کیف پول اتمیک والت چیست؟ بهترین آموزش کار با کیف پول Atomic Wallet

کیف پول اتمیک والت

کیف پول Atomic Wallet یکی از جذاب ترین و کارآمد ترین کیف پول های نرم افزاری در دنیا محسوب می شود که طرفداران بسیاری دارد. کیف پول Atomic Wallet توانسته امکانات مختلف منحصر به فردی برای کاربران خودش ایجاد کند. امکاناتی که عملا باعث شده کیف پول اتمیک والت تبدیل به یکی از محبوب ترین کیف پول های جهان شود. از این رو بسیاری به دنبال آموزش کیف پول اتمیک هستند. در ادامه به ویژگی های مهم و البته خاص این کیف پول خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

کیف پول Atomic Wallet و مفهوم Atomic swap

 

مهمترین شاخصه کیف پول Atomic Wallet، استفاده از مفهوم Atomic swaps است. در واقع عنوان ” اتمیک ” استفاده شده در نام این کف پول اشاره به همان اتمیک سواپ دارد. بنابراین برای درک این ویژگی کیف پول اتمیک والت بهتر است کمی با اتمیک سواپ آشنا شویم و بدانیم چه مزایایی دارد.

تا به امروز هر نوع خرید و فروش و بازاری که تجربه کرده ایم به صورت متمرکز بوده است. یعنی هر خرید و فروش در نهایت به واسطه یک مرکز مدیریتی کنترل می شود. به طور مثال بازار بورس ایران تحت نظارت سازمان بورس و در نهایت دولت قرار دارد و همین داستان در مورد تمامی بازارهای دیگر جهان نیز صادق است.

اما بازار ارزهای دیجیتال این داستان را تغییر داد. در این بازار هیچ نقطه تمرکزی وجود ندارد. این بازار همه چیز بر اساس کاربران و ماینرها می چرخد. هیچ نهاد ناظر یا دولت و سازمانی اطلاعات کاربران را در اختیار ندارد و نمی تواند نقش مدیریتی در این سیستم بازی کند.

 

[irp posts=”37824″ name=”کیف پول لجر (Ledger Nano S) چیست؟ +3 مزیت لجر نسبت به سایر کیف پول‌ها”]

شما می توانید بدون هیچ پروتکل خاصی در این بازار خرید و فروش کنید. اما مسئله ای که برای خرید و فروش وجود دارد این است که شما برای خرید نیاز به فروشنده و برای فروش نیاز به خریدار دارید. بنابراین به صورت عملی شما به محل هایی تحت عنوان صرافی ها نیازمند هستید. اما داستان این است که بسیاری از این صرافی ها به صورت متمرکز فعالیت می کنند. یعنی شما باید در آن ها ثبت نام کنید و اطلاعات هویتی خودتان را وارد کنید. هر خرید و فروش در سامانه آن ها ثبت می شود و بعدها می توان از آن اطلاعات استفاده کرد.

بنابراین به نظر می رسد که عملا یک بازار و بنیاد غیر متمرکز وابسته به یک عامل و واسطه متمرکز شده است. اما این مسئله چندان پایدار نبود و در سال 2013 برای اولین بار مفهومی تحت عنوان Atomic swaps به دنیا معرفی شد. این فناوری به شما این امکان را می دهد که به صورت غیر متمرکز اقدام به مبادله ارز های دیجیتال ( حتی با داشتن بلاک چین های متفاوت ) کنید.

 کیف پول اتمیک والت چیست؟ بهترین آموزش کار با کیف پول Atomic Wallet
atomic wallet کیف پول

Atomic swaps چگونه کار می کند؟

 

این مفهوم بسیار ساده و کاربردی است. شما تصور کنید که می خواهید یک ارز دیجیتال بیت کوین را با یک ارز دیجیتال اتریوم مبادله کنید. برای این کار در صرافی ها باید هزینه کارمزد پرداخت کنید. چرا که در واقع صرافی این ارز را از شما می خرد و ارز مورد نیاز را به شما می فروشند. بنابراین عملا دو خرید و فروش و یا بهتر بگوییم دو کارمزد در اینجا شکل می گیرد.(اتریوم یا بیت کوین اگر بین این دو شک دارید که در کدام یک سرمایه گذاری کنید حتما این مقاله را بخوانید)

اما در اتمیک سواپ داستان کاملا متفاوت است. اتمیک سواپ به معنی انتقال ارز بدون فاکتور اعتماد است. در واقع شما برای اطمینان پیدا کردن از یک واسطه به نام صرافی استفاده می کردید. حال اگر بخواهیم این اعتماد را حذف کنیم یا به نوعی دیگر آن را تامین کنیم چه اتفاقی رخ می دهد؟

فرض کنید فرد A می خواهد با فرد B وارد یک مبادله شود. در این حالت فرد A ارز دیجیتال خود را به آدرس قرار خود منتقل می کند. فرد B می تواند این ارزهای دیجیتال را بر اساس کد هشی که تنها در اختیار این دو نفر قرار دارد دریافت کند. اما این ارزها قفل هستند و هنوز قابل استفاده نیستند. این ارزهای قفل شده مادامی قابل استفاده خواهند بود که فرد B ارزهای دیجیتال خود را ارسال کند. در این حالت مبادله کامل می شود و ارزهای دیجیتال قابل استفاده می شوند. در واقع به این نوع مبادله یا به صورت کامل انجام می شود و یا به طور کلی انجام نمی شود.

در این روش عملا هیچ واسطه ای وجود ندارد و عملا کارمزدی نیز برای این نوع مبادلات نخواهد بود. از این رو کاملا مشخص است که چرا کیف پول Atomic Wallet تا به این اندازه محبوب و دوست داشتنی است.

نصب اپلیکیشن اتمیک والت

دیگر ویژگی های کیف پول Atomic Wallet

 

تا اینجا مشخص شد که کیف پول Atomic Wallet بر اساس اتمیک سواپ کار می کند و این مهمترین ویژگی جذاب این کیف پول است. اما این تمام کار نیست.
کیف پول Atomic Wallet برنامه ای است که بر روی سیستم های مطرح و پرکاربرد دنیا یعنی ویندوز، لینوکس، اندروید و ios قابلیت نصب و اجرا دارد. بنابراین عملا شما با داشتن این کیف پول می توانید آن را بر روی هر سیستم عاملی که می خواهید راه اندازی کنید. نصب اپلیکیشن اتمیک والت کار چندان پیچیده ای ندارد و شما با هر سطح آشنایی از دنیای دیجیتال می توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

در واقع کیف پول Atomic Wallet رابط کاربری بسیار ساده ای دارد و هر کاربر با هر سطح سواد دیجیتالی می تواند از این کیف پول استفاده کند. اما این بدین معنی نیست که کیف پول Atomic Wallet امکانات خاصی ندارد و نمی توان با آن کارهای حرفه ای تری انجام داد. این کیف پول امکان مبادله همتا به همتا را تحت یک بلاک چین خصوصی فراهم می کند و امکان مبادله ارزهای مبتنی بر eth20 را فراهم کرده است.

از این روست که به نظر می رسد برای بهره مندی کامل از امکانات این کیف پول نیاز به آموزش است. در واقع آموزش کیف پول اتمیک بیشتر به کار حرفه ای های بازار ارزهای دیجیتال می آید.(میداس سرمایه یک مقاله ای در مورد کیف پول کوینومی تولید کرده، اگر علاقه مند به کسب اطلاعات در این زمینه هستید مطالعه کنید)

 کیف پول اتمیک والت چیست؟ بهترین آموزش کار با کیف پول Atomic Wallet

 

[irp posts=”33799″ name=”کیف پول مای سیلیوم چیست؟ آموزش گام‌به‌گام نصب کیف پول مای سلیوم MYCELIUM”]

امنیت کیف پول Atomic Wallet

 

در مورد امنیت کیف پول Atomic Wallet می توان اینگونه گفت که تا زمانی که خود کاربر اشتباه نکرده و یا مشکل سیستمی بر روی سیستم عامل مورد استفاده وجود نداشته باشد، عملا هیچ عامل نفوذی به این کیف پول وجود ندارد.

به طور ساده تر اگر بخواهیم بیان کنیم، می توانیم این گونه بگوییم که امنیت کیف پول Atomic Wallet کاملا قابل قبول است و تا به امروز مشکل امنیت خاصی از این کیف پول گزارش نشده است.
اما مسئله ای که وجود دارد این است که عملا شما اگر این کیف پول را بر روی یک سیستم عامل دارای بدافزار و … بخواهید نصب کنید، احتمالا دچار مشکلات امنیتی خواهید بود. از این رو گفته می شود که در نصب اپلیکیشن اتمیک والت دقت کامل و کافی را داشته باشید.

همچنین شما می توانید برای حفظ امنیت دارایی های خود در کنار کیف پول Atomic Wallet از کیف پول های سخت افزاری استفاده کنید. این ترکیب می تواند کارایی، سادگی و امنیت را برای شما به همراه داشته باشد.

به طور کلی اگر بخواهیم در مورد امنیت کیف پول Atomic Wallet یک جمله بگوییم، می توان گفت که کیف پول Atomic Wallet دارای امنیت کافی و خوبی است و شما می توانید از این نرم افزار در هر سیستم عاملی استفاده کنید. پیشنهاد ما این است که بهترین سیستم عامل و امن ترین آن ها برای نصب و استفاده از این کیف پول، سیستم عامل لینوکس است.

در واقع مسئله ای که وجود دارد این است که لینوکس یک سیستم عامل منبع باز است و این مسئله باعث می شود که عملا در برابر بدافزار و هک مقاوم باشد. خود کیف پول Atomic Wallet نیز منبع باز است و این باعث شده است ویژگی های امنیتی خوبی داشته باشد.

کیف پول اتمیک والت
کیف پول Atomic Wallet

سوالات متداول

1- کیف پول Atomic Wallet کدام ارزهای دیجیتال را پشتیبانی می کند؟
به طور کلی کیف پول Atomic Wallet از 500 توکن و کوین پشتیبانی می کند. از این نظر می توان گفت که این کیف پول یکی از بهترین ها در بازار ارزهای دیجیتال محسوب می شود. همچنین این کیف پول قادر است تمامی ارزهای مبتنی بر بلاکچین eth 20 را مدیریت کند.

2- آیا امکان خرید و فروش در کیف پول Atomic Wallet وجود دارد؟
بله. این امکان در این کیف پول به طور کامل وجود دارد. اما موضوع این است که این کار تقریبا برای شما گران تمام می شود. در واقع شما به ازای هر خرید و هر فروش باید 7 درصد کارمزد به اضافه 10 دلار پرداخت کنید. بنابراین به نظر نمی رسد که استفاده از این کیف پول به عنوان واسطه خرید و فروش چندان راه اقتصادی محسوب شود. در حالی که راه های دیگری برای این کار وجود دارد.

3- آیا این کیف پول رایگان است؟
به طور کلی نصب و استفاده از این کیف پول به صورت پایه ای کاملا رایگان است. اما برای برخی از کاربری ها و امکانات این کیف پول هزینه هایی در نظر گرفته شده است که به صورت کارمزد از حساب شما کسر می شود. در کل می توان گفت که بخش رایگان کیف پول Atomic Wallet می تواند کار راه انداز باشد.

 

[irp posts=”47684″ name=”رابین هود کیف پول خودش را راه اندازی می کند”]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.