یکسان شدن قیمت یورو و دلار بعد از دو دهه

یکسان شدن قیمت یورو و دلار بعد از دو دهه

برای اولین بار در 20 سال گذشته، جفت ارز EuroUSD نه تنها با دلار آمریکا مطابقت داشت. اما در حال حاضر در حدود قیمت 0.9952 معامله می شود. سرانجام پس از 20 سال، جفت ارز EURUSD در جریان معاملات ایالات متحده برابر شد. در واقع جفت ارز آخرین بار در سال 2002 این قیمت را مشاهده کرد.

دلیل اصلی این اتفاق نادر، قدرت انکارناپذیر دلار آمریکا در بازارهای مالی به ویژه بازار ارز و فارکس است.

 

[irp posts=”8928″ name=”0 تا 100 پلتفرم های معاملاتی فارکس و بورس ایران”]

 

اگر همین الان به نماد دلار آمریکا DXY نگاه کنید، شگفت زده خواهید شد. شاخص دلار آمریکا با نرخ 109.25 معامله می شود. این قیمت بالاترین قیمت در 20 سال گذشته است.

همه شاخص های سهام نیویورک در حال حاضر در قرمز هستند. دلیل اصلی این کاهش ها ریسک گریزی در بازار مارکت است.

تداوم جنگ روسیه و اوکراین، احیای مجدد کووید در چین و نگرانی از افزایش سریع نرخ بهره فدرال رزرو، احتمال وارد شدن به رکود اقتصادی را به دلیل افزایش دلار آمریکا و ارز ذخیره نشان می دهد. و پناه بردن در مواقع بحران برای معامله گران بی خطر در نظر گرفته می شود و مراقبت و توجه ویژه ای دارد.

جفت ارز یورو-دلار که بیشترین حجم معاملات را در بازار فارکس دارد فراموش نکنید، اختلاف زیاد و تضاد سیاست های بانکی باعث این کاهش بی رحمانه شد.

 

[irp posts=”46431″ name=”بافر در فارکس چیست؟ توضیح جامع درباره بافر”]

 

دیروز آمریکا گزارش تورم کلیدی خود را منتشر کرد. بر اساس آخرین اخبار و گزارش ها، نرخ تورم در آمریکا به 9.1 درصد رسید. این رقم بالاترین نرخ تورم در 40 سال گذشته برای ایالات متحده است.

اقتصاددانان پیش بینی کرده بودند که این رقم از 8.6 درصد به 8.8 درصد افزایش یابد. بازار بر ‌این باور است که تورم آمریکا به اوج خود رسیده است، اما به نظر می رسد هنوز راه زیادی تا رسیدن به اوج آن باقی مانده است.

حالا طبق گزارش های اخیر آمریکا و تورم موجود، برخی سرمایه گذاران به فکر افزایش 50 تا 75 واحدی نرخ بهره نیستند!

بر اساس ابزار معیار پیش‌بینی افزایش نرخ‌های گروه CME، 88 درصد پیش‌بینی‌کنندگان انتظار افزایش 100 واحدی در نرخ‌های بهره را دارند.

https://donyaye-trade.com/news/eur-usd-parity-after-20-years

 

[irp posts=”55009″ name=”وبینار رایگان علت شکست معامله گران فارکس”]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.