انتخاب بیت کوین به عنوان مهریه!!!

انتخاب بیت کوین به عنوان مهریه!!!

در دنیای امروزی که ما در آن زندگی می کنیم، موارد زیادی وجود دارند که دارای ارزش مادی زیادی هستند. در جامعه ی ایرانی نیز که در هنگام ازدواج، برای عروس مهریه تعیین می شود، پول، سکه، ملک، ماشین و … از جمله مواردی بوده اند که تحت عنوان مهریه در نظر گرفته شده اند. در سال های گذشته، به ویژه یک سال اخیر بحث ارزهای دیجیتال و در صدر آن ها بیت کوین، برای مردم و جامعه ی ایرانی جذابیت ویژه ای پیدا کرده است و حالا در برخی از ازدواج ها، شاهد استفاده از بیت کوین برای تعیین میزان مهریه هستیم! در ادامه با همراه باشید تا نظر کارشناس دادگستری را درباره قانونی بودن یا نبودن این موضوع بدانیم.

آیا تعیین بیت کوین به عنوان مهریه قانونی است؟

در چند روز گذشته، خبر ازدواج یک زوج جوان که در سند ازدواج آن ها، از بیت کوین برای مهریه یاد شده است، در فضای مجازی دست به دست میشود و واکنش های مختلفی هم نسبت به آن دیده شده است. برخی افراد از عجیب و یا حتی ظنز بودن آن صحبت کرده اند و برخی نیز نسبت به غیرقانونی بودن آن حرف می زنند. در رابطه با این موضوع و بررسی آن از نظر قانونی، صحبت هایی با یک وکیل دادگستری به نام آقای مهدی عزیزاده انجام شده است و ایشان در این رابطه این طور صحبت کرده اند:

 

[irp posts=”24802″ name=”حذف بیت کوین کش و بیت کوین اس وی از صرافی اوکی کوین!”]

 

طبق قانون، هرچیزی که مالیت داشته باشد را می توان آن را به عنوان مهریه در نظر گرفت.

آقای عزیزاده در این رابطه ادامه دادند:

در قانون مدنی بیان شده است که هر چیزی که مالیت داشته باشد و قابل تملک باشد می تواند به عنوان مهریه ی عروس تعیین شود و به همین دلیل استفاده از بیت کوین برای مهریه جایز و قانونی می باشد.

این وکیل دادگستری در پاسخ به این سوال که آیا مهریه ی بیت کوین از نظر شرعی و دینی مشکلی دارد یا خیر، پاسخ داده است:

در شرع، انتخاب بیت کوین ممنوع نشده است و به همین دلیل استفاده از آن مانعی ندارد.

 

[irp posts=”24738″ name=”آیا ایلان ماسک، ارز مارس کوین را می‌سازد؟”]

 

با توجه به آن که در ماه های اخیر، ارزهای دیجیتال به یکی از داغ ترین مباحث در جامعه ی ما در میان مردم و سرمایه گذاران تبدیل شده اند، باید دید که دامنه ی گسترش رمز ارزها تا کجا در زندگی روزمره ی مردم نفوذ خواهد کرد و چقدر زندگی ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. شما می توانید به طور روزانه اخبار و اطلاعات بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را در وبسایت ما دنبال کنید تا همواره از شرایط آن ها و تاثیرشان بر زندگی ما مطلع باشید.

 

[irp posts=”24709″ name=”ایلان ماسک باعث سقوط دوج کوین شد!”]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.