کاربردهای بلاک چین در سال 2021 (بیش از 4 کاربرد مهم)

کاربردهای بلاک چین

 آیا می‌توان مثال‌هایی برای کاربرد بلاک چین در آموزش یا کاربرد بلاک چین در انرژی پیدا کرد؟ اصلاً کاربرد بلاک چین چیست؟ هنوز بلاک چین برای بسیاری یک مفهوم کاملاً مبهم است و درک آن کمی دشوار است. انسان از ابتدای زندگی خود عادت کرده است که هر چیزی را به‌صورت عینی درک کند، یک مسئله غیرقابل مشاهده و لمس نمی‌تواند چندان تعریف ساده‌ای هم داشته باشد. کاربردهای بلاک چین می‌تواند راهی برای درک این مفهوم باشد.

اینترنت و تفاوت آن با بلاک چین

 

انسان از لحظه‌ای که پا به کره خاکی گذاشت تا به امروز اتفاقات مختلفی را تجربه کرده است. هرکدام از این اتفاقات تأثیری در تغییر روند زندگی انسان‌ها داشتند. کشف آتش، اختراع خط، ایجاد قانون، اختراع پول و … . تا چند وقت پیش می‌توانستیم اینترنت و شبکه‌های اینترنتی را مهم‌ترین و تأثیرگذارترین اختراع بشری بدانیم. اینترنت کاری کرد که انسان‌ها به یکدیگر نزدیک‌تر شوند و عملاً جهانی که در آن زندگی می‌کردیم تبدیل به یک دهکده بزرگ شد!

تا چندی پیش تصور می‌شد که اینترنت توانسته ازنظر بنیادی بسیاری از جنبه‌های زندگی انسان را تحت تأثیر قرار دهد؛ اما با ظهور بلاک چین مشخص شد که بسیاری از اساس و اصول مهم زندگی انسانی وجود داشت که اینترنت به آن‌ها احترام گذاشته بود و تغییر در آن‌ها ایجاد نکرد. درواقع اینترنت بر اساس مفهومی تحت عنوان ” ارتباط ” فعالیت می‌کرد.

در کلام ساده‌تر اینترنت رابطه میان انسان با انسان، انسان با اشیاء و اشیاء با اشیاء را به شکل‌های مختلفی تعریف کرد. در این حالت سعی شد که این ارتباطات سریع‌تر، ساده‌تر و باکیفیت‌تر باشند؛ بنابراین عملاً برعکس تصور ما هیچ تفاوتی در بنیاد زندگی انسان‌ها رخ نداده است. تنها و تنها این مفهوم ارتباط بود که به شکل دیگری درآمد.

 

4 مورد از کاربردهای بلاک چین در سال 2021 که باید دانید

اما مفهوم بلاک چین و کاربردهای بلاک چین عملاً می‌توانند زندگی انسان‌ها را در جنبه‌های مختلف تغییر بدهند. بعد از اختراع پول، اقتصاد تحت مفهوم سرمایه‌ای تا به امروز به کار خود ادامه داده است؛ اما امروز یکی از کاربردهای بلاک چین این است که پول را می‌خواهد حذف کند و به‌جای آن از یک کد هش استفاده کند. این‌یک تغییر بنیادی محسوب می‌شود. اقتصاد هیچ‌گاه نتوانسته خودش را بدون پول تصور کند. ازاین‌روست که امروز قوانین نوشته‌شده با کارایی بلاک چین تناقض دارند؛ زیرا این قوانین بر اساس اصولی نوشته‌شده‌اند که امروز بلاک چین و کاربردهای بلاک چین آن‌ها را نقض می‌کند.

 

[irp posts=”29906″ name=”آمریکا دلار چاپ می کند، بیت کوین گران می شود؟”]

 

کاربرد بلاک چین چیست
کاربرد بلاک چین در انرژی

کاربرد بلاک چین بر اساس دو فاکتور ساده!

 

می‌خواهید بدانید کاربرد بلاک چین چیست؟ یا این‌که کاربرد بلاک چین در انرژی یا کاربرد بلاک چین در آموزش چگونه رقم می‌خورد؟ برای پاسخ به این سؤال‌ها باید ببینیم که کاربردهای بلاک چین بر چه اساسی کار می‌کنند. وقتی بتوانیم این اساس را پیدا کنیم می‌توانیم لیستی از کاربردهای بلاک چین را در سال 2021 و سال‌های دیگر به دست بیاوریم.

به‌طورکلی بیت کوین و کاربرد بلاک چین بر اساس مفهومی تحت عنوان رمزنگاری قرار دارد. درواقع بلاک چین چیزی جز استفاده هوشمندانه از کد هش نیست. این کد قابلیت این را دارد که امنیت بالایی را در عین شفافیت منتقل کند؛ یعنی هیچ‌کس قادر نیست این کد را هک کند یا اطلاعات آن را تغییر دهد اما بلاک چین این اجازه را می‌دهد که آن را همه ببینند. البته این اتفاق می‌تواند در بلاک چین های مختلف بر اساس نیاز کاربر متغیر باشد.

4 مورد از کاربردهای بلاک چین در سال 2021 که باید دانید
کاربرد بلاک چین چیست

اما مسئله این است که کاربردهای بلاک چین بر اساس دو مفهوم ” امنیت و شفافیت ” پایه‌گذاری شده است؛ اما این موضوع هنوز گنگ است. بگذارید کمی بهتر این فاکتورها را بیان کنیم. کاربردهای بلاک چین تنها و تنها به دنبال ایجاد یک فضای بهتر هستند که در آن چیزی جز کار موردنظر اهمیت ندارد. درواقع بلاک چین معتقد است که بسیاری از فعالیت‌های صورت گرفته در تمامی مراکز و دستگاه‌ها و به‌طورکلی در تمامی مراحل زندگی انسان بی‌فایده است و تنها بخشی از انرژی آن‌ها صرف انجام کار می‌شود. ازاین‌رو بلاک چین بر اساس ” کاربرد ” زندگی انسان‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

درواقع در تمامی زمینه‌ها این‌گونه است که ” وقتی می‌توان کاری را به‌نوعی انجام داد که شفاف باشد و هیچ شبه ای در آن رخ ندهد و همچنین می‌توان امنیت آن را تأمین کرد، چرا باید هزینه‌های مختلفی برای حفظ امنیت و ایجاد شفافیت پرداخت؟! درحالی‌که تجربه ثابت کرده است هیچ‌گاه این امنیت و شفافیت به‌طور کامل حاصل نشده است. پس عملاً بخشی از این سرمایه‌ها به‌طور کامل به هدررفته است ”

کاربرد بلاک چین در انرژی

کاربردهای بلاک چین در سال 2021

 

بر اساس تمامی چیزی که گفتیم شما می‌توانید کاربردهای بلاک چین را در هر چیزی که تصور می‌کنید پیدا کنید. یک اداره ساده می‌تواند تمامی کارهای خودش را تنها و تنها با استفاده از یک کد هش روی یک پلتفرم ساده مانند اتریوم پیاده کند. این پیاده‌سازی علاوه بر این‌که از دسترس هکرها دور خواهد بود، می‌تواند به‌صورت کاملاً شفاف در اختیار کاربران عمومی یا بالادستی‌ها قرار بگیرد.

درواقع مهم‌ترین فاکتور در کاربردهای بلاک چین این است که بلاک چین بر اساس تاریخچه و ثبت تاریخ کار می‌کند. ازاین‌رو هر اتفاقی را که در آن رخ‌داده می‌توان در آن جست‌وجو و پیدا کرد. درست مانند یک دفتر اسناد رسمی بزرگ و قابل‌اعتماد!

4 مورد از کاربردهای بلاک چین در سال 2021 که باید دانید

پرداخت های الکترونیکی، از عمومی‌ترین کاربردهای بلاک چین

 

همان‌طور که گفتیم یکی از مهم‌ترین کاربردهای بلاک چین پرداخت های الکترونیکی آن است. وقتی یک کد هش این قابلیت را دارد که هک نشود و غیرقابل ره‌گیری باشد عملاً بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد. بلاک چین توانسته با استفاده از پلتفرم بیت کوین عملاً مرزها را بردارد و همه جهان را با یک ارزش برابر به نام بیت کوین آشنا کند. همه می‌توانند از سراسر دنیا از نوع کاربردهای بلاک چین استفاده کنند. بی هیچ محدودیتی!

برای اینکه بدانید bitcoin چیست این مقاله اطلاعات جامعی به شما میدهد.

کاربرد بلاک چین در آموزش

کاربردهای بلاک چین و قراردادهای هوشمند

 

احتمالاً شما قرارداد یا توافق‌نامه‌ای را امضا کرده‌اید. این توافق‌نامه‌ها هراندازه هم که بخواهند دو طرف را مطیع و پایبند به مفاد قرارداد کند بازهم احتمال عدم تعهد وجود دارد. یکی از کاربردهای بلاک چین این است که می‌توان بر اساس آن قراردادهای هوشمندی را ایجاد کرد که به‌صورت 24 ساعته در هفت روز هفته در حال کنترل طرفین باشد. حال می‌تواند این رابطه یک رابطه انسان – انسان، انسان – اشیاء یا اشیاء – اشیاء باشد. این قراردادها را به نظر می‌توان از مهم‌ترین کاربردهای بلاک چین دانست.

 

4 مورد از کاربردهای بلاک چین در سال 2021 که باید دانید

کاربردهای بلاک چین و خودرو!

 

یکی از تبعات استفاده از کاربردهای بلاک چین و قراردادهای هوشمند را می‌توان در سیستم خودرویی دانست. به‌طور مثال یکی از مهم‌ترین فاکتورها در خریدوفروش خودرو میزان کیلومتر استفاده‌شده از آن است.

ازاین‌رو بسیاری با استفاده از روش‌های مختلف این کیلومتر شمار را دست‌کاری می‌کنند. استفاده از قرارداد هوشمند و کیلومتر شماری که بر اساس این قرارداد کار می‌کند می‌تواند میزان دقیق کارکرد کیلومتر شمار را برای همیشه ذخیره کند و این می‌تواند انقلابی در این زمینه محسوب شود.

 

[irp posts=”29307″ name=”بیت کوین، 175000 دلار!”]

 

کاربردهای بلاک چین

کاربردهای بلاک چین و انتخابات

 

با نزدیک شدن به‌روزهای انتخابات ایران و حضور مردم پای صندوق‌های رأی و از طرف دیگر تداوم بیماری کرونا این سؤال ایجاد می‌شود که آیا نمی‌توان انتخابات را به‌صورت مجازی برگزار کرد؟ این سؤال در حالی پرسیده می‌شود که بسیاری از کشورهای سطح اول جهان از رأی‌گیری مجازی و الکترونیکی خود ناراضی هستند و به سمت رأی‌گیری کاغذی برگشته‌اند؛ زیرا این نوع رأی‌گیری احتمال دست‌کاری را افزایش می‌دهد.

اینجاست که کاربرد بلاک چین خودش را نشان می‌دهد. درواقع بر اساس کاربردهای بلاک چین می‌توان هر رأی را به‌عنوان یک کد هش غیرقابل تغییر ایجاد کرد و از طریق آن رأی‌گیری مجازی را انجام داد.

 

4 مورد از کاربردهای بلاک چین در سال 2021 که باید دانید

سؤالات متداول در مورد کاربردهای بلاک چین

 

1- کاربرد بلاک چین بیشتر در چه حوزه‌هایی است؟
شما در هر حوزه‌ای می‌توانید از کاربردهای بلاک چین استفاده کنید. بلاک چین بر اساس کاربرد کار می‌کند. هر حوزه‌ای می‌تواند بر اساس کاربرد خودش بلاک چین را تغییر دهد و از ویژگی‌های آن استفاده کند.

2- آینده کاربرد بلاک چین چیست؟
نمی‌توان آینده را پیش‌بینی کرد؛ اما با توجه به ویژگی‌ها و کاربردهای بلاک چین می‌توان حدس زد که بلاک چین بزرگ‌ترین معمار دنیای نوین انسان‌ها خواهد بود. دنیایی که در آن‌همه چیز شفاف و امن می‌شود و تنها کاربرد اهمیت دارد.

3- آیا کاربردهای بلاک چین و ارزش بازار ارزهای دیجیتال به یکدیگر وابسته هستند؟
بله کاملاً. درواقع هرچه کاربرد بلاک چین بیشتر باشد استقبال از ارزهای دیجیتال بیشتر می‌شود و بر اساس قانون عرضه و تقاضا می‌توان گفت که با بالا رفتن تقاضا ارزش و قیمت ارزهای دیجیتال نیز بیشتر خواهد شد.(اگر هم میخواهید بدانید ارزهای دیجیتال چگونه کار می‌کنند؟ توصیه میکنم به این مقاله سری بزنید 🙂 )

 

[irp posts=”34837″ name=”بیت کوین به اوج بازمی‌گردد؛ آلت کوین‌ها همچنان رشد می‌کنند”]

 

اگر میخواهید با حمله ۵۱ درصدی بلاک چین، آموزش ساخت کیف پول بلاک چین ، کیف پول کوینومی و نقد شوندگی صندوق طلا آشنا شوید این مقاله به شما کمک زیادی خواهد کرد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.