کمپانی فیات به رانندگان خود دارایی دیجیتال پاداش می‌دهد

کمپانی فیات

کمپانی Stellantis که شرکت مادر کمپانی اتومبیل‌سازی فیات به‌حساب می‌آید در تلاش برای صدور توکن های دیجیتال برای رانندگانی سری 500 است. این دارای که Kiri Coin نام دارد می‌تواند پلتفرم‌های مختلفی مانند نتفلیکس، وب‌سایت و خدمات اپل، سایت آمازون و اسپاتیفای مورداستفاده قرار بگیرد.

[irp posts=”29391″ name=”پول یا ارز فیات چیست؟ و چه ارتباطی با بیت کوین دارد؟”]

خودروهای جدید سری 500 را باید در دسته‌ی خودروهای اقتصادی و مقرون به صرفی قرارداد که با محیط‌زیست نیز سازگاری دارند. Kiri Coin پیش‌تر نیز در 13 کشور اروپایی مورداستفاده قرارگرفته است و یک ارز شناخته‌شده به‌حساب می‌آید. علاوه بر این نیز رانندگی افراد موردبررسی قرار می‌گیرد درصورتی‌که میزان مصرف انرژی آن‌ها مناسب باشد، پاداش اضافی به آن‌ها تعلق خواهد گرفت. بنا بر اعلام شرکت فیات، رانندگانی که بر میزان مصرف انرژی توجه داشته باشند و عملکرد خوبی را به ثبت برسانند، سالیانه 179 Kiri Coin دریافت خواهند کرد. گابریل کاتاکیو مدیر بخش برنامه تحرک شرکت Stellantis در یک مصاحبه بیان کرد:

ما می‌خواهیم رفتارهای محیط‌زیست دوستانه‌ی مشتریان خود را پشتیبانی کنیم و به آن‌ها مزایای انحصاری دهیم. به‌سادگی با رانندگی با سری جدید 500، سیستمی که بر روی این ماشین‌ها به کار گرفته‌شده است، عملکرد رانندگان را تبدیل به ارز می‌کند… داده‌های رانندگی، مانند مسافت و سرعت، در فضای ابری Kiri Coin بارگذاری می‌شوند و با استفاده از الگوریتمی که در آن ابداع و به کار گرفته‌شده است، به‌طور خودکار به Kiri Coin تبدیل می‌شوند. نتیجه مستقیماً در تلفن هوشمند کاربر بارگیری می‌شود و سپس از Kiri Coin می‌توان برای خرید محصولات و خدمات استفاده کرد.

 

[irp posts=”24161″ name=”سرمایه‌گذاری در بورس یا ارز دیجیتال کدام‌یک بازده بیشتر دارد؟”]

اگر بخواهیم به نقطه‌ضعف این سیستم اشاره‌کنیم، عدم امکان استفاده از آن در همه‌ی بازارها و سایت‌ها شاید مهم‌ترین مورد باشد. همچنین این پاداش نیز در همه‌جا ارائه نمی‌شود و به‌عنوان‌مثال رانندگان در آمریکای شمالی این پاداش را دریافت نمی‌کنند. افراد حاضر در کشورهای عضو اتحادیه اروپا شامل این پاداش می‌شوند. همچنین برای بهره‌مندی از این طرح، باید یک ماشین سری جدید 500 را خریداری کنند تا بتوانند ارز Kiri coin به دست آورند.

بااین‌حال شرکت فیات و کمپانی مادر آن هنوز معتقد هستند که این روش بسیار خوبی است و مسیری برای رسیدن به پیشرفت و آینده‌ای سازگاربامحیط‌زیست خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های مثبتی که برای این طرح بیان می‌شود آن است که استخراج برخی از ارزها مانند بیت کوین انرژی زیادی مصرف می‌کند و درنتیجه‌ی آن کربن دی‌اکسید تولیدشده برای سلامت انسان و محیط‌زیست خطرآفرین خواهد بود. با این شیوه‌ی به دست آوردن ارز، از شر آلودگی‌های ناشی از استخراج نیز خلاص خواهیم شد!

نوآوری‌های زیادی درزمینهٔ ارزهای دیجیتال در حال انجام و ارائه هستند که روزبه‌روز بر جذابیت این بستر اضافه می‌کنند و مسیر پیشرفت رمز ارزها را هموارتر می‌کنند. شما عزیزان می‌توانید اخبار بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را در وب‌سایت ما به‌طور روزانه مطالعه کنید.

[irp posts=”24699″ name=”آخرین اخبار بیت‌کوین: این ارز دیجیتال بیش از هر زمان دیگری طلا خریداری می‌کند!”]

 

منبع:https://www.livebitcoinnews.com/fiat-car-company-plans-to-reward-economical-drivers-with-crypto/

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.