چشم انداز بازار ارز دیجیتال، چه چیزی در سال 2022 در انتظار سرمایه گذاران ارز دیجیتال است؟

چشم انداز بازار رمز ارزها

پیدا کردن چشم انداز بازار ارز دیجیتال می تواند برای سرمایه گذاران حرفه ای و تریدرهای بلند مدت اهمیت زیادی داشته باشد. به طور کلی دانستن این که یک بازار در نهایت به کدام سمت حرکت می کند و قرار است چه اتفاقی برای آن بیفتد می تواند استراتژی معاملاتی ما در آن بازار را تعیین کند.

وارن بافت معتقد است که شکل صحیح سرمایه گذاری در هر نوع بازاری، سرمایه گذاری بلند مدت و بالاتر از یک سال است. البته فرق اساسی که بین بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارها وجود دارد این است که بازار ارزهای دیجیتال عملا یک بازار تازه و نوپا است و به همین دلیل در آن نوسانات به شکل گسترده ای رخ می دهد. از این رو پیدا کردن چشم انداز بازار ارز دیجیتال برای چند سال آتی چندان کار ساده ای محسوب نمی شود. در ادامه قصد داریم بر اساس بررسی فاکتورهای مختلفی آینده بازار ارزهای دیجیتال را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

آیا می توان آینده ای برای بازار ارزهای دیجیتال در نظر گرفت؟

فارغ از مسئله چشم انداز بازار ارز دیجیتال، مهم ترین پرسشی که وجود دارد این است که آیا اصلا در چند سال آینده بازاری در تحت عنوان ارزهای دیجیتال وجود خواهد داشت یا خیر؟
چرا که همچنان برخی از معروف ترین اقتصاددان های جهانی و صاحبان مناصب اقتصادی مهم در دنیا به شکل عجیبی مصرانه معتقد هستند که بازار ارزهای دیجیتال چیزی جز یک فریب بزرگ نیست و این فریب بزرگ طی سال های آینده مشخص می شود.

اما این نظر تا چه اندازه می تواند واقعیت داشته باشد؟ ارز دیجیتال درست مانند هر مفهوم نوپا و جدید مخالفان و موافقان سرسختی در عصر خودش دارد. بنابراین صرف وجود این چنین حرف ها و سخن ها نمی توان آینده بازار ارزهای دیجیتال را تیره و تار دانست.

از طرف دیگر امروز برای سرمایه گذاران این چنین حرف ها چندان ارزش خاصی ندارد. مخاطب و سرمایه گذار امروزی به دنبال سود است و برای او مهم نیست که این سود را از کدام بازار و به چه طریق به دست بیاورد. بنابراین مادامی بازار ارزهای دیجیتال سودآوری داشته باشد و بتواند سود مناسبی در آینده ایجاد کند می توان چشم انداز بازار رمز ارزها را روشن دانست.

اما این تمام داستان نیست، در واقع مسئله ای که باعث شده است در برابر بازار ارزهای دیجیتال مخالفان و موافقان سرسخت زیادی وجود داشته باشد، ذات متفاوت بازار ارزهای دیجیتال است. در واقع بازار ارزهای دیجیتال شبیه به فرزند غیر معمولی و شاید استثنایی اقتصاد محسوب می شود. در این موقعیت دکترها ( اقتصاددان ها ) معتقد هستند که این فرزند استثنایی مانند بسیاری از هم نوعان خود احتمالا عمر طولانی نخواهد داشت.

اما تا به امروز که بیش از 10 سال از اولین قدم های این بازار می گذرد، بازار ارزهای دیجیتال نه تنها از بین نرفت بلکه بزرگ و بزرگ تر شد و امروز تبدیل به با ارزش ترین بازار جهان شده است و این چیزی نیست که کسی در سال 2010 می توانست آن را پیش بینی کند.

بنابراین اگر بخواهیم بر اساس روند یک دهه گذشته این بازار و ویژگی هایی که امروز بازار ارزهای دیجیتال برای خود کسب کرده صحبت کنیم، می توان چشم انداز بازار ارز دیجیتال را برای سال های آتی روشن دانست.

چشم انداز بازار ارز دیجیتال، چه چیزی در سال 2022 در انتظار سرمایه گذاران ارز دیجیتال است؟

چرا چشم انداز بازار ارز دیجیتال روشن است؟

برای پاسخ به این سوال باید با مسئله ای به نام ” کاربرد ” توجه کرد. در واقع بازار ارزهای دیجیتال بر اساس پلتفرمی ایجاد شده است که در آن برای اولین بار کاربرد و کاربری حرف اول را می زند.

به عبارت ساده تر در تمامی سیستم های دیگر – مانند انواع سیستم های بانکی، معاملاتی، سیستم شبکه ای و … – این مدیر یا نهاد ناظر در دل سیستم است که تصمیم اصلی را می گیرد و کاربران آن سیستم باید به آن تصمیم احترام بگذارند. اما بازار ارزهای دیجیتال عملا مفهوم جدیدی به دنیای انسان ها اضافه کرد. این بازار عملا با حذف تمرکز از شبکه خود تکنولوژی را ارائه داده است که در آن تنها و تنها کاربرد و کاربری اهمیت دارد.

به عبارت ساده در ارزهای دیجیتال هیچ چیز جز کاربر اهمیت ندارد. این یعنی همان بازار آزاد و اقتصاد آزاد جهانی که سال هاست دولت ها خودشان را پشت آن پنهان کرده بودند.
در بازار ارزهای دیجیتال همه چیز بر اساس کاربرد ارزش گذاری می شود. زمانی که یک ارز در این بازار بتواند خودش را ثابت کند و کاربری بالایی داشته باشد عملا ارزش بالاتری نیز پیدا می کند.

همین ویژگی می تواند ما را به انتخاب چشم انداز سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها راهنمایی کند. به عبارت ساده تر ما می توانیم بر اساس کاربردی که هر کدام از این ارزها در بازار دارند نسبت به آینده آن ها طی چند سال آینده تصمیم بگیریم.

به طور مثال با توجه به این که بیت کوین توانسته به عنوان یک ارز جهانی خودش را معرفی کند و ارزشی برابر با ارزش بازار فرانک سوئیس پیدا کند، آیا می توان چشم انداز مناسبی برای آن در نظر گرفت؟
به طور کلی بیت کوین مرزها را از دل اقتصاد جهانی حذف کرد و این باعث شد که کاربران بتوانند راحت تر و بدون واسطه دست به سرمایه گذاری جهانی بزنند.

 

آینده بازار ارزهای دیجیتال

چالشی که در چشم انداز بازار ارز دیجیتال بیت کوین وجود دارد!

 

بیت کوین به عنوان اصلی ترین و مهم ترین ارز دیجیتال که بیش از نیمی از ارزش بازار را در اختیار دارد می تواند تاثیرگذاری بالایی در این بازار داشته باشد. از این رو چالش های پیش روی این ارز می تواند تاثیر مستقیمی در چشم انداز بازار ارز دیجیتال به صورت کلی داشته باشد.

چالش مهم و اساسی هدف گذاری این ارز است. در واقع به نظر می رسد ارز دیجیتال بیت کوین می خواهد به اندازه دلار، یورو و سایر ارزهای کاربردی جهان مورد استفاده قرار بگیرد. اما در این راه دو مانع اساسی وجود دارد.

اولا این که دولت ها با این کا به طور کامل مخالف هستند. زیرا دولت ها به خوبی می دانند در صورتی که بیت کوین بتواند جای ارز مبادلاتی را بگیرد، عملا دیگر اهرم اقتصادی از کنترل دولت ها خارج می شود و این بار واقعا ملت ها هستند که می توانند بازار را بر اساس سیستم واقعی عرضه و تقاضا مدیریت کنند. اصولا دولت ها در طول تاریخ همیشه در برابر این گونه اتفاقات مقاومت نشان داده اند و البته در نهایت در برابر اراده ملت شکست خورده اند.

اما چیزی که باعث شده کمی چشم انداز بازار رمز ارزها مه آلود شود، تناقض بین کاربرد و قیمت ارز است. به عبارت ساده تر ارزش بازار یک ارز برابر با تعداد معاملات انجام شده آن ارز در قیمت مشخص است. بنابراین وقتی می گوییم ارزش بیت کوین با ارزش بازار فرانک سوئیس برابر است، در حالی که قیمت بیت کوین تقریبا 67 هزار برابر بیشتر از قیمت فرانک سوئیس است می توان به این نتیجه رسید که کاربری فرانک سوئیس نیز 67 هزار برابر کاربری بیت کوین در دنیای واقعی اقتصاد است.

بنابراین چالش مهم این است که اگر بیت کوین می خواهد به هدف گذاری خود برسد باید به قیمت های تعدیل شده ای برسد تا عملا قابل معامله باشد. در غیر این صورت می تواند مانند طلا تبدیل به یک ارز و یک دارایی با ارزش شود. اما داری که عملا امکان معامله در آن وجود ندارد.

البته این چالش بر اساس مفاهیمی مانند ساتوشی و … قابل حل شدن است. به عبارت ساده تر ساتوشی می تواند کاری کند که هم این ارز در بازار به صورت یک ارز مبادلاتی مطرح شود و هم مانند طلا تبدیل به یک دارایی با ارزش شود.

 

چشم انداز بازار ارز دیجیتال، چه چیزی در سال 2022 در انتظار سرمایه گذاران ارز دیجیتال است؟
چشم انداز بازار ارز دیجیتال

سوالات متداول

 

1- چشم انداز بازار ارز دیجیتال چگونه است؟
به طور کلی می توان گفت که این بازار بر اساس کاربرد و کاربری کار می کند و این یعنی مادامی که کاربری مناسبی برای مخاطب داشته باشد، عمل می توان به چشم انداز بازار ارز دیجیتال امیدوار بود.

2- چشم انداز سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها در سال 2022 چگونه است؟
به طور کلی به نظر می رسد با توجه به افزایش برنامه های غیر متمرکز و همچنین روند رو به رشد بیت کوین در جذب مخاطب از سراسر جهان، در سال های آتی نیز بیت کوین و اتریوم همچنان در صدر جدول بازار ارزهای دیجیتال باشند. این ارزها کاربری فوق العاده ای تعریف کرده اند.

اما در مورد سایر رمز ارزها مانند شیبا، دوج کوین، بایننس کوین و … نظر چندان خاصی نمی توان داد. بایننس کوین که بر اساس فعالیت صرافی بایننس ارزش و اعتبار می گیرد احتمالا طی چند سال آینده به رتبه های پایین تری برود. دوج کوین و شیبا نیز هنوز نتوانسته اند کاربری خودشان را اثبات کنند. باید منتظر ماند و دید آیا ایلان ماسک از دل این ارزها خرگوش بیرون می آورد یا خیر!

3- آیا در آینده از نوسانات بازار کاسته می شود؟
این طبیعت بازارهای جدید و نوپا است که تا چند دهه نوسانات نسبتا زیادی داشته باشد. اگر این بازار تواند در سال های آینده زنده بماند، احتمالا به ثبات بیشتری خواهد رسید و می تواند تبدیل به محل خوبی برای سرمایه گذاری های بلند مدت شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

میداس سرمایه

ایمیل خود را وارد نمایید تا اطلاعیه های فروش ویژه را دریافت نمایید.