اخبار مهم فارکس(30شهریور)

اخبار مهم فارکس(30شهریور)

امروز 21 سپتامبر 2022 است و بازارها در آستانه نشست های مهم بانک های مرکزی بزرگ جهان آرام هستند. به نظر می رسد این آرامش قبل از طوفان است.

جفت ارزهای اصلی اکنون در محدوده ای آشنا قرار دارند، عمدتاً به این دلیل که سرمایه گذاران تمایل دارند قبل از جلسه مهم بانک مرکزی در سایه بایستند و روشنایی را ببینند.

همانطور که می دانید فردا و پس فردا بانک های مرکزی آمریکا، انگلیس، سوئیس و ژاپن آخرین تغییرات نرخ بهره را اعلام خواهند کرد. تنها بانکی که انتظار نمی رود نرخ بهره را تغییر دهد، بانک ژاپن است.

در آستانه این نشست مهم روسای بانک مرکزی، نگاهی به وضعیت دارایی های کلیدی بازار بیندازیم.

شاخص دلار آمریکا که قدرت این ارز در برابر رقبای خود را ارزیابی می کند، دیروز بدون تغییر عمده به کار خود پایان داد. امروز با پایین شدن شاخص دلار قیمت مهم 110 است.

این در حالی است که شاخص آتی سهام نیویورک نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارد و تاکنون بین 0.2 تا 0.3 درصد مثبت بوده است. همچنین فراموش نکنید که امروز ایالات متحده گزارش مسکن خود و کانادا گزارش تورم مصرف کننده مهم خود را منتشر خواهند کرد.

 

[irp posts=”56413″ name=”سقوط ادامه دار دارایی های ریسکی (29شهریور)”]

 

دیروز، تیک تیمیروس، نویسنده وال استریت ژورنال، که در جلسه قبلی فدرال رزرو در آخرین لحظه افزایش 75 واحدی نرخ بهره را پیش بینی کرده بود، در آخرین مقاله خود از هرگونه پیش بینی 100 واحدی برای فدرال رزرو اجتناب کرد.

اگر در حال حاضر به نمودار اوراق قرضه 10 ساله نگاه کنید، خواهید دید که بازدهی آن حدود 3.53 درصد است. این بالاترین تولید ده ساله از آوریل 2011 تاکنون است.

چند ساعت پیش، بانک مرکزی سوئد، Riksbank، نرخ بهره را 100 واحد افزایش داد. یک خبرگزاری موثق پیش بینی کرد که بانک رکس نرخ ها را تنها 75 واحد پایه افزایش خواهد داد.

در همین راستا و پس از این خبر، جفت ارز EUR/SEC به پایین ترین حد روزانه سقوط کرد.

RBA در جلسه معاملاتی آسیا اعلام کرد که قصد دارد از این پس نرخ بهره را با سرعت کمتری افزایش دهد. آنها خاطرنشان کردند که نرخ بهره نزدیک به سطح نرمال خود است.

 

[irp posts=”56346″ name=”تجزیه و تحلیل تورم آمریکا(23 شهریور)”]

 

نگاهی به جفت ارزها

 

جفت ارز محبوب EURUSD در حال حاضر حول نرخ ارز مهم 1.0000 دست و پنجه نرم می کند.

در انتظار اخبار تورم، جفت ارز USD/CAD پس از صعود به حدود 1.3344 دوشنبه در آغاز هفته کاری ارز، اکنون به پایین ترین سطح 1.33 بازگشته است.

پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا نیز در حال حاضر رکود داشته است و حول قیمت 1.1433 دست و پنجه نرم می کند.

ین ژاپن و دلار آمریکا همچنان بالای 143 معامله می شوند و وضعیت آن کاملاً شبیه پوند-دلار خنثی است.

در نهایت، قیمت طلا در حال حاضر در حدود قیمت 1669 دلار در هر اونس معامله می شود.

https://donyaye-trade.com/news/forex-news-september-20

[irp posts=”56325″ name=”رویدادهای اخیر بازار فارکس (22 شهریور)”]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.