بیت کوین، کم مصرف تر از صنعت بانکداری و طلا

بیت کوین، کم مصرف تر از صنعت بانکداری و طلا

طی گزارش سالانه گلکسی دیجیتال، مصرف انرژی بیت کوین نسبت به سایر بخش های اقتصادی – صنعت بانکداری و طلا – بسیار کمتر است. بر اساس همین گزارش مصرف انرژی سالانه بیت کوین برابر کمی بیشتر از 113 تراوات ساعت است. این در حالی است که سیستم سنتی اقتصاد سالانه بیش از دو برابر این انرژی – یعنی بیش از 263 تراوات ساعت – مصرف می کند. همچنین در ادامه این گزارش به مصرف بالای سیستم طلا که بیش از 240 تراوات ساعت در سال است اشاره شده است.

 

[irp posts=”51321″ name=”دنیای ورزش، سکوی پرتاب ارز دیجیتال در سال 2021″]

بنابراین عملا می توان اینگونه گفت که بیت کوین کم مصرف ترین سیستم اقتصادی را در جهان دارد. این گزارش کاملا بر خلاف ادعای چند ماه گذشته ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا است. در واقع ایلان ماسک بعد از پذیرش بیت کوین به عنوان سیستم فروش تسلا، اعلام کرد که به علت مشکلات زیست محیطی به سیستم سنتی باز می گردد. اما همانطور که در این گزارش می بینیم، مشکلات زیست محیطی ناشی از مصرف انرژی بیت کوین کمتر از یک چهارم سیستم سنتی اقتصادی بانکداری و سیستم طلا است.

 

[irp posts=”51348″ name=”دزدی 3 میلیون دلاری از یک صرافی غیر متمرکز”]

از این رو به نظر می رسد بیت کوین اولین چالش مهم خود را با موفقیت خوبی پشت سر گذاشته است. این تصور که بیت کوین مصرف انرژی بالایی دارد سایه سنگینی بر کاربرد و عملکرد آن انداخته بود. با ارائه این گزارش مشخص شد که بیت کوین نه تنها مصرف انرژی بالاتری ندارد، بلکه کمتر از یک چهارم مصرف انرژی تمام سیستم اقتصاد بانکی و طلای جهان را مصرف می کند.

 

[irp posts=”51340″ name=”کره جنوبی اولین NFT در حوزه سیاست را راه اندازی می کند”]

 

منبع:
https://cryptoslate.com/bitcoin-consumes-lesser-energy-to-banking-and-gold-industries/

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.