چگونه روش پرایش اکشن منجر به برد ما در معاملات میگردد؟

چگونه روش پرایش اکشن منجر به برد ما در معاملات میگردد؟

چگونه روش پرایش اکشن منجر به برد ما در معاملات میگردد؟

 

در تمام بازارها تعداد افراد مبتدی بیشتر از افراد حرفه‌ای است؛ به همین دلیل قیمت کالاها یا سهام در بازارهای بورس به قیمت بنیادین یا قیمت ذاتی آن نیست. افراد حرفه‌ای بر اساس قوانین ریاضی و اقتصادی معامله می‌کنند و افراد مبتدی به‌صورت حِسی معامله می‌کنند.(در ادامه مقاله بازار دو طرفه در فارکس را هم بخوانید)

ازآنجاکه بیش از 80 درصد معامله‌گران بازار مبتدی هستند، می توان نتیجه گرفت که پیش‌بینی آینده قیمت کالاها در بازار، مانند قیمت طلا، بر اساس ریاضیات و قوانین اقتصادی، نمی‌تواند راهگشا باشد و نیاز به پایه روانشناسی داریم. قیمت فعلی سهم‌ها و کالاها نشان‌دهنده تمایلات عوام در بازارهای مالی است. پس‌ روشی که از بعد روانشناسی بتواند بازار را بررسی کند می‌تواند برای ما مفید باشد.

تفکر جمع عظیمی از معامله‌گران که تمایل به خرید یا فروش دارند، تعادل عرضه و تقاضا را از بین می‌برد و حرکات قیمت شکل می‌گیرد. ما برای پیش‌بینی قیمت باید تفکر معامله‌گران را بررسی کنیم و طبق آن از بازار پیش‌بینی داشته باشیم.

 

[irp posts=”10434″ name=”حرکات قیمت”]

 

سؤال

آیا تفکرات و احساسات تک‌تک معامله‌گران قابل پیش‌بینی است؟

خیر، ولی ما می‌توانیم نقاطی را که گروه زیادی از معامله‌گران غیرحرفه‌ای در حالت فشار روانی بیش‌ازحد قرار دارند را تشخیص داده و از این اطلاعات برای سودآوری خود استفاده کنیم.(در ادامه مقاله شاخص قیمت را هم بخوانید)

مثال:

اگر بخواهیم پیش بینی کنیم که یک فرد از کدام در وارد سالن سینما خواهد شد، قطعاً قادر به ارائه یک پیش¬بینی درست و قابل‌اتکا نخواهیم بود؛ اما اگر سالن سینما دچار آتش¬سوزی شود، احتمال پیش¬بینی درست ما افزایش می¬یابد چراکه فرد از درب اضطراری خارج خواهد شد. در شرایط بحرانی می‌توانیم تفکرات جمع زیادی از افراد را پیش‌بینی کنیم.

(در ادامه مقاله بررسی مفهوم ریسک مساعد و نامساعد  و منظور از جفت ارز چیست را هم بخوانید)

[irp posts=”11207″ name=”۵ نتیجه مهم که از بررسی ترس در معامله برای گروه از معامله گران می‌توان گرفت”]

در شیوه پرایس اکشن

  1. معامله‌گران حرفه‌ای تفکر و احساسات جمع زیادی از معامله‌گران غیرحرفه‌ای را پیش‌بینی کرده و کسب سود می‌کنند.
  2. آنجایی که افراد غیرحرفه‌ای از بازار خارج می‌شوند جایی است که حرفه‌ای‌ها وارد بازار می‌شوند و برعکس.
  3. ما به‌عنوان یک معامله‌گر حرفه‌ای باید یاد بگیریم حرکات قیمت را از دید سایر معامله‌گران ببینیم و باید درک کنیم حرکات قیمت چگونه رفتار دیگر معامله‌گران را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
  4. ما به‌عنوان یک معامله گر حرفه‌ای باید در نمودار قیمت، نواحی که معامله گران غیرحرفه‌ای آتش می‌گیرند را پیش‌بینی کنیم.

 

[irp posts=”6252″ name=”چگونه درآمد ناکافی مانعی بسیار مهم برای حرفه ای شدن در معامله گری می‌شود؟”]

علاقه مندان به حوزه بورس، در صورتی که میخواهید بدانید نرخ تورم سال 99 چقدر بوده و درباره دوره روانشناسي معامله گري هم بیشتر بدانید این مقاله و صفحه محصول را از دست ندهید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.