حل اختلاف توسعه‌دهندگان و ماینرهای اتریوم

حل اختلاف توسعه‌دهندگان و ماینرهای اتریوم

پس‌ازآن که اخبار به‌روزرسانی بزرگی برای اتریوم منتشر شد و مشخص شد که این به‌روزرسانی می‌تواند بر سود ماینرها تأثیر بگذارد، اعتراضاتی از جانب این صنف شروع شد آن‌ها به روش‌های مختلف مخالفت خود با این موضوع را بیان کردند. درنهایت آن‌ها خواستار افزایش پاداش بلاک به 3 اتر و کاهش تدریجی آن در یک بازه زمانی طولانی، یعنی 2 ساله شدند. بر اساس گزارش کوین تلگراف، در طرح بهبود اتریوم به شماره‌ی 3368، پاداش بلاک‌های اتریوم به 3 اتر می‌رسد و در زمان 2 سال آرام‌آرام به 1 اتر کاهش خواهد یافت.

 

[irp posts=”20641″ name=”اتریوم چیست؟استخراج و فروش اتریوم در 5 دقیقه”]

طرح 1559 اتریوم که یکی از پر سر و صداترین طرح‌های بهبود این ارز است در تابستان 1400 اجرا می‌شود. در این طرح شاهد کنترل رشد کارمزدهای اترویم خواهیم بود که این امر تأثیرات زیادی بر سود و درآمد ماینرها می‌گذارد. تیم بکو که توسعه‌دهنده اتریوم است در توییتر خود اعلام کرد که طرح بهبود 3368 ارائه‌شده اما هنوز تصویب نشده است! وی در توییتر خود این طرح را به‌عنوان ملموس‌ترین واکنش ماینرها در رابطه با طرح 1559 معرفی کرد. در روزهای گذشته ماینرها تهدید کرده بودند که با تغییر هش ریت های خود به یک استخر خاص، برای اتریوم مشکل‌ساز خواهند شد.

Red Panda Mining که یکی مشهورترین ماینرهای اتریوم است اعلام کرد که از طرح 3368 حمایت می‌کند و ماینرها نیز طرح نمایش قدرت خود را لغو خواهند کرد. این اظهارات از جانب هر دو طرف این موضوع، نشان می‌دهد که ظاهراً مشکلات در حال حل شدن هستند اما از طرفی صحبت‌های انجام‌شده در انجمن اتریوم نشان از وجود اختلاف‌نظرها در جامعه‌ی این ارز است.

یکی از کاربران به نام Green این طرح را به‌عنوان کمکی به ماینرها دانست که این تغییر ناگهانی را کمی به تعویق می‌اندازد. وی در این رابطه نوشت:

تصمیمات تجاریِ شخصی ماینرها جزو نگرانی کاربران اتریوم نیست. شما [ماینرها] حساب سودها را از کاربران جدا می‌کنید و حساب ضررها را به کاربران مرتبط می‌دانید؟

 

[irp posts=”24998″ name=”استخراج اتریوم پرسودتر از بیت کوین است”]

 

 

در دیگر صحبت‌ها دیده می‌شود که بسیاری از کاربران این تغییر را اجتناب‌ناپذیر می‌دانند اما نسبت به‌سرعت اعمال آن معترض هستند. آن‌ها معتقد هستند که توسعه‌دهندگان به دنبال تسریع ادغام شبکه فعلی اتریوم و اتریوم 2 هستند و این امر به ماینرها فشار وارد می‌کند. DCInvestor درباره این موضوع نوشت:

توافق بر سر این موضوع تنها باعث تأخیر در وقوع اتفاقی غیرقابل‌اجتناب می‌شود؛ آهسته‌آهسته در حال حرکت به سمت ادغام اتریوم ۱ و اتریوم ۲ هستیم. جایی که پاداش استخراج اثبات کار صفر خواهد شد. به نظر من و با توجه به واقعیت قضیه، باید از اقداماتی که سرمایه‌گذاری بیشتر روی تجهیزات استخراج را تشویق می‌کند، پرهیز کنیم.

در این میان ماینرهای زیادی نیز هستند که با طرح 3368 نیز مشکل‌دارند و در زیر توییت Red Panda Mining شاهد بحث و گفتگوهای زیادی هستیم.

اتریوم که به دلیل بالا رفتن کارمزد تراکنش‌ها در شبکه‌ی خود می‌خواهد سریع‌تر اقدام به‌روزرسانی و ادغام کند، با چالش بزرگی مواجه شده است و حالا مجبور است ماینرهای خود را راضی نگه دارد. باید دید درنهایت توسعه‌دهندگان این ارز چه راهکاری برای این مسائل پیدا می‌کنند و چقدر در راضی نگه‌داشتن همه‌ی جوانب موفق خواهند بود.

 

[irp posts=”24759″ name=”قیمت اتریوم رکورد زد”]

 

منبع: https://arzdigital.com/new-eip-hopes-to-quell-tensions-between-ethereum-s-miners-and-developers/

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.