چین همچنان در مسیر مخالفت

چین همچنان در مسیر مخالفت

روز گذشته دولت چین بر اساس سیاست های جدید و سرکوب گرانه خود علیه ارزهای دیجیتال دسترسی کاربران این کشور به چند سایت و منبع مهم ارزهای دیجیتال را قطع کرد. همچنین طی چند ساعت گذشته اعلام شد که یکی از بزرگ ترین استخرهای ماینینگ اتریوم در چین به کار خود پایان خواهد داد.

 

[irp posts=”47907″ name=”نامزد جمهوری خواه مجلس سنای آمریکا: باید ارز دیجیتال ذخیره کنیم!”]

به گزارش decrypt، روز گذشته دسترسی کاربران با آی پی چین به بسیاری از سایت های مهم دنیا مانند مارکت گپ و … قطع شده است. این در حالی است که مدیران این سایت ها مدعی هستند هیچ محدودیتی از سمت آن ها اعمال نشده است و مسلما این محدودیت از مبدا رخ داده است. همچنین خبرگزاری decrypt طی یک خبر دیگر گزارش داده است که اسپرک پول به عنوان بزرگترین و مهمترین استخر ماینینگ اتریوم چین و یکی از مهم ترین استخرهای جهان قرار است روز 15 اکتبر به کار خود پایان بدهد و عملا از دور ارزهای دیجیتال خارج شود.

 

[irp posts=”47876″ name=”بیت کوین زمین جنگ جدید آمریکا و چین”]

چین یکی از کشورهای پیشتاز و پیشرو در ارزهای دیجیتال محسوب می شد. حتی در این کشور ATM های عمومی برای تبدیل ارز دیجیتال به ارز ملی چین راه اندازی شد و به جز این بسیاری از کسب و کارها سعی کردند خرید و فروش محصولات و خدمات را بر پایه ارزهای دیجیتال قرار دهند.
درست وقتی که همگان فکر می کردند که چین توانسته نبض اقتصاد آینده را به دست بگیرد، دولت این کشور تصمیم بسیار عجیب و شوکه کننده ای گرفت. دولت چین با یک چرخش 180 درجه تصمیم گرفت که جلوی پیشروی ارزهای دیجیتال را بگیرد و نگذارد که این ارزها در این کشور به جایگاه خاصی برسند.

 

[irp posts=”47847″ name=”آلایندگی بیت کوین رکورد زد!”]

در این بین سیاستمداران و اقتصاددانان آمریکایی این موضع چین را فرصتی برای به دست گرفتن اقتصاد آینده می دانند. از این رو بر اساس این حرکت دولت چین، دولت آمریکا و ایالت های مختلف آن تصمیم گرفته اند هر چه بیشتر بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنند. به نظر می رسد که موفقیت یا شکست ارزهای دیجیتال تعیین کننده قدرت برتر جهان خواهد بود. حال باید دید این تحولات چه تاثیری در بازار خواهد داشت.

 

منبع:

https://decrypt.co/82091/chinese-crypto-investors-blocked-from-coingecko-tradingview

https://decrypt.co/82123/another-major-ethereum-mining-pool-shut-down-due-china-crypto-ban

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.