چین و بیت کوین در جنگ با دلار

چین و بیت کوین در جنگ با دلار

اگر بخواهیم روابط چین و آمریکا را با یک کلمه توصیف کنیم، شاید جنگ اقتصادی بهترین توصیف برای آن باشد! در سال‌های اخیر رقابت و جنگ اقتصادی بزرگی میان این دو ابرقدرت شکل‌گرفته است و از هر راهی برای قوی‌تر شدن استفاده کرده‌اند. چین که در این سال‌ها از یورو حمایت می‌کرد تا بتواند دلار آمریکا را تضعیف کند؛ حالا با حمایت از بیت کوین می‌خواهد این مسیر را ادامه دهد.

[irp posts=”29906″ name=”آمریکا دلار چاپ می کند، بیت کوین گران می شود؟”]

بر اساس نظر یکی از بنیان‌گذاران پی پال، چین در حال حمایت از بیت کوین است تا بتواند آمریکا را زمین بزند. به نقل از راشا تودی، آقای پیتر تیل معتقد است که حمایت دولت چین از بیت کوین، با هدف تضعیف سیاست خارجی و پولی آمریکا انجام می‌شود. وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود گفت:
پکن تلاش کرده از یورو هم همین استفاده را بکند.
آقای تیل که خودش یکی از سرمایه‌گذاران بزرگ ارزهای دیجیتال است، گفت آمریکا باید قوانین سخت‌تری برای این ارزها در نظر بگیرد. در با اشاره به این موضوع که بعد از عرضه‌ی رمز ارز بانک مرکزی چین، موقعیت دلار با خطر و تهدید مواجه خواهد شد؛ گفت:

چینی‌ها سلطه دلار آمریکا را دوست ندارند چون باعث تسلط آن‌ها بر زنجیره‌های عرضه نفت و سایر کالاها می‌شود.

وی ادامه داد:

بااینکه من یکی از طرفداران ارزهای مجازی و بیت کوین هستم، در حال حاضر تصور می‌کنم بیت کوین می‌تواند یک سلاح مالی برای چینی‌ها علیه آمریکا باشد و اسکناس‌های بی‌پشتوانه مخصوصاً دلار را تهدید کند.

 

[irp posts=”29387″ name=”بعد از استخراج همه‌ی بیت کوین ها، چه اتفاقی می‌افتد؟!”]

تیل در ادامه بیان کرد که چین در سال‌های اخیر معاملات نفتی خود را با یورو انجام داده است تا بتواند ضربه‌ی بزرگ‌تری به دلار بزند. به‌طورکلی آقای تیل اعتقاد دارد که چین از دیگر ارزها به‌ویژه یورو و بیت کوین، برعلیه دلار استفاده کرده است و خواهد کرد. این سرمایه‌گذار آمریکایی در رابطه با تصور ذهنی خود از نقشه‌ی چین می‌گوید که احتمالاً چین نمی‌خواهند یوان را به ارز ذخیره جهانی تبدیل کند چرا که اگر این اتفاق بیافتد آن‌ها باید جزئیات دارایی‌های خود را منتشر کنند و این اتفاق اصلاً باب میل چینی‌ها نیست!

به نظر شما برنده‌ی جنگ بزرگ آمریکا و چین کدام کشور خواهد بود؟ آیا این رقابت بر روی بیت کوین و ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارد؟
شما عزیزان می‌توانید نظرات خود درباره این مطلب و عملکرد کلی سایت را در بخش دیدگاه‌های همین مطلب درج نمایید. همچنین اخبار و قیمت ارزهای دیجیتال به‌صورت روزانه در وب‌سایت ما در دسترس است و شما می‌توانید آن‌ها را مشاهده و مطالعه کنید.

[irp posts=”26717″ name=”هرکس می‌گوید بیت کوین مرده، اشتباه می‌کند!”]

 

منبع:  https://www.mashreghnews.ir/news/1201392/

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.