نقد و بررسی بروکر اف ایکس پریموس FX primus ؟ بروکر اف ایکس پریموس چیست؟

نقد و بررسی بروکر اف ایکس پریموس FX primus ؟ بروکر اف ایکس پریموس چیست؟

میداس سرمایه هیچ کارگزاری را توصیه نمی‌کند محتوای زیر تنها به‌منظور معرفی کارگزار است و کاربران عزیز خودشان باید برای انتخاب کارگزار مناسب تصمیم بگیرند.

بروکر اف ایکس پریموس یک کارگزار پیشرو فارکس است که در بیش از 200 کشور جهان فعالیت می کند و ابزارهای معاملاتی مختلفی از جمله فارکس، فلزات، کالاها، انرژی، سهام و ارزهای دیجیتال را ارائه می دهد.

دفتر مرکزی FX Primus Broker در سال 2009 در لیماسول قبرس تحت نهاد نظارتی CiSEC با شماره مجوز افتتاح شد. 261/14 و شماره ثبت HE 337614 و دفاتر دیگر در آفریقای جنوبی و جمهوری وانواتو در سازمان نظارتی VFSC، با شماره ثبت. 14595 واقع شده است. این نمایندگی به تازگی با کاربران ایرانی شروع به کار کرده است. این کارگزار در برخی از کشورها مانند استرالیا، ژاپن، بلژیک، کره شمالی به مشتریان خدمات ارائه نمی دهد.

طبق وب سایت این بروکر، فناوری، ایمنی و آموزش سه اصل اصلی پریموس هستند. از آنجایی که شروع همکاری با کارگزار برای آزمایش کوتاه مدت نبوده و گمان می رود که همکاری طولانی مدت باشد و کارگزار پس از مدت کوتاهی بازار ایران را ترک نکند، طی رایزنی ها، خدمات ویژه ای مانند پشتسبانی فارسی، امکان ثبت نام با مدارک ایرانی مانند کارت ملی، قبوض آب و برق، شارژ و برداشت ریال برای مشتریان ایرانی اضافه می شود.

حساب های بروکر اف ایکس پریموس

انواع حساب ها در FX Primus به گونه ای طراحی شده اند که می توانید حسابی را انتخاب کنید که به شما کمک می کند با هر میزان سرمایه و هر استراتژی معاملاتی سود بیشتری داشته باشید. چهار نوع حساب معاملاتی با حداقل سپرده از 10 دلار تا 25000 دلار، اسپرد ثابت و متغیر، اهرم از 1:500 تا 1:1000 می تواند نیازهای هر مشتری را برآورده کند.

  1. حساب Micro
  2. حساب Variable
  3. حساب ECN
  4. حساب VIP ECN

[irp posts=”55123″ name=”بررسی کامل و ورود به بروکر آی سی ام کپیتال ICM Capital”]

 

برای افراد مبتدی و تازه وارد چه نوع حسابی مناسب است؟

اگر به تازگی معامله در بازار فارکس را شروع کرده اید و نمی خواهید سرمایه زیادی را به خطر بیندازید، دو نوع حساب Micro و variable با حداقل سپرده 10 و 15 دلاری برای شما مناسب است. لوریج 1:1000 قدرت معاملاتی شما را با سرمایه کم بیشتر می کند. اسپرد این حساب ها می تواند با کمترین اسپرد سایر بروکرها رقابت کند. در یک حساب variable می ‌توانید هر دو نوع پاداش، 30% و 100% دیپازیت دریافت کنید که به افزایش معاملات کمک می کند. این نوع حساب محبوب ترین بین کاربران بروکر پریموس است.

چه نوع حسابی مناسب معامله گران حرفه ای فارکس است؟

این نوع معامله گران عموما ترجیح می دهند یک سیستم معاملاتی دقیق طراحی کنند و همه چیز را از قبل پیش بینی کنند. به همین دلیل نوسان اسپرد برای معامله گران حرفه ای جذابیتی ندارد.

با یک حساب ECN، می توانید اسپرد شناور 0.1 داشته باشید و به ازای هر تراکنش10 دلار کمیسیون پرداخت کنید. حداقل سرمایه در این حساب 500 دلار آمریکا است. البته بونوس به این حساب نیز تعلق می گیرد.

حساب مخصوص سرمایه گذاری

یک حساب VIP ECN با حداقل سپرده 25000 دلاری برای سرمایه گذاران با سرمایه بالا مناسب است. واضح است که هر چه سرمایه بیشتر باشد، کارمزد تراکنش کمتر می شود و کارمزد این حساب نصف کمیسیون حساب ECN است. با توجه به اینکه اهرم در حساب های سرمایه بالا ریسکی است و ریسک از دست دادن سرمایه را افزایش می دهد، اهرم در این حساب در نهایت 1:500 است.

آیا بروکر اف ایکس پریموس یک کارگزار امن برای سرمایه گذاری است؟

تمام تراکنش های کارت توسط Primus Global Ltd با آدرس ثبت شده در Kolonakiou 57, Linopetra, 4103, Limassol, قبرس پردازش می شود. بروکر اف ایکس پرمیوس با به کار گیری 4 فاکتور اساسی امنیت سرمایه گذاری شما کاربران را تامین خواهد کرد.

  • پول مشتریان جدا از سرمایه شرکت مدیریت می شود، بنابراین در صورت بروز مشکل در سرمایه شرکت، پول سرمایه گذاران به همان شکل دست نخورده می ماند.
  • به عنوان یک اقدام امنیتی اضافی، اف ایکس پریموس بیمه غرامت حرفه ای 5 میلیون یورویی ایجاد کرده است.
  • FXPRIMUS بیش از سرمایه شما زیان را پوشش می دهد، یعنی اگر ضرر تراکنش ها بیشتر از سرمایه باشد، حساب منفی نمی شود و ضرر تراکنش های قبلی از سپرده بعدی کسر نمی شود.
  • Boudica Client Trust به عنوان یک سازمان شخص ثالث بر امنیت و سرعت فرآیند برداشت نظارت می کند.

چگونگی واریز وبرداشت در بروکر اف ایکس پریموس

کارگزاران Fxprimus در بیش از 200 کشور جهان مشتری دارند و طبیعی است که روش های سرمایه گذاری رایج در هر منطقه برای راحتی مشتریان اجرا شود. واریز و برداشت در هر حالت واریز و برداشت رایگان بوده و در صورت وجود کارمزد توسط کارگزار پرداخت می شود. واریز و برداشت از دوشنبه تا جمعه، 7:00 تا 21:00 GMT + 2، در هر ماه تقویمی، در همان روز کاری تایید می شود و اگر واریز و برداشت خارج از ساعات کاری کارگزار باشد، در اولین روز ساعت و روز کاری بررسی و تایید می شود.

از آنجایی که در ایران به دلیل تحریم ها نمی توان از تمامی روش های معاملاتی و برداشت ها استفاده کرد و روشی مشابه بیت کوین در دسترس مصرف کنندگان ایرانی زمان بر است، روش واریز و برداشت ریالی با استفاده از بستر WebCharge برای مصرف کنندگان ایرانی معرفی شده است.

کلیه واریزها و برداشت ها نزد کارگزار Fxprimus باید توسط شخصی که حساب را نزد کارگزار افتتاح کرده است انجام شود و در صورت واریز به شخص ثالث، وجه در حساب مسدود شده و فقط به آن شخص عودت داده می شود که سپرده گذاری کرده است.

شناخت رگوله های بروکر اف ایکس پریموس

کمیسیون بورس و اوراق بهادار قبرس (CySEC) تنظیم کننده اصلی Primus Global LTD است.

این شرکت در چارچوب قانون نهادهای مالی اتحادیه اروپا 2014/65 / اتحادیه اروپا یا MiFID II و پنجمین دستورالعمل فرهنگی اتحادیه اروپا فعالیت می کند. طبق دستورالعمل اتحادیه اروپا ، صندوق جبران خسارت سرمایه‌گذاران (CIF) از سپرده‌های مشتریان تا حداکثر 20000 یورو محافظت می‌کند. این ویژگی متعلق به اتحادیه اروپا است و برای ایرانیان قابل استفاده نیست.

چه نماد هایی در بروکر اف ایکس پریموس قابل معامله هستند؟

انتخاب دارایی برای معامله با این کارگزار بسیار محدود است و برای هیچکس مناسب نیست، به جز معامله گران کوچک، مبتدی و بی تجربه. تنها 40 جفت ارز برای معامله در دسترس است. همچنین دارای 4 نوع کالابرای معامله وجود دارد. فقط4 نوع رمز ارز برای معامله کردن در این بروکر وجود دارد که عبارتند از بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و لیت کوین.

بروکر FX PRIMUS کارگزاری با امتیاز کم است که با ارائه حساب های مختلف و هزینه های اسپرد مناسب قادر به خدمت رسانی طولانی مدت به مشتریان خود می باشد. اگرچه این بروکر قوانین بین المللی صحیحی برای فعالیت در اروپا دارد، اما متاسفانه این امر شامل حال کاربران ایرانی نمی شود و باید از حداقل امتیازات این بروکر بهره مند شوند.

مزایای بروکر اف ایکس پریموس

حساب پم اساتید

حساب پم اساتید به شما این فرصت را می دهد تا نتایج فروش خود را به اشتراک بگذارید، سرمایه گذاران را جذب کنید و در ازای آن کمیسیون یا کارمزد دریافت کنید.

حساب پم مشتریان

اگر یک معامله گر مبتدی هستید یا زمان کافی برای معامله ندارید، می توانید به عملکرد معامله گران حرفه ای نگاه کنید و معاملات آنها را به طور خودکار کپی کنید.

بونوس 30%

با حداقل سپرده 500 دلاری، می توانید 30 درصد پاداش سپرده تا سقف 1500 دلار دریافت کنید.

ابزارهای معاملاتی

اف ایکس پریموس تمام راه حل های تجاری مورد نیاز خود را از یک ماژول قدرتمند Platinum API که یک نقطه دسترسی به یک حساب تجاری قدرتمند است تا Expert، VPS و دستگاه های محاسباتی به شما ارائه می دهد.

آموزش باز کردن حساب در بروکر اف ایکس پریموس

مشتریان مستقر در ایران می توانند از طریق دفتر اماراتی این کارگزار در بروکر fxprimus حساب باز کنند. شما می توانید بدون نیاز به پاسپورت یا مدرک اقامت در خارج از ایران، حساب خود را با این کارگزار تأیید کنید، بلکه فقط با مدارکی برای اثبات اقامت خود مانند کارت ملی، گواهینامه و قبض آب و برق انجام دهید. فقط با یک IB معتبر باید ایجاد حساب کنید.

برای افتتاح حساب اول باید وارد سایت FX PRIMUS شوید.

بعد شما مستقیما به صفحه افتتاح حساب هدایت می شوید. مشابه عکس زیر در بالا سمت راست روی گزینه sing up کلیک کنید.

اف ایکس پریموس
آموزش باز کردن حساب در بروکر اف ایکس پریموس

سایت بروکر fxprimus فیلتر نیست، بهتر است فیلتر شکن را هنگام باز کردن حساب غیرفعال کنید. این سایت از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند. زبان سایت را به زبان انگلیسی تنظیم کنید و ویدیوی گام به گام را برای باز کردن یک حساب آموزشی دنبال کنید. بعد از انتخاب گزینه sing up وارد صفحه پایین می شوید.

 

[irp posts=”54897″ name=”معرفی و بررسی بروکر تریدرز وی”]

 

نقد و بررسی بروکر اف ایکس پریموس FX primus ؟ بروکر اف ایکس پریموس چیست؟
REGISTER NOW

باید مراحل زیر را برای افتتاح حساب به ترتیب انجام دهید.

  1. Account Type: روی گزینه Individual بگذارید.
  2. First Name: اسم خود را با حروف لاتین و مطابق با مدرک شناسایی وارد کنید.
  3. Last Name: نام خانوادگی خود را با حروف لاتین طبق مدارک شناسایی خود وارد کادر کنید.
  4. ایمیل هایی را وارد کنید که قبلاً در کارگزار ثبت نام نکرده اید و به آنها دسترسی دارید. کد تأیید حساب از طریق ایمیل ارسال می شود و آدرس ایمیل ورود به کابین، نام کاربری شما خواهد بود.
  5. ایران در لیست کشورها ی بروکر نیست پس امارات را به عنوان کشور انتخاب کنید.
  6. کد کشور امارات متحده عربی برای شما ظاهر می شود. برای نشان دادن اینکه مشتری ایرانی هستید، شماره تلفن را به عنوان مثال با کد 0098 به جز صفر اول شماره موبایل وارد کنید.

(مثال:00989152025587 )

  • رمز عبور را انتخاب کنید رمز عبور باید 8 کاراکتر باشد و شامل حروف بزرگ و کوچک، اعداد و کاراکترهای خاص مانند @، *، و انگلیسی باشد.

در نهایت، هر دو شرایط و ضوابط را فعال کنید و روی REGISTER NOW کلیک کنید.

نقد و بررسی بروکر اف ایکس پریموس FX primus ؟ بروکر اف ایکس پریموس چیست؟
VERIFY EMAIL ADDRESS

کارگزار کد تأیید را به آدرس ایمیل شما ارسال می کند. در این صفحه باید کد تایید را وارد کنید و روی VERIFY EMAIL ADDRESS کلیک کنید. در این مرحله کابین شما باز می شود و وارد صفحه کابین شخصی می شوید که برای دسترسی به کابین خصوصی نام کاربری آدرس ایمیل شما و رمز ورود رمز عبوری است که در مرحله قبل انتخاب کرده اید.

برای تکمیل مراحل ثبت نام، مطابق تصویر بالا از میان گزینه های صفحه میانی، گزینه Personal Details را انتخاب کنید.

 

اف ایکس پریموس
Personal Details

 

این صفحه دارای فرمی برای پر کردن اطلاعات شخصی است، همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است. گزینه ها باید به ترتیب زیر پر شوند.

  • First name. نام خود را به لاتین وارد کنید مانند قسمت قبل.
  • Last Name: نام خانوادگی را به لاتین وارد کنید مانند قسمت قبل.
  • برای انتخاب زبان سایت گزینه فارسی ندارد همان انگلیسی را وارد کنید.
  • آدر محل زندگی خود را به زبان لاتین مانند مدارک احراز هویت باشد.
  • در قسمت city شهری که در آن سکونت دارید وارد کنید.
  • در قسمت Zip/Postal Code کد 10 رقمی پستی محل سکونت خود را وارد کنید.
  • پر کردن قسمت State اجباری نیست.
  • در فیلد Country در قسمت قبل کشور امارات عربی انتخاب شده است.
  • در فیلد Phone Nuber شماره همراه خود را باید بررسی کنید که به درستی وارد شده باشد.
  • Primary Email Address از قبل وارد شده است فقط نیاز به بررسی آن است که به درستی وارد شده باشد.
  • در قسمت Date Of Birth تاریخ تولد خود را به میلادی باید وارد کنید. بابت این کار می ‌توانید با سرچ کلمه تبدیل تاریخ در گوگل تاریخ تولد خود را به میلادی تبدیل کنید.
  • کشور امارت دوباره در قسمت Nationality وارد شود.
  • جنسیت خود را قسمت Gender وارد کنید. (Female= زن و Male= مرد)

دو سوال بعدی در مورد سابقه سیاسی و محل اقامت آمریکایی ها است. هر دو را با NO پاسخ دهید. بررسی کنید که شرایط و ضوابط را قبول دارید و در پایان بر روی PROCEED کلیک کنید.

 

نقد و بررسی بروکر اف ایکس پریموس FX primus ؟ بروکر اف ایکس پریموس چیست؟
PROCEED

 

شما به طور خودکار از مرحله قبل به این صفحه هدایت می شوید تا فرم درخواست باز کردن حساب تجاری فعال شود.

Trading Platform: در این فیلد پلتفرم 4MT را انتخاب کنید.

Account Type: بسته به نیازی که در معاملات دارید یک اکانت حساب تجاری انتخاب کنید.

Leverage: بر اساس نیازهایتان لوریج خود را انتخاب کنید.

Deposit Currency: USD را به عنوان ارز پایه معاملات انتخاب کنید.

در نهایت روی گزینه PROCEED کلیک کنید تا به مرحله بعد هدایت شوید.

 

اف ایکس پریموس
سوابق مالی

 

این فرم می خواهد سوابق مالی، حوزه درآمد و فعالیت شما را بداند، تکمیل این فرم مطابق با مقررات مبارزه با پولشویی کارگزاران معتبر الزامی است. طبق دستورالعمل زیر گزینه ها را تکمیل کنید.

  1. What is your level of education؟ انتخاب گزینه Professional Qualification
  2. Intended Purpose and Nature of Trading: انتخاب کردن گزینه Investment
  3. Employment Status: انتخاب کردن گزینه Student
  4. Estimated Net Worth (USD): انتخاب کردن گزینه 0 – 25,000
  5. Estimated Annual Income (USD): انتخاب کردن گزینه 25,000 – 75,000
  6. Estimated Investment Amount (USD): انتخاب کردن گزینه 25,000 – 75,000
  7. Source of Funds: انتخاب کردن گزینه Employment / Business Proceeds
  8. Source of Wealth: انتخاب کردن گزینه گزینه Employment / Income Savings
  9. Expected origin of incoming funds to the trading account: انتخاب کردن گزینه Electronic payment / e-Wallet

به سوال آخر با yesجواب دهید و در انتها بر روی PROCEED کلیک کنید در این مرحله وارد صفحه واریز دلار به حساب تجاری می شوید اما مایل نیستیم قبل از تایید سند وجهی را به حساب واریز کنیم. بنابراین مطابق تصویر زیر به صفحه انتقال مدارک می رویم.

اف ایکس پریموس
ارسال مدارک

احراز هویت کاربران

در سمت چپ صفحه ، منوی کشویی Profile را باز کرده و روی گزینه Documents کلیک کنید. به صفحه ای مشابه تصویر زیر هدایت خواهید شد.

 

نقد و بررسی بروکر اف ایکس پریموس FX primus ؟ بروکر اف ایکس پریموس چیست؟
آپلود مدارک

 

برای تأیید حساب خود در کارگزار fxprimus، به احراز هویت نیاز دارید. برای احراز هویت، باید سندی ارسال کنید که هویت شما را تایید کند. مدرک شناسایی باید دارای مشخصات زیر باشد.

  • کارت ملی، شناسنامه، پاسپورت یا گواهی نامه عکس دار به صورت پشت و رو ارسال شود. حداقل 6 ماه اعتبار مدارک داشته باشند.
  • تصویر اسناد ارسالی باید واضح و به صورت رنگی باشد. دقت کنید طوری عکس یگیرید که چهار گوشه مدارک در تصاویر ارسالی دیده شود.
  • تصاویر تا 5 مگابایت با فرمت PDF ، JPG، GIF، PNG باید در دسترس باشند.
  • نوع سندی را که می خواهید ارسال کنید از قسمت Document Type انتخاب کنید، سپس فایل سند را از Add File آپلود کنید و در پایان بر روی UPLOAD FILES کلیک کنید. اگر تصویر به درستی بارگذاری شود، یک ساعت در زیر تصویر ظاهر می شود. در پایین همین صفحه همانند تصویر زیر قسمتی برای ارسال مدارک اقامت نیز وجود دارد.

برای تایید اقامت خود، باید مدرکی مبنی بر تایید آدرسی که در قسمت جزئیات وارد کرده اید را برای ما ارسال کنید. این سند باید شامل مشخصات زیر باشد:

  • مدارک می تواند قبوض خدماتی مانند برق و گاز صورت حساب بانکی برای ارسال، اسناد بیمه نامه خانه یا خودرو یا مدارک قرارداد باشد.
  • مدارک ارسالی باید دارای 6 ماه اعتبار باشد. و از تاریخ صدور آنها بیشتر از 6 ماه نگذشته باشد.
  • تصاویر مدارک رنگی باشد. چهار گوشه مدارک در عکس کاملا مشخص باشد.
  • تصاویر می توانند در فرمت های PDF، JPG، GIF، PNG، حداکثر 5 مگابایت باشند.

اگر سند به درستی در زیر تصویر بارگذاری شود، یک ساعت نمایش داده می شود. مدارک تاییدیه در این قسمت قابل مشاهده است و از طریق ایمیل به شما اطلاع داده خواهد شد.

بعد از تایید مدارک از سوی کارگزار شما خود را می توانید برای معامله در بازار آماده کنید.

سوالات متداول

1-بروکر اف ایکس پریموس چه نوع بروکری است؟

بروکر اف ایکس پریموس یک کارگزار پیشرو فارکس است که در بیش از 200 کشور جهان فعالیت می کند و ابزارهای معاملاتی مختلفی از جمله فارکس، فلزات، کالاها، انرژی، سهام و ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهد.

2-نمادهای قابل معامله در بروکر اف ایکس پریموس کدامند؟

انتخاب دارایی برای معامله با این کارگزار بسیار محدود است و برای هیچکس مناسب نیست، به جز معامله گران کوچک، مبتدی و بی تجربه. تنها 40 جفت ارز برای معامله در دسترس است. همچنین دارای 4 نوع کالابرای معامله وجود دارد. فقط4 نوع رمز ارز برای معامله کردن در این بروکر وجود دارد که عبارتند از بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و لیت کوین.

در ادامه مقالات لایت فارکس و دلتا اف ایکس را توصیه میکنم مطالعه بفرمایید.

 

[irp posts=”54087″ name=”آموزش ورود و ثبت نام به بروکر ارانته – نقد و بررسی بروکر ارانته “]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.