آیا پراپ تریدینگ کلاهبرداری است؟

چکیده : شاید عجیب به نظر برسد اما می‌توان بدون سرمایه هم در بازارهای مالی‌ترید کرد و به سودهای قابل قبول دست پیدا کرد. پراپ تریدینگ قابلیتی است که به افراد علاقه‌مند به فعالیت در بازارهای مالی این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به سرمایه ترید کنند. اما مطمئناً سوال‌های زیادی وجود دارند که پس از شنیدن این جمله برای شما ایجاد می‌شود. آیا این قابلیت قانونی و قابل اعتماد است یا خیر؟

شاید عجیب به نظر برسد اما می‌توان بدون سرمایه هم در بازارهای مالی‌ترید کرد و به سودهای قابل قبول دست پیدا کرد. پراپ تریدینگ قابلیتی است که به افراد علاقه‌مند به فعالیت در بازارهای مالی این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به سرمایه ترید کنند. اما مطمئناً سوال‌های زیادی وجود دارند که پس از شنیدن این جمله برای شما ایجاد می‌شود. آیا این قابلیت قانونی و قابل اعتماد است یا خیر؟ در ازای سرمایه‌ای که در اختیار تریدر قرار می‌گیرد، چه میزان کارمزد دریافت می‌شود؟ کدامیک از سایت‌ها در این زمینه مطمئن‌تر هستند؟ برای اینکه بتوانید پاسخ تمام پرسش‌های خود را بگیرید، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

 

 

پراپ تریدینگ چگونه انجام می‌شود؟

پراپ تریدینگ نوعی سرمایه‌گذاری است که در آن تریدرها از سرمایه یک شرکت خاص برای فعالیت در بازارهای مالی استفاده می‌کنند. شرکت‌هایی هستند که تمایل دارند سرمایه خود را با استفاده از استراتژی تریدرهای حرفه‌ای بازار سرمایه‌گذاری کنند، از این رو سرمایه خود را تقسیم کرده و در اختیار تریدرهای مختلف می‌گذارند تا به این شکل فرصت‌های بیشتری برای کسب سود داشته باشند.

هر شرکتی شرایط خاصی برای این قابلیت در نظر می‌گیرد، از این رو همه افراد فرصت استفاده از مزایای این روش را پیدا نمی‌کنند. پس در قدم اول باید بتوانید شرایط مورد نیاز شرکت‌های پراپ تریدینگ را برای ثبت نام فراهم کنید.

سایت آکادمی شامی از مراجعی است که می‌تواند به خوبی منابع لازم برای این کار را در اختیار شما بگذارد. پس از انجام آزمون‌های سایت مربوطه، معمولاً چیزی بین ۳۰ تا ۶۰ روز زمان لازم است تا درخواست شما از طرف شرکت ارائه‌کننده این خدمات تأیید شود. در صورت تأیید، شما به عنوان معامله‌گر می‌توانید از سرمایه‌ای که در اختیارتان قرار می‌گیرد، استفاده کنید. گاهی مبلغی به عنوان دستمزد به تریدر پرداخت می‌شود، اما بیشتر شرکت‌ها تمایل دارند برای ایجاد انگیزه، سود حاصل از انجام معاملات را تقسیم کنند.

بسته به قوانین شرکت چیزی بین ۲۰ تا ۹۰ درصد از سود معاملات به خود تریدر تعلق می‌گیرد که می‌تواند رقم شگفت‌انگیزی باشد. در حقیقت پراپ تریدینگ یک شیوه معاملاتی جذاب برای افراد فعال در بازارهای مالی است که می‌تواند سود قابل قبولی را هم برای خود تریدر و هم برای شرکت ارائه‌کننده چنین خدمتی داشته باشد.

آیا پراپ تریدینگ کلاهبرداری است؟

تا چه حد می‌توان به پراپ تریدینگ اعتماد کرد؟

برای بسیاری از افراد سؤال است که چرا یک شرکت باید سرمایه خود را در اختیار افراد دیگر بگذارد تا آن‌ها کسب سود کنند و به همین دلیل چنین پروژه‌ای را نوعی کلاهبرداری می‌دانند. اما با دانستن پاسخ این سؤال احتمالاً شک و تردید بسیاری از آن‌ها برطرف می‌شود.

شرکت‌هایی که به این شکل اقدام می‌کنند، معمولاً صاحب سرمایه قابل توجهی هستند که همین موضوع ریسک معامله با آن را بیشتر می‌کند. حتی بهترین استراتژی‌ها هم در شرایطی دچار زیان می‌شوند که برای یک سرمایه قابل توجه، مقدار زیادی می‌شود. اما زمانی که این سرمایه در اختیار افراد با استراتژی مختلف قرار بگیرد، ریسک انجام معامله کاهش پیدا می‌کند.

این ویژگی انگیزه‌ای برای شرکت‌های مختلف ایجاد می‌کند که به این ترتیب بتوانند ریسک سرمایه‌گذاری خود را کاهش بدهند و به پتانسیل بیشتری برای سوددهی برسند. دانستن علت اصلی پراپ تریدینگ می‌تواند شما را از اصل این موضوع مطمئن کند. البته هنوز هم هستند افرادی که برای غیر معتبر دانستن این عملکرد، شرکت‌های تقلبی را مثال می‌زنند، اما این موارد هم نمی‌توانند اعتماد به این قابلیت را از بین ببرد. تقریباً هیچ فعالیت اقتصادی را نمی‌توانید بیابید که در آن افراد و شرکت‌های کلاهبردار وجود نداشته باشند. با این وجود آیا می‌توان به امنیت آن فعالیت‌ها شک کرد؟ پاسخ منفی است.

نمی‌توان منکر وجود شرکت‌های متقلب در زمینه پراپ تریدینگ شد، اما این موضوع نباید باعث تردید به این شیوه معاملاتی بشود. اکثر شرکت‌هایی که به این شکل فعالیت می‌کنند تحت نظارت سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی آمریکا هستند، پس فعالیت آن‌ها قانونی است و نباید در سلامتشان شک کرد. علاوه بر این از همه مهم‌تر این است که شما با سرمایه خود در چنین شرکت‌هایی فعالیت نمی‌کنید، به همین دلیل حتی با وجود قابل اعتماد نبودن هم چیز زیادی از دست نمی‌دهید. قبل از همه این موارد شما باید آموزش معامله گری دیده باشید و به همه مفاهیم ترید و معامله گری تسلط کافی داشته باشید.

آیا پراپ تریدینگ کلاهبرداری است؟

خصوصیات شرکت‌های معتبر در زمینه پراپ تریدینگ

انتخاب شرکت‌های معتبر در زمینه پراپ تریدینگ اهمیت زیادی دارد و از این نظر می‌توان آن را به انتخاب کارگزاری برای فعالیت در بازارهای مالی تشبیه کرد. مهم است که بتوانید شرکت‌های معتبری که در این زمینه فعالیت می‌کنند را بشناسید و از خدمات آن‌ها استفاده کنید. لازمه چنین کاری، آشنایی با ویژگی‌های یک شرکت معتبر است که در ادامه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

قوانین منصفانه برای انجام معاملات

شرکت‌هایی وجود دارند که درصد کمی از سود حاصل شده را با تریدر تقسیم می‌کنند. چنین شرکت‌هایی برای دریافت سرمایه و فعالیت در بازارهای مالی مناسب نیستند. یک شرکت معتبر، پاداش‌های جذابی برای تریدرهای خود در نظر می‌گیرد که همین موضوع می‌تواند انگیزه آن‌ها را برای کسب سود بیشتر کند.

ارائه امکانات مناسب برای انجام معامله

نبود امکانات مناسب می‌تواند معامله‌گران را با محدودیت مواجه کند و به این شکل مانع از سودآوری حداکثری آن‌ها شود. ارائه اهرم معاملاتی، پشتیبانی از نرم‌افزارهای محبوب در بازارهای مالی مانند متاتریدر ۴ و ۵، در اختیار قرار دادن حداکثر سرمایه و عدم وجود محدودیت زمانی می‌توانند ابزار لازم را در اختیار تریدر بگذارند و پتانسیل سوددهی وی را بیشتر کنند.

پشتیبانی قابل قبول

یکی از نگرانی اصلی معامله‌گران، بروز مشکلات فنی در حین ترید است که می‌تواند ریسک‌های معاملاتی آن‌ها را بیشتر کند. وجود یک پشتیبانی قوی از عواملی است که می‌تواند نگرانی‌های معامله‌گران را کاهش بدهد و به انجام معاملات بهتر کمک کند.

باید توجه داشته باشید که یک شرکت مناسب برای پراپ تریدینگ نباید لزوماً تمام این ویژگی‌ها را داشته باشد. معمولاً شرکت‌های کمی وجود دارند که بتوانید در آن‌ها تمام موارد ذکر شده را مشاهده کنید. هر کدام از موارد بررسی شده یک خصوصیت جالب محسوب می‌شوند که می‌توانند در انتخاب شرکت معتبر در نظر گرفته بشوند. پس می‌توانید انتخاب خود را حتی با استفاده از یکی از موارد بررسی شده هم انجام بدهید.

بهترین شرکت‌های پراپ تریدینگ

شرکت‌های زیادی وجود دارند که خدمات قابل قبولی در زمینه پراپ تریدینگ ارائه می‌دهند. از این رو نمی‌توان همه آن‌ها را در این بخش معرفی کرد. با این وجود قصد داریم در این بخش تعدادی از بهترین و معروف‌ترین آن‌ها را بررسی کنیم.

شرکت top step prop

در کنار قابلیت‌های خود تریدر، این شرکت تلاش کرده است با استفاده از امکانات آموزش مناسب توانایی آن‌ها را برای ترید افزایش بدهد. این آموزش‌ها معمولاً به صورت هفتگی است که معامله‌گران می‌توانند با استفاده از آن، نقص‌های خود را بهبود ببخشند. از نظر میزان سرمایه ارائه شده هم شرکت تاپ استپ جزو بهترین‌ها می‌باشد که حداقل سرمایه ۵۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰۰ را فراهم می‌کند.

شرکت پراپ تریدینگ فیدل کرست

شرکت فیدل کرست تا حدود ۸۰ درصد از سود حاصل شده را به تریدرهای فعال خود می‌پردازد. همچنین این شرکت محدودیت خاصی در سرمایه اولیه در نظر نگرفته است و تا یک میلیون دلار سرمایه در اختیار هر تریدر می‌گذارد.

سایت FTMO

اگر به تقسیم سود حداکثری فکر می‌کنید، این سایت می‌تواند بهترین گزینه برای پراپ تریدینگ باشد. معمولاً تا ۹۰ درصد از سود انجام معاملات به تریدر پرداخت می‌شود که رقم بسیار شگفت‌انگیزی است. همچنین در این سایت از خدمات حساب آزمایشی بهره‌مند می‌شوید که مهارت شما را در انجام معاملات افزایش می‌دهد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.