لایت کوین بهتر است یا بیت کوین، مناسب و کم خطر ترین رمز ارز برای معامله

لایت کوین بهتر است یا بیت کوین

لایت کوین بهتر است یا بیت کوین؟ این شاید یکی از سوال های مهم بین سرمایه گذاران مختلف بازار ارزهای دیجیتال باشد. در واقع لایت کوین سعی کرده است به نوعی جا پای جای بیت کوین بگذارد و ساختاری مشابه ساختار بیت کوین داشته باشد. البته لایت کوین معتقد است که نقاط ضعف بیت کوین را بررسی و برطرف کرده است. از این رو برخی از فعالان اقتصادی معتقد هستند که لایت کوین می تواند در ادامه خودش را به عنوان ارز جایگزین بیت کوین معرفی کند. حال در ادامه می خواهیم بدانیم لایت کوین بهتر است یا بیت کوین؟ برای پاسخ به این سوال تفاوت‌ها و شباهت‌های لایت کوین و بیت کوین را مورد بررسی قرار می دهیم. با ما همراه باشید.

لایت کوین بهتر است یا بیت کوین؟ پاسخ از نظر ساختاری

بیت کوین ارز دیجیتالی است که با کارکرد نقل و انتقال مالی به دنیا معرفی شد. این ارز دیجیتال توانست در مدت کوتاه – چند سال – کارکرد خودش را تا حدودی اثبات کند و تبدیل به یکی از با ارزش ترین سهام ها در کل دنیا شود. به بیان ساده تر امروز ارزش بازار بیت کوین برابر با ارزش بازار فرانک سوئیس – چهارمین ارز مطرح دنیا – محسوب می شود.

بیت کوین بر اساس انتقال سریع، امن و خارج از پروتکل های عادی دولت ها و نهاد های نظارتی توانست نظر بخش بزرگی از جامعه اقتصادی را به خود جلب کند و همین مسئله باعث شد که ارزش بیت کوین امروز برابر با ارزش طلا و حتی از آن بیشتر باشد.

اما مسئله ای که وجود دارد این است که بیت کوین به عنوان یک ارز قابل انتقال به بازار معرفی شده است و نه به عنوان چیزی شبیه به طلا! به عبارت ساده تر شبکه بیت کوین مادامی زنده است که کاربران به واسطه آن به نقل و انتقال مالی بپردازند. در حالی که ارزش بیت کوین به اندازه ای بالا رفته است که عملا کمتر کسی می تواند از بیت کوین به عنوان عامل خرید و فروش استفاده کند. البته واحد های ساتوشی تا حدودی این مسئله را حل کرده اند و سعی شده است با استفاده از این واحد ها این مسئله تا حدودی حل شود.

اما داستان بیت کوین به همین جا ختم نمی شود. در واقع برای ساخت هر بلوک در شبکه بلاکچین بیت کوین حدود 10 دقیقه زمان لازم است و برای تایید یک تراکنش حداقل به ساخت و تایید 6 بلوک نیاز است. بنابراین عملا برای نقل و انتقال مالی بین دو نفر یا دو آدرس حداقل باید یک ساعت منتظر بود. در حالی که در واقعیت این زمان بیشتر است.

به عبارت ساده تر ماینرها تصمیم می گیرند که سراغ چه تراکنشی بروند و چه تراکنشی را کنار بگذارند. از این رو اگر یک تراکنش از نظر کارمزد برای ماینرها جذاب نباشد ممکن است روزها در صف انتظار باقی بماند. شبکه جدید لایتنینگ در بلاکچین بیت کوین به نوعی سعی کرده این مسئله را پوشش دهد اما در نهایت باید قبول کرد که این موضوع از چالش ها و ضعف های اساسی شبکه بیت کوین محسوب می شود.

 

[irp posts=”30356″ name=”استخراج لایت کوین رایگان با گوشی / کامپیوتر”]

 

تفاوت‌ها و شباهت‌های لایت کوین و بیت کوین

لایت کوین بهتر است یا بیت کوین؟ از نظر ساختاری – بخش دوم

بیایید با یک مثال به این موضوع نگاه کنیم. فرض کنیم دنیا قبول کرده است که از بیت کوین به عنوان یک ارز مبادلاتی استفاده کند. بنابراین شما وقتی می خواهید از سوپرمارکت سر کوچه خودتان شیر تهیه کنید اصولا باید بتوانید با پرداخت مقدار مشخصی بیت کوین – ساتوشی – این خرید را انجام دهید.

اما مسئله ای که وجود دارد این است که برای این که این خرید انجام شود شما باید کارمزد نسبتا قابل توجهی را برای شبکه در نظر بگیرید و همچنین حداقل یک ساعت منتظر باشید تا این انتقال انجام شود! در حالی که با ریال یا دلار می توانستید در چند ثانیه این معامله را تمام کنید. شبکه لایتنینگ نیز زمانی کارایی دارد که شما کیف پول مشترکی با فروشنده داشته باشید. در حالی که این امکان در هر خرید و فروشی میسر نیست.

بنابراین کاملا مشخص است که عملا بیت کوین هنوز گزینه مناسبی برای نقل و انتقال عادی و عمومی شناخته نمی شود. در ضمن مسائلی مانند مشکلات زیست محیطی و اتفاقات پیرامون آن باعث شده است عملا در استفاده از بیت کوین به عنوان یک ارز مبادلاتی شبه هایی ایجاد شود.

مسئله دیگری که وجود دارد امروز بیت کوین را بیشتر به عنوان یک ارز سرمایه ای می دانند تا یک ارز قابل معامله! در واقع تنها هدف از خرید و فروش بیت کوین جنبه سرمایه ای و سودآوری آن است. بنابراین اگر بخواهیم واقع نگرانه تر به موضوع نگاه کنیم، عملا بیت کوین از هدف اصلی خود به عنوان یک عامل نقل و انتقال مالی فاصله گرفته است و این مسئله نه چندان خوبی برای بازار ارزهای دیجیتال و به خصوص خود بیت کوین است. فراگیر شدن استراتژی هودل کردن بیت کوین در بین سرمایه گذاران نشان می دهد که این ارز بیشتر به عنوان یک عامل سرمایه گذاری مطرح می باشد تا یک عامل نقل و انتقال مالی!

پس همانطور که می بینیم بیت کوین ضعف های اساسی در مسیر تبدیل شدن به یک ارز مبادلاتی را دارد. این ضعف هایی است که لایت کوین سعی کرده است آن ها را بررسی و حل کند. بنابراین عملا در پاسخ سوال لایت کوین بهتر است یا بیت کوین می توان اینگونه گفت که از نظر ساختاری لایت کوین توانسته نقاط ضعفی مانند زمان زیاد ساخت بلوک – تقلیل به 2.5 دقیقه – و … را به نوعی برطرف کند. البته این کم کردن زمان ساخت بلوک عملا امنیت این شبکه را زیر سوال می برد و این هم ضعفی است که شبکه لایت کوین دارد!

 

[irp posts=”30059″ name=”لایت کوین چیست؟ و آینده ارز لایت کوین چگونه است؟”]

 

لایت کوین بهتر است یا بیت کوین

لایت کوین بهتر است یا بیت کوین؟ بررسی از نظر ارزش بازار

اما بیایید از نظر ارزش بازار ببینیم که لایت کوین بهتر است یا بیت کوین؟ در واقع اگر بخواهیم با عنوان یک سرمایه گذار به بازار ارزهای دیجیتال نگاه کنیم کدام یک را به عنوان محل سرمایه گذاری انتخاب می کردیم؟

دقیقا نمی توان گفت که از نظر سرمایه گذاری لایت کوین بهتر است یا بیت کوین، چرا که از نظر چارت نموداری تقریبا لایت کوین پیرو بیت کوین بوده و هر دو در یک جهت حرکت کرده اند. در واقع اوج و فرود های لایت کوین شباهت زیادی به اوج و فرود ها و روند نموداری بیت کوین دارد. از این رو می توان گفت که با جهش قیمتی بیت کوین بهترین انتخاب می تواند لایت کوین باشد. چرا که به فاصله کمی از بیت کوین، لایت کوین شروع به حرکت می کند.

اما یک سوال اساسی و مهم مطرح می شود و آن این است که اساسا بازار بیت کوین جای رشد دارد یا خیر؟ در واقع مهمترین جنبه سوال لایت کوین بهتر است یا بیت کوین؟ این مسئله است که آیا بیت کوین می تواند به ارقام بالاتری برسد یا خیر؟

تجربه نشان داده است که بیت کوین همواره مستعد صعود است و به فواصل مشخصی صعود های بسیار جذابی را پشت سر گذاشته است. از این رو عملا می توان اینگونه نتیجه گیری کرد که احتمالا در آینده نیز بیت کوین بتواند به ارقام 6 رقمی هم برسد.

بنابراین کاملا منطقی است که بخواهیم به دید سرمایه گذاری به بیت کوین نگاه کنیم. همچنین همانطور که گفته شد لایت کوین همواره پیرو بیت کوین بوده، بنابراین با شروع حرکت بیت کوین، لایت کوین خودش را بالاتر می کشد و می تواند عملا به عنوان یک ارز قابل سرمایه گذاری خودش را معرفی کند.

اما نکته قابل توجه این است که هر چه لایت کوین بیشتر خودش را به رده های بالای جدول نزدیک می کند، عملا سعی می کند فاصله قیمتی خود و بیت کوین را در هر جهش کم و کمتر کند. از این رو به نظر می رسد لایت کوین برای سرمایه گذاری های میان مدت گزینه مناسب تری باشد. البته یک جنبه پاسخ به سوال لایت کوین بهتر است یا بیت کوین؟ استراتژی شماست. این استراتژی شماست که نشان می دهد به دنبال چه سودی در چه موقعیتی هستید. این نکته مهمی است که هیچگاه نباید آن را از خاطر ببرید.

تفاوت‌ها و شباهت‌های لایت کوین و بیت کوین
لایت کوین بهتر است یا بیت کوین؟

 

[irp posts=”31869″ name=”اوج‌گیری بی‌سابقه بیت کوین و مفاد جدید صنعت و معدن برای ماینرها”]

سوالات متداول

1- لایت کوین بهتر است یا بیت کوین؟
نمی توان به صورت دقیق و کامل مشخص کرد که لایت کوین بهتر است یا بیت کوین. در واقع از نظر ساختاری هر کدام از این ارزها ضعف های خاص خودشان را دارند. ضعف هایی که باعث شده است عملا نتوان فعلا به آن ها به دید یک ارز قابل معامله نگاه کرد. از نظر معاملاتی و بازاری نیز، لایت کوین سعی کرده شخضیت و روندی پیرو بیت کوین داشته باشد.

با این تفاوت که لایت کوین با نزدیک تر شدن به بیت کوین سعی می کند فاصله قیمتی خود را در جهش های قیمتی نسبت به بیت کوین کم و کمتر کند. از این رو می توان انتظار داشت که در حرکت های صعودی لایت کوین درصد بالاتری سودآوری داشته باشد.

2- تفاوت‌ها و شباهت‌های لایت کوین و بیت کوین چیست؟
به طور کلی هر دو این ارزها با کارکرد انتقال مالی طراحی و تولید شده اند. هر دو این ارزها بر اساس شبکه بلاکچین و استخراج کار می کنند و از نظر چارت قیمتی نیز رفتار تقریبا یکسانی از خود نشان می دهند. اما از نظر ساختاری لایت کوین سعی کرده است با کم رنگ کردن جنبه امنیتی عملا سرعت نقل و انتقال را افزایش دهد. اما به نظر نمی رسد لایت کوین نیز بتواند با این تغییرات خودش را به عنوان یک ارز قابل معامله تثبیت کند.

و درآخر اگر میخواهید بدانید نگهداری ارز دیجیتال به چه صورت است و اطلاعات بیشتری درباره آن کسب کنید حتما سَری به این مقاله بزنید. 🙂

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.