بیت کوین، جایگزینی برای طلا نیست

بیت کوین، جایگزینی برای طلا نیست

Jeff Curie، رئیس جهانی تحقیق بر روی کالاها در Goldman Sachs، قیاس میان طلا و بیت کوین را، به‌عنوان موانعی برای تورم، رد کرد و بیت کوین را بیشتر به یک دارایی با ریسک بالا، مانند مس، تشبیه کرد. در مصاحبه‌ای در برنامه Squawk Box Europe در شبکه CNBC در روز یک ژوئن، Currie ذکر کرد که مس و بیت کوین هر دو دارایی‌هایی با ریسک بالا برای جلوگیری از تورم هستند و دلیل آن‌هم نوسانات آن‌ها است، درحالی‌که طلا می‌تواند مانع پایدارتر و کم‌خطرتری باشد.

 

[irp posts=”30199″ name=”10 تا از بهترین کیف پول‌های بیت کوین در سال 2020 و 2021″]

 

او دراین‌باره گفت:” ارزهای دیجیتالی، جایگزینی برای طلا نیستند. بیشتر می‌توان آن‌ها را به مس تشبیه کرد، زیرا آن‌ها دارایی‌های پرخطر و با ریسک بالایی هستند. آن‌ها جایگزینی برای دارایی‌های کیسک‌دار در مقابل تورم هستند و نه دارایی‌هایی با ریسک پایین.” او افزود:” شما می‌توانید ارتباط میان بیت کوین و مس را به‌خوبی مشاهده کنید، همچنین بیت کوین میل زیادی به ریسک و خطر دارد و به‌علاوه تنها ده سال از تجارت بیت کوین می‌گذرد؛ بنابراین یقیناً این‌یک دارایی با ریسک بالا است.” این نظرات Currie در رابطه با بیت کوین، دقیقاً پس از سقوط گسترده قیمت رمزارزها منتشرشده است و بنابِ CoinGecko، قیمت بیت کوین نیز در چند هفته اخیر 36.8 درصد کاهش‌یافته است.

Currie می‌گوید بیت کوین جایگزین طلا نیست.قیمت بیت کوین طی هفته‌های گذشته، از 57000 دلار در روز 12 مه تا به امروز به 36000 دلار رسیده است. اتریوم نیز دچار رکود یکسانی شده و در حدود 39.58 درصد افت داشته است و قیمت آن از حدود 4300 دلار در 12 ام ماه مه، به 2598 دلار رسیده است. مس نیز در سال 2021 نوسانات بسیاری را تجربه کرده است. در روز 3 ژانویه، قیمت مس در حدود 3.56 دلار بوده و در 24 فوریه به 4.3 دلار افزایش یافته است.

 

[irp posts=”38039″ name=”15 روش کسب درآمد از بیت کوین 100% عملی در سال 1400″]

 

پس‌ازآن، از ماه مارس به بعد قیمت آن بین 3.50 و 4.00 دلار در حال نوسان بوده است و در تاریخ 10 مه به 4.80 دلار رسید. قیمت کنونی مس در حدود 4.56 دلار قرار دارد. Currie ذکر کرد که هم تورم خوب وجود دارد و هم تورم بد که برای مقابله با آن‌ها به دارایی‌های مختلفی نیاز داریم و همچنین توضیح داد که تورم خوب زمانی روی می‌دهد که برای آن تقاضا وجود داشته باشد و بیت کوین، مس و نفت موانعی در مقابل چنین تورمی هستند. او همچنین گفت:” طلا در مقابل تورم بد مقابله می‌کند که در آن منابع محدودشده‌اند.”

در آخر اگر میخواهید بدانید معروف‌ترین وایت پیپر چیست و با ترفند سرخطی زدن هم آشنا شوید حتما این مقاله را بخوانید.

 

[irp posts=”38947″ name=”3 چیز که می‌توانید با بیت کوین به‌راحتی بخرید!”]

 

لینک منبع:https://cointelegraph.com/news/bitcoin-is-risky-digital-copper-it-s-not-gold-goldman-sachs-commodities-boss

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.