کلاه‌برداری بزرگ در صرافی ترکیه‌ای؛ کشور چین اما در پی تولید ارز دیجیتالی ملی

کلاه‌برداری بزرگ در صرافی ترکیه‌ای؛ کشور چین اما در پی تولید ارز دیجیتالی ملی

کشور ترکیه در روزهای اخیر یکی از خبرسازترین کشورها در حوزه ارزهای دیجیتالی بوده است. این کشور که اخیراً محدودیت‌هایی در رابطه با ارزهای دیجیتالی وضع کرده است، تعدادی از فعالان این حوزه را نیز دستگیر کرده است. روز گذشته خبر از دستگیری چهار تن از کارمندان صرافی وبیتکوین در این کشور را دادیم و اما بعدازآن، اعلام‌شده است که 62 نفر از افراد صرافی تادکس نیز بازداشت‌شده‌اند. این صرافی نیز همانند وبیتکوین، طی روزهای اخیر اعلام کرد که تمام فعالیت‌های خود را متوقف کرده است. این امر باعث ایجاد نگرانی تمامی افرادی شد که مجموعاً 2 تا 10 میلیارد دلار از دارایی‌های دیجیتال آن‌ها در این صرافی بوده است.

 

[irp posts=”29705″ name=”ارزش کل بازار بیت کوین به زیر یک تریلیون دلار کاهش یافت”]

 

در همین حین، خبر رسیده است که مدیرعامل این شرکت، فاروق فاتح اوزر، هفته گذشته این کشور را ترک کرده است. وی در وب‌سایت این صرافی بیان کرده است که حملات سایبری به این صرافی باعث به وجود آمدن شرایط حاضرشده است و از ترس مواجه‌شدن با مقامات دولتی، کشور را ترک کرده است. هرچند که او در ادامه اظهارات خود اعلام کرده که تمام بدهی‌های خود به کاربرانش را پرداخت خواهد کرد و پس‌ازآن به ترکیه بازخواهد گشت. دولت ترکیه اما این بیانیه را جدی نگرفته و تحقیقات خود را ادامه داده است. آن‌ها همچنین دستور دستگیری 16 تن دیگر را نیز صادر کرده‌اند و در پی اقداماتی برای بازگرداندن مدیرعامل تادکس به این کشور می‌باشند.

در این میان برخی از بزرگ‌ترین بانک‌های کشور چین در حال ترویج یوان دیجیتالی به‌عنوان ابزاری پرداختی در دو درگاه پرداختی اصلی این کشور، یعنی Alipay و WeChat Pay، هستند. در گزارشی در 26 آوریل، خبرگزاری رویترز اعلام کرد که 6 تا از بزرگ‌ترین بانک‌های چینی، در حال ترویج ارز دیجیتالی صادرشده بانک مرکزی این کشور (CBDC) در شانگهای در پی یک فستیوال خرید آنلاین پیش رو در 6 ام ماه می هستند. بانک‌ها اصرار دارند که مصرف‌کنندگان، کیف پول دیجیتالی را دانلود کرده و با استفاده از این CBDC خریدهای خود را انجام دهند.

[irp posts=”29442″ name=”ازنظر جفری ساکس بیت کوین هیچ ارزشی ندارد!”]

طبق این خبر، یکی از منابع رسمی این بانک‌ها بیان کرده است: “مردم خواهند فهمید که شیوه پرداختی یوان دیجیتالی آن‌قدر راحت است که دیگر نیازی به اتکا کردن بر Alipay یا WeChat Pay نخواهد بود.” در یک مصاحبه آنلاین در اواخر ماه مارس، رئیس موسسه تحقیقاتی ارزهای دیجیتالی PBoC، Mu ChangChun، بیان کرد که Alipay و WeChat Pay 98 درصد پرداخته‌ای آنلاین موبایلی این کشور را تشکیل می‌دهند که با چنین سیستم مالی ممکن است آن‌ها دچار مشکل شوند.(اگر علاقه مند هستید بدانید کدام افزايش سرمايه بهتر است حتما این مقاله را بخوانید.)

 

[irp posts=”26216″ name=”بیت کوین چیست؟ 0 تا 100 دانستنی‌های مهم بیت کوین”]

 

لینک منبع:

https://cointelegraph.com/news/top-chinese-banks-promote-cbdc-over-local-payment-firms-for-shopping-festival

https://arzdigital.com/62-detained-in-turkey-a-day-after-after-alleged-2-billion-crypto-exit-scam/

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.