یارانه انرژی برای استخراج رمز ارزها ارائه نمی‌شود!

یارانه انرژی برای استخراج رمز ارزها ارائه نمی‌شود!

در روزهایی که بازار ارزهای دیجیتال به‌شدت داغ است، افراد بسیار زیادی به دنبال کسب این ارزها و یا سرمایه‌گذاری بر روی آن‌ها هستند! یکی از روش‌هایی که تعداد زیادی به دنبال آن هستند، استخراج این رمز ارزها است. استفاده از رایانه‌های شخصی بازدهی چندانی ندارد و از طرفی دیگر استفاده از دستگاه‌های ماینر، هزینه‌ی برق بالایی خواهد داشت. در طی هفته‌های گذشته شایعاتی مبنی بر ارائه‌ی یارانه‌ی مصرف برق به‌منظور استخراج ارزهای دیجیتال دست‌به‌دست می‌شد که درنهایت این شایعه توسط مسئولین مربوطه تکذیب شد!

[irp posts=”24088″ name=”ارز دیجیتال چیست؟ و چه آینده‌ای در ایران دارد؟”]

 

تکذیب شایعه توسط سخنگوی صنعت برق کشور

 

آقای مصطفی رجبی، سخنگوی صنعت برق کشور اعلام کرده‌اند که هیچ یارانه‌ای برای استخراج بیت کوین و دیگر رمز ارزها ارائه نمی‌شود و به استخراج‌کنندگان پیشنهاد داده‌اند از نیروگاه‌های تجدید پذیر جدید استفاده کنند. ایشان در مصاحبه‌ی اخیر خود با گروه اقتصادی صداوسیما بیان کرده‌اند:

طبق مصوبه هیئت‌وزیران و ابلاغیه وزارت نیرو، نیروگاه‌های مقیاس کوچک باید جدید بوده و به شبکه سراسری برق متصل نباشند و البته سوخت این نیروگاه‌ها یارانه دریافت نمی‌کنند و قیمت گاز آن‌ها معادل ۷۰ درصد قیمت گاز صادراتی محاسبه می‌شود.

وی در ادامه افزود:

مراکز استخراج رمز ارز می‌توانند علاوه بر نیروگاه‌های مقیاس کوچک، برق موردنیاز خود را از نیروگاه‌های تجدید پذیر تازه تأسیس تأمین کنند که این نیروگاه‌ها علاوه بر مصرف نداشتن سوخت می‌توانند به شبکه برق متصل باشند.
استفاده از این نیروگاه‌ها می‌تواند زمینه توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر را فراهم می‌کند.

 

[irp posts=”24699″ name=”آخرین اخبار بیت‌کوین: این ارز دیجیتال بیش از هر زمان دیگری طلا خریداری می‌کند!”]

آقای رجبی در رابطه با مراکزی که به‌طور غیرقانونی نسبت به استخراج رمز ارزها اقدام می‌کنند افزود:

به مراکز غیرمجاز توصیه می‌شود پیش از برخورد قضایی و پرداخت خسارت به دلیل استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز، مجوز فعالیت را از وزارت صمت دریافت کنند تا وزارت نیرو نیز برق این مراکز را از روش‌های تعیین‌شده اختصاص دهد.

با توجه به استقبال نسبتاً زیادی که از استخراج بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال در جامعه‌ی کشورمان صورت گرفته است، انتظار ارائه‌ی یارانه‌ی انرژی از سوی دولت منطقی به نظر می‌رسید اما اکنون با تکذیب این خبر، شاید ادامه دادن این مسیر و یا شروع آن برای بسیاری از افراد و سرمایه‌گذاران منطقی نباشد و در این میان سود بزرگی به مراکز غیرقانونی استخراج برسد! باید دید در آینده چه تدابیری برای مقابله با این مراکز اندیشیده می‌شود و آیا کمکی به مراکز قانونی می‌شود و یا همچنان استخراج‌کنندگان با هزینه‌ی بالای برق دست‌وپنجه نرم خواهند کرد!

 

[irp posts=”24161″ name=”سرمایه‌گذاری در بورس یا ارز دیجیتال کدام‌یک بازده بیشتر دارد؟”]

 

منبع:

https://arzdigital.com/no-subside-for-crypto-mining/

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.