قوانین جدید ایران، رمزارزهای خارجی را ممنوع می‌کنند

قوانین جدید ایران، رمزارزهای خارجی را ممنوع می‌کنند

گزارشات اخیر بدست آمده نشان می‌دهند که سخت‌گیری‌های دولت ایران در مقابل رمزارزهای خارجی، همچنان ادامه دارد. کمیسیون اقتصادی مجلس به تازگی قانونی را مطرح کرده که استفاده از رمزارزهایی را که در خارج از کشور استخراج شده‌اند را ممنوع می‌کند. به علاوه دولت به دنبال راهی برای ایجاد چهارچوبی قانونی جهت استخراج رمزارزها در داخل کشور است. طبق اخباری که در روز جمعه توسط آژانس خبری تسنیم منتشر شد، قانون‌گذاران مصوبه‌ای را با نام حمایت از استخراج رمزارزها و مدیریت بازار داخلی صرافی‌ها بیان کردند که اولین بار در دوم تیر ماه مطرح شده بود.

 

[irp posts=”30199″ name=”10 تا از بهترین کیف پول‌های بیت کوین در سال 2020 و 2021″]

 

اگر این مصوبه تصویب شود، باعث می‌شود تا بانک مرکزی ایران، مجری قانونی صرافی رمزارزها در ایران شود. تحت این مصوبه، تمامی رمزارزها در ایران مشمول پرداخت مالیات هستند، به غیر از آنهایی که ملی خواهند بود. طبق این اخبار، بنظر می‌رسد که دولت قصد دارد تا توکنی ملی را وارد بازار کند که هنوز از آن پرده‌برداری نشده است. البته ممکن است این بیانیه اشاره به رمزارزهایی داشته باشد که در ایران استخراج می‌شوند. چرا که بانک مرکزی ایران نیز قبلا اعلام کرده بود که تمامی دارایی دیجیتالی در ایران، باید در همین کشور استخراج شده باشند.

قوانینی جدید در ایران برای رمزارزها تصویب خواهند شد.این بیانیه باعث می‌شود تا تمامی فعالیت‌های استخراج و ماینینگ، تحت نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گیرند. همچنین شرکت‌هایی که دارای گواهی از این وزارت باشند، جهت بهره‌وری از انرژی، باید با وزارت انرژی نیز در ارتباط باشند. استخراج رمزارزها در ایران، از سال 2019 تا به کنون قانونی شده و شرکت‌ها قادر به دریافت گواهی فعالیت شده‌اند. البته رئیس جمهور کشور، حسن روحانی، در خرداد ماه اعلام کرد که استخراج رمزارزها در کشور تا ماه مهر غیرمجاز خواهد شد.

 

[irp posts=”30145″ name=”آموزش ساخت کیف پول بیت کوین در بلاک چین کمتر از 10 دقیقه!”]

 

مراجع قانونی نیز بشدت با افرادی که به صورت غیرقانونی اقدام به ماینینگ کنند، برخورد می‌کند و آنها را بابت استفاده از انرژی نیز جریمه خواهد کرد؛ چرا که در فصل تابستان تقاضا برای برق و انرژی در کشور بسیار زیاد است. در تیر ماه، جناب روحانی اعلام کرد که نیاز است تا رمزارزها در ایران قانونی شوند تا بتوان از افراد فعال در آن حوزه محافظت نمود. همچنین وی دستور به تحقیق و بررسی در این زمینه به منظور ایجاد چهارچوبی قانونی برای آن را نیز صادر کرده است.(در ادامه مقاله چشم انداز استخراج ارزهای دیجیتال و قانون گذاری مالیاتی رمز ارزها در آمریکا را مطالعه کنید.)

 

[irp posts=”42695″ name=”اتریوم، بیت کوین را شکست می‌دهد”]

 

لینک منبع:https://cointelegraph.com/news/proposed-bill-in-iran-could-ban-all-foreign-mined-cryptocurrencies

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.