انقلاب حرکت طلا

از سال 1992 تا سال 2016

چرا بیشتر روش هایی که معامله گران در ایران به کار می گیرند منجر به درآمد مستمر نمی شود؟ روش های معامله گری که در ایران مرسوم و در حال آموزش هستند از چه سالی در جهان شکل گرفته و فراگیر شده و بعد در ایران مورد استفاده قرار گرفته است؟ با مشاهده و بررسی نمودار ماهانه اونس طلا جهانی از سال 1992 تا سال2016 می توان به پاسخ این دو سئوال دست یافت

.از سال 1992 تا سال 2006 بازار روندی با شیب ملایم داشته است.
.از سال 2006 تا سال 2008 بازار روندی با شیب زیاد و کمی نوسانی بوده است.
از سال 2008 تا آگوست سال 2009 ما تغییرات ساختاری بزرگی در بازار می بینیم (برابر بودن قدرت جبهه خریدار و فروشنده و نوسانات رفت و برگشتی زیاد و اصلاح های پیچیده بسیار بزرگ)چیزی که در 16 سال قبل دیده نشده بود.
.از سال 2009 تا جولای سال 2011 بازار روندی قوی همراه اصلاح های کوچک منطقی داشته است.
.از جولای سال 2011 تا آگوست سال 2012 بازار مانند سال 2008 بازی کرده ولی بسیارخطرناکتر است.
.از آگوست سال 2012 تا جون سال 2013 بازار روندی و بسیار تمیز بوده است.
.از جون سال 2013 تا سال 2016 بازار رفتاری از خود نشان داده که در 24 سال گذشته دیده نشده بود و به بازار بسیار سختی برای سود کردن مبدل شده است.

حال به این سؤال که این تکنیک های معاملاتی که برگرفته از روش جان مورفی و نیکالس دارواش است (در مقاله قبل بحث شد)در چه سال هایی ابداع و مورد استفاده عموم معامله گران قرار گرفته است، پاسخ می دهیم؛ روش جان مورفی در سال 1934 ابداع و منتشر شد، امواج الیوت در سال1940 کشف و معرفی شد، نیکالس دارواش، مانیفست بورسی خود را در سال 1960 منتشر کرد بیل ویلیامز به همراه دخترش در سال 1995 روش خود را در بازار به کار بردند و برای معامله گران افشا کردند؛ تمام این روش ها شاید تا سال 2006 کارآمد بودند اما تا سال 2008 از کارایی آنها کاسته شده و با تغییر ساختار بازار قطعاکارایی پیشین را نداشته اند و ندارند وقتی به نمودار اونس طلای جهانی دقت می کنیم، میبینیم که از سال 2008 روندهای بلند مدت بسیار کمتر از بازارهای رنج با نوسان بالا شکل گرفته است و این روش های معاملاتی هم اغلب در بازارهایی با روند پایدار با شیب ملایم کارآمد و سودده بودند.

در سالهای اخیر trading swingها و scalperها و trading Ferycoencyها اصلا شکلگیری روندهای بلند مدت را نمیدهند. حال که میبینیم بازار، بیشتر رنج نوسانی است و پول محدودی در آن وجود دارد و روندهای طوالنی کمتر شکل میگیرند نیازمند روشی هستیم که شانس این را داشته باشیم که در ابتدای موج وارد شویم و پیش از رسیدن به انتهای موج خارجشویم؛ آیا روشی که هم اکنون شما استفاده میکنید این ویژگی مهم را داراست؟

وقتی در نمودار طلا به سال های اخیر می نگریم متوجه می شویم که چقدر حرکات طلا ریسکی بوده است؛ ما برای این سال ها چه تدابیری اندیشیده بودیم؟ چگونه مدیریت ریسک و سرمایه شخصی خود را اجرا می کردیم؟ آیا در استراتژی ما مدیریت ریسک و سرمایه با امنیت بالایی بوده است و چه فکری برای آینده داریم؟ چیزی که در نمودار طلا مشهود است در این چند سال اخیر قیمت در رنج های نوسانی حرکت کرده است و یک فرد حرفه ای در این بازاراستراتژی معاملاتی خود را روی بازار رنج متمرکز می کند تا سود بیشتری کسب کند زیرا با استراتژی مخصوص بازار روندی نمی شود در بازار رنج سود ده بود و بالعکس. تغییر شکل بازارها از رنج به روند سریع انجام نمی ًشود و این فرآیند تغییر، کاملا در نمودارها مشهود نیست، این حالت بازار نه روند است و نه رنج که زمان کمی هم در بازار حاکم است؛ به احتمال خیلی زیاد کار کردن با هر استراتژی در این برهه بازار منجر به زیان می شود و تنها مدیریت ریسک و سرمایه میتواند معامله گر را از این برزخ رهایی بخشد. در مقالات آینده بیشتر به این مقوله پرداخته خواهد شد.

پی نوشت:
ferycoency trading کامپیوترهایی هستند که با حجم های بسیار بالا معامله کرده و کمتر از یک دقیقه با سود کم خارج میشوند.
scalper معامله گرانی که در تایم فریم های یک تا پنج دقیقه کار می کنند.
swing traderمعامله گرانی که در تایم فریم های پانزده تا شصت دقیقه کار می کنند.

انقلاب حرکت طلا

 

دانلود pdf

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.