کلاهبرداری‌ها در دنیای رمزارزها، در حال افزایش است

کلاهبرداری‌ها در دنیای رمزارزها، در حال افزایش است

مدتی است که دنیای مالی غیرمتمرکز، به ویروس‌ها و ابزارهای هکری و کلاهبرداران آلوده شده است و در این بین، نوع جدیدی از این کلاهبرداری‌ها با نام Soft Rug وارد این دنیا شده است. افرادی که مدتی است در فضای DeFi مشغول به فعالیت هستند، قطعا با کلمه Rug Pull آشنایی دارند. به طور کلی این عمل به مواقعی گفته می‌شود که صاحبان و موسسین یک پروژه، آن پروژه را به صورت نیمه‌کاره رها کرده و تمام سرمایه‌های مردم در آن پروژه را از صرافی‌ها برداشته و اقدام به فرار با تمام سرمایه‌ها می‌کنند.

یکی از انواع این کلاهبرداری، Soft Rug است که در آن موسسین پروژه، به جای اینکه کنترل دارایی افراد را بدست بگیرند، توکن‌هایشان را برداشته و از پروژه کنار می‌کشند. در برخی موارد، این نوع کلاهبرداری بسیار پلیدانه است چرا که توسعه‌دهندگان پروژه ابتدا اعتماد افراد را جلب کرده و به آنها حس امنیت دروغین می‌دهند، در حالی که توکن‌های آنها را برمی‌دارند. اگر به طور هوشمندانه‌ای این عمل صورت گیرد، کاربران حتی متوجه نخواهند شد که به چه دامی افتاده‌اند. در طول هفته گذشته چندین مورد Soft Rug در دنیای DeFi اتفاق افتاده است.

 

[irp posts=”37959″ name=”کلاه‌برداری رمز ارزی در قالب ایلان ماسک”]

تیم Polywhale، که در پروژه‌ای در شبکه Polygon فعالیت می‌کردند، در پستی در سایت Reddit، در روز 20 ژوئن، اعلام کردند که قصد دارند پروژه را ببندند اما دو روز بعد، کاربران متوجه شدند که خزانه این پروژه کاملا خالی شده است. طبق گزارشات کوین تلگراف، موسسین Polywhale Finance متهم به انجام شیوه کلاهبرداری Soft rug، بوسیله فروش توکن‌هایشان در آخرین دوره رکود رمزارزها هستند. توکن رسمی این شرکت که KRILL نام دارد، از زمان شروع این ماه، از قیمت 7 دلار به قیمت 0.17 دلار سقوط کرده است.

 

[irp posts=”32245″ name=”تصمیم کمیسیون اقتصادی ایران برای تولید رمز ارز داخلی و ورود پله به توکن‌های غیرمثلی”]

 

Defiant نیز یک کلاهبرداری Soft Rug دیگر توسط Swipe را گزارش کرده است. این تیم در سومین پروتکل بزرگ Binance Smart Chain یعنی Venus شرکت داشته است. در 22 ژوئن، تیم موسس بازار BSC، اعلام کرد که آنها این پروژه را ضمانت می‌کنند. یکی از اعضای Uniswap به نام @MonetSupply، این تیم را به کلاهبرداری Soft Rug متهم کرده است. البته اعضای جدید Venus تمامی اتهامات را رد کرده و ادعا کرده‌اند که تمام اینها شایعه بوده و آنها پول مردم را برگردانده‌اند.

 

[irp posts=”24765″ name=”یارانه انرژی برای استخراج رمز ارزها ارائه نمی‌شود!”]

 

منبع:

https://cointelegraph.com/news/beware-of-soft-rugs-a-growing-menace-in-decentralized-finance

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.