پیش بینی قیمت لایت کوین در سالهای 2021 تا 2030

پیش بینی قیمت لایت کوین

لایت کوین یکی از ارزهای دیجیتال نسبتا محبوب در بازار محسوب می شود. لایت کوین هارد فورکی از بیت کوین محسوب می شود. از این رو به نوعی می توان گفت که آینده لایت کوین به نوعی به آینده بیت کوین گره خورده است. اما سوال این است که بر اساس تاریخچه قیمت لایت کوین می توان برای این ارز دیجیتال ارزشی بالغ بر هزار دلار تصور کرد؟ در ادامه بر اساس فاکتورهای مختلف دست به پیش بینی قیمت لایت کوین 2021 و پیش بینی قیمت لایت کوین 2025 خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

لایت کوین، هارد فورکی از بیت کوین

قبل از این که بخواهیم به پیش بینی قیمت لایت کوین بپردازیم باید ابتدا اساس این ارز دیجیتال و بنیاد آن را به خوبی بشناسیم. همانطور که در بالا گفتیم لایت کوین هارد فورکی از بیت کوین است.

اگر با مفهوم فورک – هارد و سافت – آشنایی ندارید باید بگوییم که فورک اصطلاحی در دنیای ارزهای دیجیتال است. فورک در اصطلاح به معنی شاخه یا منشعب شدن است. بنابراین وقتی می گوییم لایت کوین یک فورک از بیت کوین است بدین معنی است که لایت کوین انشعابی از بیت کوین محسوب می شود. این موضوع درست شبیه انشعاب شدن چند مسیر رودخانه از یک چشمه است. گرچه هر کدام از این رودخانه ها مسیر خودشان را می روند، اما به هر حال آبی که در آن جریان دارد از یک سرچشمه و یک اساس است.

بنابراین اساس و پایه لایت کوین برگرفته از بیت کوین است. این اساس عبارتند از نوع کارکرد، نحوه فعالیت، نوع شبکه بلاکچین و چند مورد دیگر.
اما مسئله هارد فورک و سافت فورک نشان می دهد که این انشعاب تا چه اندازه جدی است! در واقع اگر سافت فورک به معنی اصلاح کوچک و بازگشت به مسیر اصلی شبکه و هارد فورک به معنی انشعاب کامل و تشکیل شبکه ای جدید است.

به عبارت ساده تر در سافت فورک تغییر چندانی در پایه و اساس شبکه داده نمی شود و تنها برخی از موارد مربوط به شبکه اصلاح می شود. بلاکچین بیت کوین به سبب داشتن توسعه دهندگان متعدد عملا هر چند وقت یک بار دچار سافت فورک می شود و این مسئله باعث بهبود عملکرد شبکه اصلی بلاکچین بیت کوین می شود. اما در سافت فورک یک یا چند مورد از اساس و پایه شبکه اصلی تغییر می کند. به طور مثال اگر در شبکه جدید نحوه تشکیل بلوک یا زمان آن تغییر کند عملا مسیر جدیدی در شبکه ایجاد می شود که به آن هارد فورک گفته می شود.

بنابر آن چیزی که در ابتدا گفتیم لایت کوین یک هارد فورک – قدیمی ترین هارد فورک – بیت کوین محسوب می شود. بنابراین اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم، لایت کوین در موارد اساسی و پایه ای هم ارز با بیت کوین است اما تفاوت های عمده ای نیز بین آن ها وجود دارد. این مسئله از نظر تشخیص پیش بینی قیمت لایت کوین اهمیت بالایی دارد.

 

[irp posts=”30264″ name=”لایت کوین در انتظار انفجار قیمت؟”]

 

آینده لایت کوین
پیش بینی قیمت لایت کوین در سال 2021

پیش بینی قیمت لایت کوین و تفاوت ها و شباهت های آن با بیت کوین

همانطور که در بالاتر بیان کردیم برای تشخیص روند تاریخچه قیمت لایت کوین یکی از شاخص ها بیت کوین است. چرا که لایت کوین یک هارد فورک از بیت کوین است.
بنابراین فارغ از تفاوت های عمده بین این دو شبکه که در ادامه بیان خواهیم کرد، مهمترین مسئله شباهت های بین لایت کوین و بیت کوین است. این مسئله از دو جنبه اهمیت دارد. اول این که بیت کوین ارزشمند ترین و مهمترین ارز بازار محسوب می شود و تسلط بالایی در بازار دارد. در واقع روند کلی بیت کوین مشخص کننده روند اصلی بازار است.

از طرف دیگر با مشخص کردن شباهت ها میان بیت کوین و لایت کوین می توان همبستگی این ارز به بیت کوین و روند قیمتی آن را مشخص کرد. با توجه به این که تعداد معاملات بیت کوین همواره بیشتر سایر ارزها می باشد، همواره چند قدم جلوتر از کلیت بازار حرکت می کند. از این رو با توجه به روند نموداری این ارز می تواند تاریخچه قیمت لایت کوین را به نوعی حدس زد.

اگر وایت پیپر بیت کوین را خوانده باشید و یا کمی بنیاد این ارز دیجیتال آشنا باشید به خوبی می دانید که این ارز دیجیتال عملا با هدف تسهیل نقل و انتقال مالی و دور زدن پروتکل های دولتی و اداری و … طراحی شده است. به عبارت ساده تر شما با استفاده از بیت کوین می توانید یک انتقال امن و جهانی را بدون هیچ گونه محدودیت و پروتکل های رایج دولتی تجربه خواهید کرد. این هدف اصلی بیت کوین بود که در تلاش برای تحقق آن است.

اما در این مسیر چندین مشکل وجود داشته و دارد. برخی از این مشکلات به واسطه تغییرات جزئی – سافت فورک – قابل حل و جبران است، اما برخی دیگر از این مشکلات عملا نیاز به یک تغییر بنیادی دارد. به طور مثال زمان ساخت یک بلوک انتقال در شبکه بلاکچین بیت کوین ده دقیقه است. این در حالی است که برای انتقال مالی حداقل باید 6 بلاک ساخته و تایید شود. بنابراین یک انتقال مالی در شبکه بیت کوین حداقل به یک ساعت– 60 دقیقه – زمان احتیاج دارد. اما این چیزی نیست که عملا در نقل و انتقال مالی به عنوان یک عامل و فاکتور مناسب بتوان به آن نگاه کرد.

لایت کوین بر اساس حل این مشکلات عدیده و اساسی با تغییر در شبکه اصلی به بازار معرفی شد. به طور مثال در مورد همین مسئله گفته شده، لایت کوین زمان ساخت بلاک را به 2.5 دقیقه کاهش داده است. بنابراین سرعت تولید و تایید بلاک به یک چهارم کاهش پیدا کرده است.

بنابراین این مسئله نشان می دهد که لایت کوین عملا می خواهد به عنوان ارز اصلی مبادلاتی خودش را معرفی کنند. برخی از اقتصاددان ها معتقد هستند که رابطه بین بیت کوین و لایت کوین چیزی شبیه به رابطه بین طلا و دلار است. طلا همواره با ارزش است، اما این دلار است که در مبادلات مالی از آن استفاده می شود.

بر این اساس بسیاری معتقد هستند که عملا لایت کوین می تواند آینده خوبی داشته باشد. البته این آینده خوب زمانی تضمین شده است که بیت کوین همچنان بتواند قدرت خود را در بازار حفظ کند و همواره مانند طلا ارزشمند باشد. (اگر میخواهید بدانید لایت کوین بهتر است یا بیت کوین این مقاله را بخوانید.)

پیش بینی قیمت لایت کوین 2021

 

[irp posts=”30199″ name=”10 تا از بهترین کیف پول‌های بیت کوین در سال 2020 و 2021″]

تحلیل و پیش بینی قیمت لایت کوین

اما بیایید کمی دقیق در مورد پیش بینی قیمت لایت کوین 2025 صحبت کنیم. وقتی در مورد پیش بینی قیمت لایت کوین 2025 و پیش بینی قیمت لایت کوین 2021 یا پیش بینی قیمت لایت کوین 2025 صحبت می شود، سرمایه گذاران نظرات متفاوتی به یکدیگر دارند. در این بین نظر دو گروه از این فعالان اقتصادی طرفدار بیشتری دارد.

گروه اول معتقد هستند که لایت کوین همواره می تواند رابطه خود با بیت کوین را حفظ کند و در هر بار حرکت و جهش بازار سعی می کند فاصله خود با بیت کوین را کم و کمتر کند. از این رو می توان قیمت های خوبی برای تاریخچه قیمت لایت کوین در نظر گرفت. از نظر این گروه عملا لایت کوین همیشه می تواند جای پیشرفت داشته باشد، زیرا بیت کوین همواره حرکت صعودی دارد.

اما گروه دوم نظری کاملا متفاوت دارد. گروه دوم معتقد هستند که عملا بیت کوین و لایت کوین رابطه چندان قوی با یک دیگر ندارند و لایت کوین عملا نتوانسته انتظارات را از انتقال امن و سریع مالی برآورده کند. به عبارت ساده تر این هارد فورک کمکی به حل مشکل نقل و انتقال های مالی نکرده است.

اما گروه سومی نیز در این بین وجود دارد که رابطه بین بیت کوین و لایت کوین را نزدیک تر از گروه دوم می دانند. اما این گروه معتقد هستند که بیت کوین به انتهای مسیر صعودی خود رسیده است و احتمالا تا مدت ها صعود چندان خاصی نخواهد داشت. بنابراین عملا لایت کون فرصت چندانی برای صعود و رسیدن به قیمت های بالاتر نخواهد داشت و از طرف دیگر با هر سقوط بیت کوین – که بر اساس نظریه این گروه بسیار محتمل به نظر می رسد – لایت کوین به سبب وابستگی که به آن دارد سریع تر و وحشتناک تر از کلیت بازار از بیت کوین تبعیت می کند.

در ادامه مقاله استخراج لایت کوین را بخوانید.

 

آینده لایت کوین

سوال های متداول

1- نهایت پیش بینی قیمت لایت کوین در سال 2021 چه خواهد شد؟
با توجه به تمامی چیزهایی که بیان کردیم، به نظر می رسد بیت کوین و روند قیمتی آن همه چیز را در مورد تاریخچه قیمت لایت کوین مشخص می کند. با توجه به این که بیت کوین در این روزها در حالت نسبتا متعادلی به سر می برد و البته با توجه به این که این روزها بیت کوین موقعیت مناسبی برای صعود دارد احتمالا می توان حداقل برای آینده نزدیک افزایش قیمت لایت کوین و صعود آن را پیش بینی کرد.

اما از طرف دیگر بیت کوین در این روزها سلطه کمتری به بازار داد – 37 درصد – بنابراین این چالش ایجاد می شود که آیا این سلطه کمتر می شود یا خیر؟ پاسخ به این سوال می تواند پیش بینی قیمت لایت کوین 2025 را مشخص کند.

2- پیش بینی قیمت لایت کوین 2021 و 2025 چگونه است؟
به طور کلی می توان گفت که بر اساس تمامی چیزهایی که بیان کردیم، احتمالا در سال 2021 لایت کوین بتواند تا مرز 250 دلار حرکت کند و در سال 2025 احتمالا این رقم به حدود 700 دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

 

[irp posts=”46624″ name=”آیا روزهای نزولی بیت کوین تمام شده است؟”]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.