انویدیا در مقابل ماینرها؛ تولید کارت گرافیک‌هایی برای محدود کردن استخراج رمزارزها

انویدیا کارت گرافیک‌هایی برای مقابله با ماینرها می‌سازد.

غول سازنده کارت‌های گرافیکی، Nvidia، در حال منتشر کردن یک محدودکننده نرخ هاش بر روی کارت گرافیک RTX 3060 هست تا جلوی ماینرهای ارزهای دیجیتالی را بگیرد. در روز 29 آوریل این کمپانی، درایور Geforce 466.27 را منتشر کرد که ویژگی محدودکننده استخراج رمزارزها را در RTX 3060 فعال می‌کند. بنا به منابع خبری سایت اخبار کامپیوتری Videocardz، انویدیا مدل‌های جدید Lite Hash Rate را منتشر خواهد کرد که تقریباً شبیه به نسخه‌های قبلی این کارت گرافیک هست. این غول کارت گرافیک‌، پیشتر نیز مدل‌هایی برای محدود کردن نرخ هش تولید کرده بود که باعث کاهش 50 درصدی عملکرد ماینرها می‌شد.

 

[irp posts=”24765″ name=”یارانه انرژی برای استخراج رمز ارزها ارائه نمی‌شود!”]

 

Matt Wuebbling، رئیس بازاریابی جهانی Geforce در انویدیا، در یک پست وبلاگی در ماه فوریه گفت: “ما این کارت‌های گرافیکی را برای گیمرها ساختیم و گیمرها به دنبال چیزهای بیشتری هستند.” هکرها ابتدا به دنبال راه‌حلی برای آن گشتند اما در ماه مارس یک آپدیت درایور، سهواً باعث غیرفعال شدن این محدودکننده شد و ظرفیت واقعی این کارت گرافیک‌ها را که 118 Mh/s بود، آزاد کرد که درنتیجه امکان استخراج اتریوم و سایر رمزارزها را به وجود آورد.

گفته می‌شود که کارت گرافیک‌های جدید شبیه به نسخه‌های قبلی هستند، با این تفاوت که دارای یک PCI Device ID 2504 جدید می‌باشند. گرچه درایور قبلی همچنان در دسترس مردم است، اما ID جدید طوری طراحی‌شده که در صورت استفاده از درایور 470.05، آن‌ها را غیرفعال می‌کند. البته کاملاً مشخص است که ماینرها به دنبال راهی برای دور زدن این ویژگی خواهند بود.

 

[irp posts=”21540″ name=”آموزش تبدیل بیت کوین به ریال، چگونه بیت کوین خود را تبدیل کنیم؟”]

در حوزه اخبار گیمینگ دنیای ارزهای دیجیتالی، گفته‌شده است که Bitkraft Ventures، یک شرکت سرمایه‌گذاری بازی محور، با شرکت تحقیقاتی صنعت رمزارزها، یعنی Delphi Digital، مشارکت کرده تا در پروژه‌های مربوطه سرمایه‌گذاری کند. این مشارکت که در روز 29 آوریل معرفی شد، به Bitkraft این اجازه را می‌دهد تا تمرکز خود را بر روی سرمایه‌گذاری روی شرکت‌هایی که از تکنولوژی بلاک چین برای دارایی‌های رمزارزی و اقتصادی استفاده می‌کنند، افزایش دهد. هر دو کمپانی مایل به ترکیب تجاربشان در حوزه‌های گیمینگ، ورزش‌های دیجیتالی، سرگرمی‌های دیجیتالی، تکنولوژی رمزارزها و دسته دارایی‌های رمزارزی می‌باشند.

Bitkraft Ventures استراتژی‌های سرمایه‌گذاری خود را در جهت حمایت از سرمایه‌گذاری در توکن‌ها به‌عنوان دارایی، گسترش خواهد داد. هم‌بنیان‌گذار Bitkraft Ventures، Jens Hilgers، بیان کرد که این مشارکت باعث پذیرش تغییرات اجتناب‌ناپذیری می‌شود که رمزارزها برای دنیای بازی‌ها و فراتر از آن به ارمغان خواهند آورد. همچنین مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار شرکت Delphi Digital، Anil Lulla، اعلام کرد که ترکیب تجارب این دو شرکت، نمونه‌ای باارزش برای شرکت‌هایی خواهد بود که مایل به سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند.

 

[irp posts=”32245″ name=”تصمیم کمیسیون اقتصادی ایران برای تولید رمز ارز داخلی و ورود پله به توکن‌های غیرمثلی”]

 

منبع:

https://cointelegraph.com/news/400m-gaming-vc-fund-bitkraft-teams-up-with-delphi-on-blockchain-gaming

https://cointelegraph.com/news/nvidia-again-limiting-crypto-mining-on-its-rtx-3060-gaming-graphics-card

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.