گزارشاتی مبنی بر شاخص تولیدات ایالات متحده آمریکا

گزارشاتی مبنی بر شاخص تولیدات ایالات متحده آمریکا

همانطور که مشخص شد، ایالات متحده قرار بود شاخص مدیران خرید تولیدی خود (ISM PMI)  را در ساعت 18:30 دیروز به وقت ایران منتشر کند. بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده، فعالیت‌های تولیدی ایالات متحده در ماه ژوئن بیش از انتظارات بازار کاهش یافت.

بد نیست ابتدا در مورد شاخص ISM PMI صحبت کنیم.

راهنمای مدیران فروش که به صورت ماهانه توسط موسسه مدیریت تامین (ISM) منتشر می شود، در واقع مجموعه ای از نظرسنجی است که توسط 300 مدیر تدارکات برای ارزیابی وضعیت مالی صنعت تولید انجام شده است.

 

[irp posts=”23820″ name=”شاخص قیمت و بازده نقدی چیست؟ | درآمدکل”]

 

این شاخص در واقع نشان دهنده سلامت اقتصادی کارخانه ها و تولیدات است. نکته مهم این شاخص این است که تا زمانی که رقم اعلام شده بالای 50 باشد، وضعیت تولید خوب است.

حال داده های منتشر شده دیروز نشان می دهد که شاخص تولید به پایین ترین سطح خود در دو سال اخیر رسیده است. دلیل اصلی اجرای سیاست فدرال رزرو برای کاهش تورم داخلی است. مرکز مدیریت زنجیره تامین ساعاتی پیش اعلام کرد که شاخص ملی عملیات کارخانه در ماه گذشته به عدد 53 کاهش یافته است. این کمترین رقم از ژوئن 2020 است، زمانی که بخش از کووید-19 بهبود یافت. رقم قبلی اعلام شده در ماه می 56.1 بود. اقتصاددانان این رقم را 54.6 پیش بینی کرده اند.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، ارقام بالای 50 نشان دهنده پیشرفت در بخش تولید است که 11.8 درصد از اقتصاد ایالات متحده را تشکیل می دهد.

اگرچه بخشی از این تعدیل در فعالیت کارخانه ها نشان دهنده بازگشت هزینه های خدمات به کالاها است، اما بر اساس آخرین داده ها دلیل اصلی این کاهش افزایش نرخ بهره است.

هزینه های مصرف کننده در ماه می به شدت افزایش یافت، با شروع مسکن، مجوز ساخت و خروج از یک کارخانه همگی کاهش یافت.

 

[irp posts=”54745″ name=”تحلیل جلسات روسای بانک مرکزی در بازار فارکس”]

 

همانطور که می دانید، فدرال رزرو در نشست ماه گذشته خود نرخ بهره را 75 واحد افزایش داد. این رقم بالاترین افزایش تا به امروز از سال 1994 برای مبارزه با تورم است.

به نظر می رسد افزایش ۷۵ واحدی دیگر در ماه جولای (ماهی که در آن قرار داریم) رخ خواهد داد. فدرال رزرو آمریکا از ماه مارس گذشته نرخ بهره را 150 واحد افزایش داده است.

اکنون، زیرشاخص سفارش‌های جدید، یکی دیگر از شاخص‌ها، از 55.1 در ماه می به 49.2 کاهش یافت.

علیرغم اولین افت به زیر سطح 50 از ماه می 2020، به نظر می رسد تولیدکنندگان کارهای زیادی برای سرپا نگه داشتن کارخانه ها دارند.

 

[irp posts=”54680″ name=”اتفاقات و رویداد های اخیر فارکس”]

 

اخبار تورم بسیار دلگیر کننده است. اندازه قیمت پرداختی تولیدکنندگان از 82.2 درصد در ماه می به 78.5 درصد کاهش یافت. این گزارش نشان می دهد که تورم ممکن است در بالاترین حد خود باشد.

البته برخی از اقتصاددانان همچنان بر این باورند که بر اساس ابزار پیش‌بینی تولید ناخالص داخلی بانک مرکزی، ایالات متحده در رکود است، اما باید تا پایان ماه جاری منتظر بمانیم و ببینیم که آیا گزارش ایالات متحده تولید ناخالص داخلی آمریکا را تایید می‌کند یا خیر.

 

https://donyaye-trade.com/news/usa-pmi-ism-report

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.