کیف پول ترزور چیست؟ 1 ویژگی مهم (Trezor) نسبت به سایر کیف‌ها

به‌واقع می‌توان کیف پول ترزور را امن‌ترین و پرکاربردترین کیف پول الکترونیکی حال حاضر جهان می‌دانند که در دو نوع ترزور وان و کیف پول ترزور مدل تی طراحی و ساخته‌شده است. کیف پول ترزور توانسته ازنظر امنیتی کاری کند که تقریباً هیچ دخل و تصرف غیرمجاز فیزیکی و مجازی روی سرمایه شما اتفاق نیافتد اما چگونه؟

برای درک مسئله کیف پول trezor بهتر است کمی عقب‌تر برویم و داستان را از خود مفهوم کیف پول شروع کنیم. به‌طورکلی اقتصاد از زمانی که فرم کالا به کالا و کالا به خدمات را کنار گذاشت و از واسطه‌ای به نام پول استفاده کرد، نگهداری این سرمایه تبدیل به یک چالش ابدی شد. از طرف دیگر با گسترش اقتصاد و مفهوم تجارت کم‌کم نقل‌وانتقال پول نیز تبدیل به یک چالش شد. اینجا بود که مسئله سپرده‌های بانکی مطرح شد. کم‌کم این سپرده‌گذاری‌ها کارایی‌های دیگری پیدا کردند که در این بحث مجالی برای گفتن آن نیست.

نیاز به محلی برای نگهداری و انتقال سرمایه را شاید تنها نقطه‌ضعف اصلی اقتصاد مبتنی بر سرمایه دانست. این موضوع در ارزهای دیجیتال نیز صادق است. شما نمی‌توانید این‌گونه تصور کنید که ارز دیجیتال به سبب دیجیتالی بودن نیازی به محلی برای نگهداری یا فرمولی برای انتقال نداشته باشد. به‌هرحال شما نمی‌توانید این سرمایه را به‌صورت فیزیکی داشته باشید، از طرف دیگر مانند سهام یا سایر بازارهای سرمایه‌ای قرار نیست به نام شما منتقل شود. ارز دیجیتال چیزی شبیه به پول است. پس به کیف پولی نیاز است که این سرمایه را در آن قرارداد و برای نقل‌وانتقالت از آن‌ها استفاده کرد. اینجاست که کیف پول ترزور وارد کار می‌شود.

اگر میخواهید با بهترین کیف پول ارزهای دیجیتال هم آشنا شوید در این مقاله به صورت کامل توضیح داده با مراجعه به آن اطلاعات خوبی کسب خواهید کرد.

 

کیف پول ترزور و نیاز جامعه مدرن

 

انسان‌ها از گذشته دور تا به امروز اتفاقات زیادی را از سر گذرانده‌اند که هرکدام تأثیراتی در سبک زندگی بشریت داشته است. کشف آتش و اختراع قانون پول و … و انواع انقلاب‌ها هرکدام تأثیرات خاص خودشان را داشته‌اند؛ اما به‌واقع اینترنت و دنیای کامپیوتر را می‌توان مهم‌ترین اختراع بشریت بدانیم. این اختراع کم‌کم تمام جنبه‌های مختلف زندگی بشری را تحت تأثیر قرارداد. به‌نوعی که انسان‌های امروزی همه‌چیز را مجازی، سریع و باکیفیت می‌خواهند.

در این دنیای مجازی پسند، سخت اتفاق یا چیزی حقیقی و سخت‌افزاری را می‌توان یافت که محبوب باشد. این کیف پول یکی از این معدود اتفاقات است. در کلام ساده‌تر روی کاغذ به نظر می‌رسید که کیف پول‌های مجازی مبتنی بر ویندوز یا سایر سیستم‌عامل‌ها که تمامی خدمات مجازی را در اختیار دارند بتوانند بیشتر از کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند کیف پول ترزور محبوب شوند؛ اما یک عامل اساسی مانع از به وقوع پیوستن این پیش‌بینی شد.

 

[irp posts=”30199″ name=”10 تا از بهترین کیف پول‌های بیت کوین در سال 2020 و 2021″]

 

درواقع به‌جز سرعت و کیفیت و در دسترس بودن دنیای اقتصاد و سرمایه‌ای نیاز به یک مفهوم بسیار مهم به نام امنیت دارد. در کلام ساده‌تر هر چه امنیت در مفهوم سرمایه‌ای بیشتر تأمین شود عملاً هواخواه بیشتری نیز دارد. یکی از مهم‌ترین دلایلی که کاربران قبول می‌کنند به‌جای دلار از بیت کوین به‌عنوان ارز مبادله‌ای استفاده کنند دقیقاً همین امنیت است. بیت کوین در نقل‌وانتقال بدون دست‌خوردگی و حتی بدون ره‌گیری است. ازاین‌رو بسیار امن است.

پس عملاً مهم‌ترین ویژگی متمایز این کیف پول نسبت به غالب کیف پول‌ها امنیت آن است که عمده دلیل محبوبیت آن نیز به‌حساب می‌آید.

کیف پول ترزور چیست؟ 1 ویژگی مهم (Trezor) نسبت به سایر کیف‌ها
کیف پول trezor

امنیت در کیف پول ترزور

اما از ابتدای مقاله تا به اینجا مدام از امنیت کیف پول ترزور صحبت کردیم. حال نوبت به این رسیده است که بدانیم کیف پول ترزور چگونه و چطور این امنیت را تأمین می‌کند؟
به‌طورکلی هر چیزی که فیزیکی و سخت‌افزاری باشد خطرات فیزیکی نیز دارد. این خود نقطه‌ضعف کیف پول‌های سخت‌افزاری محسوب می‌شود. در کلام ساده‌تر احتمال دزدیده شدن، خراب شدن و یا نابود شدن فیزیکی کیف پول وجود دارد. این‌ها فارغ از سایر تهدیدات نرم‌افزاری است که برای هر کیف پولی ممکن است پیش بیاید.
بنابراین امنیت برای کیف پول trezor به دو بخش فیزیکی و مجازی تقسیم می‌شود.

کیف پول ترزور

کیف پول ترزور و امنیت فیزیکی

 

اولین نقطه آسایش امنی که کیف پول ترزور برای کاربران خود ایجاد کرده این است که این کیف پول بر اساس الگوریتم HD طراحی‌شده است؛ بنابراین به‌جز این‌که در هر نقل‌وانتقال کلیدهای عمومی و خصوصی شما تغییر می‌کند و شما می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید، عملاً قادر خواهید بود از یک بک آپ استفاده کنید. شما با یک‌بار گرفتن بک آپ صاحب 12 کاراکتر می‌شوید.

این 12 کاراکتر به‌صورت یکتا به شما اختصاص دارد. نیازی نیست که در هر بار استفاده از کیف پول ترزور یک بک آپ جدید بگیرید. این 12 کاراکتر مهم‌ترین رمزی است که شما باید آن را درجایی نوشته و نگهداری کنید. زمانی که کیف پول شما به هر دلیل چه به‌صورت فیزیکی و چه به‌صورت مجازی از بین رفت یا نیاز به راه‌اندازی مجدد داشت این 12 کاراکتر است که حساب اصلی شمارا بازمی‌گرداند و سرمایه شمارا زنده می‌کند.

پس اگر این کیف پول دزدیده یا خراب شود جای نگرانی نیست، شما می‌توانید با استفاده از یک کیف پول ترزور جدید یا با استفاده از کیف پول مجازی مانند مای سیلیوم و این 12 کاراکتر حساب خودتان را برگردانید.

یک مشکل دیگر که به نظر در حالت سخت‌افزاری وجود دارد این است که به نظر می‌رسد احتمال دست‌کاری یا خراب‌کاری در این کیف پول به‌صورت فیزیکی وجود دارد؛ اما این کیف مجهز به یک هولوگرام بسیار قوی است که در صورت دست‌خوردگی به‌خوبی می‌توان متوجه آن شد. پس عملاً نگرانی از این بابت وجود ندارد. پس یادتان باشد که قبل از راه اندازی کیف پول ترزور این هولوگرام را چک کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید.

کیف پول ترزور و امنیت مجازی
راه اندازی کیف پول ترزور

کیف پول ترزور و امنیت مجازی

فارغ از امنیت فیزیکی، مهم‌ترین فاکتوری که این کیف پول دارد این است که امنیت نرم‌افزاری و مجازی بسیار قوی دارد. مادامی‌که شما بخش فیزیکی و سخت‌افزاری کیف پول ترزور را به دستگاه خود متصل نکنید، اجازه ورود به کیف پول خود را نخواهید داشت. همچنین برای وارد شدن به این کیف پول شما به‌جز رمز عبور خود نیاز به واردکردن رمز یک‌بارمصرفی دارید که بر روی این کیف پول هر بار نمایش داده می‌شود.

بنابراین عملاً هرکسی که بخواهد به کیف پول شما دسترسی داشته باشد باید از دو رمز مجازی و فیزیکی عبور کند. نکته جالب‌توجه اینجاست که به ازای هر یک‌بار که شما رمز ورود به کیف پول trezor را اشتباه وارد کنید، زمان مورد انتظار به توان دو می‌رسد؛ یعنی اگر سی بار رمزتان را اشتباه بزنید تقریباً باید 17 سال منتظر اجازه مجدد برای واردکردن رمز باشید!

فارغ از این مسائل سیستم نرم‌افزاری این کیف پول به‌نوعی طراحی‌شده است که در برابر انواع ویروس‌ها و بدافزارهای مقاومت خوبی دارد و کمتر گزارش‌هایی مبنی بر ویروسی شدن آن به گوش رسیده است. بااین‌حال پیشنهاد می‌شود که در راه اندازی کیف پول ترزور دقت داشته باشید و آن را به هر سیستمی متصل نکنید.
در صورتی که علاقه مند هستید بدانید مدت‌زمان انتقال بیت کوین به کیف پول چقدر است، حتما این مقاله را بخوانید.

 

[irp posts=”37096″ name=”ایلان ماسک باز هم داج کوین را بالا می‌کشد؛ داج کوین، شیوه پرداختی جدید تسلا”]

 

کیف پول ترزور چیست؟ 1 ویژگی مهم (Trezor) نسبت به سایر کیف‌ها

دیگر ویژگی‌های کیف پول ترزور

 

شما از یک کیف پول چه انتظاراتی می‌توانید داشته باشید؟ همه آن‌ها را می‌توانید در کیف پول ترزور پیدا کنید. درواقع این کیف پول با پشتیبانی از بسیاری از ارزها به‌خصوص ارزهایی که بر بستر اتریوم ERC -20 طراحی‌شده‌اند، پشتیبانی می‌کند.
شما می‌توانید به‌سادگی از این کیف پول برای انتقال بیت کوین بسیاری دیگر از رمز ارزها استفاده کنید. درست مانند بسیاری از کیف پول‌های دیگر!

چند سؤال متداول

1- از چه سیستم‌عامل‌هایی می‌توانیم برای راه اندازی کیف پول ترزور استفاده کنیم؟
به‌طورکلی شما می‌توانید روی تمامی سیستم‌عامل‌هایی که تا به امروز ایجادشده است که عبارت‌اند از: ویندوز، لینوکس، مک، اندروید و IOS از کیف پول ترزور استفاده کنید و هیچ محدودیتی در هیچ‌کدام یک از این سیستم‌عامل‌ها نخواهید داشت.

2- تا به امروز کدام ارزها در کیف پول trezor تعریف‌نشده هستند و نمی‌توان از این کیف پول برای انتقال آن‌ها استفاده کرد؟
برخی از ارزها هنوز در این کیف پول تعریف‌نشده‌اند. برخی از این ارزها متأسفانه بسیار هم خواهان دارد و مشخص نیست چرا مدیران این کیف پول برای این ارزها فکری نمی‌کنند. برخی از معروف‌ترین این ارزها عبارت‌اند از: بایننس کوین، ساتوشی ویژن، ترون، نئو، آیوتا و …

3- آیا می‌توان با استفاده از کیف پول‌های مجازی و نرم‌افزاری از کیف پول ترزور استفاده کرد؟
بله برخی از کیف پول‌های نرم‌افزاری مانند مای سیلیوم و چند مورد دیگر سازگاری خوبی با ترزور دارند و شما می‌توانید به‌راحتی حساب‌های خودتان را با آن‌ها سینک کنید.

 

[irp posts=”25015″ name=”اتریوم برای پولدارهاست اما به‌زودی این ارز دچار مشکل می‌شود!”]

 

و در آخر اگر نمیدانید آینده لایت کوین چه خواهد شد و چیست حتما به این مقاله سری بزنید تا درباره این موضوع بیشتر بدانید! و همچنین با ساخت کیف پول بیت کوین و کیف پول کوینومی و نرم افزار کیف پول لجر نانو اس هم آشنا شوید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.