بیت‌کوین به‌طور دیوانه‌کننده‌ای در این کشور رشد کردند. نمودارهای برنامه Coinbase در آن مرحله نیز به برترین برنامه پرطرفدار در فروشگاه App Apple تبدیل شد.

 علاوه بر این، دو پلتفرم که به طور گسترده بر حساب‌های مختلف ارزهای دیجیتال نظارت می‌کنند؛ یعنی (GDAX و کیف پول بیت‌کوین) به پنجمین و هشتمین اصطلاح محبوب در نمودارهای روند دیجیتال تبدیل شدند. در روزی که بیت کوین برای اولین بار به 10000 دلار رسید، فایننشال تایمز بیت کوین را در صفحه اول خود قرار داد و افزایش 850 درصدی ارزش آن از ژانویه 2017 را توصیف کرد.

کلام پایانی

با مثا‌ل‌ها و مطالبی که در این مقاله ذکر کردیم، سعی کردیم تأثیر اخبار را بر قیمت ارز دیجیتال نشان دهیم. این تنها نمونه‌ای از فرآیندی است که در پلتفرم‌های رسانه‌ای مختلف برای ایجاد احساسات مثبت در مورد ارز دیجیتال انجام شده است. راجع‌به بیتکوین، در مدت کوتاهی، جمعیت انبوه به این باور رسیدند که بیت کوین احتمالا یکی از بهترین ابزارها برای رشد جهشی پول است.

لینک منبع:

https://bitmino.com/?p=7195

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.