سرانه مصرف برق بیت کوین، کاهش می‌یابد

سرانه مصرف انرژی بیت کوین، کاهش یافته است.

طبق اخبار منتشر شده، مجموع برق مصرفی سالانه بیت کوین، 60 درصد کاهش یافته است. این میزان، از بالاترین حد خود یعنی 143 تراوات بر ساعت، به 62 تراوات بر ساعت کاهش یافته است. این کمترین میزان مصرف انرژی است که از نوامبر 2020 تا به کنون، گزارش شده است. هم اکنون، میزان مصرف برق سالانه بیت کوین، 67 تراوات بر ساعت است. حداکثر میزان برق مصرفی کلی، در بدترین حالت 162 تراوات بر ساعت است که از 520 تراوات بر ساعت در ماه مه، بسیار کمتر شده است.

 

[irp posts=”33958″ name=”بازگشت بیت کوین به اوج و سود کلان تسلا از فروش آن”]

 

حداقل میزان برق مصرفی کلی نیز در بهترین حالت که فرض بگیریم تمام ماینرها از تجهیزات بهینه استفاده می‌کنند، از 47 تراوات بر ساعت به 24 کاهش یافته است. گرچه برخی از قانون‌گذاران جهانی، بیت کوین را بابت مصرف بسیار بالای انرژی و آثار زیان بار آن برای طبیعت، سرزنش می‌کنند، لکن جالب است بدانید که میزان مصرف انرژی بیت کوین بسیار کاهش پیدا کرده است. طبق گزارشات به‌دست آمده، اقدام بیت کوین در راه رسیدن به قیمتی بالاتر از 64000 دلار در ماه آوریل، باعث رشد چند برابری مصرف انرژی شده بود.

این ماجرا باعث شد تا بحث‌های زیادی در رابطه با این رمزارز ایجاد شود. کمی بعد از این رویداد، تصمیم ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، مبنی‌بر تقبل بیت کوین به عنوان یک شیوه پرداختی، موجب یک حراج بزرگ شد. در پی تغییرات و نوسانات قیمت بیت کوین، میزان مصرف انرژی این رمزارز نیز به مرور کمتر شده است. به علاوه ممنوعیت‌های کشور چین در رابطه با رمزارزها نیز موجب توقف صنعت ماینینگ در این کشور شد که خود این عمل، در کاهش مصرف انرژی نقش داشته است.

 

[irp posts=”24824″ name=”ایلان ماسک می‌گوید قیمت بیت کوین و اتریوم بالاست!”]

 

در کشور ایران نیز اخیرا اخبار بسیاری در رابطه با استخراج رمزارزها و مصرف انرژی به گوش می‌رسد. چندی پیش، وزارت نیروی ایران اعلام کرد که تمامی ماینرهای قانونی باید عملیات استخراج رمزارز خود را متوقف کرده، تا سرانه مصرف برق در کشور کاهش یابد. باید دید این کاهش مصرف انرژی چه تاثیری بر روی این رمزارز خواهد گذاشت. دولت ایالات متحده آمریکا نیز چندی پیش قوانینی جهت کنترل میزان مصرف انرژی بیت کوین وضع کرده بود.

 

[irp posts=”27792″ name=”پسر پیتر شیف همه‌ی سهام خود را تبدیل به بیت کوین کرد!”]

 

لینک منبع:

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-electricity-consumption-falls-to-november-2020-levels-data

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.