یک اثر هنری رمزارزی از پیکاسو، برای چندین نفر

یک اثر هنری رمزارزی از پیکاسو، برای چندین نفر

بانک سوئیسی رمزارزمحور Sygnum، با شرکت هنری Artemundi همکاری کرده تا بتوانند سهام‌های جداگانه‌ای از نقاشی پابلو پیکاسو را به ارزش هر یک 6000 دلار، ارائه دهند. این سهام‌ها مجموعا شامل 3.68 میلیون دلار نقاشی پیکاسو هستند. Fillette au beret از طریق فناوری بلاک‌چین به توکن تبدیل خواهد شد. این امر به بسیاری از سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا بتوانند به آثار هنری دسترسی داشته باشند.

[irp posts=”25078″ name=”برنامه ویژه خبری: مردم وارد حوزه رمز ارزها نشوند!”]

این توکن‌های غیرمثلی، به صورت انحصاری، توسط سرمایه‌گذاران موسساتی و سطح‌ بالا قابل خریداری هستند و این مبادلات در SygnEx، پلتفرم تجاری دارایی‌های دیجیتال این بانک، صورت می‌گیرند. این مبادلات از طریق ارز فرانک سوییس و با استفاده از رمزارز پایدار CHF بومی Sygnum، یعنی DCHF صورت خواهند گرفت. مالکیت جداگانه این نقاشی‌ها توسط مراجع قانونی سوئیس شناسایی می‌شود.

مالک مشترک Artemundi، Javier Lumbreras، بر مزایای انقلابی که به‌واسطه مالکیت جداگانه از طریق NFTها ایجاد می‌شود، تاکید کرده و گفت: «اشیاء هنری و فرهنگی که در سراسر جهان وجود دارند، زمانی تنها توسط گروهی از کالکتورهای خاص قابل تهیه بودند. لکن اکنون به سادگی و مستقیما و با امنیت کامل قابل خریداری هستند و نیازی نیست نگران هزینه‌های گزاف ورود آنها به کشور باشید.»

Sygnum اولین شرکتی نیست که قصد دارد تا آثار پیکاسو را به توکن تبدیل کند. در ماه ژوئن، خانه مزایده Soethby، اعلام کرد که با Mira Imaging همکاری کرده تا اثر Le Peintre et son modele پیکاسو را به صورت یک توکن غیرمثلی اتریوم‌محور، به مزایده بگذارد. این توکن از طریق اسکن تمامی میکرون‌های سطح نقاشی ساخته شده و یک نشان رمزنگاری‌شده بی‌نظیر می‌باشد. این NFT را می‌توان با استفاده از یک اسکنر آینه‌ای اسکن کرد، تا هویت و مجوز اثر تایید شود.

[irp posts=”37959″ name=”کلاه‌برداری رمز ارزی در قالب ایلان ماسک”]

البته این طرح توسط Sotehby منتفی شد و این نقاشی به ارزش 3.12 میلیون دلار، آن هم بدون هیچ‌گونه توکن غیرمثلی، به فروش رسید. در ماه گذشته نیز، پروژه The Burned Picasso توسط یک تیم کالکتور هنری به نام Unique One Community، به اجرا درآمد. پس از به ‌نمایش گذاشتن یک طرح از پیکاسو در گالری در Denver، در پایان ماه ژوئن، یک NFT که معرف این اثری هنری بود، ایجاد شد. این مزایده NFT تا دو هفته دیگر نیز برقرار خواهد بود. قیمت ابتدایی این مزایده، 0.25 اتریوم می‌باشد.

[irp posts=”24765″ name=”یارانه انرژی برای استخراج رمز ارزها ارائه نمی‌شود!”]

منبع:

https://cointelegraph.com/news/master-pieces-swiss-bank-issuing-nft-shares-in-picasso-painting-for-6k-each

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.